Als die hetzelfde werk als jij kan doen moet dat toch ook wel een behoorlijk devaluerend gevoel gevenquote:Op zondag 30 juni 2019 23:54 schreef obligataire het volgende:
Ze namen bij ons iemand aan die vroeger op een sociale werkplaats zou hebben gewerkt.
Gunstige inschaling qua trede bij indiensttreding en doorloop tot buiten de schaal overeengekomen. Schaarste.quote:Op zondag 30 juni 2019 20:34 schreef Hamzoef het volgende:
Wat merken jullie hier nou zelf van bij jullie op het werk? Draait alles zoals voorheen? Worden lonen verhoogd om mensen te behouden? Zijn er mensen die hun kans ruiken om hun arbeidsvoorwaarden te verbeteren? Moet er extra gewerkt worden om gebrek aan medewerkers e compenseren? Etc.
Dat is van alle tijd, zelfs in een laagconjunctuur....quote:Op maandag 1 juli 2019 22:48 schreef Lunatiek het volgende:
Goede mensen zoeken hun heil elders. Het tekort wordt aangevuld uit India. Tevens zit 25% thuis met een burnout.
Goede zaak. Krijgt die groep ook eens een kans. Genoeg mensen die erg goed zijn, maar door een stempeltje en de bijbehorende vooroordelen niet aan de bak komen.quote:Op zondag 30 juni 2019 23:54 schreef obligataire het volgende:
Ze namen bij ons iemand aan die vroeger op een sociale werkplaats zou hebben gewerkt.
Een autist van hier tot Tokyo. Blijkbaar het enige wat beschikbaar was (en goedkoop waarschijnlijk).
Misschien speelt dit zelfs meer in een laagconjunctuur?quote:Op woensdag 3 juli 2019 18:43 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dat is van alle tijd, zelfs in een laagconjunctuur....
Inderdaad. Maar dat kan hij niet en zal hij ook nooit kunnen.... Ik vind het niet erg om een gemotiveerde schoolverlater wegwijs te maken in het vak maar bij die figuur landt het gewoonweg niet.quote:Op maandag 1 juli 2019 00:01 schreef Lola69 het volgende:
[..]
Als die hetzelfde werk als jij kan doen moet dat toch ook wel een behoorlijk devaluerend gevoel geven
Dat doen de meeste mensen inderdaad wel, maar je positie wordt er in het algemeen niet beter van.quote:Op donderdag 4 juli 2019 11:28 schreef Jake_Skywalker het volgende:
Misschien speelt dit zelfs meer in een laagconjunctuur?
Als je positie onzeker is en je elders niet zomaar aan de bak komt, dan ga je harder lopen. Denk ik.
een zeldzaam beroep doen is vervelend lijkt me, want als je dan iets anders zoekt dan wordt je reistijd vaak langer (want die banen zijn er bijna niet) of dan moet je verhuizen....quote:Op donderdag 4 juli 2019 18:24 schreef DoubleUU het volgende:
Ik heb een vrij zeldzaam beroep en ik merk het zeer zeker. Iedereen die op de functie solliciteert, heeft op zijn best vage oude kennis van zaken via via ooit op blauwe maandag.
En mijn baas is gewoon slecht in zijn werk xD
Ik heb in 2 jaar tijd 4 x succesvol onderhandelt met hem over allerlei voorwaarden, eigenlijk voornamelijk omdat ik weet dat hij in een hoek staat. (en ik verdien niet genoeg voor wat ik waard ben, ik kan elders meer verdienen)
Aan de andere kant als mijn baas ook maar een flard van idee ziet om van me af te komen, ben ik sneller weg dan dat ik transitievergoeding kan roepen xD
Klopt, maar waarschijnlijk wordt dan alles voor me betaald. Mijn baas pusht me nu om naar Den Bosch te verkassen, krijg ik echt van alles gratis, maar ik denk er niet over.quote:Op donderdag 4 juli 2019 18:33 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
een zeldzaam beroep doen is vervelend lijkt me, want als je dan iets anders zoekt dan wordt je reistijd vaak langer (want die banen zijn er bijna niet) of dan moet je verhuizen....
Ik heb gelukkig een beroep dat vaak voorkomt en maar weinig mensen zijn die het kunnen.
Ik zou zelf ook nooit verhuizen voor het werk.... Ook niet als ik werkloos zou zijn.quote:Op donderdag 4 juli 2019 18:36 schreef DoubleUU het volgende:
[..]
Klopt, maar waarschijnlijk wordt dan alles voor me betaald. Mijn baas pusht me nu om naar Den Bosch te verkassen, krijg ik echt van alles gratis, maar ik denk er niet over.
Ik ben wel loyaal aan deze baas, al heb ik daar totaal geen reden voor. Het is best een klootzak. Maar aan de andere kant, ik mag nu vrijwel alles doen en laten wat ik wil. Als ik concurrentie krijg moet ik echt op gaan letten.
Als ik werkloos zou zijn wel. Maar ik zou nooit mijn baas in stress verraden om meer geld. Of hij moet een keer echt te ver gaan.quote:Op donderdag 4 juli 2019 18:37 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik zou zelf ook nooit verhuizen voor het werk.... Ook niet als ik werkloos zou zijn.
Ik zal nergens zo'n goedkoop huis vinden waar ik nu in woon. Zelfs in bijstand betaal ik de hypotheek met 2 vingers in mijn neus.quote:Op donderdag 4 juli 2019 18:39 schreef DoubleUU het volgende:
[..]
Als ik werkloos zou zijn wel. Maar ik zou nooit mijn baas in stress verraden om meer geld. Of hij moet een keer echt te ver gaan.
Als je goed zit, zit je goed. Nieuw werk is inderdaad altijd een risico, en in sommige gevallen echt niet verstandig. Ik wil liever ook dat risico niet lopen, je weet nooit waar je terecht komt..het mislopen van het extra geld neem ik dan voor lief, ik verdien nu al genoeg.quote:Op donderdag 4 juli 2019 18:41 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik zal nergens zo'n goedkoop huis vinden waar ik nu in woon. Zelfs in bijstand betaal ik de hypotheek met 2 vingers in mijn neus.
Mijn kinderen gaan hier naar school.
Bij het nieuwe werk kan je ook ontslagen worden of ontslag nemen en dan ben je voor niks verhuisd.
Huren kan ik niet betalen, want ik krijg geen huursubsidie meer en ik verdien geen 100k per jaar of meer.
Wat zijn de alternatieven?quote:Op maandag 1 juli 2019 20:53 schreef Daboman het volgende:
Ik werk in een conjunctuur-ongevoelige branche die al jaren slecht draait en als geheel 10% was gekrompen in 6 jaar tijd. Ik heb op zich heel even mogen proeven van de zekerheid van een vast contract. Maar nu is het weer flexcontract na flexcontract, ik heb onlangs tijdelijk contract nummer 8 binnengesleept, er kan niet eens meer een jaar vanaf (ze doen nu blijkbaar 7-8-8). Die stoelendans met steeds minder stoelen is soms echt een uitputtingsslag.
Maar ik vind het ook een moeilijke keuze om iets totaal anders te gaan doen. Ik heb ondanks deze omstandigheden alsnog een heel stevige persoonlijke (en financiële) groei gekend. Ik zou ook niet goed weten waar ik heen moet anders dan voort te blijven borduren op wat ik al heb.
Met zo'n instelling snap ik hem wel hoor.quote:Op donderdag 4 juli 2019 16:23 schreef obligataire het volgende:
[..]
Inderdaad. Maar dat kan hij niet en zal hij ook nooit kunnen.... Ik vind het niet erg om een gemotiveerde schoolverlater wegwijs te maken in het vak maar bij die figuur landt het gewoonweg niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |