abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_189253167
registreer om deze reclame te verbergen
Jaar: 1972
Nederland 🇳🇱
Artiest: Sandra en Andres
Nummer: Als het om de liefde gaat
Genre: Nederlands
Taal: Nederlands
Opname:
Je ontmoet iemand waarop je verliefd wordt. Je staat naar diegene te kijken met een hoofd vol met emoties en hormonen. Maar ook met een mond vol tanden. Want hoe zeg je hem/haar dat je van die ene houdt? Wees gewoon jezelf en doe maar gewoon zonder toeters en bellen. En wees eerlijk. Dan zou diegene op jou vallen om wie je bent en niet om wie je probeert te zijn.

Leuke eenvoudige boodschap. Maar wel verpakt in muziek die in mijn oren klinkt als een kermis. Maar wel leuk dat dit een duet is. Zo komt het over als een toneelstukje tussen de zangers.

Emoties: :D
Labels: D Trash
Cijfer: 4
pi_189254381
Jaar: 2010
Nederland 🇳🇱
Artiest: Sieneke
Nummer: Shalalie
Opname:
Je hoofd zit vol gedachten. Je denkt aan al die mooie geweldige herinneringen aan al die mooie reizen naar de mooiste plekjes met de mooiste mens in jouw leven.
Je krijgt door al dat denken een nummer in je kop die later je gedachten dagen zal achtervolgen. Om ervan af te komen zing en nurie je de vage gedeeltes die je wel weet. Maar daarna komt het verlossende moment dat je het nummer weet en wanneer je het gehoord hebt. En zo snel je kunt vertel je het je lief...

Shalalie shalala Shalalie shalala, het gaat niet uit uit mijn kop. Shalalie shalala, ik sta er s'morgens mee op... Dat klopt want dit nummer is een van de weinige oorwormen. Het is een volkszanger nummer... Het verhaaltje is wel leuk. Maar nu moet ik een oorworm zien te verwijderen...

Emoties: :+
Labels: D Trash
Cijfer: 3
pi_189257514
Sandra & Andres-Als het om de liefde gaat 1972

Voor die tijd een lekker fris liedje en ook goede uitvoering. Nog steeds een leuk meezing nummer.
Dus geef ik het een 8.

Sieneke-Shalalie 2010

Ik ben zo dubbel met dit nummer. Ik vond het afschuwelijk dat Pierre kartner een liedje ging schrijven voor ESF. Dat kon toch niet meer, in de moderne tijd.
Nationale finale was een lachertje en het liedje ook.
Ik ben het later meer gaan waarderen omdat het inderdaad niet meer uit je kop kreeg.
Sieneke heeft er alles aan gedaan om het enigszins het liedje goed op het podium te brengen.
Ach het was het niet voor het ESF, maar gezien het nog steeds mee wordt gezongen en ik het een lekker kroeg liedje vind, dat het prima werd uitgevoerd geef ik het een 7.5.
Life can be a bitch, so like it..
pi_189314609
Jaar: 2009
Nederland 🇳🇱
Artiest: The toppers
Nummer: Shine
Genre: Pop
Taal: Engels
Opname:
Straal je positiviteit uit. Geef je leven licht. Laat je vreugde en liefde stralen. Dan straalt iedereen met je mee.

Meh boodschap. Een typisch toppers Nummer. Ze zijn leuk voor een Nederlands publiek maar niet voor Europa...

Emoties: :O
Labels: D en Trash
Cijfer: 4
pi_189317199
Jaar: 1981
Nederland 🇳🇱
Artiest: Linda Willems
Nummer: Het is een wonder
Opname:
Het is ochtend. En een vrouw had net de nacht van haar leven gehad. Als haar partner wakker wordt bedankt ze hem voor de tweede kans die ze heeft gegeven. Ze zegt hem dat ze hem altijd zal koesteren.

Een lieve tekst met countrymuziek maar met typische Nederlandse instrumenten. Meh

Emoties: :{
Cijfer:
pi_189317520
Jaar: 2017
Nederland 🇳🇱
Artiest: Og3ne
Nummer: Lights and shadows
Opname:
Je hebt van vanalles meegemaakt. Al die heftige herinneringen drukken op je schouders. Maar dan hoor je een bekende stem, die zegt: je dit allemaal doorstaan. Je bent niet alleen. Je bent veilig. Je kan nu opnieuw beginnen. Je bent echt zo sterk dat je het allemaal aan kunt. Wat er ook gebeurt. Ik help je...

Emotioneel nummer voor de zangeressen die zingen over hun ernstig zieke moeder. Musicaal mist dit nummer iets maar kan het niet benoemen wat. Voor mij is dit nummer iets te dichtbij...

Emoties: ;(
Cijfer: 6
pi_189317687
Jaar: 2005
Nederland 🇳🇱
Artiest: Glennis Grace
Nummer: My imposseble dream
Opname:
Jaren nadat een relatie uit is gegaan. Ziet een vrouw het uitmaken als een nieuw begin. Ze besluit haar lang verlangde droom na te jagen. En voor haar zelf te kiezen.

Een thema die ik vaker tegen kom in verschillende nummers. Maar wel heel mooi gebracht door Glennis met haar mooie stem.

Emoties: :)
Labels: D en Cash
pi_189381299
Jaar: 1979
Nederland 🇳🇱
Artiest: Xandra
Nummer: Colorado
Opname:
Er zijn heel weinig mensen die hier niet van dromen. Een droomreis met je lief. De zangeres zingt over haar droomreis samen met haar lief door Colorado te trekken. Te paard, buiten camperen en uiteraard samen arm in arm bij het kampvuur.

Een heerlijke reis, bezongen in een lekker zomers nummertje. Maar volgens mij moet je het niet te vaak horen. Alleen raad ik je ten zeerste af om met wilde beren op de foto te gaan...

Emoties: O+
Cijfer: 7
pi_189381617
Jaar: 1992
Nederland 🇳🇱
Artiest: Humphrey Campbell
Nummer: Wijs mij de weg
Opname:
Elk mens zoekt minstens 3 dingen in het leven.

1. Zichzelf
2. Antwoord op alle grote levens vragen.
3 de liefde van je leven.
Humphrey zoekt ze alle 3 in dit lied. En het schijnt dat die aan het einde van het nummer het antwoord nog niet weet.

Swingend en soort van "fout" zo beschrijf ik dit nummer. Maar hoor een beetje jaren 70 in. Met de techniek van de jaren 90.

Emoties:
pi_189381829
Jaar: 2015
Nederland 🇳🇱
Artiest: Trijntje Oosterhuis
Nummer: Walk alone
Genre:
Taal:
Opname:
Je hebt die ene schoonheid gevraagd of die verkering met je wilt. Maar dan zegt ie dat ie jou als een vriend ziet, omdat ie niet de zelfde gevoelens heeft als jij. En jij vraagt je af waarom het zo is. Je kunt het niet accepteren en je probeert die ene te overtuigen.

Op een of andere manier lukt het Trijntje mij niet te pakken met dit nummertje. Maar ze doet haar best en dat waardeer ik zeker.

pi_189389522
Toppers-Shine
Vreselijk, 3

Linda Williams-Het is een wonder
Ach Maribelle was beter in de nationale finale, maar toch had dit liedje zijn charme
Toch nog 9e geworden
7

OGENE - lights of shadows
Stemmen top, act en liedje vond ik matig tot onvoldoende
Magere 5

Glennis Grace-My Impossible dream
Prachtig en zo ondergewaardeerd
9

Xandra-Colorado
Vreselijk, typisch ESF liedje Sandra is een goede zangeres en haar vorige inzendingen waren goed.
Maar dit is een draak van een nummer
4

Humpry Campbell-Wijs mij de weg
Ik had liever Gouden bergen van Laura Vlasblom.
Toch was dit geen slecht liedje en uitvoering was goed.
7

Trijntje Oosterhuis-Walking along
Tja alles was fout, toch merk ik dat ik het noggmeezing in de kroeg.
Daarom 5- mag dat ook?
Life can be a bitch, so like it..
pi_189450142
Jaar: 1990
Nederland 🇳🇱
Artiest: Maywood
Nummer: Ik wil alles met je delen
Opname:
Samen sterk staan tegen alles wat er maar op jullie pad komt. Het goede en het slechte. Door weer en wind. Dat is het mooiste van jullie tween in jouw ogen. Maar wat nou als de ander, andere gedachten en gevoelens heeft....

Een simpele boodschap in een powerballad met de klank van de tijd. Maar niet te oud. Volgens mij een zeldzaamheid bij de Nederlandse inzendingen van voor 2012. Alleen hoor ik het nummer "house for sale" erdoor in de muziek. Maar dat kan ook aan mij liggen. Prima nummer.

Emoties: :@
pi_189450397
Jaar:1980
Nederland 🇳🇱
Artiest: Maggie MacNeal
Nummer: Amsterdam
Opname:
Amsterdam, wie kent onze hoofdstad nou niet. De stad van openheid, vrijheid, saamhorigheid, vreugde, overvloed en eeuwenoude stadsgebruis...

A thans volgens dit nummer. Voor mij is het de stad van toeristen, musea, overvolle trams en andere verkeersdrukte en winkels en horeca voor van alles en nog wat. En de hele wereld in een groot maar toch nog kleine en stuk van het westen... Maar prima nummertje met een goede zangeres en bijpassende muziek. maar geef mij maar Zwolle :P.

Emoties: :P

[ Bericht 0% gewijzigd door ryxje op 15-10-2019 19:16:06 ]
pi_189450804
Jaar: 1969
Nederland 🇳🇱
Artiest: Ronnie Tober
Nummer: Morgen
Opname:
Je lief is vertrokken. Het is de dag na dat het is uitgegaan. De morgen begint weer zoals normaal. Nouja normaal toen je lief er nog was was je ochtend speciaal. Nu is gebruikelijke routine. En na een aantal dagen verlang je nog naar die ander die je ochtenden zo mooi kon maken...

Kort en duidelijk. Meer kan ik niet zeggen over dit jij-bent-weg-maar-wil-je-zo-graag-terug-nummer. Maar die gevoelens komen wel goed over zodat ik meevoel dus een pluspunt. Maar op een of andere manier pakt het me net niet.

Cijfer: 5
pi_189451107
Jaar: 1996
Nederland 🇳🇱
Artiest: Maxine en Franklin Brown
Nummer: De eerste keer
Opname:
Soms ontmoet je iemand op wie je zo verliefd wordt. Maar er komt vanalles tussen en jullie hebben elkaar al een tijd niet gezien. Maar na die periode komt het. Het moment dat jullie elkaar weer ontmoeten. En net zoals bij jullie eerste ontmoeting vliegen de liefdesvonken en vreugde er van af.
Ja, ik wil, wel met jou.

Vrolijk en "fout" op een goede manier. Leuk gebracht en wordt er zelf ook vrolijk van. En heeft wel wat swingends

Labels: E en Cash
pi_189451831
Jaar: 2018
Nederland 🇳🇱
Artiest: Waylon
Nummer: Outlaw in 'em
Opname:
Kleur buiten de lijntjes. Kies je eigen pad en niet de status quo. Je hebt het recht om vrij om te zijn wie je bent. Kom op voor jezelf een rebel tegen die regeltjes van anderen. Jij bent jij.

Rock en Country. Een combi die je net moet liggen. De tekst is een beetje typisch ESF. Maar vind het goed gebracht. Maar ben een classic-rock liefhebber, dus een beetje een bevooroordeelde mening. Ik snap het wel dat niet iedereen het nummertje kan waarderen. En jammer van dat gedoe met die dansers daardoor kwam dat nummer niet goed aan in Europa.

Cijfer: 9 (ik) 7(neutraal)
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')