abonnement Unibet Coolblue
  maandag 8 juli 2019 @ 10:17:54 #51
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_187809136
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 09:19 schreef Houtenbeen het volgende:
JMaasbach twitterde op maandag 08-07-2019 om 09:12:44 Aandeel BAM opent bijna 25% lager na winstwaarschuwing@:RTLZ reageer retweet
Ouch.. trekt mijn hele porto in de min
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  maandag 8 juli 2019 @ 10:33:52 #52
256829 Sokz
Livin' the life
pi_187809356
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 10:17 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ouch.. trekt mijn hele porto in de min
Voor de dag of voor het jaar :P
  maandag 8 juli 2019 @ 10:39:25 #53
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_187809432
quote:
99s.gif Op maandag 8 juli 2019 10:33 schreef Sokz het volgende:

[..]

Voor de dag of voor het jaar :P
De dag. Op jaarbasis staat bam zelf nog gewoon in de plus
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_187810651
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 09:19 schreef Houtenbeen het volgende:
JMaasbach twitterde op maandag 08-07-2019 om 09:12:44 Aandeel BAM opent bijna 25% lager na winstwaarschuwing @:RTLZ reageer retweet
haha. "BAM"
pi_187810723
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 10:59 schreef ludovico het volgende:

[..]

Uiteraard, maar lijkt mij dat je die brieven aan de pakjes bezorger kunt meegeven... Geen idee waarom niet eigenlijk? Wat is daarvoor de reden denk jij?
Ik zou hier nog op terug komen.

Je moet het zo zien dat er nu nog 1 poststuk per adres komt, ipv de 10 van vroeger. Het volume is weggevaagd, maar vooral op de piekdagen moet je nog steeds overal stoppen. Mocht je dat door pakketbezorgers laten doen, kom je op een aantal manieren logistiek in de knel.

Pakketten worden 's nachts gesorteerd, post 's morgens. Het is dus sowieso al niet mogelijk om die in dezelfde rit mee te nemen. Daarna verdient een pakketbezorger veel meer, maar kost ook veel meer. Het is niet efficiënt om iemand die normaal pakjes waarvoor ze euro's per stuk voor krijgen, nu ineens brieven te laten bezorgen die net kostendekkend zijn. Die pakjesbezorger kost echter ook een stuk meer. Dat is iemand met een echt loon, die ook een bus moet betalen, terwijl de post wordt bezorgd door bijstandsmoeders en studenten op een afgetrapte fiets.
  maandag 8 juli 2019 @ 13:47:25 #56
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_187812162
Het is niet meer van deze tijd briefpist 5x per week te willen bezorgen. Als iets haast heeft appen we wel.
Bezorging op dinsdag en donderdag is regelmatig genoeg. Dan kunnen de frankeerkosten ook laag gehouden worden.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_187823892
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 12:15 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ik zou hier nog op terug komen.

Je moet het zo zien dat er nu nog 1 poststuk per adres komt, ipv de 10 van vroeger. Het volume is weggevaagd, maar vooral op de piekdagen moet je nog steeds overal stoppen. Mocht je dat door pakketbezorgers laten doen, kom je op een aantal manieren logistiek in de knel.

Pakketten worden 's nachts gesorteerd, post 's morgens. Het is dus sowieso al niet mogelijk om die in dezelfde rit mee te nemen. Daarna verdient een pakketbezorger veel meer, maar kost ook veel meer. Het is niet efficiënt om iemand die normaal pakjes waarvoor ze euro's per stuk voor krijgen, nu ineens brieven te laten bezorgen die net kostendekkend zijn. Die pakjesbezorger kost echter ook een stuk meer. Dat is iemand met een echt loon, die ook een bus moet betalen, terwijl de post wordt bezorgd door bijstandsmoeders en studenten op een afgetrapte fiets.
Die bus kost misschien 3 euro per uur. Dus loonkosten worden zegmaar 15% hoger... Dus als een pakjes bezorger 15% efficiënter is dan een extra fietser dan ben je al binnen. Als een pakjes bezorger deze taak dus redelijk kan uitvoeren is het rendabel.

Mocht het teveel tijd en extra stops veroorzaken dan blijft de conclusie dat de fiets beter is. Maar ik vraag het me af.

Daarnaast kan post ook wel prima minder vaak bezorgd worden.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_187824533
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 01:07 schreef ludovico het volgende:

[..]

Die bus kost misschien 3 euro per uur. Dus loonkosten worden zegmaar 15% hoger... Dus als een pakjes bezorger 15% efficiënter is dan een extra fietser dan ben je al binnen. Als een pakjes bezorger deze taak dus redelijk kan uitvoeren is het rendabel.

Mocht het teveel tijd en extra stops veroorzaken dan blijft de conclusie dat de fiets beter is. Maar ik vraag het me af.

Daarnaast kan post ook wel prima minder vaak bezorgd worden.
Ik denk dat je je vergist in hoeveel meer pakketbezorgers kosten en hoeveel meer ze verdienen.
pi_187824542
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 13:47 schreef LXIV het volgende:
Het is niet meer van deze tijd briefpist 5x per week te willen bezorgen. Als iets haast heeft appen we wel.
Bezorging op dinsdag en donderdag is regelmatig genoeg. Dan kunnen de frankeerkosten ook laag gehouden worden.
Eens. En het is ook bijzonder stompzinnig dat onder het mom van concurrentie sandd de markt op mocht en personeel onze rhet minimum mocht betalen...
  dinsdag 9 juli 2019 @ 10:05:48 #60
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_187825824
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 07:23 schreef Yreal het volgende:

[..]

Eens. En het is ook bijzonder stompzinnig dat onder het mom van concurrentie sandd de markt op mocht en personeel onze rhet minimum mocht betalen...
arbeidsrechten worden op alle fronten afgebroken, zelfs in deze tijd van economische groei. Door de VVD met steun van de PvdA.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_187829749
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 07:22 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ik denk dat je je vergist in hoeveel meer pakketbezorgers kosten en hoeveel meer ze verdienen.
Want? Pakket bezorger verdient nauwelijks minimumloon, al zijn ze zzp met een beetje geluk 18 euro per uur. Incl auto dan wel (a 3 euro per uur)

Loonkosten kun je niet op besparen beide is minimumloon werk. Die auto kost geld, that's it.

Misschien wel 5 euro per uur voor duurdere auto's.. tjah tjah. Dat is misschien 33% extra kosten,

[ Bericht 7% gewijzigd door ludovico op 09-07-2019 15:25:49 ]
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_187841653
Ik heb een substantiële erfenis ontvangen en wil een deel daarvan beleggen.
2 jaar geleden (voordat ik een huis kocht) belegde ik via Binck en had ik met name Rabo certificaten, BA obligaties, BDC's en wat trackers (VHDY). Nu heb ik twee vragen:
1. Binck lijkt gruwelijk duur te zijn geworden de afgelopen 2 jaar. Switchen naar DeGiro (heb al een account) of iets anders?
2. Hoe nu Portefeuille op te bouwen? Alles is super duur geworden. Hier wel de tip Wereldhave gehad maar wat nog meer? Daar Rabo certificaten bij doen is niet handig lijkt mij. Wilde voor ik het huis kocht switchen naar VS trackers (VTI en ..) maar dat lijkt niet meer mogelijk te zijn.

Om het nog complexer te maken: zit ook te denken om een ander huis te kopen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_187844132
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 08:45 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Ik heb een substantiële erfenis ontvangen en wil een deel daarvan beleggen.
2 jaar geleden (voordat ik een huis kocht) belegde ik via Binck en had ik met name Rabo certificaten, BA obligaties, BDC's en wat trackers (VHDY). Nu heb ik twee vragen:
1. Binck lijkt gruwelijk duur te zijn geworden de afgelopen 2 jaar. Switchen naar DeGiro (heb al een account) of iets anders?
2. Hoe nu Portefeuille op te bouwen? Alles is super duur geworden. Hier wel de tip Wereldhave gehad maar wat nog meer? Daar Rabo certificaten bij doen is niet handig lijkt mij. Wilde voor ik het huis kocht switchen naar VS trackers (VTI en ..) maar dat lijkt niet meer mogelijk te zijn.

Om het nog complexer te maken: zit ook te denken om een ander huis te kopen.
Beleggen zit geen haast in, zeker niet als de koersen hoog staan. Check eerst dat huis maar enzo.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  woensdag 10 juli 2019 @ 12:49:41 #64
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_187844825
Ik zit ook nog steeds in PostNL en blijf er ook wel in zitten, het meeste verlies is toch al geleden denk ik. En de Pakket divisie is wel echt goed.

Retail vastgoed zit trouwens wel redelijk in de slechte hoek de laatste jaren, maar waarom kunnen die niet gewoon een zooi gebouwen ombouwen naar woningen/appartementen o.i.d. en die verhuren? Of zou dat volgens de regels niet mogen?
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_187850726
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 15:20 schreef ludovico het volgende:

[..]

Want? Pakket bezorger verdient nauwelijks minimumloon, al zijn ze zzp met een beetje geluk 18 euro per uur. Incl auto dan wel (a 3 euro per uur)

Loonkosten kun je niet op besparen beide is minimumloon werk. Die auto kost geld, that's it.

Misschien wel 5 euro per uur voor duurdere auto's.. tjah tjah. Dat is misschien 33% extra kosten,
ga eens naar het postnl topic, daar staat nog een salarisschaal. Niet te vergeten die lui die met behoud van uitkering werken.
  woensdag 10 juli 2019 @ 23:36:12 #66
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_187855733
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 08:45 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Ik heb een substantiële erfenis ontvangen en wil een deel daarvan beleggen.
2 jaar geleden (voordat ik een huis kocht) belegde ik via Binck en had ik met name Rabo certificaten, BA obligaties, BDC's en wat trackers (VHDY). Nu heb ik twee vragen:
1. Binck lijkt gruwelijk duur te zijn geworden de afgelopen 2 jaar. Switchen naar DeGiro (heb al een account) of iets anders?
2. Hoe nu Portefeuille op te bouwen? Alles is super duur geworden. Hier wel de tip Wereldhave gehad maar wat nog meer? Daar Rabo certificaten bij doen is niet handig lijkt mij. Wilde voor ik het huis kocht switchen naar VS trackers (VTI en ..) maar dat lijkt niet meer mogelijk te zijn.

Om het nog complexer te maken: zit ook te denken om een ander huis te kopen.
Het lijkt er op dat je al aardig wegwijs bent, dus men hier kan je weinig tips geven. Binck is inderdaad behoorlijk prijzig, net als andere brokers. Enig nadeel van DeGiro is dat ze je aandelen kunnen uitlenen aan shorters/andere gebruikers, maar ik meen dat er ook een optie bestaat om dit met jouw portefeuille niet te doen.

Als je in VHDY (of VWRL, daar heb ik zo'n 40% in) zit, kun je op zich de spreiding behalen die je zoekt, maar ik zou bij het opbouwen van een aandelenportefeuille die groter is dan 50% van wat je nu hebt aan beleggingen dat via dollar-cost averaging doen. Dus in 6-12 maanden 1/6e tot 1/12e van je erfenis (of het deel dat je wilt beleggen) in de markt stoppen. Mocht je individuele aandelen willen selecteren en daar lol in hebben, dan kun je met 12-20 aandelen al een groot deel van het diversificatievoordeel behalen, maar dat hangt ook af van hoe risico-avers je bent. Als je een ander huis wil kopen, zou van tevoren bepalen welk deel van de erfenis je daarvoor wilt gebruiken en welk deel voor aandelen of passief inkomen.

En een tip voor de fiscaal voordeel voor de vermogensrendementsheffing box 3: https://www.asnbank.nl/be(...)nprojectenfonds.html

[ Bericht 2% gewijzigd door GSbrder op 10-07-2019 23:46:25 ]
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  woensdag 10 juli 2019 @ 23:39:20 #67
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_187855790
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 12:49 schreef AQuila360 het volgende:
Retail vastgoed zit trouwens wel redelijk in de slechte hoek de laatste jaren, maar waarom kunnen die niet gewoon een zooi gebouwen ombouwen naar woningen/appartementen o.i.d. en die verhuren? Of zou dat volgens de regels niet mogen?
Dat kan wel, maar momenteel is het nog steeds waardevernietiging (op basis van NNAV, niet per se koersprijs) om van retailmeters die 120-200 euro per jaar opleveren woningen te maken. En niet al het retailvastgoed is hetzelfde; URW, Wereldhave en Vastned hebben alledrie een andere strategie, met andere alternatieven voor waardecreatie. Vastned zit in de (dure) binnensteden, Unibail heeft de megamalls en Wereldhave de middelgrote winkelcentra van 20.000 m2 in de periferie. Denk dat die laatste club als eerste aan de slag moet om van winkelmeters in bijvoorbeeld Arnhem-Zuid woningen te maken.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_187859033
quote:
3s.gif Op woensdag 10 juli 2019 23:36 schreef GSbrder het volgende:
VWRL
Mijn punt is over er andere betere brokers zijn bijgekomen in de tussentijd.
Tevens zijn de rabocertificaten nog steeds aantrekkelijk maar eigenlijk ben ik bang dat ik dan in te veel rente gevoelige producten zit. Mijn hypotheek is 2,55% voor 20 jaar vast dus extra aflossen is ook niet echt aantrekkelijk.

Nieuwbouw gaat in oktober de verkoop in. Dan zou ik meer moeten weten.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 11 juli 2019 @ 13:43:40 #69
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_187863010
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 08:43 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Mijn punt is over er andere betere brokers zijn bijgekomen in de tussentijd.
Tevens zijn de rabocertificaten nog steeds aantrekkelijk maar eigenlijk ben ik bang dat ik dan in te veel rente gevoelige producten zit. Mijn hypotheek is 2,55% voor 20 jaar vast dus extra aflossen is ook niet echt aantrekkelijk.

Nieuwbouw gaat in oktober de verkoop in. Dan zou ik meer moeten weten.
Mij niet bekend of er betere zijn bijgekomen. Ik zou als ik jou was even tot oktober wachten; tussen juli en oktober beleggen lijkt me niet bijster verstandig.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  donderdag 11 juli 2019 @ 16:08:00 #70
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_187865462
Laat-cyclisch investeren: Grondstoffen.
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
  donderdag 11 juli 2019 @ 16:26:48 #71
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_187865773
Als je een hypotheek hebt die 20 jaar vaststaat dan kun je toch gerust in Rabo-certificaten beleggen. Dan is die rentegevoeligheid gehedged.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_187876064
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 16:08 schreef One_conundrum het volgende:
Laat-cyclisch investeren: Grondstoffen.
Tech.

Ik investeer vooral in de VS (had daar nog een rekening), en daar zijn nu brokers waar je transacties afrekent in centen. Nasdaq draait als een tierelier.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_187877768
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 08:43 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Mijn punt is over er andere betere brokers zijn bijgekomen in de tussentijd.
Tevens zijn de rabocertificaten nog steeds aantrekkelijk maar eigenlijk ben ik bang dat ik dan in te veel rente gevoelige producten zit. Mijn hypotheek is 2,55% voor 20 jaar vast dus extra aflossen is ook niet echt aantrekkelijk.

Nieuwbouw gaat in oktober de verkoop in. Dan zou ik meer moeten weten.
Wij hebben ook een hypotheek van 2.6% 20 jaar vast en aangezien wij al voldoende sparen, geïnvesteerd in zonnepanelen en isolatie en maandelijks beleggen, lossen wij juist wel jaarlijks extra op het huis af. Dit levert netto niet super veel op, maar het is wel risicoloos geld verdienen. Ik heb uitgerekend dat jaarlijks 4k extra aflossen (en dan de bespaarde rente het jaar erop weer extra aflossen) ons in 20 jaar wel 30k aan rente bespaard. Zonder risico. Je zal op de beurs wel hogere rendementen kunnen maken, maar ik vind de spreiding wel fijn. Bovendien scheelt het ons ook nog VRH, die ik nog niet heb meegerekend.
Maar ik kan 't mis hebben...
  vrijdag 12 juli 2019 @ 10:13:20 #74
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_187877819
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 05:59 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Tech.

Oftewel; Growth. Betalen voor hoge P/E en hopen dat het oneindig doorgaat. En dat gaat het ook. Bedankt JP.
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_187878778
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 10:08 schreef Patroon het volgende:

[..]

Wij hebben ook een hypotheek van 2.6% 20 jaar vast en aangezien wij al voldoende sparen, geïnvesteerd in zonnepanelen en isolatie en maandelijks beleggen, lossen wij juist wel jaarlijks extra op het huis af. Dit levert netto niet super veel op, maar het is wel risicoloos geld verdienen. Ik heb uitgerekend dat jaarlijks 4k extra aflossen (en dan de bespaarde rente het jaar erop weer extra aflossen) ons in 20 jaar wel 30k aan rente bespaard. Zonder risico. Je zal op de beurs wel hogere rendementen kunnen maken, maar ik vind de spreiding wel fijn. Bovendien scheelt het ons ook nog VRH, die ik nog niet heb meegerekend.
Betaal boete rente, zet je hypotheek 20 jaar vast en neem een box 3 hypotheek, is je vrh praktisch verlaagd met je hypotheekbedrag.

Naja goed, dit spel is aantrekkelijker voor mensen waarbij een box 1 hypotheek niet zoveel voordeel heeft (vanwege erg lage rente) jullie zullen een beetje op de grens zitten qua voordeel denk ik.

Maar die boeterente is wel weer aftrekbaar... Betaal je dus weinig belasting in dat jaar.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')