abonnement Unibet Coolblue
pi_187679533
quote:
Lichaam vermiste Anja Schaap aangetroffen in zee
UPDATE
Het lichaam van de vermiste Anja Schaap (33) uit Katwijk is boven de Waddeneilanden in zee aangetroffen. Dat meldt de politie. De vrouw verdween op 29 mei en was sindsdien vermist.

Volgens de politie heeft de bemanning van een Duits schip het stoffelijk overschot gisteren om 13.30 uur gevonden in de zee boven de Waddeneilanden. Waar precies, is niet bekendgemaakt. Omdat het lichaam voldeed aan het signalement van de Katwijkse Anja Schaap werd vandaag contact gelegd met het onderzoeksteam van de eenheid Den Haag. Daar valt de badplaats Katwijk onder.

Op basis van specifieke, niet nader gemelde, kenmerken bleek het volgens de politie inderdaad om haar te gaan. Sectie en verder politieonderzoek moeten uitwijzen wat er met Anja Schaap is gebeurd en hoe zij in het water terecht is gekomen. Haar familie is inmiddels op de hoogte gebracht. De nabestaanden geven aan dat zij graag rust willen om het verlies te kunnen verwerken.

Familieleden en vrienden hebben vanavond geschokt gereageerd op de vondst van Anja Schaap. Op sociale media betuigen ze hun steun en tonen ze medeleven. ,,Met groot verdriet deel ik dit bericht. Dank dat God ons gebed heeft gehoord. Dank aan al die mensen voor hulp en steun. Kostbaar al die liefde”, twittert haar zus Jacolien.

Ook de Katwijkse burgemeester Cornelis Visser liet vanavond van zich horen. Hij dankt de politie en andere hulpdiensten “voor de wekenlange zoektocht” naar Schaap. ,,Ik wens haar familie sterkte bij het verlies van hun zus en tante.”

Kort na haar verdwijning bleek dat Schaap op de bewuste dag (29 mei) uren door Katwijk had gelopen. Dat is ook op beelden van bewakingscamera's te zien die gisteren werden getoond in het programma Opsporing Verzocht. Schaap had die avond afgesproken met een familielid in eetcafé In den Blauwen Bock in Katwijk. Op de beelden is te zien dat ze daar opgewekt binnenkwam. Iets voor 02.00 uur vertrok ze, waarna ze twee uur lang door het dorp liep. Rond 02.40 uur was ze te zien op camerabeelden bij een cafetaria aan de Melkweg. Ze wilde daar naar binnen, maar de zaak bleek al gesloten. In de buurt van dit cafetaria is twee dagen later haar tas gevonden.

Café
Volgens Erik Houtenbos, eigenaar van etablissement In den Blauwen Bock, had Anja Schaap het erg naar haar zin toen ze een deel van de middag en avond in het café was. ,,Haar gedrag was, zo heb ik begrepen van medewerkers, volstrekt normaal. En ze genoot”, vertelde hij vandaag aan deze site. Op dat moment was nog niet bekend dat ze is gevonden. Houtenbos benadrukte dat ze in geen geval ‘bezopen’ zijn zaak verliet. ,,Hooguit aangeschoten.” Dat ze op de door de politie getoonde camerabeelden moeilijk lijkt te lopen, is volgens de kroegbaas en de politie niet opvallend. Anja Schaap, zo stelt Houtenbos, liep wegens gezondheidsproblemen aan haar benen anders dan normaal. ,,Ze wandelde graag.”

Na haar vermissing gingen zeker honderd vrijwilligers in de duinen rondom Katwijk en in haar woonwijk Rijnsoever op zoek naar Anja. Dat leverde geen aanknopingspunten op. De politie heeft verder geen mededelingen gedaan over de vondst van Schaap en wat haar mogelijk is overkomen. Een familielid schreef kort na haar verdwijning dat ze mogelijk bij iemand in de auto stapte.

De politie sprak vanaf het begin van een ‘urgente vermissing’. Haar familie maakte zich grote zorgen. ,,Lieve Anja, weer een dag voorbij zonder dat we je hebben gevonden. Wat een hel is dit”, schreef een familielid op Facebook. ,,Het leven staat voor ons letterlijk op pauze.” Vrienden hielden er rekening mee dat Anja misschien ergens in het water is gevallen.

Bron https://www.ad.nl/binnenl(...)ps://www.google.com/
Wat zou er gebeurd kunnen zijn met Anja?
Laat je horen in deze zoektocht naar de waarheid.
pi_187680310
iets met ongepaste grap over schaap op het droge
pi_187681341
Ze is vermoord.
pi_187681800
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2019 15:46 schreef loni55 het volgende:
Ze is vermoord.
Door wie dan?
pi_187682022
Vandaag was ik op bezoek bij vrienden in Katwijk-binnen. Ik hoorde daar enkele geruchten over de geestelijke gesteldheid van het slachtoffer, maar dat kunnen ook slechts roddels zijn, dus die zal ik hier niet herhalen.

Op aandringen van een andere fokker ben ik meteen maar eens langs het gebouw van de reddingsbrigade op het parkeerterrein gereden om te kijken of daar camera's hangen. Ik heb die niet gezien, maar dat betekent niet dat die camera's er ook niet zien. Misschien zijn ze erg klein en hangen die ergens verstopt.

Wat me nog wel verbaast, is het feit dat het slachtoffer op de laatste beelden (rond 3:45 uur) inderdaad met een telefoon lijkt te lopen, terwijl een telefoon naar verluidt is aangetroffen in de tas in de sloot.

Om dit te verklaren zijn er onder meer de volgende scenario's:

1. Zij beschikte over twee telefoons.

2. Zij beschikte over de telefoon van iemand anders.

3. Het was geen telefoon, maar bijvoorbeeld een groot horloge.

4. Zij is naderhand teruggegaan om de telefoon, eventueel met tas, achter te laten in de sloot.

5. Er is een derde persoon bij betrokken die de tas later in de sloot heeft gegooid.

6. Het was een andere persoon die om 3.45 uur op de camera is vastgelegd.

Echter, geen van deze scenario's is echt overtuigend, vind ik.
pi_187682031
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2019 16:06 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Door wie dan?
Als we dat eens wisten...

Het kan inderdaad goed zijn dat ze is vermoord. Overigens liggen alle andere scenario's ook nog open.

Ik zou willen weten bijvoorbeeld of ze haar kleren nog droeg toen ze werd gevonden. Dat is al een behoorlijke indicatie voor wel/geen misdrijf. Ik neem aan dat een zedendelinquent zijn slachtoffer niet aankleedt na de daad.
pi_187682123
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2019 16:15 schreef ikleesalleen007 het volgende:

[..]

Als we dat eens wisten...

Het kan inderdaad goed zijn dat ze is vermoord. Overigens liggen alle andere scenario's ook nog open.

Ik zou willen weten bijvoorbeeld of ze haar kleren nog droeg toen ze werd gevonden. Dat is al een behoorlijke indicatie voor wel/geen misdrijf. Ik neem aan dat een zedendelinquent zijn slachtoffer niet aankleedt na de daad.
De verklaring van de politie na de lijkschouwing was: "een misdrijf wordt niet uitgesloten".

Wanneer het slachtoffer zonder kleding gevonden zou zijn, dan vermoed ik dat de politie een andere verklaring zou hebben gegeven. Bijvoorbeeld: "we gaan uit van een misdrijf".
pi_187685876
Ben geen fan van Martin Vrijland maar toch hier wat belangrijke punten (en in de comments) over de zaak:
https://www.martinvrijlan(...)ip-shiptracking-com/

Dossier Mastenbroek....
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_187686468
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2019 16:17 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

De verklaring van de politie na de lijkschouwing was: "een misdrijf wordt niet uitgesloten".

Wanneer het slachtoffer zonder kleding gevonden zou zijn, dan vermoed ik dat de politie een andere verklaring zou hebben gegeven. Bijvoorbeeld: "we gaan uit van een misdrijf".
Anja droeg donkere kleding (haar lichte jeans zal ook in het water donker lijken). Knap dat ze haar dan konden zien drijven in de zee? Ik denk daarom dat ze wellicht geen kleding meer droeg.
pi_187686498
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2019 19:36 schreef ikleesalleen007 het volgende:

[..]

Anja droeg donkere kleding (haar lichte jeans zal ook in het water donker lijken). Knap dat ze haar dan konden zien drijven in de zee? Ik denk daarom dat ze wellicht geen kleding meer droeg.
Fantasie.
pi_187687086
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2019 19:38 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Fantasie.
Want een lichaam in donkere kleding is goed zichtbaar in de zee?
pi_187687609
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2019 20:01 schreef ikleesalleen007 het volgende:

[..]

Want een lichaam in donkere kleding is goed zichtbaar in de zee?
Lichamen zijn überhaupt moeilijk zichtbaar in de grote zee, met of zonder kleding.

We weten niet op welke manier zij is gevonden. Misschien was het een toevalstreffer, misschien zat ze in een visnet, misschien zagen ze iets op sonarbeelden. We weten dit niet.
pi_187688008
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2019 19:36 schreef ikleesalleen007 het volgende:

[..]

Anja droeg donkere kleding (haar lichte jeans zal ook in het water donker lijken). Knap dat ze haar dan konden zien drijven in de zee? Ik denk daarom dat ze wellicht geen kleding meer droeg.
Lijkt me ook heel knap. En dan er geen duidelijke informatie over de Duitse schip is.
Is Katwijk zo'n drukke,gezellige stadje op 'n woensdag avond dat er 'n cafe tot zo laat nog open is? Veel cafes in Amsterdam (zeker buiten 't centrum) voor 1am dicht op zo'n woensdag avond zijn.
Als vriend/vriendin/familie lid, zou je ook iemand ( 'n vrouw) naar 'n drinking session van 5 urenlang gewoon laten weglopen zo laat? Ik niet. Verstandig is om 'n taxi bellen of tenminst naar de nachtbus halte meelopen....en dan ff 'n sms sturen om te vragen dat ze veilig thuis gekomen zijn. Or maybe I'm just old-fashioned.

Kleine, maar zeer belangrijke detaillen missen we. Hele verhaal erg raar is.imo.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_187690867
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2019 20:52 schreef Tingo het volgende:

[..]

Lijkt me ook heel knap. En dan er geen duidelijke informatie over de Duitse schip is.
Is Katwijk zo'n drukke,gezellige stadje op 'n woensdag avond dat er 'n cafe tot zo laat nog open is? Veel cafes in Amsterdam (zeker buiten 't centrum) voor 1am dicht op zo'n woensdag avond zijn.
Als vriend/vriendin/familie lid, zou je ook iemand ( 'n vrouw) naar 'n drinking session van 5 urenlang gewoon laten weglopen zo laat? Ik niet. Verstandig is om 'n taxi bellen of tenminst naar de nachtbus halte meelopen....en dan ff 'n sms sturen om te vragen dat ze veilig thuis gekomen zijn. Or maybe I'm just old-fashioned.

Kleine, maar zeer belangrijke detaillen missen we. Hele verhaal erg raar is.imo.
Nee, dat is Katwijk niet. Op de camerabeelden zie je ook dat dat café vrijwel leeg is. De meeste klanten zitten buiten op het terras. In principe laten de cafés vanaf 1 uur ook geen mensen meer toe, maar als je er al bent, word je ook niet direct weggestuurd. Dat ze dus blijven hangen tot bijna 2 uur is niet vreemd.

Wat betreft het tweede, dat je een vrouw alleen naar huis laat lopen, is ook niet héél vreemd. Maar ik ben het wel met je eens: zelf zou ik dat niet zo gemakkelijk doen, wanneer het een familielid is, mogelijk ook een kwetsbaar familielid.

Dit is inderdaad een zaak waar veel informatie nog ontbreekt. Ook de politie heeft niet alles, anders zou de zaak al gesloten zijn, maar wel veel meer dan naar buiten is gebracht. Dat is ook volkomen logisch - het is niet de taak van de politie om dit soort informatie in de publiciteit te brengen.
  maandag 1 juli 2019 @ 08:31:16 #15
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_187693756
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2019 16:14 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Vandaag was ik op bezoek bij vrienden in Katwijk-binnen. Ik hoorde daar enkele geruchten over de geestelijke gesteldheid van het slachtoffer, maar dat kunnen ook slechts roddels zijn, dus die zal ik hier niet herhalen.

Op aandringen van een andere fokker ben ik meteen maar eens langs het gebouw van de reddingsbrigade op het parkeerterrein gereden om te kijken of daar camera's hangen. Ik heb die niet gezien, maar dat betekent niet dat die camera's er ook niet zien. Misschien zijn ze erg klein en hangen die ergens verstopt.

Wat me nog wel verbaast, is het feit dat het slachtoffer op de laatste beelden (rond 3:45 uur) inderdaad met een telefoon lijkt te lopen, terwijl een telefoon naar verluidt is aangetroffen in de tas in de sloot.

Om dit te verklaren zijn er onder meer de volgende scenario's:

1. Zij beschikte over twee telefoons.

2. Zij beschikte over de telefoon van iemand anders.

3. Het was geen telefoon, maar bijvoorbeeld een groot horloge.

4. Zij is naderhand teruggegaan om de telefoon, eventueel met tas, achter te laten in de sloot.

5. Er is een derde persoon bij betrokken die de tas later in de sloot heeft gegooid.

6. Het was een andere persoon die om 3.45 uur op de camera is vastgelegd.

Echter, geen van deze scenario's is echt overtuigend, vind ik.
Stop eens met dat geroddeld over haar geestelijke gesteldheid. "Ja er is iets maar wat zeg ik niet"... Zeg dan helemaal niets.

Daarnaast is half Nederland geestelijk ongesteld op dit moment, dus vreemd gedrag kun je het niet noemen.
  maandag 1 juli 2019 @ 08:38:21 #16
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_187693795
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2019 20:01 schreef ikleesalleen007 het volgende:

[..]

Want een lichaam in donkere kleding is goed zichtbaar in de zee?
Ja boten hebben sonar
pi_187695488
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2019 08:38 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ja boten hebben sonar
Op die manier. Dan snap ik het.
pi_187695516
quote:
1s.gif Op maandag 1 juli 2019 08:31 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Stop eens met dat geroddeld over haar geestelijke gesteldheid. "Ja er is iets maar wat zeg ik niet"... Zeg dan helemaal niets.

Daarnaast is half Nederland geestelijk ongesteld op dit moment, dus vreemd gedrag kun je het niet noemen.
De familie heeft gezegd dat ze uit een sombere periode kwam, maar dat het de laatste maanden juist bergopwaarts ging. Dat zag je ook terug op de Beelen in de Blauwe Bok: een vrolijke normale jonge vrouw die een gezellige avond heeft.

Een sombere periode is overigens nog steeds geen verklaring voor deze wazige verdwijning en haar overlijden. Zeker biet met de tas die op een heel ander punt is teruggevonden. Er klopt iets niet.
  maandag 1 juli 2019 @ 11:33:37 #19
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_187695751
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2019 11:17 schreef ikleesalleen007 het volgende:

[..]

De familie heeft gezegd dat ze uit een sombere periode kwam, maar dat het de laatste maanden juist bergopwaarts ging. Dat zag je ook terug op de Beelen in de Blauwe Bok: een vrolijke normale jonge vrouw die een gezellige avond heeft.

Een sombere periode is overigens nog steeds geen verklaring voor deze wazige verdwijning en haar overlijden. Zeker biet met de tas die op een heel ander punt is teruggevonden. Er klopt iets niet.
Eens, al zie ik nergens enige logica, ook niet bij zelfmoord.
pi_187720520
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2019 11:33 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Eens, al zie ik nergens enige logica, ook niet bij zelfmoord.
Alles afwegende, is voor mij een zelfmoord, mogelijk onbewust, de meest logische verklaring voor alle bekende feiten.
pi_187735585
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2019 22:56 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Nee, dat is Katwijk niet. Op de camerabeelden zie je ook dat dat café vrijwel leeg is. De meeste klanten zitten buiten op het terras. In principe laten de cafés vanaf 1 uur ook geen mensen meer toe, maar als je er al bent, word je ook niet direct weggestuurd. Dat ze dus blijven hangen tot bijna 2 uur is niet vreemd.

Wat betreft het tweede, dat je een vrouw alleen naar huis laat lopen, is ook niet héél vreemd. Maar ik ben het wel met je eens: zelf zou ik dat niet zo gemakkelijk doen, wanneer het een familielid is, mogelijk ook een kwetsbaar familielid.

Dit is inderdaad een zaak waar veel informatie nog ontbreekt. Ook de politie heeft niet alles, anders zou de zaak al gesloten zijn, maar wel veel meer dan naar buiten is gebracht. Dat is ook volkomen logisch - het is niet de taak van de politie om dit soort informatie in de publiciteit te brengen.
Er zijn geen beelden van de klanten op 't terras, dus dat kan je niet weten. Er is geen klant of barstaff te zien die binnen of buiten lopen, dus erg druk was 't niet. Was 't niet 'n beetje fris of dan ook asocial om buiten tot zo laat te zitten kletsen enz. ? Geen katwijker in de buurt om zo'n woensdag avond/nacht die moeten werken de volgende dag last van gehad? Niemand van de gezellige cafe-gangers heeft Anja tegen gekomen of met 'r gesproken?

Familielid/vriend/ kwetsbaar of niet – 5 of 6 uur lang drinking session met 'n neef uit Duitsland? Peculiar.
Zijn er meer van de beelden van de Opsporing Gezocht TV programma te zien?
Hele verhaal lijkt erg vreemd.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_187737040
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2019 19:19 schreef Tingo het volgende:

[..]

Er zijn geen beelden van de klanten op 't terras, dus dat kan je niet weten. Er is geen klant of barstaff te zien die binnen of buiten lopen, dus erg druk was 't niet. Was 't niet 'n beetje fris of dan ook asocial om buiten tot zo laat te zitten kletsen enz. ? Geen katwijker in de buurt om zo'n woensdag avond/nacht die moeten werken de volgende dag last van gehad? Niemand van de gezellige cafe-gangers heeft Anja tegen gekomen of met 'r gesproken?

Familielid/vriend/ kwetsbaar of niet – 5 of 6 uur lang drinking session met 'n neef uit Duitsland? Peculiar.
Zijn er meer van de beelden van de Opsporing Gezocht TV programma te zien?
Hele verhaal lijkt erg vreemd.
Ja, hoor. Ik heb de beelden nog even bekeken. Als ze aankomst om half acht, dan zie je op het terras vijf personen zitten. Twee stellen en een man alleen. Binnen in het café zie je één persoon aan de bar zitten en je zit ook iemand van het personeel. Dus het was inderdaad niet druk.

Ik ben het met je eens dat een borrelsessie van half acht 's avonds tot tien voor twee 's nachts best lang is. In totaal ruim zes uur. Maar zo te zien van de beelden, konden ze het goed met elkaar vinden.

Wanneer ze het café verlaat zijn er geen andere klanten meer te zien, binnen noch buiten.
  woensdag 3 juli 2019 @ 20:38:54 #23
92279 N.icka
Windforce 11
pi_187737144
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2019 19:19 schreef Tingo het volgende:

[..]


Familielid/vriend/ kwetsbaar of niet – 5 of 6 uur lang drinking session met 'n neef uit Duitsland? Peculiar.

Waarom dat nou weer? Nooit het erg gezellig gehad met iemand ?
pi_187737451
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2019 20:38 schreef N.icka het volgende:

[..]

Waarom dat nou weer? Nooit het erg gezellig gehad met iemand ?
Zo gezellig zag het er niet uit vond ik, allebei op de telefoon bezig...
  woensdag 3 juli 2019 @ 20:52:46 #25
92279 N.icka
Windforce 11
pi_187737478
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2019 20:51 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Zo gezellig zag het er niet uit vond ik, allebei op de telefoon bezig...
En dat concludeer je uit 10 seconden op tv ?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')