abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_187676779
Mijn vriend en ik gaan binnenkort 11 dagen naar Gran Canaria. We vliegen vanaf Eindhoven Airport.

Ik heb begrepen dat Ryanair de enige luchtvaartmaatschappij is waarbij je verplicht stoelen moet reserveren als je naast elkaar wil zitten. Hiervoor betaal ik voor de heen en terugreis voor 2 personen 40 euro.

Nu zag ik ook dat er een fast track service is waarmee je de lange wachtrijen kunt vermijden.
We vliegen midden in het hoogseizoen, dus ik kan me voorstellen dat het erg druk is op het vliegveld. Voor de fast track service betaal ik 10 euro extra.

Maar is de fast track service nu zin of onzin? Ziet het er alleen maar heel leuk uit, of zijn hier ook mensen met positieve ervaringen?
pi_187676874
quote:
Ik heb begrepen dat Ryanair de enige luchtvaartmaatschappij is waarbij je verplicht stoelen moet reserveren als je naast elkaar wil zitten.
Nee hoor, zelfs KLM flikt tegenwoordig dit soort praktijken :')

Als eerste aan boord gaan heeft wel het voordeel dat er plek boven je stoel voor je handbagage is.
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
  zondag 30 juni 2019 @ 11:11:30 #3
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_187676898
Tja, of wachten in rij voor de scanners of wachten bij gate. Geen verschil lijkt me...
pi_187676899
quote:
10s.gif Op zondag 30 juni 2019 11:10 schreef yosander het volgende:

[..]

Als eerste aan boord gaan heeft wel het voordeel dat er plek boven je stoel voor je handbagage is.
Ok, ik had het ergens gelezen, maar dat zal dan wel weer oud nieuws zijn :P
pi_187676910
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2019 11:11 schreef DutchMan0211 het volgende:

[..]

Ok, ik had het ergens gelezen, maar dat zal dan wel weer oud nieuws zijn :P
Helaas wel ja :P
pi_187676941
Ooh fast track is alleen om sneller door de beveiliging te komen? Dat lijkt me onzinnig :+
pi_187677010
quote:
10s.gif Op zondag 30 juni 2019 11:14 schreef yosander het volgende:
Ooh fast track is alleen om sneller door de beveiliging te komen? Dat lijkt me onzinnig :+
Ow ok :P. Inchecken gebeurt trouwens online. Dat is verplicht.
pi_187677250
quote:
10s.gif Op zondag 30 juni 2019 11:10 schreef yosander het volgende:

[..]

Als je bij KLM geen stoel koopt, kies je er 1 bij het inchecken en zit je gewoon naast elkaar.
Mocht dat onverhoopt niet gelukt zijn, dan meld je je bij de gate en proberen ze het alsnog voor je te regelen/.
Als je bij RyanAir geen stoel koopt plaatsen ze je doelbewust uit elkaar. Nogal een verschil.
pi_187677291
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2019 11:40 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Als je bij KLM geen stoel koopt, kies je er 1 bij het inchecken en zit je gewoon naast elkaar.
Mocht dat onverhoopt niet gelukt zijn, dan meld je je bij de gate en proberen ze het alsnog voor je te regelen/.
Als je bij RyanAir geen stoel koopt plaatsen ze je doelbewust uit elkaar. Nogal een verschil.
Ik lees eigenlijk ook alleen maar slechte dingen over Ryanair. Maar het kon helaas niet anders voor deze trip.
pi_187677420
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2019 11:40 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Dat scheelt idd, ga het zien over een maandje :P
  zondag 30 juni 2019 @ 11:52:55 #11
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_187677464
Die fast track lijkt me voor een vliegveld als Eindhoven een beetje overdreven. Zo druk kan het daar toch niet zijn :P
pi_187677667
quote:
1s.gif Op zondag 30 juni 2019 11:52 schreef Tinos85 het volgende:
Die fast track lijkt me voor een vliegveld als Eindhoven een beetje overdreven. Zo druk kan het daar toch niet zijn :P
Jawel hoor
En het voelt net iets minder pauper als je langs al die rijen mag lopen.
Soort van Lidl VIP gevoel
  zondag 30 juni 2019 @ 12:12:17 #13
286575 Roces18
Chef de party
pi_187677694
ja dan mag je als eerste in een benauwd warm vliegtuig wachten totdat de laatste persoon welgeteld een half uur later pas zit, hier mag je dan voor betalen.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_187677890
Ok bedankt allemaal! Ik lees het al, ik reserveer wel gewoon de stoelen. En dan sluit ik wel aan in de rij haha.
  zondag 30 juni 2019 @ 20:58:33 #15
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_187688132
quote:
1s.gif Op zondag 30 juni 2019 11:52 schreef Tinos85 het volgende:
Als je op vakantie gaat, ook een koffer moet afgeven en ruim op tijd op de luchthaven bent is de fast track niet echt nodig, de beveiliging duurt wel even, maar het zijn ook geen wachtrijen van een uur.

Wanneer het vooral handig is als je zoals ik vroeger 30-40 minuten voor vertrek van de vlucht op de luchthaven aankomt, door de vele vluchten welke in de ochtend vertrekken en mensen die veel te vroeg in de rij voor de beveiliging gaan staan voor vluchten die pas over 2 of 3 uur vertrekken kan je op die manier die rij omzeilen en heb je tijdswinst.

Tegenwoordig vlieg ik nauwelijks nog vanaf Eindhoven, en als ik dat wel zou doen is het niet voor werk en zorg ik dat ik er op tijd ben.

quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2019 12:24 schreef DutchMan0211 het volgende:
Ok bedankt allemaal! Ik lees het al, ik reserveer wel gewoon de stoelen. En dan sluit ik wel aan in de rij haha.
Voor een dergelijke lange vlucht zou ik ook wel stoelen selecteren. Kan je vooraf selectere of je bij het raam of aan het gangpad zal zitten. Voor een vlucht naar Londen Stansted maakt dat wat minder uit.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')