abonnement Unibet Coolblue
pi_187669569
quote:
De 49-jarige Amerikaan die gezocht werd in verband met de vermissing van een 12-jarig meisje uit Rotterdam, is James B. Dat blijkt uit onderzoek van RTL Nieuws. De man heeft een dochter met een Nederlandse vrouw. Die dochter zegt een internetvriendin te zijn van het Rotterdamse meisje.


Het 12-jarige Rotterdamse meisje werd sinds donderdagmiddag vermist. Om haar zo snel mogelijk te vinden, werd diezelfde nacht nog een Amber Alert verstuurd. Op vrijdagochtend verspreidde de politie twee foto's van de Amerikaanse man in de hoop dat mensen hem zouden herkennen. Vrijdagavond werd het meisje teruggevonden. Ze was op dat moment samen met de 49-jarige James B. in een hotel in het centrum van Rotterdam. B. werd direct aangehouden. De politie wil de naam van B. bevestigen noch ontkennen.


Op de Facebookpagina van James B. staat de foto die de politie heeft gebruikt om hem op te sporen. Daarop poseert James naast een monument met militairen. Dat monument staat in Washington, waar zijn familie oorspronkelijk vandaan zou komen. Op de pagina van B. valt te lezen dat hij nu in de staat Louisiana woont.

James B. blijkt een dochter te hebben met een Nederlandse vrouw. Via een chatroom van het online paardenspel Star Stable zou hij zijn dochter benaderd hebben. In die chatroom zou ook het 12-jarig meisje zitten voor wie deze week een Amber Alert uitging.


Iris en haar moeder kregen gisteren onverwacht bezoek van de politie, vertellen ze aan RTL Nieuws. De advocaat van Iris' moeder bevestigt deze lezing. De politie wilde weten of ze James B. herkenden. Dat deden ze.

Dochter Iris (echte naam bekend bij de redactie) vertelt aan RTL Nieuws dat zij het Rotterdamse meisje via het spel goed heeft leren kennen en zowel met haar als James B. via de chat gesprekken heeft gevoerd. Die gesprekken zouden volgens Iris vooral over de dagelijkse dingen gaan. In de chat zou James B. zich ook kenbaar hebben gemaakt als Iris' biologische vader. Volgens Iris zouden B. en het Rotterdamse meisje ook rechtstreeks contact via de chat hebben gehad. Eerder al meldde de politie dat de familie van het Rotterdamse meisje aangaf dat ze chatcontacten heeft gehad, maar die bleken inmiddels te zijn gewist.


Ook zegt Iris dat de politie haar laptop en harde schijf in beslag heeft genomen voor onderzoek. Wel toont ze een bericht dat ze gisteren, direct nadat ze geïnformeerd werd door de politie, gestuurd heeft aan het spel over het incident. Daarin noemt ze haar eigen naam en accountnaam en die van James B. en het Rotterdamse meisje.

De moeder van Iris zegt dat James haar 19 jaar geleden heeft verkracht en dat Iris daaruit geboren is. Ze zou destijds zijn weggestuurd toen ze aangifte wilde doen. Haar advocaat bevestigt aan RTL Nieuws dat de moeder alsnog aangifte gaat doen.


De politie laat weten op geen enkele manier te willen reageren op dit verhaal. De verdachte zal maandag worden voorgeleid. Officieel wordt hij op dit moment verdacht van het onttrekken van een kind aan het ouderlijk gezag. De politie geeft aan dit weekend nog volop onderzoek te doen naar wat zich de afgelopen dagen heeft afgespeeld.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)rdams-meisje-james-b

Is het wel zo handig van die moeder om dit allemaal aan RTL te vertellen?
Maandag zal er wel meer duidelijk worden.

[ Bericht 3% gewijzigd door sp3c op 30-06-2019 11:14:34 ]
pi_187669640
quote:
De moeder van Iris zegt dat James haar 19 jaar geleden heeft verkracht en dat Iris daaruit geboren is.
Jezus.
pi_187669692
quote:
Misbruiker Hania verwekte 18 jaar geleden kind bij Nederlands slachtoffer

Had James (‘Jamie’) B., de vijftigjarige Amerikaan die donderdag de twaalfjarige Hania meelokte naar het Hilton, eerder gestopt kunnen worden? Volgens Jacques Smits wel. Achttien jaar geleden was de Amerikaan ook al actief. Hij wist jonge meisjes in te palmen met mooie praatjes en spelletjes. Toen was een meisje uit Eindhoven het slachtoffer. Hij gijzelde haar zeven dagen. Ze raakte zwanger en kreeg een dochter. Hij probeerde later het meisje naar de VS te ontvoeren. Jacques Smits wist dat te verijdelen, maar tot zijn frustratie weigerde de politie Eindhoven om aangifte op te nemen. Nadat Jacques gisteren aan de bel had getrokken, was die bereidheid er ineens wel.

RTL is ermee bezig. Wanneer er iets uitgezonden wordt is nog niet bekend, maar we houden de vinger aan de pols.


Wat menigeen zich afvraagt: hoe kan het dat bij het Hilton niemand argwaan kreeg? Een oudere man met zo’n jong meisje? Ik neem aan dat onze Amerikaanse vriend een vlotte babbel heeft en een ‘onverdacht’ voorkomen, en in z’n eentje heeft ingecheckt. En als er later iemand vroeg wie hij bij zich had, zei dat het zijn dochter was.

Wel merkwaardig dat de journalisten die met de manager spraken daar of geen vragen over hebben gesteld, of een zodanig antwoord kregen dat ze het niet de moeite waard vonden het te vermelden. Ik lees ook nergens dat de politie onderzoek doet naar het Hilton. Als dit zich bij een Van der Valk had afgespeeld, waren de rapen gaar geweest.
https://www.misdaadjourna(...)erlands-slachtoffer/
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_187669693
Vaag verhaal
pi_187669776
:r
pi_187669811
Dat spel had die viespeuk ook wel ff uit de chatroom kunnen knikkeren als hij daar gewoon als volwassen vent in zat.
pi_187670462
Wat een raar verhaal :r
-
pi_187670495
Wat een soap weer.
pi_187670753
Politieapparaat mag ook eens grondig op de schop met dat structureel weigeren van aangiftes.

Dat moet als burger harder kunnen worden aangepakt.
pi_187671510
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2019 21:16 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Politieapparaat mag ook eens grondig op de schop met dat structureel weigeren van aangiftes.

Dat moet als burger harder kunnen worden aangepakt.
Degene die dat 19 jaar geleden geweigerd heeft moet op staande voet ontslagen worden! :+

Ik vind het een nogal ongeloofwaardig, eenzijdig verhaal. Kan me niet voorstellen dat de politie geen aangifte wilde opnemen als je een week ontvoerd en verkracht bent geweest. Ook vreemd dat ze kennelijk altijd contact is blijven houden met haar ontvoerder / verkrachter en dat zelfs haar dochter hem kent.
"Who are you?"
"The Anti-Christ. You get me in a vendetta kind of mood. You tell the angels in heaven you never seen evil so singularly personified as you did in the face of the man who killed you. My name is Vincent Cocotti."
pi_187671584
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2019 21:16 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Politieapparaat mag ook eens grondig op de schop met dat structureel weigeren van aangiftes.

Dat moet als burger harder kunnen worden aangepakt.
Structureel weigeren van aangiftes? Als dat gebeurt is het een unicum.
pi_187672551
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2019 22:07 schreef DonVincenzo het volgende:

[..]Kan me niet voorstellen dat de politie geen aangifte wilde opnemen als je een week ontvoerd en verkracht bent geweest. Ook vreemd dat ze kennelijk altijd contact is blijven houden met haar ontvoerder / verkrachter en dat zelfs haar dochter hem kent.
Precies, dat "verkracht" komt dan een beetje vreemd in de aangifte over als je het kind houdt, de dader kent etc. Ik krijg het vermoeden dat moeders niet geheel onvrijwillig met James meegegaan is. Dat ze achteraf spijt heeft gehad wil ik best geloven.
Racist
  zaterdag 29 juni 2019 @ 23:43:12 #13
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_187673062
Bizar verhaal weer.
pi_187673389
Star Stable?
Ik ken alleen bokt.nl
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_187673476
Vreemd verhaal. Kan het zijn dat dochterlief vader aan slachtoffers hielp door het vertrouwen van andere meisjes te winnen?
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_187676685
James Bond?
pi_187676909
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2019 22:07 schreef DonVincenzo het volgende:

[..]

Degene die dat 19 jaar geleden geweigerd heeft moet op staande voet ontslagen worden! :+

Ik vind het een nogal ongeloofwaardig, eenzijdig verhaal. Kan me niet voorstellen dat de politie geen aangifte wilde opnemen als je een week ontvoerd en verkracht bent geweest. Ook vreemd dat ze kennelijk altijd contact is blijven houden met haar ontvoerder / verkrachter en dat zelfs haar dochter hem kent.
Woorden van deze strekking zal de politie toen ook hebben gezegd waarmee ze haar verhaal dus niet serieus namen en geen aangifte wilden opnemen. Wat ga je doen als de politie je niet gelooft?
  Moderator zondag 30 juni 2019 @ 11:15:07 #18
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_187676947
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2019 20:01 schreef Rianne84 het volgende:

[..]

https://www.rtlnieuws.nl/(...)rdams-meisje-james-b

Is het wel zo handig van die moeder om dit allemaal aan RTL te vertellen?
Maandag zal er wel meer duidelijk worden.
zet alstublieft voortaan de bron erbij joh -O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_187677000
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2019 11:15 schreef sp3c het volgende:

[..]

zet alstublieft voortaan de bron erbij joh -O-
Ik zal erop letten. Joh.
pi_187677728
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2019 11:15 schreef sp3c het volgende:

[..]

zet alstublieft voortaan de bron erbij joh -O-
In de tekst staat ook al vier keer RTL Nieuws, joh.
pi_187677867
Dus het hotel had in moeten grijpen en niet het falende zachtgekookt ei achtige justitie apparaat dat er voor zorgt dat die vent over 5 jaar weer vrij rond loopt.

Zou wel een hel worden als je als man een roadtrip gaat doen met je dochtertje en enkele vd valk hotels gaat bezoeken :') staan er elke avond bonkende agenten aan je hoteldeur :D
pi_187677899
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2019 23:10 schreef Toga het volgende:

[..]

Precies, dat "verkracht" komt dan een beetje vreemd in de aangifte over als je het kind houdt, de dader kent etc. Ik krijg het vermoeden dat moeders niet geheel onvrijwillig met James meegegaan is. Dat ze achteraf spijt heeft gehad wil ik best geloven.
Ook als je vrijwillig mee gaat kun je tegen je zin verkracht en vastgehouden worden. En er kunnen tal van redenen zijn een kind te houden.

Aangezien deze meneer met een 12 jarig meisje op zijn kamer heeft hij in ieder geval aangetoond niet helemaal zuiver op de graat te zijn en heeft hij de schijn wat mij betreft nogal tegen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  Moderator zondag 30 juni 2019 @ 12:27:13 #23
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_187677927
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2019 12:14 schreef PicoMMP het volgende:

[..]

In de tekst staat ook al vier keer RTL Nieuws, joh.
nou en joh, moet er gewoon bij
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_187677938
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2019 12:25 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ook als je vrijwillig mee gaat kun je tegen je zin verkracht en vastgehouden worden. En er kunnen tal van redenen zijn een kind te houden.

Aangezien deze meneer met een 12 jarig meisje op zijn kamer heeft hij in ieder geval aangetoond niet helemaal zuiver op de graat te zijn en heeft hij de schijn wat mij betreft nogal tegen.
Daarom was dat Amber Alert als het vrijgeven van die foto's ook zo'n goede zaak.

Daarmee zet je zo'n man onder druk en kiest men uiteindelijk eieren voor zijn geld.

Maar ik vind het gedrag van pedofielen in de samenleving wel een steeds groter probleem. Er moet echt iets veranderen in de strafmaat.
pi_187678372
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2019 11:12 schreef aeaeae het volgende:

[..]

Woorden van deze strekking zal de politie toen ook hebben gezegd waarmee ze haar verhaal dus niet serieus namen en geen aangifte wilden opnemen. Wat ga je doen als de politie je niet gelooft?
Als de politie destijds woorden van deze strekking gebezigd heeft hadden ze wel een bijzonder vooruitziende blik. Je denkt dat de politie destijds al wist dat ze het contact met haar verkrachter nog 18 jaar in stand zou houden, ook al woont hij in een ander continent? En dat zelfs haar kind contact met haar vader zou gaan onderhouden?
"Who are you?"
"The Anti-Christ. You get me in a vendetta kind of mood. You tell the angels in heaven you never seen evil so singularly personified as you did in the face of the man who killed you. My name is Vincent Cocotti."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')