quote:
Sjendriek en volgens mij heb ik de naam wel eerder gehoord, helaas.quote:Op maandag 22 juli 2019 12:05 schreef Leandra het volgende:
Ik gok op Sjeindrieke
Als je wilde vernoemen naar een oma die Hendrikje heette is het wel heel "inventief."
Was er niet eens iemand hier die de tweeling pien en fuck... nee fien en puck kende?quote:Op maandag 22 juli 2019 13:01 schreef Stippelrientje het volgende:
Ik zag op een leuke geboortekaartjes pagina de tweeling Fien en Pip. Super schattig!
Ik vind zulke korte namen ook echt leuk en schattig. Alleen vraag ik mij wel altijd af of het ook leuk blijft als ze 30 of 50 zijn?
Dat vind ik maar lastig bij het verzinnen van een naam voor de baby.
Los van die makkelijke letterslipverwisseling..quote:Op maandag 22 juli 2019 19:13 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Was er niet eens iemand hier die de tweeling pien en fuck... nee fien en puck kende?
Ik vind het wel leuk. Het volledige "Sybren" vind ik nog leuker.quote:
Wat n verademing.quote:Op maandag 22 juli 2019 19:14 schreef Stippelrientje het volgende:
Mijn meneer vroeg ineens naar het namenlijstje. Maandenlang hadden we een van elkaar verschillende top 3.
"Welke stonden ook alweer op jouw nummer 1? Voor zowel jongen als voor een meisje? En wat was jouw idee ook alweer voor de 2e naam? "
Bekeek de namen. Plakte ze achter elkaar. Zette er onze achternaam achter. En zag dat het goed was![]()
We zijn eruit!![]()
Nu maar aan de slag met de geboortekaartjes..![]()
Jepquote:Op maandag 22 juli 2019 19:13 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Was er niet eens iemand hier die de tweeling pien en fuck... nee fien en puck kende?
Kaapverdiaanse (of ergens daar in de buurtquote:Op maandag 22 juli 2019 18:13 schreef Sjeen het volgende:
Zojuist op FB T.avin, maar dan uitgesproken als Kevin met een T... waarom
Ik moet dan gelijk aan de dochter van Grey denkenquote:Op maandag 22 juli 2019 20:03 schreef -Mellow- het volgende:
[..]
Wat n verademing.
Wij hebben t er al maanden niet meer over. Zitten wel n soort van op één lijn, maar ik twijfel over van alles. Mijn vriend vind al onze favorieten wel best en heeft wel wat voorkeuren, maar denkt dat het "vanzelf wel komt". Maarja, de baby kan zich elk moment aandienen, en het idee dat we dan nog een naam moeten kiezen terwijl ik zo twijfel vind ik maar stressvol.
Maar ik zou ook niet weten waar ik het nog zoeken moet. Ik heb alle namensites de afgelopen maanden wel gehad geloof ik en heb geen idee waar ik nog inspiratie op kan doen. Jammer dat de focus in dit topic vooral ligt op "lelijke" namen.
Kwam laatst Zola tegen op een geboortekaartje bij de verloskundige. Vond ik wel mooi
Wij hadden ook een lijstje met allemaal 'mja zou kunnen'-namen. En in week 35 kwam daar langzaam eentje van naar voren, die ben ik gaan gebruiken op de proefdruk voor het geboortekaartje en zo werd het vanzelf echter. Ik heb me erbij neergelegd dat er niet 1 supernaam was bij voorbaat. En doorgaan met lijstjes staren had echt geen zin meer. Ik heb vanaf toen niet meer getwijfeld, en toen hij eenmaal was geboren was ik heel blij dat we niet meer hoefden te beslissen. Twee jaar later is het volstrekt logisch en goed en fijn dat hij zo heet.quote:Op maandag 22 juli 2019 20:03 schreef -Mellow- het volgende:
[..]
Wat n verademing.
Wij hebben t er al maanden niet meer over. Zitten wel n soort van op één lijn, maar ik twijfel over van alles. Mijn vriend vind al onze favorieten wel best en heeft wel wat voorkeuren, maar denkt dat het "vanzelf wel komt". Maarja, de baby kan zich elk moment aandienen, en het idee dat we dan nog een naam moeten kiezen terwijl ik zo twijfel vind ik maar stressvol.
Maar ik zou ook niet weten waar ik het nog zoeken moet. Ik heb alle namensites de afgelopen maanden wel gehad geloof ik en heb geen idee waar ik nog inspiratie op kan doen. Jammer dat de focus in dit topic vooral ligt op "lelijke" namen.
Kwam laatst Zola tegen op een geboortekaartje bij de verloskundige. Vond ik wel mooi
Ja vind ik wel mooiquote:Op maandag 22 juli 2019 20:45 schreef Stormqueen het volgende:
Ik ken iemand met een Selah, da's misschien ook wel in je straatje, Mellow
Ja wel leuk.quote:Op maandag 22 juli 2019 22:37 schreef Jentin het volgende:
Philou, @:-mellow-?
Krijgen jullie een dochter of weten jullie het nog niet?l (of is het geheim)?
Zulaquote:Op maandag 22 juli 2019 23:19 schreef -Mellow- het volgende:
[..]
Ja wel leuk.
We weten het geslacht niet.
Een jongen zou makkelijk zijn want over die naam zijn we het geloof ik wel eens.
Ik hou van relatief zachte, vloeiende namen. Niet te lang. Niet te doorsnee.
Enkele voorbeelden meisjesnamen die ik prettig vind klinken:
Lea
Elodie (staat heel hoog bij mij, vriend vind het mooi maar is er niet van overtuigd)
Bibi
Roisin
Suna
Zoë
Zohra
Isis
Freia
Oh maar Odinquote:Op maandag 22 juli 2019 23:42 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik kon dat echt niet, een 'dan dit maar' naam. Ik heb echt maanden lang dag en nacht overal naar de jongensnaam gezocht. Als ik alleenstaand was geweest had ik wel makkelijker een keuze kunnen maken denk ik. Ik vind nog steeds dat mijn vriend geen smaak heeft wat jongensnamen betreftmet z'n Arie en Odin
![]()
Mijn jongenslijstje was Sascha, Ezra, Lux en de naam die het is geworden.
Mijn meisjeslijstje was Eleonore, Lily, Olivia en Silke.
Novan gaat op m'n lijstje.quote:Op maandag 22 juli 2019 12:27 schreef deedeetee het volgende:
Novan ? Iemand anders in die straat heeft een Nathan gekregen. Ook niet echt iets wat ik leuk vind klinken.
Jezusquote:Op maandag 22 juli 2019 18:13 schreef Sjeen het volgende:
Zojuist op FB T.avin, maar dan uitgesproken als Kevin met een T... waarom
Oh, goeie lijst zeg! Hoe spreek jr Solveig uit, als Solvay/Solvee? En Fauve, gewoon Foof?quote:Op maandag 22 juli 2019 23:41 schreef Jentin het volgende:
Leuk lijstje. Hoe spreek je Roisin uit? En ter inspiratie wellicht:
Solveig![]()
Amélie
Rose
Nona
Silke
Ava
Uma
Milou
Jade
Mila
Romee
Ella
Yaël
Linde
Elin
Vera
Oona
Jolie
Jinthe
Juno
Fauve
Arie is bij mijn vaderskant echt een familienaam.quote:Op maandag 22 juli 2019 23:42 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik kon dat echt niet, een 'dan dit maar' naam. Ik heb echt maanden lang dag en nacht overal naar de jongensnaam gezocht. Als ik alleenstaand was geweest had ik wel makkelijker een keuze kunnen maken denk ik. Ik vind nog steeds dat mijn vriend geen smaak heeft wat jongensnamen betreftmet z'n Arie en Odin
![]()
Mijn jongenslijstje was Sascha, Ezra, Lux en de naam die het is geworden.
Mijn meisjeslijstje was Eleonore, Lily, Olivia en Silke.
Onze heet Z.elda. Als je Z.ola leuk vindt.quote:
Ik kan alleen maar aan het groentepakket/de winkels denkenquote:Op dinsdag 23 juli 2019 00:04 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Oh maar OdinDaar zou ik bijna nog een derde zoon voor willen.
Ik heb werkelijk nog nooit van dat pakket of die winkels gehoord. Daarom googlen wij elke naam die op ons lijstje staat even, om dat soort verrassingen te voorkomenquote:Op dinsdag 23 juli 2019 07:15 schreef Minarosa het volgende:
[..]
Ik kan alleen maar aan het groentepakket/de winkels denken
Solveej, ongeveer. En Fauve idd als Foof, of nou ja: meer Foov. Wel met een enigszins stemhebbende klank, zeg maar. Althans, de Fauves die ik ken welquote:Op dinsdag 23 juli 2019 00:31 schreef Seven. het volgende:
[..]
Oh, goeie lijst zeg! Hoe spreek jr Solveig uit, als Solvay/Solvee? En Fauve, gewoon Foof?
Nouja, je hebt een Coby en een Toby. Beetje hetzelfdequote:
Die heb ik toevallig gister opgenomen in het lijstje voor een eventueel tweede.quote:
Zou ook goed passen bij je eerste, denk ikquote:Op dinsdag 23 juli 2019 08:02 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Die heb ik toevallig gister opgenomen in het lijstje voor een eventueel tweede.
LIgt er aan in welke taal.quote:Op dinsdag 23 juli 2019 00:31 schreef Seven. het volgende:
[..]
Oh, goeie lijst zeg! Hoe spreek jr Solveig uit, als Solvay/Solvee? En Fauve, gewoon Foof?
Jaquote:Op maandag 22 juli 2019 23:58 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Zula
Synne
Solin/Solina
Neva
Is dit een beetje de juiste richting of totaal niet?
Ja, past ook bij U. Maar we hebben een andere meisjesnaam op nr 1 (en 2 en 3) staan. Dus mocht het ooit zover komen, dan zijn we voorzien.quote:Op dinsdag 23 juli 2019 10:02 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Zou ook goed passen bij je eerste, denk ik![]()
En inderdaad nu al inspiratie opdoen voor als er ooit een tweede komtdat scheelt dan weer stress. Meisjesnaam hadden we allang voor ik zwanger was en jongensnaam toen was ik denk ik een week of 10 zwanger. Vond er toen al een soort druk op zitten
Rosjien.quote:Op maandag 22 juli 2019 23:41 schreef Jentin het volgende:
Leuk lijstje. Hoe spreek je Roisin uit? En ter inspiratie wellicht:
Solveig![]()
Amélie
Rose
Nona
Silke
Ava
Uma
Milou
Jade
Mila
Romee
Ella
Yaël
Linde
Elin
Vera
Oona
Jolie
Jinthe
Juno
Fauve
Ja ook leuk.quote:Op dinsdag 23 juli 2019 04:18 schreef vencodark het volgende:
[..]
Onze heet Z.elda. Als je Z.ola leuk vindt.![]()
En ik ken een Thanim. Weet niet of dat ook in je straatje past?
Ik vind de naam van mijn kinderen niet helemaal bij elkaar passen, te veel klinkers bij elkaar.quote:Op dinsdag 23 juli 2019 10:25 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Ja, past ook bij U. Maar we hebben een andere meisjesnaam op nr 1 (en 2 en 3) staan. Dus mocht het ooit zover komen, dan zijn we voorzien.
Maar een andere jongensnaam die past bij de namen van U. is toch verdomd lastig..
Tevens een Koerdische naam. Havîn en Helîn zijn ook zulke mooie namen.quote:Op dinsdag 23 juli 2019 10:26 schreef -Mellow- het volgende:
[..]
Rosjien.
De persische variant is Rojin, nog mooier vind ik. Een van mijn vriendinnen heet zo dus ik wil die naam niet kiezen, maar anders werd dat m misschien wel
Solveig vind ik qua uitspraak ook mooi, maar ik vind dat dan toch een lastige naam vanwege de schrijfwijze. Dat vind ik dan te veel "gedoe". Ofzo.
Hmm. U’s eerste naam heeft 4 letters en z’n tweede naam heeft er 3. Een tweede kindje moet dus niet een hele lange naam hebben, vind ik. Maar verder.. het moet ook geen Jut en Jul worden. Lastig, hoor!quote:Op dinsdag 23 juli 2019 10:28 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Ik vind de naam van mijn kinderen niet helemaal bij elkaar passen, te veel klinkers bij elkaar.
Op een gegeven moment boeide het niet meer, het is al lastig genoeg allemaal
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Protège moi de mes désirs.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |