abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_187652396

De kraan is een vorst vaste kraan, waarbij wanneer je deze sluit je een staaf diep de muur in drukt om hem daar af te sluiten. Wanneer je dat doet, opent hij een gaatje waar het water weg kan stromen dat nog in de kraan zelf zit, zodat dit niet kan bevriezen.
Uit dat zelfde gat lijkt nu water te kunnen komen, ondanks dat de kraan volledig open is gedraaid.

Dit gebeurt echter alleen wanneer er een sproeier is aangesloten op de gardena sproeicomputer, en hij een sproeimoment heeft gehad. Als je de kraan dicht draait, en weer open, is er niks aan de hand, dan lekt hij niet meer. Gaat de computer daarna sproeien, lekt hij weer.
Als je een pistoolsproeier op de computer aansluit, en hem met de "trekker" sproeit, en stopt, is er ook niks aan de hand.

Haast alsof de computer in combinatie met een sproeier die dus altijd open staat, een soort druk creëert waar de kraan niet mee overweg kan.

Help :'( ik ga zondag op vakantie, en er is net gras gelegd (jaja, niet mega handig, maar kon helaas qua planning met de hovenier niet anders)
pi_187652560
Dus uit dit deel lijkt het te lekken:
https://www.warmteservice(...)evelkraan/p/A0036494

Maar lijkt me raar als die stuk is, wanneer dit alleen bij de sproeicomputer gebeurd??
Het komt ook niet tussen het schroefdraad en het rubber uit, die heb ik bekeken, zag er goed uit, rubber ring is nog heel en heb ik even ingevet met witte vaseline.'

hmm na iets beter googlen...alleen lekt het bij hem veel vaker. Dus toch mogelijk het bovendeel stuk?

https://www.klusidee.nl/F(...)velkraan-t33787.html
manmanman
nog beter googlen..
https://klus.startpagina.(...)enkraan-lekt/?page=1

Zo jammer dit... waarom vind ik pas de goede pagina's als ik een topic open..

Al blijft mijn situatie vreemd :P

[ Bericht 16% gewijzigd door MrDrako op 28-06-2019 20:55:10 ]
  vrijdag 28 juni 2019 @ 21:18:01 #3
474151 pitebuell85
Korte tekst...
pi_187653199
Volgende keer een bonfix buitenkraan kopen.
Oude user in een nieuw jasje.
pi_187653489
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2019 21:18 schreef pitebuell85 het volgende:
Volgende keer een bonfix buitenkraan kopen.
zat helaas al in het huis. Ik dacht eerst mooi makkelijk.. maar goed. heb zoals iemand in de klus fora zei het veertje wat opgerekt en alles even schoongemaakt. maar weer testen.

Is zo'n bonfix op het binnenwerk van de vsh te plaatsen? de buitenkant en afsluit stang lijken hetzelfde systeem te gebruiken.
edit laat maar, zag nu het filmpje pas en alles lijkt 1 geheel te zijn.

laatste edit: wel grappig, op het montage filmpje zeggen ze overmatig aandraaien veroorzaakt lekkage. Laat ik nou braaf elke keer de kraan goed dicht draaien :')

aller aller laatst edit.. veertje oprekken deed niks. Metalen plaatje er tussen gepropt, nu druppelt hij heeeeeeel langzaam. Misschien toch maar voor 50 euro een nieuw ding halen, ben ik er hopelijk de komende paar jaar weer vanaf.

[ Bericht 8% gewijzigd door MrDrako op 28-06-2019 23:55:35 ]
  zaterdag 29 juni 2019 @ 11:53:51 #5
474151 pitebuell85
Korte tekst...
pi_187661579
Dat weet ik zo niet, ben alleen bekend met die van bonfix, ze werken wel hetzelfde.
Oude user in een nieuw jasje.
pi_188035990
Kan maar 1 ding zijn.. :) Versleten/vervuilde lekkende pakking of o-ring dan wel de zitting.. Alles eruit draaien en kijken of je dat geval uit elkaar kunt halen. Dat alle delen een nachtje in de azijn laten liggen en dan alle pakkingen vernieuwen.. En het zal wel weer dicht zijn. Kan dat niet zul je toch nieuwe moeten kopen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')