Hoezo fastfood?quote:Op zondag 7 mei 2023 22:08 schreef Ole het volgende:
Mwah is verkapte fastfood geworden. Nogmaals voor af en toe guilty. Gemiddelde Argentijn is beter
Komt door het artikel over de teloorgang van Loetje:quote:Op zondag 7 mei 2023 22:39 schreef Molo het volgende:
[..]
Hoezo fastfood?
Je haalt toch niet af of even snel naar binnen schuiven?
En de prijs, voor een biefstuk met een drankje erbij ¤50,- neerleggen vind ik àbsoluut niets met fastfood of bereikbaar voor de gewone man te maken hebben
Ik snap het gewoon niet
https://www.parool.nl/ams(...)l&utm_source=twitterquote:Het is nu een soort chique McDonald’s
Overpriced vreetschuur vanwege de hippe naam/framing.quote:Op zondag 7 mei 2023 22:44 schreef capricia het volgende:
[..]
Komt door het artikel over de teloorgang van Loetje:
[..]
https://www.parool.nl/ams(...)l&utm_source=twitter
Ja. Snap ik.quote:Op zondag 7 mei 2023 22:48 schreef Molo het volgende:
[..]
Overpriced vreetschuur vanwege de hippe naam/framing.
McDonalds vergelijking vind ik heel geen hele goeie
En een flink deel van het eten is gewoon vrij matig (en duur voor wat je krijgt)quote:Op zondag 7 mei 2023 22:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Snap ik.
Loetje was ooit een begrip in Amsterdam.
Maar nu hebben ze vestigingen all over. Zelfs in Enschede en Eindhoven. Heeft niets meer met Loetje zelf te maken.
Het grootkapitaal heeft gewonnen. En dat had niet zo hoeven zijn.
Ik vind het jammer.
Het is een soort Beren restaurant geworden.
Parool, voor hen is "Nederland" de straal +/-1 km buiten de ringquote:Op zondag 7 mei 2023 21:48 schreef capricia het volgende:
Sorry..dit klinkt als een Amsterdamse bias. Dat zal misschien voor Amsterdammers gelden. Maar niet voor de gemiddelde Nederlander.
Dat zijn restaurants waar ik eigenlijk altijd straal voorbij loop, terwijl ik wel van steaks hou. Misschien moet ik ze toch eens een kans geven.quote:
Sowieso, hoe moeilijk is het bakken van een biefstuk nou helemaal.quote:Op maandag 8 mei 2023 22:37 schreef Scorpie het volgende:
Loetje is sinds een paar jaar nogal overrated. Je kan hem prima thuis namaken en dan smaakt hij stukken beter.
Gezien hoe ze vaak geserveerd worden is dat erg moeilijk zelfs voor mensen wiens werk het is.quote:Op maandag 8 mei 2023 22:39 schreef Farenji het volgende:
[..]
Sowieso, hoe moeilijk is het bakken van een biefstuk nou helemaal.
Een paar jaar terug was het nog echt prima om bij Loetje te eten. De bereiding van de biefstuk was toen ook nog echt goed. Maar na deze recensie heb ik geen behoefte meer om er nog eens heen te gaan. Ik was overigens wel benieuwd naar de kweekbiefstuk, maar dat is ook wel minder nuquote:Op maandag 8 mei 2023 22:37 schreef Scorpie het volgende:
Loetje is sinds een paar jaar nogal overrated. Je kan hem prima thuis namaken en dan smaakt hij stukken beter.
Ik heb er recent twee keer gegeten, kort achter elkaar. Kon niet echt een verslechtering opmerken. Zou er zo weer heen gaan. Maar ik pretendeer ook geen fijnproever te zijn.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 08:33 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Een paar jaar terug was het nog echt prima om bij Loetje te eten. De bereiding van de biefstuk was toen ook nog echt goed. Maar na deze recensie heb ik geen behoefte meer om er nog eens heen te gaan. Ik was overigens wel benieuwd naar de kweekbiefstuk, maar dat is ook wel minder nu
Er is een beschrijving hoe je 'Loetjes biefstuk' zelf thuis kunt bakken, en dan wordt je biefstuk echt heerlijk. Hoewel ik geen Blue Band gebruik, maar roomboter. Vind ik persoonlijk wel lekkerder.
Het pand in delft is het oude legermuseum, daar woon ik bijkans naast. Dat is echt een mooi pand, dus de locatie hebben ze wel goed voor elkaar. Heb er 1x gegeten. Was lekker, maar relatief duur voor wat je kreeg.quote:Op zondag 7 mei 2023 22:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Snap ik.
Loetje was ooit een begrip in Amsterdam.
Maar nu hebben ze vestigingen all over. Zelfs in Enschede en Eindhoven. Heeft niets meer met Loetje zelf te maken.
Het grootkapitaal heeft gewonnen. En dat had niet zo hoeven zijn.
Ik vind het jammer.
Het is een soort Beren restaurant geworden.
Bij Loetje heeft dat een reden. Hij begon klein met Blueband. Blijkbaar was het erg lekker. In feite had hij het klein moeten houden en niet voor landelijk gaan met volwassen restaurantsprijzen. Dan is het niet ondenkbaar dat je dit soort gezeur krijgt.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 08:37 schreef JeMoeder het volgende:
Meuk. Biefstuk bak je in olie en maak je dan af met een flinke klont boter, niet met fucking blueband
Alleen voor de recensenten, het volk blijft het vreten zo lijkt het.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 23:22 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Bij Loetje heeft dat een reden. Hij begon klein met Blueband. Blijkbaar was het erg lekker. In feite had hij het klein moeten houden en niet voor landelijk gaan met volwassen restaurantsprijzen. Dan is het niet ondenkbaar dat je dit soort gezeur krijgt.
Er is gewoon ook verschil tussen truckersgehaktbal en een bal in een restaurant. Dan praat je over twee verschillende werelden. Bij een Hema-rookworst ga je ook niet staan klagen, of bij een kroket uit de muur. Dit zijn erfenissen uit het gezellige Nederland "toen alles nog goed was". Loetje hoort ook in die sfeer. Maar hij is nu blijkbaar een brug te ver gegaan.
Welke kant?quote:Op dinsdag 9 mei 2023 21:59 schreef Ole het volgende:
Kreeg vanavond zo slechte biefstuk op mijn werk. Daar is Loetje haute cuisine bij vergeleken![]()
Biefstuk lag er ook binnen een half uur weer uit
Je bedoelt dit artikel uit Het Parool in dit topic waar ik al op gereageerd had?quote:Op woensdag 10 mei 2023 00:41 schreef BokitoHarambe het volgende:
Ik had nog tegen golfer gezegd dat er een artikel in het Parool stond. Geen reden om dat weg te halen. Hij was vast geinteresseerd.
Deze https://www.parool.nl/ams(...)l&utm_source=twitterquote:Op woensdag 10 mei 2023 00:46 schreef golfer het volgende:
[..]
Je bedoelt dit artikel uit Het Parool in dit topic waar ik al op gereageerd had?
borisz in CUL / Loetjes biefstuk
Of het andere artikel uit Het Parool dat ook al in dit topic stond?
capricia in CUL / Loetjes biefstuk
Of is er een ander recent artikel uit het Parool waar je mij op wilde attenderen?
Ja. Dat was dus die post van capricia die ik hierboven al eerder aanhaalde.quote:Op woensdag 10 mei 2023 00:49 schreef BokitoHarambe het volgende:
Deze https://www.parool.nl/ams(...)l&utm_source=twitter
En nu moet ik mn excuses aanbieden ofzo? Dacht alleen maar dat je t wel interessant zou vinden...quote:Op woensdag 10 mei 2023 00:54 schreef golfer het volgende:
[..]
Ja. Dat was dus die post van capricia die ik hierboven al eerder aanhaalde.
Nergens voor nodig. Gewoon beter opletten.quote:Op woensdag 10 mei 2023 12:08 schreef BokitoHarambe het volgende:
En nu moet ik mn excuses aanbieden ofzo?
Ik vond het ook interessant en had het dus al eerder gelezen in Het Parool.quote:Dacht alleen maar dat je t wel interessant zou vinden...
Ben ik met je eens. Het valt me ook op dat biefstukken in restaurants niet meer bijzonders zijn dan hoe ik ze thuis klaarmaak. Sterker nog, ik denk vaak: dat kan ik veel beter. Als je goede biefstuk bij de slager koopt heb je de helft al binnen en ben je een stuk goedkoper uit. Vaak is de vleeskwaliteit ook beter.quote:Op woensdag 10 mei 2023 08:52 schreef FutureFairytale het volgende:
Sowieso vind ik biefstuk in restaurants te duur voor de kwaliteit die je krijgt.
Het is niet verder gekomen dan mijn maag...quote:
Zullen we eens een loetje-meet doen?quote:Op woensdag 10 mei 2023 21:50 schreef Ole het volgende:
[..]
Het is niet verder gekomen dan mijn maag...
Ja leukquote:Op woensdag 10 mei 2023 22:05 schreef BokitoHarambe het volgende:
[..]
Zullen we eens een loetje-meet doen?
Is nu alleen niet meer zo gebonden aan een plaats. Of is de originele in Amsterdam nog steeds t best?quote:
Ik betwijfel of het uitmaakt, nu het een concern is zal de inkoop centraal zijn, dus daar zit geen verschil. Qua kok zal het net zo random zijn als ieder ander Loetjequote:Op woensdag 10 mei 2023 22:08 schreef BokitoHarambe het volgende:
Of is de originele in Amsterdam nog steeds t best?
Ja. Maar met mooi weer is Loetje aan het IJ wel een prachtplekquote:Op woensdag 10 mei 2023 22:08 schreef BokitoHarambe het volgende:
ja
[..]
Is nu alleen niet meer zo gebonden aan een plaats. Of is de originele in Amsterdam nog steeds t best?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |