abonnement Unibet Coolblue
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 27 juni 2019 @ 18:29:12 #26
163650 Greys
pi_187634697
De processierups apocalyps is al aardig gaande. :X
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_187634716
quote:
1s.gif Op donderdag 27 juni 2019 18:29 schreef Greys het volgende:
De processierups apocalyps is al aardig gaande. :X
Ik zou weleens een kaartje willen zien van waar in Nederland het nu eigenlijk vooral is. Heb de indruk vooral in het oosten van het land (en beetje midden), hier is er volgens mij geen rups te bekennen.
Koel en donker bewaren
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 27 juni 2019 @ 18:31:02 #28
163650 Greys
pi_187634730
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 18:28 schreef Hawaii_Tim het volgende:
En nu eerst: kip in de oven doen :9
Oeh lekker. :9
Een hele? En zo ja, wat zit er in en op?

Ik eet zoete aardappelpatiet met een schepje Limburgs zoervleis erop en een bakje goddelijke galiameloen. Wat zijn die lekker momenteel. _O_
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator / KerstCrewQuizWinner donderdag 27 juni 2019 @ 18:33:16 #29
39237 crew  H_T
2733
pi_187634758
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 18:30 schreef Guanabana het volgende:

[..]

Ik zou weleens een kaartje willen zien van waar in Nederland het nu eigenlijk vooral is. Heb de indruk vooral in het oosten van het land (en beetje midden), hier is er volgens mij geen rups te bekennen.
Ik woon ten westen van je en in mijn dorp schijnen ze ook te zitten :Y Gelukkig wel aan de andere kant van het dorp :)
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  Moderator donderdag 27 juni 2019 @ 18:33:23 #30
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_187634762
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 18:30 schreef Guanabana het volgende:

[..]

Ik zou weleens een kaartje willen zien van waar in Nederland het nu eigenlijk vooral is. Heb de indruk vooral in het oosten van het land (en beetje midden), hier is er volgens mij geen rups te bekennen.
Vooral Twente/Achterhoek en Oost-Brabant/Noord-Limburg las ik ergens.
En een bepaalde winkel had al 10 keer anti middeltjes gekocht als vorige zomer.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner donderdag 27 juni 2019 @ 18:34:54 #31
39237 crew  H_T
2733
pi_187634786
quote:
1s.gif Op donderdag 27 juni 2019 18:31 schreef Greys het volgende:

[..]

Oeh lekker. :9
Een hele? En zo ja, wat zit er in en op?

Ik eet zoete aardappelpatiet met een schepje Limburgs zoervleis erop en een bakje goddelijke galiameloen. Wat zijn die lekker momenteel. _O_
:N Van die al-gemarineerde drumsticks die deze week in de bonus zijn :@ In de bonus en had er wel weer eens zin in is wat dat betreft een goede combinatie :) Een hele kip is ook wat veel van het goede voor één persoon natuurlijk :P

Jouw menu klinkt ook goed :9 Eet smakelijk!
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 27 juni 2019 @ 18:35:18 #32
163650 Greys
pi_187634791
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 18:30 schreef Guanabana het volgende:

[..]

Ik zou weleens een kaartje willen zien van waar in Nederland het nu eigenlijk vooral is. Heb de indruk vooral in het oosten van het land (en beetje midden), hier is er volgens mij geen rups te bekennen.
Het stikt er hier ook van helaas. Overal bomen met linten. Honden met akelige brandblaren op de tong. Mensen vol bulten. Sommigen kunnen niet eens meer in hun eigen tuin. :{ En het duurt tot eind september.. Mensen die hun huis zelfs uit moesten ervoor.

Vanaf maandag 1 juli gaat de gemeente hier de bomen met roodwit lint erom aanpakken met grote stofzuigers oid.

Schiedam basisscholen gesloten erom.

Rock Werchter deels ontruimd.

En dan blijven ze roepen dat het door de klimaatverandering komt maar tis ook omdat er steeds minder natuurlijke vijanden zijn. Koolmeesjes eten normaal die dingen maar die zijn massaal gestorven omdat men de buxusrups met gif ging bestrijden. En toen aten de meesjes dat. ;(
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 27 juni 2019 @ 18:36:24 #33
163650 Greys
pi_187634806
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 18:33 schreef Momo... het volgende:

[..]

Vooral Twente/Achterhoek en Oost-Brabant/Noord-Limburg las ik ergens.
En een bepaalde winkel had al 10 keer anti middeltjes gekocht als vorige zomer.
Hier in het Westen ook echt overal. De bestrijdingsbedrijven kunnen het al lang niet meer aan hier ook.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_187634811
quote:
1s.gif Op donderdag 27 juni 2019 18:35 schreef Greys het volgende:

[..]

Het stikt er hier ook van helaas. Overal bomen met linten. Honden met akelige brandblaren op de tong. Mensen vol bulten. Sommigen kunnen niet eens meer in hun eigen tuin. :{ En het duurt tot eind september.. Mensen die hun huis zelfs uit moesten ervoor.

Vanaf maandag 1 juli gaat de gemeente hier de bomen met roodwit lint erom aanpakken met grote stofzuigers oid.

Schiedam basisscholen gesloten erom.

Rock Werchter deels ontruimd.

En dan blijven ze roepen dat het door de klimaatverandering komt maar tis ook omdat er steeds minder natuurlijke vijanden zijn. Koolmeesjes eten normaal die dingen maar die zijn massaal gestorven omdat men de buxusrups met gif ging bestrijden. En toen aten de meesjes dat. ;(
Ja het is echt nogal heftig. Maar, oke, ook bij jou dus. (met 'hier' bedoelde ik eigenlijk Flakkee want daar zit ik nog steeds :P) In Amersfoort heb ik ook wel bomen met lintjes gezien ja.
Koel en donker bewaren
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 27 juni 2019 @ 18:38:04 #35
163650 Greys
pi_187634833
Hier in m'n eigen straat in het parkje ook diverse heel grote eiken vol met die enge nesten. Overal waarschuwingen want de grootste boom staat naast de speeltuin waar met dit weer alle kindjes met blote benen en armen spelen. En dat je je hond er snel langs moet sleuren.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator donderdag 27 juni 2019 @ 18:38:28 #36
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_187634837
quote:
De eikenprocessierups teistert Nederland. De brandharen die de diertjes achterlaten, leiden tot jeukende bultjes op benen, armen en in de nek. Krabben helpt niet en de producten die voor de verlichting van de jeuk moeten zorgen, zijn niet aan te slepen, blijkt donderdag uit een rondgang van NU.nl.

Een van de producten waar een grote vraag naar is, is mentholgel. Het kleine beetje menthol werkt verkoelend waardoor de jeuk tijdelijk verdwijnt. Ook Aloë vera-gel helpt.

"Er is een flinke run op", vertelt een woordvoerder van de Etos. De drogisterijketen zegt veertig keer meer verkoelende spullen te verkopen dan normaal. Mentholgels, maar ook Calendula-zalven en Aloë vera-producten vliegen over de toonbank.

Ook Kruidvat heeft het druk met de rupsjes. De mentholgels zijn niet meer verkrijgbaar in de webwinkel en ook is er veel vraag naar aftersunsprays. Zelfs producten die helpen tegen waterpokken worden verkocht om de jeuk te verlichten.
'Mensen komen armen krabbend binnen'

Het aantal eikenprocessierupsen is op veel plaatsen in Nederland verdrievoudigd, berichtte het Kenniscentrum Eikenprocessierups woensdag. De gebieden die het meest lijden onder de opkomst van de rups zijn Brabant, de Achterhoek en Twente, vertelt de Etos-woordvoerder.

Hans Jonge Poering, directeur bij drogisterij De Groene Gaper in Enschede, beaamt dat het storm loopt in zijn regio. "Ik doe dit al ruim dertig jaar en het is echt onvoorstelbaar", vertelt Poering over de grote vraag naar jeukverlichtende producten. "Als ik nu roep dat we nog iets in de winkel hebben, is het vanavond op."

“We hebben zelf ook bultjes, dus we smeren onze eigen producten op, zodat we onze klanten beter kunnen adviseren”

Medewerker DA-drogisterij

Volgens de drogisterijhouder vraagt iedere tweede klant naar de processierups. "Mensen komen hier armen krabbend binnen en we draaien dubbele omzetten."

Vorig jaar waren in dezelfde regio ook al problemen met de eikenprocessierups, maar dat was niets vergeleken met nu. "Het was toen geen tiende van wat het nu is", zegt Poering.

Ook in het Overijsselse Nijverdal is er een run op verkoelende smeersels. "Het is echt belachelijk. De spullen zijn echt niet aan te slepen", vertelt een medewerker van een drogisterij van DA.

De winkelmedewerkers hebben zelf ook last van de beestjes. "We hebben zelf ook bultjes, dus we smeren onze eigen producten op, zodat we onze klanten beter kunnen adviseren."
Niet zeker dat er volgend jaar meer wordt ingekocht

De problemen met de rups betekenen niet meteen dat drogisterijen volgend jaar meer verkoelende producten gaan inkopen. "We kijken altijd naar de ontwikkelingen over hoe we zo goed mogelijk aan de vraag kunnen voldoen", zegt Kruidvat. Etos vindt extra inkopen voorbarig en wil eerst afwachten of de rups volgend jaar weer problemen oplevert.

Poering van de Groene Gaper denkt vooral dat de gemeente aan zet is. Hij vermoedt dat die meer gaat doen om een herhaling van de rupsenplaag te voorkomen. "Ze kunnen het niet meer zo ver laten komen als nu, dan krijgen ze echt een probleem met de bevolking."
Artikel van nu.nl
pi_187634853
quote:
“We hebben zelf ook bultjes, dus we smeren onze eigen producten op, zodat we onze klanten beter kunnen adviseren”
Zo kun je het ook noemen ja :D
Koel en donker bewaren
  donderdag 27 juni 2019 @ 18:39:44 #38
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_187634855
Ik ga maar eens aandelen kopen in mentolzalf!
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  Moderator donderdag 27 juni 2019 @ 18:40:15 #39
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_187634861
quote:
1s.gif Op donderdag 27 juni 2019 18:35 schreef Greys het volgende:

[..]

Het stikt er hier ook van helaas. Overal bomen met linten. Honden met akelige brandblaren op de tong. Mensen vol bulten. Sommigen kunnen niet eens meer in hun eigen tuin. :{ En het duurt tot eind september.. Mensen die hun huis zelfs uit moesten ervoor.

Vanaf maandag 1 juli gaat de gemeente hier de bomen met roodwit lint erom aanpakken met grote stofzuigers oid.

Schiedam basisscholen gesloten erom.

Rock Werchter deels ontruimd.

En dan blijven ze roepen dat het door de klimaatverandering komt maar tis ook omdat er steeds minder natuurlijke vijanden zijn. Koolmeesjes eten normaal die dingen maar die zijn massaal gestorven omdat men de buxusrups met gif ging bestrijden. En toen aten de meesjes dat. ;(
Ja bestrijdingsmiddelen en intensieve landbouw hebben de biodiversiteit van NL geen goed gedaan. Veel soorten die meer dan gehalveerd zijn binnen 20 jaar tijd.... ;(
pi_187634880
Een lauw bad en een natte handdoek in mijn nek hebben wel lichtelijk wonder verricht. Het gaat nu wel een stuk beter ineens. :)
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_187634885
Ik las trouwens dat hooikoortstabletjes ook kunnen helpen tegen de jeuk (ook als je geen hooikoorts hebt). Ik heb die zelf weleens geslikt toen ik een jeukende zonneallergie had en werkte best goed.

Dus misschien een tip, er waren hier ook een aantal mensen die er last van hadden toch?
Koel en donker bewaren
  ESF Reporter donderdag 27 juni 2019 @ 18:42:17 #42
87554 Cee
Welluk?
pi_187634888
Ik ben ook zo vatbaar voor die (vaak wel terechte) bangmakerij dat ik zometeen wil gaan hardlopen als het is afgekoeld naar een aangename 25 graden of zo ( :') ), maar eerst wel een route ga bedenken om de rups te vermijden. Eentje zonder bomen, niet te doen. Ik denk dat ik wat rondjes in het niet beschutte deel van het nieuwe park ga doen.

Zit nu even ESF 1984 te kijken, Herreysgoden. _O_ En hoe ontzettend awkward is die presentatrice. :D En hoe ontzettend geen reet geven ze om de mode dit jaar. Lekker luchtig katoen.
  Moderator donderdag 27 juni 2019 @ 18:42:48 #43
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_187634897
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 18:41 schreef Aoibhin het volgende:
Een lauw bad en een natte handdoek in mijn nek hebben wel lichtelijk wonder verricht. Het gaat nu wel een stuk beter ineens. :)
Fijn! :)
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 27 juni 2019 @ 18:42:54 #44
163650 Greys
pi_187634899
Ben benieuwd hoe ze al die rupsen daar naartoe willen krijgen..

IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_187634910
quote:
10s.gif Op donderdag 27 juni 2019 18:42 schreef Greys het volgende:
Ben benieuwd hoe ze al die rupsen daar naartoe willen krijgen..

[ afbeelding ]
Ik krijg al jeuk als ik die foto zie.
Koel en donker bewaren
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 27 juni 2019 @ 18:43:37 #46
163650 Greys
pi_187634915
quote:
1s.gif Op donderdag 27 juni 2019 18:42 schreef Cee het volgende:
Ik ben ook zo vatbaar voor die (vaak wel terechte) bangmakerij dat ik zometeen wil gaan hardlopen als het is afgekoeld naar een aangename 25 graden of zo ( :') ), maar eerst wel een route ga bedenken om de rups te vermijden. Eentje zonder bomen, niet te doen. Ik denk dat ik wat rondjes in het niet beschutte deel van het nieuwe park ga doen.

Zit nu even ESF 1984 te kijken, Herreysgoden. _O_ En hoe ontzettend awkward is die presentatrice. :D En hoe ontzettend geen reet geven ze om de mode dit jaar. Lekker luchtig katoen.
Alleen eikenbomen he. :@ :P
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  ESF Reporter donderdag 27 juni 2019 @ 18:44:13 #47
87554 Cee
Welluk?
pi_187634928
Mijn favoriete Muse nummers zijn trouwens Unintended en Knights of Cydonia. Noteert iemand dat?

Noorwegen wtf _O-
  donderdag 27 juni 2019 @ 18:44:15 #48
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_187634929
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 18:42 schreef Guanabana het volgende:
Ik las trouwens dat hooikoortstabletjes ook kunnen helpen tegen de jeuk (ook als je geen hooikoorts hebt). Ik heb die zelf weleens geslikt toen ik een jeukende zonneallergie had en werkte best goed.

Dus misschien een tip, er waren hier ook een aantal mensen die er last van hadden toch?
Hoe is een zonneallergie eigenlijk? Dat heeft denk ik niks te maken met verbranding?
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  ESF Reporter donderdag 27 juni 2019 @ 18:44:49 #49
87554 Cee
Welluk?
pi_187634938
quote:
1s.gif Op donderdag 27 juni 2019 18:43 schreef Greys het volgende:

[..]

Alleen eikenbomen he. :@ :P
Die herken ik niet. Ben afloriaal. :@
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 27 juni 2019 @ 18:45:33 #50
163650 Greys
pi_187634955
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 18:34 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

:N Van die al-gemarineerde drumsticks die deze week in de bonus zijn :@ In de bonus en had er wel weer eens zin in is wat dat betreft een goede combinatie :) Een hele kip is ook wat veel van het goede voor één persoon natuurlijk :P

Jouw menu klinkt ook goed :9 Eet smakelijk!
Jij ook eet smakelijk! *O*

En een hele kip grillen kan prima voor je eentje want dan maak je van ff andere helft de volgende dag heerlijke sandwiches met slag en stukken koude kip met sweet chilisaus. :9
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')