quote:
Dat er al dagenlang flinke problemen zijn bij MM is een feit, geen roddel. Voor een groot bedrijf dat afhankelijk is van 'vandaag besteld, morgen in huis' klanten is dat zorgwekkend. Nog zorgwekkender is het antwoord van de woordvoerder op de vraag of ze tegen een faillissement aanhikken. En er is hier niemand die beweerd dat ze failliet zijn.quote:
Hij heeft een punt echter het verkeerde. China zelf subsidieert momenteel de verzendkosten. Teven noemen ze zichzelf een ontwikkelingsland om onder bepaalde tarieven uit te komen. De vraag is of dat allemaal nog wel zo eerlijk is.quote:Op donderdag 27 juni 2019 09:33 schreef VoMy het volgende:
NOS
[..]
Dit zegt de VVD over pakketjes.
Ik snap het niet helemaal. Pakketjes worden té goedkoop naar Nederland gestuurd. De verzendkosten zouden hoger zijn dan de prijs die de consument betaald, aldus de VVD. Maar dan verliest er toch iemand geld op?
Het zou ook oneerlijke concurrentie zijn als consumenten de verzendkosten niet doorgerekend krijgen terwijl de postvervoerder meer vergoed krijgt? Maar waar komt dat geld dan vandaan? Is er iemand met een paar miljard die ervoor zorgt dat we in Nederland lekker goedkoop dingen kunnen bestellen?
Alles uit China wordt volgens mij voor een groot deel gesubsidieerd vanuit de overheid daar.. (tenminste bij de grootste spelers).quote:Op donderdag 27 juni 2019 09:42 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Joh. Ik betaal als (relatief kleinschalige) Nederlandse ondernemer ook bij lange na de consumentenprijs niet voor het versturen van pakketten, dan zal een grotere buitenlandse aanbieder dat ook wel lukken.
Klimaat kan kortstondig een run brengen op bepaalde artikelen en als je daar niet aan kunt voldoen is er iets mis met je langetermijn inkoop proces. Als dit niet lukt is het gewoon op = op. Dit lijkt me dan ook niet de reden van de problematiek die er nu is bij MM - het is daar al jaren een zooitje en ik denk dat ze langzaam ten onder gaan aan hun formule van grote panden en véél - heel veel - wisselend deskundig personeel.quote:Op donderdag 27 juni 2019 10:12 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Nu warmte zou best kunnen, iedere jan lul wil nu een ventilator bestellen en meteen hebben.
Zien wij op het werk ook afdelingen worden maanden van te voren gewaarschuwd om die shit nu te bestellen maar toch pas doen wanneer heel europa ze stante pede wil hebben.
Klopt, maar ik denk dat niet enkel de factor "financiele stimulatie vanuit de Chinese overheid" een rol speelt in het spotgoedkoop houden van het bestellen in China. Ik zie namelijk zeer regelmatig dat Chinese pakketten die zo groot zijn dat ze onmogelijk door de brievenbus kunnen, gebracht worden de postbezorger ipv de pakketkoerier, hetgeen de kosten voor de verzender aanzienlijk drukt. Ik kom daar als Nederlandse firma beslist niet mee weg (briefpakje hoeft maar een paar mm te dik te zijn, en de kans is groot dat ik binnen een paar dagen een verzoek tot het overmaken van de extra portokosten ontvang) dus er zullen ongetwijfeld in dat opzicht afspraken met PostNL bestaan.quote:Op donderdag 27 juni 2019 10:16 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Alles uit China wordt volgens mij voor een groot deel gesubsidieerd vanuit de overheid daar.. (tenminste bij de grootste spelers).
Ok, maar MM kan toch gewoon 10.000 ventilators reserveren/bestellen bij hun producent en zodra die door de consument besteld zijn gewoon 'tijdelijk uitverkocht' op de site zetten. Dat is min of meer hun standaardwerkwijze. Ik zie dus het probleem niet.quote:Op donderdag 27 juni 2019 10:12 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Nu warmte zou best kunnen, iedere jan lul wil nu een ventilator bestellen en meteen hebben.
Zien wij op het werk ook afdelingen worden maanden van te voren gewaarschuwd om die shit nu te bestellen maar toch pas doen wanneer heel europa ze stante pede wil hebben.
Daarom betaal ik achteraf, ook op rekening bij Zalando. Bij MediaMarkt met Klarna.quote:Op donderdag 27 juni 2019 17:01 schreef Persefoneia het volgende:
Dat de post vertraagd is, is niet alleen vervelend voor het bezorgen.
Ik heb voor een (voor mij) behoorlijk bedrag besteld bij Zalando en Bol. Dat is allemaal weer retour gegaan een aantal dagen terug maar ik heb nog steeds geen bevestiging dat het pakje bij hen retour is ontvangen. Ik moet dus ook wat langer wachten voor ik mijn geld terug heb.
Bij Mediamarkt kom ik niet vaak. Online kijk ik eigenlijk nooit bij hen.
Weet niet op welke software hun webshop draait, maar hun reparaties draaien op software van Zes Goes en die is uitstekend.quote:Op donderdag 27 juni 2019 09:30 schreef Ronaldsen het volgende:
Ik zie Mediamarkt voorlopig niet failliet gaan, maar het is wel echt een typisch Duitse onderneming die de ICT niet op orde heeft volgens mij.
Dat is inderdaad iets om over na te denken.quote:Op donderdag 27 juni 2019 17:06 schreef Mylene het volgende:
[..]
Daarom betaal ik achteraf, ook op rekening bij Zalando. Bij MediaMarkt met Klarna.
Anno 2019 als retailer zo'n brakke webshop hebben lijkt mij wel een potentieel killer.quote:Op donderdag 27 juni 2019 09:30 schreef Ronaldsen het volgende:
Ik zie Mediamarkt voorlopig niet failliet gaan, maar het is wel echt een typisch Duitse onderneming die de ICT niet op orde heeft volgens mij.
Tropen rooster bezorgers.quote:Op donderdag 27 juni 2019 17:19 schreef Notorious_Roy het volgende:
Twee van mijn pakketten worden trouwens vanavond geleverd tussen 20.50 en 22.30 uur Nog even en we hebben nachtelijke bezorgingen
Dan zijn mensen wel vaak thuis. TRING TRIIIIIIIING PAKKETJE!!quote:Op donderdag 27 juni 2019 17:19 schreef Notorious_Roy het volgende:
Twee van mijn pakketten worden trouwens vanavond geleverd tussen 20.50 en 22.30 uur Nog even en we hebben nachtelijke bezorgingen
Fijn wel voor mensen die vroege diensten draaien...quote:
Dan moet PostNL daar eerst maar eens veel meer geld voor gaan vragen. De marges bij de pakkettentak staan enorm onder druk.quote:Op donderdag 27 juni 2019 17:31 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Fijn wel voor mensen die vroege diensten draaien...
PostNL zou echt nog veel flexibeler moeten worden wat betreft pakketbezorgingen. Geef me de optie om pakketten op deze tijdstippen te laten bezorgen, als standaard, zonder dat het me extra geld kost en vóórdat er een poging mislukt is.
Als ze meer met me in 'overleg' gaan over bezorgtijdstippen hoeven ze veel minder te rijden. Scheelt hen weer tijd en geld, en ik ben meer tevreden over mijn bestellingen. Scheelt ook weer klachten bij de retailers.
Heb vaak ook geen probleem met het opsparen van leveringen zodat alles bijvoorbeeld op zaterdag geleverd wordt. Als ik het maar weet. Ik heb niets aan een update 'pakket is onderweg voor levering om 19.00 uur' als dat vervolgens niet gehaald wordt.
Retailers zouden daar ook betere afspraken over moeten gaan maken met de vervoerders. Als je dat goed voor elkaar hebt als verkoper maak je echt een verschil.
Bijna niemand kon aan deze run op airco’s en ventilatoren voldoen, alles was zondag zo goed als uitverkocht. Alleen Bol.com had nog partners die aanbod hadden.quote:Op donderdag 27 juni 2019 10:20 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Klimaat kan kortstondig een run brengen op bepaalde artikelen en als je daar niet aan kunt voldoen is er iets mis met je langetermijn inkoop proces. Als dit niet lukt is het gewoon op = op. Dit lijkt me dan ook niet de reden van de problematiek die er nu is bij MM - het is daar al jaren een zooitje en ik denk dat ze langzaam ten onder gaan aan hun formule van grote panden en véél - heel veel - wisselend deskundig personeel.
Niemand klaagt er toch over dat ze uitverkocht zijn?quote:Op donderdag 27 juni 2019 20:33 schreef Blik het volgende:
Bijna niemand kon aan deze run op airco’s en ventilatoren voldoen, alles was zondag zo goed als uitverkocht. Alleen Bol.com had nog partners die aanbod hadden.
Volgens mij hebben ze alles gewoon liggen, alleen faalt hun complete distributie gewoon op dit moment. Ik neem aan dat beschkbaarheid op de site gekoppeld is aan hun voorraadniveau, dus ze zullen geen producten verkopen die ze niet hebben.quote:Op donderdag 27 juni 2019 23:06 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Niemand klaagt er toch over dat ze uitverkocht zijn?
Waar over geklaagd wordt is dat er niet geleverd wordt!
Zet gewoon op je site dat ze op zijn. Op! Op! Op! En wat je wel verkoopt moet je gewoon leveren. En vlug wat. Is dat nou zo moeilijk?
Die hoor je vaker en diezelfde mensen stampen wel boos rond als een winkel iets niet op voorraad heeft en moet bestellen.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 10:41 schreef KingRadler het volgende:
heb er totaal geen moeite mee om te wachten op bestelling
Aan de andere kant: wat stelt BCC tegenwoordig nog voor? Karige winkels met weinig divers aanbod, hebben drastisch minder budget voor marketing en reclame. Dit kan voor MM ook de opmars zijn naar het verliezen van de marktpositie van bijvoorbeeld Coolblue en Bol.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 07:26 schreef F1gamer het volgende:
Dat te lang wachten op bestellingen was een aantal jaar terug ook een probleem bij de BCC en die zijn ook niet failliet gegaan. Dus bij de MM zal ook niet zo'n vaart lopen.
als ik langer moet wachten, bestel ik het wel uit China voor de helft van de prijs. Ik bestel het juist in Nederland om het de volgende dag in huis te hebben.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 10:41 schreef KingRadler het volgende:
heb er totaal geen moeite mee om te wachten op bestelling
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |