abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_187619855
Ik heb een koopwoning waarvan ik 3 kamers zou willen verhuren tijdelijk. Dit komt doordat ik ben gescheiden met mijn vrouw sinds kort. Er zijn intotaal 4 slaapkamers waarvan 1 die ik voor mezelf gebruik. De rest is leegstaand.

Ik heb laatst van een student de vraag gekregen of die een kamer zwart zou kunnen huren dus zonder overeenkomst/contract en cash huur betalen.

Dus ze krijgen geen contract , betalen huur cash , mogen niet inschrijven bij mijn adres vanuit de gemeente , dus volledig zwart , ze mogen ook geen post ontvangen bij mijn adres en moeten dus ingeschreven blijven op hun vorige adres. Nu vroeg ik me af wat voor consequenties ik hieraan kan overhouden als ik een aantal kamers volledig zwart zou verhuren?

[ Bericht 3% gewijzigd door Postbezorger23 op 26-06-2019 18:38:56 ]
vjou
pi_187619960
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2019 18:31 schreef Postbezorger23 het volgende:
Ik heb een koopwoning waarvan ik 3 kamers zou willen verhuren tijdelijk. Dit komt doordat ik ben gescheiden met mijn vrouw sinds kort. Er zijn intotaal 4 slaapkamers waarvan 1 die ik voor mezelf gebruik. De rest is leegstaand.

Ik heb laatst van een student de vraag gekregen of die een kamer zwart zou kunnen huren dus zonder overeenkomst/contract en cash huur betalen.

Dus ze krijgen geen contract , betalen huur cash , mogen niet inschrijven bij mijn adres vanuit de gemeente , dus volledig zwart , ze mogen ook geen post ontvangen bij mijn adres. Nu vroeg ik me af wat voor consequenties ik hieraan kan overhouden als ik een aantal kamers volledig zwart zou verhuren?
Zou er mijn handen niet aan branden.
Nu huur ik ook particulier en toen ik was uitgeschreven op mijn oude adres kwamen er wel brieven (aangetekend) van de gemeente of ik even mijn nieuwe adres op wilde geven.

Sta nu als inwonend bij die mensen ingeschreven omdat het onder hun adres valt.
Het is opzich wel een zelfstandige woonruimte met alles.
Do what you love, love what you do!
pi_187619969
Ze kunnen sowieso de hypotheek ineen keer opeisen als blijkt dat je een woning verhuurt. Buren kunnen natuurlijk ook klagen, als je 1 student in huis neemt zal het nog wel meevallen, maar meerdere kan toch wel voor problemen zorgen.
pi_187619991
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2019 18:37 schreef Anton91 het volgende:
Ze kunnen sowieso de hypotheek ineen keer opeisen als blijkt dat je een woning verhuurt. Buren kunnen natuurlijk ook klagen, als je 1 student in huis neemt zal het nog wel meevallen, maar meerdere kan toch wel voor problemen zorgen.
Huis is allang al afbetaald ik heb niets meer te maken met de bank. En er is geen verhuur , mensen mogen alleen volledig-zwart erin wonen. Donker zwart dus.
vjou
  Moderator woensdag 26 juni 2019 @ 18:43:12 #5
1025 crew  Armani XL
Taggen heeft geen zin
pi_187620099
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2019 18:38 schreef Postbezorger23 het volgende:

[..]

Huis is allang al afbetaald ik heb niets meer te maken met de bank. En er is geen verhuur , mensen mogen alleen volledig-zwart erin wonen. Donker zwart dus.
En de fraude die je pleegt met de gemeentelijke belastingen/afvalstoffenheffing/rioolheffingen/uitwaterende sluizen etc etc
pi_187620108
Wat voor problemen zou je toch kunnen krijgen als je inkomsten niet opgeeft bij de belastingdienst?
pi_187620122
valt niet op 3 extra mensen in je huis. als je een keer meningsverschil krijgt kunnen ze ook wel verschillende instanties inlichten. en je krijgt ze misschien nooit meer weg, naar een paar maanden hebben ze gewoon rechten, foto van jouw huis, krant , sleutel lijkt me al wel voldoende bewijs?
:]
pi_187620132
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2019 18:43 schreef Dieter_Dengler het volgende:
Wat voor problemen zou je toch kunnen krijgen als je inkomsten niet opgeeft bij de belastingdienst?
Ja als ze dat geld vanuit bank-transacties zouden betalen dan is het logisch dat je gepakt wordt. We hebben het hier over cash donker zwart geld.
vjou
pi_187620168
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juni 2019 18:44 schreef wootahH het volgende:
valt niet op 3 extra mensen in je huis. als je een keer meningsverschil krijgt kunnen ze ook wel verschillende instanties inlichten. en je krijgt ze misschien nooit meer weg, naar een paar maanden hebben ze gewoon rechten, foto van jouw huis, krant , sleutel lijkt me al wel voldoende bewijs?
Ze krijgen geen sleutel. Ik open de deur voor hun op vastgestelde tijden (14:00 tot 23:00 ben ik thuis iedere dag.) en bij uitzondering als ik toch niet thuis ben per toeval, leg ik sleutel(s) in een neppe uitgeholde steen bij de voordeur.

Alleen die instanties inlichten kan wel voor een probleem zorgen maar dan flikker ik die gene per direct eruit toch?
vjou
  † In Memoriam † woensdag 26 juni 2019 @ 18:47:42 #10
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_187620169
Gewoon doen maar wel een chille huurprijs vragen
:')
pi_187620179
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2019 18:47 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Gewoon doen maar wel een chille huurprijs vragen
Ja ik dacht aan rond de 300 tot 350 euro. Incl gas water licht en internet.
vjou
  † In Memoriam † woensdag 26 juni 2019 @ 18:48:48 #12
pi_187620190
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2019 18:47 schreef Postbezorger23 het volgende:

[..]

Ze krijgen geen sleutel. Ik open de deur voor hun op vastgestelde tijden (14:00 tot 23:00 ben ik thuis iedere dag.) en bij uitzondering als ik toch niet thuis ben per toeval, leg ik sleutel(s) in een neppe uitgeholde steen bij de voordeur.

Hallo zijn studenten zo wanhopig tegenwoordig?
pi_187620202
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2019 18:48 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Hallo zijn studenten zo wanhopig tegenwoordig?
Als je gewoon netjes afspraken maakt mogen ze zonder gezeur een kamertje huren. Vele vinden dat wel oke , geen gezeur met al die contracten en alles eromheen.
vjou
  † In Memoriam † woensdag 26 juni 2019 @ 18:50:45 #14
pi_187620236
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2019 18:48 schreef Postbezorger23 het volgende:

[..]

Ja ik dacht aan rond de 300 tot 350 euro. Incl gas water licht en internet.
Zit je in Amsterdam of Utrecht of zo? Anders is het echt te veel met die voorwaarden
pi_187620259
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2019 18:50 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Zit je in Amsterdam of Utrecht of zo? Anders is het echt te veel met die voorwaarden
200 euro kan ook wel , maar dan moet ik wel 4studenten erin hebben dus 4 kamers verhuurd en ik zal dan in de woonkamer verblijven.
vjou
pi_187620320
Studenten die op jouw voorgestelde tijd naar binnen kunnen?
  woensdag 26 juni 2019 @ 18:56:43 #17
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_187620333
Dat is toch gewoon illegaal?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_187620355
En wat als ze niet zo netjes met de kamer en het huis omgaan?
pi_187620367
quote:
10s.gif Op woensdag 26 juni 2019 18:55 schreef Yasmin23 het volgende:
Studenten die op jouw voorgestelde tijd naar binnen kunnen?
Ze mogen wnr ze maar willen naar binnen. Daarvoor heb ik een uitgeholde steen met 1 huissleutel die met een ijzerendraad vast is gemaakt in dat uitgeholde steen. Die mogen ze dan gebruiken als ik per toeval niet thuis ben. Ze moeten het daarna wel direct terug leggen en dan pas deur sluiten.
vjou
pi_187620401
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2019 18:59 schreef Postbezorger23 het volgende:

[..]

Ze mogen wnr ze maar willen naar binnen. Daarvoor heb ik een uitgeholde steen met 1 huissleutel die met een ijzerendraad vast is gemaakt in dat uitgeholde steen. Die mogen ze dan gebruiken als ik per toeval niet thuis ben. Ze moeten het daarna wel direct terug leggen en dan pas deur sluiten.
En je buren? Denk dat zoiets wel zou opvallen toch?

Overigens komt het echt onbetrouwbaar over. niet kunnen inschrijven, sleutel die buiten hangt?
  woensdag 26 juni 2019 @ 19:01:33 #21
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_187620406
Het liefste drie vrouwelijke huurders die in natura betalen zeker TS?

pi_187620421
200 euro cash betalen en je hebt een kamer. Mondelinge afspraken waarbij je voor maximaal 1 jaar kan huren. Wil ej langer erin blijven dan moeten we kijken of dat mogelijk is na dat eerste jaar.
vjou
pi_187620445
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2019 19:01 schreef RedFever007 het volgende:
Het liefste drie vrouwelijke huurders die in natura betalen zeker TS?

Nee heb cash nodig. Je kan uiteraard extra korting krijgen wnr je in natura betaald dat is weer ander verhaal. Ik heb geen vrouw dus no problem.
vjou
pi_187620451
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2019 18:31 schreef Postbezorger23 het volgende:

Dus ze krijgen geen contract , betalen huur cash , mogen niet inschrijven bij mijn adres vanuit de gemeente , dus volledig zwart , ze mogen ook geen post ontvangen bij mijn adres en moeten dus ingeschreven blijven op hun vorige adres. Nu vroeg ik me af wat voor consequenties ik hieraan kan overhouden als ik een aantal kamers volledig zwart zou verhuren?
Ik heb een tr gemacht. Dit kan echt niet.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  woensdag 26 juni 2019 @ 19:05:19 #25
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_187620484
Je pleegt fraude dus als je dat risico wil nemen, prima.

Maar je regeltjes over tussen 14.00-23.00 wat je later weer nuanceert :')

Ga je straks ook klagen dat ze niet uit mogen gaan omdat ze nachts lawaai maken als ze thuis komen of een jongen/meisje meenemen om te bonken?

En wie is verantwoordelijk voor rommel? Gaan ze je keuken gebruiken? Gaan ze je toilet ook schoonmaken?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')