abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  woensdag 26 juni 2019 @ 21:11:12 #101
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_187622634
registreer om deze reclame te verbergen
Heb trek in een snoepje, maar heb niks in huis.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_187622668
Weet je wat? Ik doe het gewoon. Ik ga koffie zetten!

91F9F1k5InL._SX342_.jpg
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  woensdag 26 juni 2019 @ 21:13:32 #103
181667 Strani
¡Amunt Valencia!
pi_187622675
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2019 21:11 schreef Hamlapjes het volgende:

[..]

[..]

Ik denk dat allebei wel klopt eigenlijk. We hebben zo onze dingen die ons typische Nederlanders maken, maar tegelijk zijn er heel grote verschillen tussen verschillende regio's. Zit ook wel een stukje eenheid door verscheidenheid in ons bloed, naar mijn bescheiden mening.
Ik kan me hier wel in vinden.
  woensdag 26 juni 2019 @ 21:14:39 #104
181667 Strani
¡Amunt Valencia!
pi_187622692
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2019 21:10 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Och, ik heb helemaal niks met Europa. Voel me dan ook totaal geen Europeaan. Die hele unie kan me gestolen worden.
[..]

Toch hebben landen die vele malen groter zijn, en waar de verschillen vele malen groter zijn, dit vaak wel.
[..]

Helaas willen de Dems dat niet. Ze proberen de toekomstige verkiezingen veilig te stellen.
Europa is niet perfect, hervormingen zijn nodig. Maar ik ben wel groot voorstander van het bestaan van de unie. Zou ook gek zijn als ik dat niet was, als Nederlander woonachtig in een ander EU-land. (Helaas houdt dat veel Britse residenten hier niet tegen om toch voor Brexit te zijn!)
pi_187622858
Betreffende de Amerikaanse immigratiepolitiek:
Ze moeten uiteindelijk natuurlijk vooral zelf lekker weten hoe streng die regels zijn. Op zich heb ik niets tegen strenge migratieregels, zolang je er maar duidelijk over bent en procedures niet jarenlang duren. Denk wel dat de VS moet blijven onthouden dat het van oudsher een land van migranten is en dat dat ook bij heeft gedragen in de ontwikkeling van dat land. Dat betekent niet dat iedereen zomaar naar binnen moet kunnen wandelen, maar the American Dream slaat ook op kansloze migranten die zich opwerken naar een mooie positie en het zou mooi zijn als ze dat zouden bewaren.

Waar ik wel wat tegen heb, zijn de manieren waarop er om wordt gegaan met migranten. En dat is niet alleen in de VS, hoor. Nadruk leggen op het feit dat ze illegaal zijn en daarmee een gevaar zouden vormen voor het land. Altijd maar roepen dat het gelukszoekers zijn (en ja, dat zijn ze ook, maar zijn we dat niet allemaal?). Niet zulke nette omgang met de stromen migranten die aan de grens komen. Wat mij betreft moet je ze altijd blijven behandelen als gewone mensen en begrijpen dat die ook het beste willen voor zichzelf en hun nageslacht. Dan hoef je ze nog niet allemaal een verblijfsvergunning te geven, maar je kan ze wel behandelen zoals je mag verwachten van een westers land.
  Moderator woensdag 26 juni 2019 @ 21:25:51 #106
351614 crew  ijs_beer
Zwierig pasje vooruit...
pi_187622919
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2019 21:10 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Och, ik heb helemaal niks met Europa. Voel me dan ook totaal geen Europeaan. Die hele unie kan me gestolen worden.
[..]

Toch hebben landen die vele malen groter zijn, en waar de verschillen vele malen groter zijn, dit vaak wel.
[..]

Helaas willen de Dems dat niet. Ze proberen de toekomstige verkiezingen veilig te stellen.
Nouja. Ik dennk ook inderdaad dat het ook uitmaakt hoe je het bekijkt, wat strani ook zegt. Ook in Frankrijk zitten bijvoorbeeld behoorlijke verschillen tussen mensen die uit Nord-pas-de-calais komen en iemand uit de Provence.

Let wet, omdat er culturele verschillen zijn betekent in mijn ogen ook niet dat er geen overlappen zijn. En culturen laten zich niet vangen door grenzen denk ik. Mezelf als voorbeeld nemen, ik ben gevormd door typisch Nederlandse gebruiken, maar ook door Brabantse, en die van m'n durp, en die van m'n familie en vrienden, sportvereniging etc. Dat zijn allemaal kleine cultuurtjes en die mengeling is voor iedereen anders. En naar mijn idee maakt dat dat er niet één Nederlandse/Franse/VS cultuur te benoemen valt. Tuurlijk zijn er wel typische gebruiken en gewoonten, maar is dat genoeg om Dé Nederlandse cultuur mee te benoemen, ik denk van niet. Ook omdat bepaalde gebruiken, zoals democratie, kapitalisme, consumeren, ook passen bij de hele westerese wereld.

Ach ja. Lekker belangrijk uiteindelijk. Leven en laten leven. :D
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
  Moderator woensdag 26 juni 2019 @ 21:27:51 #107
351614 crew  ijs_beer
Zwierig pasje vooruit...
pi_187622960
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2019 21:11 schreef Hamlapjes het volgende:

[..]

[..]

Ik denk dat allebei wel klopt eigenlijk. We hebben zo onze dingen die ons typische Nederlanders maken, maar tegelijk zijn er heel grote verschillen tussen verschillende regio's. Zit ook wel een stukje eenheid door verscheidenheid in ons bloed, naar mijn bescheiden mening.
Goeie. Verwoordt het heel goed.
  woensdag 26 juni 2019 @ 21:28:21 #108
2681 Dave
···········
pi_187622975
quote:
10s.gif Op woensdag 26 juni 2019 17:19 schreef Redefine het volgende:[..] Alsof iemand gelooft dat je dit NIET dubbelzinnig bedoeld :+
Maar het wás ook dubbelzinnig bedoeld.
:o)
  woensdag 26 juni 2019 @ 21:28:46 #109
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_187622982
Zware discussie hier :D
Same shit, different day
SC hopper present
Meet-Bedelaar
  ESF Reporter woensdag 26 juni 2019 @ 21:29:14 #110
87554 Cee
Welluk?
pi_187622990
Zit ESF 1983 te kijken, één grote aerobicshow man. _O-
pi_187623022
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2019 21:28 schreef Koen66 het volgende:
Zware discussie hier :D
Wilde gezellig kletsen, maar haak ook ff af :D
  woensdag 26 juni 2019 @ 21:32:57 #112
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_187623069
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2019 21:14 schreef Strani het volgende:

[..]

Europa is niet perfect, hervormingen zijn nodig. Maar ik ben wel groot voorstander van het bestaan van de unie. Zou ook gek zijn als ik dat niet was, als Nederlander woonachtig in een ander EU-land. (Helaas houdt dat veel Britse residenten hier niet tegen om toch voor Brexit te zijn!)
Ik weet niet of je er met hervormingen gaat komen. Er zit teveel in die Unie dat helemaal niet voor jou en mij is. Maar ik heb niet de illusie dat de EU ooit positief gaat veranderen. Daarvoor zit de elite te vast en staat het te ver af van de burger om er iets om te geven.

quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2019 21:22 schreef Hamlapjes het volgende:
Ze moeten uiteindelijk natuurlijk vooral zelf lekker weten hoe streng die regels zijn. Op zich heb ik niets tegen strenge migratieregels, zolang je er maar duidelijk over bent en procedures niet jarenlang duren. Denk wel dat de VS moet blijven onthouden dat het van oudsher een land van migranten is en dat dat ook bij heeft gedragen in de ontwikkeling van dat land. Dat betekent niet dat iedereen zomaar naar binnen moet kunnen wandelen, maar the American Dream slaat ook op kansloze migranten die zich opwerken naar een mooie positie en het zou mooi zijn als ze dat zouden bewaren.

Waar ik wel wat tegen heb, zijn de manieren waarop er om wordt gegaan met migranten. En dat is niet alleen in de VS, hoor. Nadruk leggen op het feit dat ze illegaal zijn en daarmee een gevaar zouden vormen voor het land. Altijd maar roepen dat het gelukszoekers zijn (en ja, dat zijn ze ook, maar zijn we dat niet allemaal?). Niet zulke nette omgang met de stromen migranten die aan de grens komen. Wat mij betreft moet je ze altijd blijven behandelen als gewone mensen en begrijpen dat die ook het beste willen voor zichzelf en hun nageslacht. Dan hoef je ze nog niet allemaal een verblijfsvergunning te geven, maar je kan ze wel behandelen zoals je mag verwachten van een westers land.
Je eerste punt: De VS neemt jaarlijks al enorm veel mensen op vanuit Azië, Afrika en Zuid-Amerika. Iedereen mag vragen om binnen gelaten te worden. Hier zitten zat "kansarmen" bij.

Dat al die Midden-Amerikanen de laatste jaren schijt hebben aan alle regels, is een ander verhaal.

De term gelukszoeker is om ze te onderscheiden van vluchtelingen.

quote:
1s.gif Op woensdag 26 juni 2019 21:25 schreef ijs_beer het volgende:

[..]

Nouja. Ik dennk ook inderdaad dat het ook uitmaakt hoe je het bekijkt, wat strani ook zegt. Ook in Frankrijk zitten bijvoorbeeld behoorlijke verschillen tussen mensen die uit Nord-pas-de-calais komen en iemand uit de Provence.

Let wet, omdat er culturele verschillen zijn betekent in mijn ogen ook niet dat er geen overlappen zijn. En culturen laten zich niet vangen door grenzen denk ik. Mezelf als voorbeeld nemen, ik ben gevormd door typisch Nederlandse gebruiken, maar ook door Brabantse, en die van m'n durp, en die van m'n familie en vrienden, sportvereniging etc. Dat zijn allemaal kleine cultuurtjes en die mengeling is voor iedereen anders. En naar mijn idee maakt dat dat er niet één Nederlandse/Franse/VS cultuur te benoemen valt. Tuurlijk zijn er wel typische gebruiken en gewoonten, maar is dat genoeg om Dé Nederlandse cultuur mee te benoemen, ik denk van niet. Ook omdat bepaalde gebruiken, zoals democratie, kapitalisme, consumeren, ook passen bij de hele westerese wereld.

Ach ja. Lekker belangrijk uiteindelijk. Leven en laten leven. :D
Ik denk vooral dat je sociale begrippen niet moet willen kwantificeren.
  woensdag 26 juni 2019 @ 21:33:34 #113
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_187623088
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juni 2019 21:29 schreef Cee het volgende:
Zit ESF 1983 te kijken, één grote aerobicshow man. _O-
Had er het jaar ervoor iets dergelijks gewonnen? :)
Same shit, different day
SC hopper present
Meet-Bedelaar
pi_187623244
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2019 21:32 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Je eerste punt: De VS neemt jaarlijks al enorm veel mensen op vanuit Azië, Afrika en Zuid-Amerika. Iedereen mag vragen om binnen gelaten te worden. Hier zitten zat "kansarmen" bij.

Dat al die Midden-Amerikanen de laatste jaren schijt hebben aan alle regels, is een ander verhaal.

Ik ben mij ervan bewust dat ze dat momenteel ook al doen, ik wilde even benadrukken dat ik het persoonlijk belangrijk vind dat ze dat ook vooral blijven doen.

Bij de term gelukszoeker is er getracht deze mensen te framen als nepvluchtelingen en volgens mij lukt dat best aardig. Terwijl deze mensen natuurlijk wel gewoon hun huidige situatie willen ontvluchten, alleen om een andere reden dan oorlog, natuurgeweld of iets dergelijks. Vind de term economische vluchteling dan ook de lading beter dekken. (Want ja, een oorlogsvluchteling is eigenlijk toch ook iemand die, tijdelijk, het geluk elders zoekt?)
  Moderator woensdag 26 juni 2019 @ 21:43:41 #115
351614 crew  ijs_beer
Zwierig pasje vooruit...
pi_187623278
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2019 21:32 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Ik weet niet of je er met hervormingen gaat komen. Er zit teveel in die Unie dat helemaal niet voor jou en mij is. Maar ik heb niet de illusie dat de EU ooit positief gaat veranderen. Daarvoor zit de elite te vast en staat het te ver af van de burger om er iets om te geven.
[..]

[..]

Ik denk vooral dat je sociale begrippen niet moet willen kwantificeren.
Tot op zekere hoogte wel, anders val er lastig over te praten toch?
  woensdag 26 juni 2019 @ 21:47:23 #116
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_187623347
quote:
14s.gif Op woensdag 26 juni 2019 21:43 schreef ijs_beer het volgende:

[..]

Tot op zekere hoogte wel, anders val er lastig over te praten toch?
Dingen blijven subjectief.
Jij vindt dat iets zo is, ik van niet. En dan?

Ik denk dat ik te lang een beta ben voor zulke dingen. Geef mij maar gewoon wiskunde.
  ESF Reporter woensdag 26 juni 2019 @ 21:49:33 #117
87554 Cee
Welluk?
pi_187623387
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2019 21:33 schreef Koen66 het volgende:

[..]

Had er het jaar ervoor iets dergelijks gewonnen? :)
Nee, juist niet, maar het jaar dáárvoor wel (en het jaar daarna ook _O_ ). De winnaar van 1983 is misschien wel mijn minst favoriete winnaar. Wat een gekweel.
pi_187623511
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juni 2019 21:02 schreef Greys het volgende:

[..]

PS zag je sorry nog in andere topic maar niet nodig, kan gebeuren toch. ;) Heb het daar ff allemaal weggehaald. Niks aan de hand verder. ^O^
Komt door de hitte. Daardoor is het soms niet helder
  woensdag 26 juni 2019 @ 21:55:46 #119
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_187623526
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juni 2019 21:49 schreef Cee het volgende:

[..]

Nee, juist niet, maar het jaar dáárvoor wel (en het jaar daarna ook _O_ ). De winnaar van 1983 is misschien wel mijn minst favoriete winnaar. Wat een gekweel.
Moest het opzoeken maar kan het me nog herinneren (helaas) vond het destijds ook al matig
Same shit, different day
SC hopper present
Meet-Bedelaar
pi_187623657
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2019 21:47 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Dingen blijven subjectief.
Jij vindt dat iets zo is, ik van niet. En dan?

Ik denk dat ik te lang een beta ben voor zulke dingen. Geef mij maar gewoon wiskunde.
Dingen zijn helemaal niet subjectief. Meningen zijn subjectief.
  woensdag 26 juni 2019 @ 22:06:39 #121
181667 Strani
¡Amunt Valencia!
pi_187623719
Was even weg om wat te eten, maar wil wel zeggen dat het goed is dat af en toe ook onderwerpen als deze worden besproken in deze SC. Hier zal er veel meer wederzijds respect en nuance zijn dan in POL of NWS, juist omdat we elkaar hier een beetje kennen en het niet altijd hard tegen hard hoeft :)
pi_187624047
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2019 21:22 schreef Hamlapjes het volgende:

Snap wat je probeert te zeggen, maar vergeet niet dat er ook een heleboel tussen zitten die schijt hebben aan de regels en politie als ze de VS proberen in te komen.
  woensdag 26 juni 2019 @ 22:22:56 #123
350717 Redefine
Service hè
pi_187624055
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2019 22:06 schreef Strani het volgende:
Was even weg om wat te eten, maar wil wel zeggen dat het goed is dat af en toe ook onderwerpen als deze worden besproken in deze SC. Hier zal er veel meer wederzijds respect en nuance zijn dan in POL of NWS, juist omdat we elkaar hier een beetje kennen en het niet altijd hard tegen hard hoeft :)
Klopt bijna alles kan besproken worden. Juist goed om verschillende discussies hier te hebben.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  woensdag 26 juni 2019 @ 22:28:40 #124
350717 Redefine
Service hè
pi_187624169
Het hypocriete van veel Amerikanen rondom illegale migranten. Dat ze aan de ene kant willen dat ze het land uitgetrapt worden en/of dat ze het land niet meer inkomen. Maar tegelijkertijd nemen ze maar al te graag een illegale schoonmaakster in de arm of goedkope illegale krachten die op de boerderij helpen etc.

Als je dan echt vindt dat de 'echte' Amerikanen een kans moeten krijgen boven illegalen, dan moeten ze meer gaan betalen voor het werk en moeten Amerikanen ook dat werk willen gaan doen.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  Moderator woensdag 26 juni 2019 @ 22:33:11 #125
351614 crew  ijs_beer
Zwierig pasje vooruit...
pi_187624258
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2019 22:28 schreef Redefine het volgende:
Het hypocriete van veel Amerikanen rondom illegale migranten. Dat ze aan de ene kant willen dat ze het land uitgetrapt worden en/of dat ze het land niet meer inkomen. Maar tegelijkertijd nemen ze maar al te graag een illegale schoonmaakster in de arm of goedkope illegale krachten die op de boerderij helpen etc.

Als je dan echt vindt dat de 'echte' Amerikanen een kans moeten krijgen boven illegalen, dan moeten ze meer gaan betalen voor het werk en moeten Amerikanen ook dat werk willen gaan doen.
Ha! Maar dan moet de hele sociaal-economische structuur van Amerika op z'n kop. En dat gaat nog lang niet gebeuren, helaasch.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')