abonnement Unibet Coolblue
pi_188523174
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 16:52 schreef LanaMyst het volgende:

Mijn bloed begint gewoon te koken als ik lees (en zie) dat overal landelijk/natuurgebied/industrieel erfgoed opgeofferd wordt voor die walgelijke woningbouw die zich overal als een woekerend kankergezwel uit blijft breiden.
100% mee eens. Ons land wordt steeds lelijker met allemaal monotone Vinexwijken( de Kanaleneiland-achterstandswijken vd toekomst) en steeds meer volgekladde geluidswallen. Overbevolking is een ramp, want hierdoor moeten woningen ook op riskante plaatsen gebouwd worden: Onder hoogspanningsleidingen zoals bijv in Nieuwegein gebeurd is. In de uiterwaarden van grote rivieren met alle overstromingsgevaar vandien. Industrie moet vaak verhuizen om plaats te maken voor een Vinexwijk. Voor de Utrechtse vinexwijk Leidse Rijn moesten alle kassen, die daar stonden worden opgeheven.

quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 17:13 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Voor 20 miljard kan je 200.000. mensen een 100k-oprotpremie geven. Met 10 jaar ben je zo van 2 miljoen mensen af! Bedenk er eventueel een familiebonus bij.
Ook hier ben ik het helemaal mee eens. Alleen grootschalige emigratie zou helpen, de enorme bevolkingsgroei af te remmen. Ja zeggen tegenstanders dan: "Voor de vergrijzing hebben wij extra jongeren nodig."
Maar als je veel nieuwkomers haalt met geen of de verkeerde opleiding ( geen verpleegkundigen, leraren of vakmensen maar hangjongeren en andere types, die weigeren te gaan werken), is dat een maatschappelijke ramp. Nog meer mensen, die wel gebruikmaken van de zorg,onderwijs, uitkeringen en justitie, maar geen enkele bijdrage leveren aan onze samenleving. Zie het verpleegkundigen en lerarentekort.

Wel moet deze emigratie goed begeleid worden en op een fatsoenlijke wijze geschieden met behoud van waardigheid van diegenen die vertrekken , bijvoorbeeld in het kader van ontwikkelingshulp in de landbouw of herstel van kapotgeschoten steden. Dat komt het milieu, de werkgelegenheid van derde wereld landen en de bestrijding van voedseltekorten in de derdewereld, ten goede. Ook kan het voor meer politieke stabiliteit zorgen daar en meer waardering voor West-Europa. Dat krijg je nooit als je er alleen maar bommen op die landen gooit.
Idioot dat veel politici vooral die van links, en de milieubeweging zo'n plan faliekant afwijzen. Ik heb het eens voorgesteld op zo'n bijeenkomst maar dan wordt je gelijk als landverrader NSBer beschouwd. Oorzaak is het vervloekte verdienmodel wat juist gebaat is bij massaimmigratie: meer woningbouwprojecten, meer treinen en infrastructuur, meer nieuwe asielzoekerscentra, asieladvocaten, antropologen sociologen psychologen enz. enz.
"Leuker kunnen wij het niet maken , ingewikkelder wel." Lang leve de Belastingdienst!
pi_188523333
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 16:07 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

De Hoge Veluwe moet blijven ,

Dat is een natuur gebied , daar lopen geen koeien
[ afbeelding ]
Wel degelijk.
https://www.natuurmonumen(...)-koeien-op-de-veluwe
  maandag 19 augustus 2019 @ 19:48:42 #153
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_188525063
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 16:24 schreef Eendenkooi het volgende:

[..]

Denk dat hier wel 50 miljoen mensen kunnen wonen, de vraag is natuurlijk of je dat moet willen.
Als groei gebied heb je niets te willen
Als krimp gebied ook niet
Het is het gevolg van de Euro en de daarmee samenhangende economische divergentie

In Nederland is ruimte voor toerisme, water recreatie , woningbouw, snel fietspaden , sneller en beter spoor , en schone water berging en natuurgebied, vliegvelden, HSL en ook nog wat koeien
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_188525825
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 17:07 schreef nixxx het volgende:

[..]

Mijn stadje! Wat doe je?
Perfecte plaats voor woningbouw. Ik had al eerder aangegeven een spoorlijn te willen tussen Breda en Utrecht. Met Gorinchem als intercity station.
  maandag 19 augustus 2019 @ 20:33:44 #155
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_188526053
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 20:25 schreef skrn het volgende:

[..]

Perfecte plaats voor woningbouw. Ik had al eerder aangegeven een spoorlijn te willen tussen Breda en Utrecht. Met Gorinchem als intercity station.
moet veel meer in hoogwaardig vervoer geïnvesteerd worden , dat moet rendabel zijn hier
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_188527569
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 14:36 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Hij heeft gewoon gelijk en het is in Nederland , Belgie en bv Frankrijk niet anders, heeft niets met Pegida te maken maar met ervaring.
Een paar jaar tussen dat tuig wonen en je praat ineens heel anders.
Volgens jou kan hij misschien gelijk hebben ja. Dat interesseert me ook weinig.

Heb hier een straat vol met werkloze Nederlanders die elke dag in de voortuin zitten en bier drinken. Tussentijds aan lopende band kinderen fokken en ermee de samenleving vergiftigen.
  Beste debater 2022 maandag 19 augustus 2019 @ 21:52:47 #157
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_188528079
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 17:54 schreef paulgo het volgende:

[..]

100% mee eens. Ons land wordt steeds lelijker met allemaal monotone Vinexwijken( de Kanaleneiland-achterstandswijken vd toekomst) en steeds meer volgekladde geluidswallen. Overbevolking is een ramp, want hierdoor moeten woningen ook op riskante plaatsen gebouwd worden: Onder hoogspanningsleidingen zoals bijv in Nieuwegein gebeurd is. In de uiterwaarden van grote rivieren met alle overstromingsgevaar vandien. Industrie moet vaak verhuizen om plaats te maken voor een Vinexwijk. Voor de Utrechtse vinexwijk Leidse Rijn moesten alle kassen, die daar stonden worden opgeheven.
[..]

Ook hier ben ik het helemaal mee eens. Alleen grootschalige emigratie zou helpen, de enorme bevolkingsgroei af te remmen. Ja zeggen tegenstanders dan: "Voor de vergrijzing hebben wij extra jongeren nodig."
Maar als je veel nieuwkomers haalt met geen of de verkeerde opleiding ( geen verpleegkundigen, leraren of vakmensen maar hangjongeren en andere types, die weigeren te gaan werken), is dat een maatschappelijke ramp. Nog meer mensen, die wel gebruikmaken van de zorg,onderwijs, uitkeringen en justitie, maar geen enkele bijdrage leveren aan onze samenleving. Zie het verpleegkundigen en lerarentekort.

Wel moet deze emigratie goed begeleid worden en op een fatsoenlijke wijze geschieden met behoud van waardigheid van diegenen die vertrekken , bijvoorbeeld in het kader van ontwikkelingshulp in de landbouw of herstel van kapotgeschoten steden. Dat komt het milieu, de werkgelegenheid van derde wereld landen en de bestrijding van voedseltekorten in de derdewereld, ten goede. Ook kan het voor meer politieke stabiliteit zorgen daar en meer waardering voor West-Europa. Dat krijg je nooit als je er alleen maar bommen op die landen gooit.
Idioot dat veel politici vooral die van links, en de milieubeweging zo'n plan faliekant afwijzen. Ik heb het eens voorgesteld op zo'n bijeenkomst maar dan wordt je gelijk als landverrader NSBer beschouwd. Oorzaak is het vervloekte verdienmodel wat juist gebaat is bij massaimmigratie: meer woningbouwprojecten, meer treinen en infrastructuur, meer nieuwe asielzoekerscentra, asieladvocaten, antropologen sociologen psychologen enz. enz.
Heb je het over gedwongen of vrijwillige emigratie? Is het het eerste, kan ik me voorstellen dat niet alleen links en milieufreaks steigeren..
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 maandag 19 augustus 2019 @ 21:53:47 #158
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_188528111
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 20:33 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

moet veel meer in hoogwaardig vervoer geïnvesteerd worden , dat moet rendabel zijn hier
Misschien eens stoppen met die flexibilisering van de arbeidsmarkt om mensen weer echt een thuis te geven, in plaats van dat flex-gehop door het hele land.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 19 augustus 2019 @ 22:00:27 #159
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_188528286
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 21:32 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Volgens jou kan hij misschien gelijk hebben ja. Dat interesseert me ook weinig.

Heb hier een straat vol met werkloze Nederlanders die elke dag in de voortuin zitten en bier drinken. Tussentijds aan lopende band kinderen fokken en ermee de samenleving vergiftigen.
koop een geweer en ga er wat aan doen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_188528341
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 22:00 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

koop een geweer en ga er wat aan doen
We leven niet in Amerika he.
pi_188533584
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 21:32 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Volgens jou kan hij misschien gelijk hebben ja. Dat interesseert me ook weinig.

Heb hier een straat vol met werkloze Nederlanders die elke dag in de voortuin zitten en bier drinken. Tussentijds aan lopende band kinderen fokken en ermee de samenleving vergiftigen.
Die mogen ook best naar Marokko. Duo-deal.
  dinsdag 20 augustus 2019 @ 10:59:35 #162
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_188533718
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 21:53 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Misschien eens stoppen met die flexibilisering van de arbeidsmarkt om mensen weer echt een thuis te geven, in plaats van dat flex-gehop door het hele land.
We wonen niet meer in een land maar op een bedrijventerrein zonder hek.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_188533765
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 21:52 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Heb je het over gedwongen of vrijwillige emigratie? Is het het eerste, kan ik me voorstellen dat niet alleen links en milieufreaks steigeren..
Ik heb het over het stimuleren van vrijwillige emigratie. Dus geen dwang maar drang. Dus niet vrijblijvend:
Hieronder twee voorbeelden:

Als je een asogezin hebt dat de hele buurt terroriseert in ruil voor bijzondere bijstand, huursubsidie en kinderbijslag: Al die uitkeringen per direct stoppen, als ze weigeren aan zo'n emigratietraject mee te werken. Bij zo'n emigratie traject wordt zo'n gezin goed voorbereid en opgeleid om op een waardige manier in een ander land met5 een schone lei te beginnen, eneen betere toekomst op te bouwen. Stimuleer dat door zij vijf jaar uitkering mee te geven. Zulke gestimuleerde emigratie kan het beste in het kader van ontwikkelingshulp projecten uitgevoerd worden. Dus krijgen derde wereld landen en de platgebombardeerde Arabische landen eindelijk de Marshall hulp , waar zij recht op hebben, netzo als europa, die na WOII kreeg.

Stimuleer criminelen te emigreren als alternatieve straf.
Emigratie zou aan criminelen moeten worden aangeboden in ruil voor gedeeltelijke kwijtschelding van hun straf. Als criminelen op vrijwillige basis voorgoed emigreren bespaart dat de maatschappij veel ellende en hoge kosten:
1. Na en tijdens celstraf escaleren( radicaliseren)veel criminelen en komen ze weer bij hun oude verkeerde vriendjes te zitten. Criminelen kunnen elders eerder een normaal leven weer bouwen.
2. Criminelen van buitenlandse afkomst vergroten het stigma van de hele groep mensen met diezelfde afkomst.
3. Er is momenteel geen enkele mogelijkheid bij justitie om in ruil voor strafkorting een emigratie als alternatieve straf in te voeren.

De regering zou deze emigratie als alternatieve straf kunnen opnemen in de wet en in Europees verband een gemeenschappelijke emigratie politiek op basis van dit voorstel kunnen starten:
1. Kwijtschelding van het laatste deel van hun celstraf in ruil voor definitief vertrek uit Europa.
2. Bij overtreding, het zonder toestemming opnieuw betreden van Europees grondgebied, het restant van hun celstraf, inclusief een verzwaring hiervan, oplegt aan betrokkene.

Noodzakelijk is hierbij nog een extra maatregel: Elke zware crimineel verliest voorgoed bij veroordeling direct al zijn uitkeringsrechten. Bijstand, huursubsidie daar hebben ze de rest van hun leven nooit meer recht op. Als je het leven van andere burgers verpest, dan hoef je geen goodwill meer te verwachten. Hierdoor zullen criminelen eerder voor emigratie kiezen, de uitkeringen werken als een magneet om hier te blijven.

Europa moet dan wel krachtige politieke druk op veel landen van herkomst uitoefenen, en eensgezind optreden. Dat laatste lijkt mij het grootste probleem, want juridisch is dit goed uitvoerbaar en er is ook veel draagkracht onder de bevolking

[ Bericht 6% gewijzigd door paulgo op 20-08-2019 11:14:03 ]
"Leuker kunnen wij het niet maken , ingewikkelder wel." Lang leve de Belastingdienst!
pi_188533848
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 21:32 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Volgens jou kan hij misschien gelijk hebben ja. Dat interesseert me ook weinig.

Heb hier een straat vol met werkloze Nederlanders die elke dag in de voortuin zitten en bier drinken. Tussentijds aan lopende band kinderen fokken en ermee de samenleving vergiftigen.
Zulke lui zouden bijvoorbeeld naar Thailand kunnen gaan, want geen enkel Arabisch land zijn zulke figuren welkom. Daar willen ze geen probleemfiguren( maar ze sturen wel hun eigen probleemfiguren naar europa toe)

In Thailand is iedereen welkom als je een beetje geld hebt. Als aso immigranten problemen veroorzaken, drugs of kinderen misbruiken belanden ze voorgoed in een middeleeuwse kerker. Daardoor houden de meeste Nederlandse criminelen zich daar koest, ze worden daar wel afgeschrikt door de zware straffen.
"Leuker kunnen wij het niet maken , ingewikkelder wel." Lang leve de Belastingdienst!
pi_188550291
dramatische cijfers uit de provincie Zeeland
quote:
DINSDAG 20 AUGUSTUS 2019, 13:39
DEEL DIT ARTIKEL:

Grote jonge gezinnen verliezen terrein
Het aantal gezinnen met kinderen neemt in Zeeland (veel) sneller af dan in de rest van Nederland. Alleen in de gemeente Reimerswaal gaat die afname minder snel dan in Nederland als geheel. En de grote gezinnen, met drie of meer thuiswonende kinderen, verliezen in Zeeland vooral terrein in Kapelle, Schouwen-Duiveland, Noord-Beveland, Hulst en Terneuzen. Dat blijkt uit cijfers van CBS over 2009 en 2019.
https://www.omroepzeeland(...)en-verliezen-terrein
  woensdag 21 augustus 2019 @ 03:28:32 #166
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_188550552
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2019 11:09 schreef paulgo het volgende:

[..]

Zulke lui zouden bijvoorbeeld naar Thailand kunnen gaan, want geen enkel Arabisch land zijn zulke figuren welkom. Daar willen ze geen probleemfiguren( maar ze sturen wel hun eigen probleemfiguren naar europa toe)

In Thailand is iedereen welkom als je een beetje geld hebt. Als aso immigranten problemen veroorzaken, drugs of kinderen misbruiken belanden ze voorgoed in een middeleeuwse kerker. Daardoor houden de meeste Nederlandse criminelen zich daar koest, ze worden daar wel afgeschrikt door de zware straffen.
of opsluiten in strafkampen en dan martelen met gratis bier en geen brood
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 15 september 2019 @ 10:35:26 #167
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_188953441
De kwaliteit van leven in Nederland wordt alleen maar minder. Waarom worden we zo hard ondergescheten door onze eigen politieke leiders. Ik snap het echt niet.

quote:
Woede over komst flats rond Sloterplas: 'Van Eesteren zou het waardeloos vinden'

14 september 2019, 18.24 uur · Aangepast 14 september 2019, 18.43 uur

'Stedenbouwkundige Cornelis van Eesteren zou zich omdraaien in zijn graf.' Dat is de stellige overtuiging van bewoners in Nieuw-West en het bestuur van tennisclub Sloterplas over nieuwbouwplannen van de gemeente.

In het gebied rondom de Sloterplas moeten 3200 woningen verrijzen, maar dat gaat ten koste van het stadsgezicht zoals dat na de Tweede Wereldooorlog is ontworpen. 'Er komt onder meer een flatgebouw van veertig meter hoog en een flat van zeventig meter hoog', vertelt George Haringhuizen, voorzitter van de tennisclub.

Door de nieuwbouw kan de tennisclub in zijn huidige omvang niet blijven bestaan. De woningbouw past in de ambitie van de gemeente om binnen nu en vijf jaar 50.000 nieuwbouwingen uit de grond te stampen. Maar het past minder in de ambitie die Cornelis van Eesteren ooit had.



Een foto van Cornelis van Eesteren in het Van Eesteren Museum.

'Amsterdam heeft eigenlijk de vorm gekregen van een hand', vertelt Anouk de Wit, directeur van het Van Eesteren Museum. 'Na de oorlog zijn de stadsuitbreidingen in de vorm van vingers gegaan. Tussen die vingers dringt het landschap naar binnen.'

Haringhuizen zegt dat de tennisbaan een voorbeeld is van hoe Van Eesteren dacht hoe een stad eruit moest zien. 'Waarin wonen, werken, recreëren en sporten een ding bij elkaar was. En dat mensen niet buiten de stad gestuurd worden voor hun sportbeleving.'



De tennisclub kan door de nieuwbouwplannen niet in de huidige vorm blijven bestaan.

Het Van Eesteren Museum vraagt zich af of de ideeën van de stedenbouwkundige nog wel zo belangrijk worden gevonden. De Wit: 'Wat je hoopt is dat mensen die verantwoordelijk zijn voor nieuwe plannen en de verdichting zich wel rekenschap geven van de uitgangspunten waarmee plekken ooit gerealiseerd zijn. En doe je daar dan recht aan?'

'Zeker wat het tennispark betreft, zou Van Eesteren de plannen echt waardeloos vinden', zegt Tineke Rombout van bewonersvereniging ProWest. 'En ook die torens die er omheen gebreid zijn. Dat was helemaal niet de bedoeling. Er moeten misschien wel woningen bij worden gebouwd, maar dat hoeft niet allemaal hier.'
  zondag 15 september 2019 @ 10:43:11 #168
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_188953530
Ik heb nog nooit een nieuwsmedium zien schrijven 'wegens een teveel aan mensen'. Dit was eens mijn reactie op een bericht op nu.nl, dat werd dus niet geplaatst.

quote:
Alphen onderzoekt 'onorthodoxe' locaties vanwege tekort aan woningen



ALPHEN AAN DEN RIJN - Om het oplopende tekort aan woningen in Alphen aan den Rijn op te lossen, onderzoekt de gemeente 'onorthodoxe' locaties waar op korte of lange termijn gebouwd kan worden. Opvallende plekken zijn de parkeerterreinen bij voetbalclub ARC, winkelcentrum Herenhof en verpleeghuis Oudshoorn, het grondgebied bij een asfaltfabriek aan de Heimanswetering en enkele leegstaande schoolgebouwen.

Tot 2030 ontstaat er een tekort van ruim 900 woningen, zo heeft de gemeente becijferd. Dat aantal zal zelfs oplopen tot 2500 in 2040. Om die reden heeft de gemeenteraad eerder dit jaar het college van burgemeester en wethouders gevraagd om 'out of the box' te denken, met als doel om meer locaties aan te kunnen wijzen.

En dat is hiermee dus gebeurd. 'We moeten alle mogelijkheden benutten. Ook locaties die niet voor de hand liggen', legt Marnix Groenland, beleidsadviseur wonen bij de gemeente Alphen, uit in een commissievergadering van de raad.

Dorpskernen voldoende voorzien
In de zeven andere dorpskernen kan met de huidige woningbouwplannen voldoende in de behoefte worden voorzien, verwacht de gemeente. Daarom richt het onderzoek zich voornamelijk op de plaats Alphen aan den Rijn. Bovendien wil de gemeente het karakter en de kwaliteit van leven in de kernen behouden.

Op korte termijn zouden er 650 woningen gebouwd kunnen worden, waarvan 250 tot 300 tijdelijke, die voor tien à vijftien jaar dienst kunnen doen. Het merendeel valt onder sociale woningbouw en is bedoeld voor senioren. 'Dat zijn geen klassieke containers', benadrukt Groenland. Hij doelt daarmee op containerwoningen die als tijdelijke woonruimten worden gebruikt.

Particulieren initiatieven
Daarnaast zouden er op lange termijn 450 permanente woningen (150 sociaal) bij kunnen komen. Maar er is ook ruimte voor particuliere initiatieven die niet op grond van de gemeente zijn uitgedacht. Dat gaat om duizend permanente woningen, waarvan een kwart sociaal.

De gemeente gaat dit najaar nog onderzoeken of het haalbaar is om op alle locaties te bouwen. Niet alle projecten kunnen snel van de grond komen vanwege wet- en regelgeving op het gebied van onder meer milieu, laat Groenland weten.

Helft in praktijk gerealiseerd
Of het woningentekort daarmee helemaal opgelost wordt? Groenland rekent erop dat in praktijk ongeveer de helft van alle 2100 bedachte woningen kan worden gerealiseerd, oftewel iets meer dan duizend.

'Daarmee kunnen we de 900 gevraagde woningen redelijk invullen. Maar op langere termijn blijft er een tekort bestaan. De nood is hoog', stelt hij. Nadat de haalbaarheidsstudie naar de plannen is afgerond, moet de gemeenteraad volgend jaar besluiten of de bouwplannen door kunnen gaan.


[ Bericht 0% gewijzigd door Eendenkooi op 15-09-2019 10:56:01 ]
  zondag 15 september 2019 @ 10:55:34 #169
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_188953689
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 10:43 schreef Eendenkooi het volgende:
Ik heb nog nooit een nieuwsmedium zien schreven 'wegens een teveel aan mensen'. Dit was eens mijn reactie op een bericht op nu.nl, dat werd dus niet geplaatst.
[..]

Voor 1980 werd die term vaak gebruikt. Totdat ze als argument tegen massa-immigratie gebruikt zou kunnen worden. Toen is ze taboe geworden.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  zondag 15 september 2019 @ 10:58:46 #170
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_188953728
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 10:55 schreef LXIV het volgende:

[..]

Voor 1980 werd die term vaak gebruikt. Totdat ze als argument tegen massa-immigratie gebruikt zou kunnen worden. Toen is ze taboe geworden.
Waarom is het toch zo ontzettend erg om tegen massa-immigratie te zijn? ;(
  zondag 15 september 2019 @ 10:59:52 #171
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_188953744
quote:
5s.gif Op zondag 15 september 2019 10:58 schreef Eendenkooi het volgende:

[..]

Waarom is het toch zo ontzettend erg om tegen massa-immigratie te zijn? ;(
je mag best tegen zijn, maar de meesten komen uit de EU en die mogen hier wonen en werken

Iets met Krimp en Groeilanden
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)elft-2019-toegenomen
In
Er gaan overigens ook steeds minder mensen dood , men wordt 90 jaar zonder problemen tegenwoordig
quote:
De bevolking van Nederland groeide in het eerste half jaar van 2019 sneller dan in dezelfde periode een jaar eerder.
Bijna 46 duizend inwoners kwamen erbij.

Er vestigden zich vooral meer mensen uit het buitenland, maar ook het aantal sterfgevallen was kleiner dan in de eerste helft van 2018.
Dat meldt het CBS op basis van de nieuwste bevolkingscijfers.
In het eerste halfjaar werden bijna 82 duizend kinderen geboren en overleden ruim 77 duizend mensen.
De natuurlijke aanwas kwam daarmee uit op bijna 5 duizend. In het eerste halfjaar van 2018 was dat nog duizend, doordat het aantal sterfgevallen toen hoger was (81 duizend)
.

[ Bericht 6% gewijzigd door michaelmoore op 15-09-2019 11:09:14 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 29 september 2019 @ 12:39:02 #172
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_189172998
quote:
MAANDAG 23 SEPTEMBER 2019, 14:02

Manege moet plaatsmaken voor 200 woningen arbeidsmigranten

WOUBRUGGE - 'We moeten het goed regelen voor de tijdelijke arbeidsmigranten. We kunnen niet alleen maar zeggen: kom hier werken en als je wil wonen dan moet je het zelf maar uitzoeken', zegt Nico Geerlings van Flexwonen.nu. Geerlings heeft daarom het plan opgevat om in Woubrugge 400 arbeidsmigranten te huisvesten op een terrein waar nu een manege zit. De gemeente Kaag en Braassem vindt het een prima plan, de gebruikers van de manege zijn overdonderd.

Geerlings wil 200 appartementen van 32 vierkante meter neerzetten op het terrein. Ook komen er parkeerplaatsen, ruimtes voor bijeenkomsten, een fitnesszaal en opslagruimtes. Om dit voor elkaar te krijgen moet het bestemmingsplan worden aangepast. De gemeente ziet het wel zitten, maar alleen op voorwaarde dat ook de provincie Zuid-Holland instemt met het initiatief. Ook de gemeenteraad moet nog akkoord gaan.

De manege
De manege waar de appartementen moeten komen, wordt nu gehuurd door het bedrijf GoldenWay Stables. Eigenaar Harry Puts is overdonderd door de plannen: ‘We huren deze manege sinds 2013 en er staan nu 150 paarden. Er zijn zeker tien mensen die via de paarden hun geld verdienen, een hoefsmid, een osteopaat.' Hij kreeg de plannen te horen van de nieuwe eigenaar van de grond. 'Hij zei dat we weg moesten en toen heb ik gezegd: maar we hebben nog een huurcontract voor bijna anderhalf jaar. Hij wil ons helpen met het zoeken naar een nieuwe locatie, maar dat zal niet makkelijk zijn.'

Tweehonderd appartementen
Geerlings wil tweehonderd appartementen van 32 vierkante meter neerzetten op het terrein. Ook komen er parkeerplaatsen, ruimtes voor bijeenkomsten, een fitnesszaal en opslagruimtes. Om dit voor elkaar te krijgen moet het bestemmingsplan worden aangepast. De gemeente ziet het wel zitten, maar alleen op voorwaarde dat ook de provincie Zuid-Holland instemt met het initiatief. Ook de gemeenteraad van Kaag en Braassem moet er nog mee instemmen.

Het gemeentebestuur heeft aangegeven ook overleg te voeren met de gemeente Alphen aan den Rijn en Nieuwkoop, omdat de beoogde locatie grenst aan die twee gemeenten. 'We begrijpen dat er veel vraag is vanuit de arbeidsmigranten en ook werkgevers', zegt de Nieuwkoopse wethouder Guus Elkhuizen (Samen Beter Nieuwkoop). 'Ook in onze gemeente is er vraag en daarom hebben we in onze zienswijze gevraagd om een regionale invulling.'

De Alphense wethouder Leo Maat (GroenLinks) zegt eerst het overleg met de gemeente Kaag en Braassem af te willen wachten. 'Het is belangrijk dat de huisvesting van arbeidsmigranten ook goed wordt opgepakt door gemeenten om ons heen', zegt Maat.

pi_189173075
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 12:39 schreef Eendenkooi het volgende:
Geerlings wil tweehonderd appartementen van 32 vierkante meter neerzetten op het terrein
Groenlinks:

quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 12:39 schreef Eendenkooi het volgende:
'Het is belangrijk dat de huisvesting van arbeidsmigranten ook goed wordt opgepakt door gemeenten om ons heen',


[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-09-2019 12:45:10 ]
  zondag 29 september 2019 @ 13:08:29 #174
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_189173527
pi_189186529

De overbevolking van Engeland was één van de oorzaken van de Industriële Revolutie. .
  maandag 30 september 2019 @ 21:27:36 #177
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_189198533
quote:
Hij durft niet uitgesproken stelling te nemen tegen de overbevolking, het is wel heel impliciet allemaal.
pi_189255450
quote:
Seksuele vrijheid wereldwijd onder druk

Het recht op abortus, homoseksualiteit, gender en goede seksuele voorlichting staat wereldwijd onder druk. Dat zegt Ton Coenen, directeur van kenniscentrum Rutgers in Spraakmakers. "Het gaat niet goed met onze seksuele vrijheid."

Ton Coenen van Rutgers over seksuele vrijheid

In Afrika - het continent met het grootste aantal hiv-doden en tienermoeders - worden programma’s over seksuele voorlichting plotseling geschrapt. Maar ook dichter bij huis, in Polen en Hongarije, wordt de conservatieve stroom groter. "De erkenning van homoseksualiteit, anticonceptie en voorlichting loopt terug."
Nederland

Hoewel wij het in Nederland op het gebied van voorlichting en emancipatie goed doen, ziet Coenen ook hier een conservatieve onderstroom. De antiabortusbeweging wordt volgens hem steeds luider, hoewel de groep zelf niet groeit.

De directeur van Rutgers vindt dat iedereen zijn eigen opvattingen over abortus mag hebben, maar hij maakt zich zorgen over de hoeveelheid misinformatie die tegenstanders verspreiden. "Mensen wordt aangepraat dat abortus leidt tot psychische klachten. Of dat het merendeel van de abortussen in een late fase van de zwangerschap plaatsvindt. Dat is gewoon niet waar."

Religie en politiek

Mensen van islamistische en christelijke geloofsstromen roepen steeds harder en ook vanuit de politiek is er meer support voor het conservatieve gedachtegoed. "Het is een combinatie van beiden", zegt Coenen. "Er zijn mensen die extreem vóór en extreem tegen zijn."

"Toch blijft de grote middengroep gematigd. Zij bekijken het meer praktisch en willen dat de voorlichting voor jongeren goed is geregeld en dat de middelen voor bijvoorbeeld anticonceptie en abortus beschikbaar zijn."

Klassieke waarden

Een verklaring van deze wereldwijde conservatieve omslag, ligt volgens Coenen in de onzekerheid die mensen ervaren. De globalisering en de toename van gebroken gezinnen door scheiding, maakt mensen onzeker. Daarnaast zijn er op dit moment veel democratieën met conservatief, mannelijk leiderschap. De opkomst van het populisme heeft voor een meer ondergeschikte rol van de vrouw gezorgd.

Vrouwentop

Eerder dit jaar hielden de Verenigde Naties een top over vrouwenrechten. Dat landen als Iran en Saudi-Arabië niets ophebben met vrouwenrechten is bekend, maar dat ook de VS meegaan in de retoriek die vrouwenrechten ondermijnen, is nieuw. Trump is tegen abortus en de Braziliaanse president Bolsonaro wijst verschillende seksuele geaardheden aan als schadelijk voor kinderen.

Voortrekkersrol

Coenen pleit ervoor dat Nederland een voortrekkersrol vervult in het debat voor meer seksuele rechten. Ook in eigen land is er werk aan de winkel. "De Onderwijsinspectie zegt dat seksuele voorlichting op een minderheid van de scholen op een goede manier wordt gedaan." Volgens Coenen moet er voorlichting gegeven worden die ook wetenschappelijk bewezen effect heeft. "We moeten kijken wat werkt, zodat je jongeren ook écht ondersteund."
https://www.nporadio1.nl/(...)eid-staat-onder-druk
pi_189398213
Goed stuk over HET Taboe in de klimaatdiscussie.
quote:
Het is een van de grootste raadsels van de Nederlandse politiek. Dezelfde partijen die het meest voor de bescherming van het klimaat, de natuur en het milieu zijn, zijn ook de partijen met de royaalste opvattingen over open grenzen voor immigranten. Geen wonder dat politici van partijen als GroenLinks en D66 als een wesp gestoken reageren, als het verband tussen bevolkingsdruk enerzijds en klimaat, natuur en milieu anderzijds ter sprake wordt gebracht. Bevolkingsdruk en migratie is een groen taboe. .........
https://www.sypwynia.nl/de-groene-blinde-vlek-voor-overbevolking/

Met minder boeren maar meer mensen ga je echt de schadelijke uitstoot niet verlagen.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zaterdag 12 oktober 2019 @ 19:32:45 #180
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_189399830
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 17:01 schreef Montagui het volgende:
Goed stuk over HET Taboe in de klimaatdiscussie.
[..]

https://www.sypwynia.nl/de-groene-blinde-vlek-voor-overbevolking/

Met minder boeren maar meer mensen ga je echt de schadelijke uitstoot niet verlagen.
Dan heb je mijn buurman nog niet geroken als ie bier opheeft
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_189400751


februari 2015

Ecoloog: Immigratie en overbevolking Nederland taboe onder natuurclubs…

Linkse mediamagneet Tinkebell speelt in Afghanistan de bezorgde waardin van Hotel Nederland : terugsturen van uitgeprocedeerden is onmenselijk … Ze liet zich eerder luidruchtig in media steriliseren vanwege….’de overbevolking’ en voor ‘de aarde’.

Welke aarde was dat dan ... _O- ... als er in het 10 maal dunner bevolkte Afghanistan minder ruimte zou zijn voor een vluchteling dan hier?

Kijken we bij de 17 miljoen mensen op ons hele kleine stukje aarde (bij de Postbank-reclame in 1995 waren het nog 15). Daar komt jaarlijks een provinciestad aan asielzoekers bij en vele bontkraagjes in notendop. Vanuit dat perspectief kun je afvragen: hoe combineer je die gastvrijheid met leefbaarheid? Waar we nu nog die immigratiemagneet zijn die volgens een berekening van Syp Winia in Elsevier sinds 1970 al 200 miljard euro kostte aan opvang van het wereldproletariaat. Gastvrijheid in Nederland draait sinds 1970 op gas uit Groningen. Is dat niet schokkend? Is het geld op, maar al die mensen zijn er nog dan heb je een sociale tijdbom. Hotel Nederland wordt Hotel Ruanda zonder de hongerige massa te kunnen bedwelmen met consumptie.

>>
https://www.climategate.n(...)e-onder-natuurclubs/

Tpo wordt wakker vandaag .. :Z

Syp Wynia – Bevolkingsdruk en migratie is een groen taboe in de klimaatdiscussie

>>
https://tpo.nl/2019/10/12(...)de-klimaatdiscussie/
shift-knop defekt
  zaterdag 12 oktober 2019 @ 22:31:20 #182
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_189402802
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 20:31 schreef TomLuny het volgende:
Ecoloog: Immigratie en overbevolking Nederland taboe onder natuurclubs…
Trek de toewijzing van Natura 2000 gebieden in zodat er 500.000 woningen gebouwd kunnen worden om de achterstand op de woningmarkt in te lopen en de jaarlijkse toename van 100.000 inwoners het hoofd te kunnen bieden. Moet je eens opletten hoe snel ze om zijn.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_189403309
Eens met de meeste berichten.

Wat ik me afvraag. Zijn er in dit topic ook mensen die twijfelen of ze in dit land willen blijven wonen? Dat doe ik namelijk met hoofdreden de toegenomen drukte. De druk op natuurgebieden, ruimte en rust, voorzieningen en recreatie.

[ Bericht 13% gewijzigd door Jeanne_Darc op 13-10-2019 01:05:23 ]
pi_189403750
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2019 11:02 schreef paulgo het volgende:

[..]

Ik heb het over het stimuleren van vrijwillige emigratie. Dus geen dwang maar drang. Dus niet vrijblijvend:
Hieronder twee voorbeelden:

Als je een asogezin hebt dat de hele buurt terroriseert in ruil voor bijzondere bijstand, huursubsidie en kinderbijslag: Al die uitkeringen per direct stoppen, als ze weigeren aan zo'n emigratietraject mee te werken. Bij zo'n emigratie traject wordt zo'n gezin goed voorbereid en opgeleid om op een waardige manier in een ander land met5 een schone lei te beginnen, eneen betere toekomst op te bouwen. Stimuleer dat door zij vijf jaar uitkering mee te geven. Zulke gestimuleerde emigratie kan het beste in het kader van ontwikkelingshulp projecten uitgevoerd worden. Dus krijgen derde wereld landen en de platgebombardeerde Arabische landen eindelijk de Marshall hulp , waar zij recht op hebben, netzo als europa, die na WOII kreeg.

Stimuleer criminelen te emigreren als alternatieve straf.
Emigratie zou aan criminelen moeten worden aangeboden in ruil voor gedeeltelijke kwijtschelding van hun straf. Als criminelen op vrijwillige basis voorgoed emigreren bespaart dat de maatschappij veel ellende en hoge kosten:
1. Na en tijdens celstraf escaleren( radicaliseren)veel criminelen en komen ze weer bij hun oude verkeerde vriendjes te zitten. Criminelen kunnen elders eerder een normaal leven weer bouwen.
2. Criminelen van buitenlandse afkomst vergroten het stigma van de hele groep mensen met diezelfde afkomst.
3. Er is momenteel geen enkele mogelijkheid bij justitie om in ruil voor strafkorting een emigratie als alternatieve straf in te voeren.

De regering zou deze emigratie als alternatieve straf kunnen opnemen in de wet en in Europees verband een gemeenschappelijke emigratie politiek op basis van dit voorstel kunnen starten:
1. Kwijtschelding van het laatste deel van hun celstraf in ruil voor definitief vertrek uit Europa.
2. Bij overtreding, het zonder toestemming opnieuw betreden van Europees grondgebied, het restant van hun celstraf, inclusief een verzwaring hiervan, oplegt aan betrokkene.

Noodzakelijk is hierbij nog een extra maatregel: Elke zware crimineel verliest voorgoed bij veroordeling direct al zijn uitkeringsrechten. Bijstand, huursubsidie daar hebben ze de rest van hun leven nooit meer recht op. Als je het leven van andere burgers verpest, dan hoef je geen goodwill meer te verwachten. Hierdoor zullen criminelen eerder voor emigratie kiezen, de uitkeringen werken als een magneet om hier te blijven.

Europa moet dan wel krachtige politieke druk op veel landen van herkomst uitoefenen, en eensgezind optreden. Dat laatste lijkt mij het grootste probleem, want juridisch is dit goed uitvoerbaar en er is ook veel draagkracht onder de bevolking
En dat noem je geen dwang? Apart zeg.

En voor straf moeten emigreren. Ok, komt inderdaad ook geen dwang bij kijken :'). Maar een belangrijkere vraag .. wie gaat ze opnemen? Gaan we die landen dan ook dwingen?
"Pools are perfect for holding water"
pi_189408023
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 17:01 schreef Montagui het volgende:
Goed stuk over HET Taboe in de klimaatdiscussie.
[..]

https://www.sypwynia.nl/de-groene-blinde-vlek-voor-overbevolking/

Met minder boeren maar meer mensen ga je echt de schadelijke uitstoot niet verlagen.
Precies, want al die mensen willen energie om hun huizen te verwarmen en schoon water om hun kleding te kunnen wassen en mooie heren om te kunnen neuken en dat alles willen al die mensen hebben van de weinige heren.
pi_189408219
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 23:00 schreef Jeanne_Darc het volgende:
Eens met de meeste berichten.

Wat ik me afvraag. Zijn er in dit topic ook mensen die twijfelen of ze in dit land willen blijven wonen? Dat doe ik namelijk met hoofdreden de toegenomen drukte. De druk op natuurgebieden, ruimte en rust, voorzieningen en recreatie.
Loop de meest natuurgebieden 1 kilometer in en je komt al bijna geen andere mensen meer tegen. Oké het is niet zoals in gebieden met grote stukken groen waar je weken kan ronddolen zonder iemand tegen te komen.

Maar verder is Nederland qua voorzieningen wat mij betreft nog steeds een van de betere plaatsen om te leven op deze aarde.

En wat betreft drukte dat is er in de meeste urbane gebieden wel, en ik wil niet buiten zulke gebieden leven omdat je dan voor je voorzieningen zoals winkels en cafes weer flinke afstanden moet gaan afleggen.
pi_189409552
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 09:31 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Loop de meest natuurgebieden 1 kilometer in en je komt al bijna geen andere mensen meer tegen. Oké het is niet zoals in gebieden met grote stukken groen waar je weken kan ronddolen zonder iemand tegen te komen.

Maar verder is Nederland qua voorzieningen wat mij betreft nog steeds een van de betere plaatsen om te leven op deze aarde.

En wat betreft drukte dat is er in de meeste urbane gebieden wel, en ik wil niet buiten zulke gebieden leven omdat je dan voor je voorzieningen zoals winkels en cafes weer flinke afstanden moet gaan afleggen.
Ach zelfs onze steden zijn niet echt dichtbevolkt.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zondag 13 oktober 2019 @ 11:19:48 #188
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_189409606
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 15:00 schreef Eendenkooi het volgende:
Er is ook goed nieuws .... *O*
[..]

Werden alle nieuwbouwprojecten in het hele land maar stopgezet. -O-
en alle wegen en spoor ook
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_189410047
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 11:15 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ach zelfs onze steden zijn niet echt dichtbevolkt.
Dat klopt ook want in nl is het ideaal een huis met tuin terwijl min in de rest van de wereld in de steden veel meer hoogbouw heeft gemaakt.

Dus in principe zouden we in nl gewoon de grenzen van de steden moeten vastzetten en ze alleen nog maar laten groeien in de hoogte. ^O^
pi_189412373
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 11:15 schreef Monolith het volgende:

Ach zelfs onze steden zijn niet echt dichtbevolkt.
Alles valt te relativeren waarschijnlijk.
Begin 2015 zag ik artikelen om 020 te verdubbelen, paar maanden later gingen de grenzen open.
Dit bericht kwam pas later in dat jaar maar wat ik wil zeggen, die plannen waren allang gemaakt.

'Inwonertal Amsterdam moet verdubbelen'
https://www.telegraaf.nl/(...)dam-moet-verdubbelen

en dat is nog maar het begin

Hoe VNO-NCW Nederland naar de vernieling helpt
https://www.geenstijl.nl/(...)de-vernieling-helpt/


Onze Visie

In 2025 woont 70% van de wereldbevolking in grote steden...
er ontstaan 60 zeer grote agglomeraties met 15-30 miljoen inwoners...
De concurrentie tussen deze mega-cities neemt sterk toe ...
Het zijn magneten voor buitenlandse investeerders en human talent

in deze 'Battle of the Cities' willen wij

NEDERLAND VEEL STERKER OP DE KAART ZETTEN!

als grote, groene wereldstad met 30 miljoen inwoners
en in samenhang met onze buurregio's Vlaanderen en Nord Rhein Westfalen


'The Battle of the Cities'

>
https://www.tristatecity.nl/onze-visie
shift-knop defekt
  zondag 13 oktober 2019 @ 14:52:55 #191
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_189412618
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 11:45 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dat klopt ook want in nl is het ideaal een huis met tuin terwijl min in de rest van de wereld in de steden veel meer hoogbouw heeft gemaakt.

Dus in principe zouden we in nl gewoon de grenzen van de steden moeten vastzetten en ze alleen nog maar laten groeien in de hoogte. ^O^
Veroordeel je nu mensen om hun wens om een huis met tuin te hebben? Lees ik dat goed?
  zondag 13 oktober 2019 @ 15:02:39 #192
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_189412750
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 14:34 schreef TomLuny het volgende:

[..]

Alles valt te relativeren waarschijnlijk.
Begin 2015 zag ik artikelen om 020 te verdubbelen, paar maanden later gingen de grenzen open.
Dit bericht kwam pas later in dat jaar maar wat ik wil zeggen, die plannen waren allang gemaakt.

'Inwonertal Amsterdam moet verdubbelen'
https://www.telegraaf.nl/(...)dam-moet-verdubbelen

en dat is nog maar het begin

Hoe VNO-NCW Nederland naar de vernieling helpt
https://www.geenstijl.nl/(...)de-vernieling-helpt/

Onze Visie

In 2025 woont 70% van de wereldbevolking in grote steden...
er ontstaan 60 zeer grote agglomeraties met 15-30 miljoen inwoners...
De concurrentie tussen deze mega-cities neemt sterk toe ...
Het zijn magneten voor buitenlandse investeerders en human talent

in deze 'Battle of the Cities' willen wij

NEDERLAND VEEL STERKER OP DE KAART ZETTEN!

als grote, groene wereldstad met 30 miljoen inwoners
en in samenhang met onze buurregio's Vlaanderen en Nord Rhein Westfalen


'The Battle of the Cities'

>
https://www.tristatecity.nl/onze-visie
Nooit meer VVD stemmen dus.
  zondag 13 oktober 2019 @ 15:05:08 #193
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_189412780
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 23:00 schreef Jeanne_Darc het volgende:
Eens met de meeste berichten.

Wat ik me afvraag. Zijn er in dit topic ook mensen die twijfelen of ze in dit land willen blijven wonen? Dat doe ik namelijk met hoofdreden de toegenomen drukte. De druk op natuurgebieden, ruimte en rust, voorzieningen en recreatie.
In dat geval zou je nog naar de provincie kunnen verhuizen.
  zondag 13 oktober 2019 @ 16:38:05 #194
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189413944
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 15:05 schreef Eendenkooi het volgende:

[..]

In dat geval zou je nog naar de provincie kunnen verhuizen.
Ook Brabant, Gelderland en Limburg zijn tegenwoordig erg druk hoor! Enkel in Zeeuws-Vlaanderen, Drenthe, de Achterhoek en het Noorden van het land zijn nog relatief rustig. En zelfs daar groeit het als kool.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_189414526
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 14:34 schreef TomLuny het volgende:

[..]

Alles valt te relativeren waarschijnlijk.
Begin 2015 zag ik artikelen om 020 te verdubbelen, paar maanden later gingen de grenzen open.
Dit bericht kwam pas later in dat jaar maar wat ik wil zeggen, die plannen waren allang gemaakt.

'Inwonertal Amsterdam moet verdubbelen'
https://www.telegraaf.nl/(...)dam-moet-verdubbelen

en dat is nog maar het begin

Hoe VNO-NCW Nederland naar de vernieling helpt
https://www.geenstijl.nl/(...)de-vernieling-helpt/

Onze Visie

In 2025 woont 70% van de wereldbevolking in grote steden...
er ontstaan 60 zeer grote agglomeraties met 15-30 miljoen inwoners...
De concurrentie tussen deze mega-cities neemt sterk toe ...
Het zijn magneten voor buitenlandse investeerders en human talent

in deze 'Battle of the Cities' willen wij

NEDERLAND VEEL STERKER OP DE KAART ZETTEN!

als grote, groene wereldstad met 30 miljoen inwoners
en in samenhang met onze buurregio's Vlaanderen en Nord Rhein Westfalen


'The Battle of the Cities'

>
https://www.tristatecity.nl/onze-visie
Twee hoogleraren roepen iets, jij ziet iets, 1 en 1 is 2. Hup naar BNW.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_189417544
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 17:12 schreef Monolith het volgende:

Twee hoogleraren roepen iets, jij ziet iets, 1 en 1 is 2. Hup naar BNW.

Je bedoelt dit ?

Begin 2015 zag ik artikelen om 020 te verdubbelen, paar maanden later gingen de grenzen open.
Dit bericht kwam pas later in dat jaar maar wat ik wil zeggen, die plannen waren allang gemaakt.


Met die plannen wees ik op de voorgenomen bevolkingstoename in Amsterdam. Van eigen kweek hoeven we het niet te hebben dus zeg jij dan maar hoe dit anders gerealiseerd zou moeten worden. Bovendien heb ik nergens een conclusie getrokken, er staat paar maanden later gingen de grenzen open.
Er staat niet en daarom gingen een paar maanden later de grenzen open.

Nee, ik ben voorzichtig met dat soort dingen, wil namelijk niet dezelfde mogelijke fout maken als bij de CO2 waar een stijging daarvan meteen gecorraleerd wordt aan stijging van wereldtemperatuur.
shift-knop defekt
pi_189417612
Gecorraleerd nog wel.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_189417655
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 19:21 schreef Monolith het volgende:
Gecorraleerd nog wel.
gecorreleerd, bedankt voor de correctie.
shift-knop defekt
  zondag 13 oktober 2019 @ 20:58:54 #199
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Vrijheid voor Demoon_uit Hemel
pi_189420056
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 17:01 schreef Montagui het volgende:
Goed stuk over HET Taboe in de klimaatdiscussie.
[..]

https://www.sypwynia.nl/de-groene-blinde-vlek-voor-overbevolking/

Met minder boeren maar meer mensen ga je echt de schadelijke uitstoot niet verlagen.
Beide moet worden aangepakt. Toeslagen voor kinderen moeten worden volledig worden geschrapt vanaf het derde kind. Meer dan twee kinderen per gezin kan gewoon niet meer.
Liefst wereldwijd, maar Nederland kan het voorbeeld geven (naast China dan).
Inderdaad is het dweilen met de kraan open als je niets doet aan geboorteplanning.
  maandag 14 oktober 2019 @ 12:13:40 #200
37248 BertV
Handgemaakt
pi_189427297
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 17:01 schreef Montagui het volgende:
Goed stuk over HET Taboe in de klimaatdiscussie.
[..]

https://www.sypwynia.nl/de-groene-blinde-vlek-voor-overbevolking/

Met minder boeren maar meer mensen ga je echt de schadelijke uitstoot niet verlagen.
Inderdaad. Als je daar over begint is het direct SCHANDALIG. _O-

Wat wel gezegd moet worden; Onze boeren produceren een groot deel voor het buitenland.
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')