abonnement Unibet Coolblue
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 29 september 2019 @ 22:01:06 #226
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_189184342
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 20:35 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Oh vet, en wat gaaf voor Tim! Ben benieuwd idd. Volgens mij vind Elon dat ook het leukst, om met techneuten over de techniek te nerden. Kunnen ze niet een keer Elon, Tim en bijv. Scott Manley 2 uur bij elkaar zetten met een camera er bij, zou episch zijn. _O_

BTW, in dit interview met CNN reageert Elon op de Bridenstine tweet:
[..]

*)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Scott Manley heeft al een beschouwing:

De reactie op Bridenstine! Wat een baas is Elon toch ook _O_ _O_

Ja, een paar luie stoelen voor Elon, Tim en Scott, een camera en lekker zonder script kletsen :D Evt een lekker drankje erbij :D Dat gaat goeie content opleveren
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zondag 29 september 2019 @ 22:06:28 #227
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_189184441
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 08:01 schreef TLC het volgende:

[..]

Dat lijkt me n ding dat snel door een kleuter met aluminiumfolie in elkaar is geknutseld :{ :X
Elon Musk is aan het pionieren en het is een eerste versie (zelfs een prototype) zoals al opgemerkt is. Kijk naar een eeuw terug toen men aan het pionieren was met luchtvaart. Het zag zo uit! Die man heeft bedrijven opgericht om mensen vooruit te helpen in plaats van materiaal aan te smeren. Respect. Natuurlijk zit die financieel al prima bij dus dan kan het maar zelfs dan zijn nog heel weinig mensen toe in staat. Er zijn genoeg tycoons die liever hun geld pompen in bakstenen (huizen) zodat ze het voor hogere prijzen kunnen verhuren/verkopen: geld verdienen met een eerste levensbehoefte onmogelijk duur maken, bloedzuigers. Elon Musk ander veel betere materiaal. Zelfs alle intellectual property (IP) voor elektrische auto's die zijn Tesla heeft ontwikkeld zijn open source. Dus elke startup in de EV-industrie kan de IP van Tesla gebruiken.

Wright brothers, 1903

[ Bericht 5% gewijzigd door Jellereppe op 29-09-2019 22:21:21 ]
pi_189185092
quote:
6s.gif Op zondag 29 september 2019 22:01 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

De reactie op Bridenstine! Wat een baas is Elon toch ook _O_ _O_

  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 29 september 2019 @ 23:07:17 #229
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_189185317
quote:
10s.gif Op zondag 29 september 2019 22:48 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Das een mooie nieuwe UI _O_
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 16:26:18 #231
289385 Schroevendraaier
Er zit een schroefje los
pi_189211309
Leuke 15min interview van de Everyday Astronaut met Elon Musk, met name over het maken van ontwerp keuzes en over areospikes:
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 1 oktober 2019 @ 19:55:50 #232
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_189214979
Wow dat interview van Tim Dodd was echt geweldig :D Tof om te zien hoe relaxed Elon was vergeleken bij de presentatie. Volgens mij vond Elon dit echt leuk om te doen :) Hopelijk krijgt hij vaker de kans om met Elon te kletsen :)
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 20:41:23 #233
289385 Schroevendraaier
Er zit een schroefje los
pi_189216056
quote:
6s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 19:55 schreef Nikonlover het volgende:
Wow dat interview van Tim Dodd was echt geweldig :D Tof om te zien hoe relaxed Elon was vergeleken bij de presentatie. Volgens mij vond Elon dit echt leuk om te doen :) Hopelijk krijgt hij vaker de kans om met Elon te kletsen :)
Inderdaad, Elon bleef maar doorlullen ook al was het interview voorbij :D
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 1 oktober 2019 @ 20:50:19 #234
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_189216224
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 20:41 schreef Schroevendraaier het volgende:

[..]

Inderdaad, Elon bleef maar doorlullen ook al was het interview voorbij :D
Ja geweldig! Leuk ook dat de leuke dame van communicatie ingreep :T
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 21:39:33 #235
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_189217400
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 20:41 schreef Schroevendraaier het volgende:

[..]

Inderdaad, Elon bleef maar doorlullen ook al was het interview voorbij :D
Gewoon prive telefoon laten zien haha
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 21:44:06 #236
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_189217508
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 22:06 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Elon Musk is aan het pionieren en het is een eerste versie (zelfs een prototype) zoals al opgemerkt is. Kijk naar een eeuw terug toen men aan het pionieren was met luchtvaart. Het zag zo uit! Die man heeft bedrijven opgericht om mensen vooruit te helpen in plaats van materiaal aan te smeren. Respect. Natuurlijk zit die financieel al prima bij dus dan kan het maar zelfs dan zijn nog heel weinig mensen toe in staat. Er zijn genoeg tycoons die liever hun geld pompen in bakstenen (huizen) zodat ze het voor hogere prijzen kunnen verhuren/verkopen: geld verdienen met een eerste levensbehoefte onmogelijk duur maken, bloedzuigers. Elon Musk ander veel betere materiaal. Zelfs alle intellectual property (IP) voor elektrische auto's die zijn Tesla heeft ontwikkeld zijn open source. Dus elke startup in de EV-industrie kan de IP van Tesla gebruiken.

[ afbeelding ]Wright brothers, 1903
Even terugkomen op deze post. Nu we het toch hebben over Wright Brothers, 1903 en pionieren. Iemand bekend met Jules Verne (pionier van science fiction zo'n beetje). Hij schreef een boek in 1863 hoe hij 1960 (97 jaar in de toekomst toen hij het boek schreef) voor zich zag. Zijn achterkleinzoon was bezig het huis van zijn overgrootvader Jules Verne in 1989 uit te mesten en vond een stapel papieren in een kluis en gaf het alsnog uit in 1994. Het klopt echt zeer behoorlijk wat hij in het boek schreef aan technologische vooruitgang in 1960. Het is goed om perspectief van dat soort vergane generaties terug te lezen.

Verder dit geldt niet alleen voor pionieren. Ook landen die een pad kunnen bewandelen die andere meer geavanceerde technologische landen voor ze hebben uitgestippeld zal het eerste product van een lang bekende technologie niet een lust voor de ogen zijn in 9 van de 10 gevallen. Het gaat om de ontwikkelingscurve op de lange termijn.




Het boek in kwestie. Je kunt het ook online vinden. Niet onderschatten, probeer maar hetzelfde te doen als deze zeer uitstekende schrijver door een boek te schrijven over de wereld van 2116. Ik wacht. Je krijgt 5 jaar.



quote:
Predictions for 1960

Jules Verne on his deathbed, 1905

The book's (Julius Verne - 1863) description of the technology of 1960 was in some ways remarkably close to actual 1960s technology. The book described in detail advances such as cars powered by internal combustion engines ("gas-cabs") together with the necessary supporting infrastructure such as gas stations and paved asphalt roads, elevated and underground passenger train systems and high-speed trains powered by magnetism and compressed air, skyscrapers, electric lights that illuminate entire cities at night, fax machines ("picture-telegraphs"), elevators, primitive computers which can send messages to each other as part of a network somewhat resembling the Internet (described as sophisticated electrically powered mechanical calculators which can send information to each other across vast distances), the utilization of wind power, automated security systems, the electric chair, and remotely-controlled weapons systems, as well as weapons destructive enough to make war unthinkable.

The book also predicts the growth of suburbs and mass-produced higher education (the opening scene has Dufrénoy attending a mass graduation of 250,000 students), department stores, and massive hotels. A version of feminism has also arisen in society, with women moving into the workplace and a rise in illegitimate births. It also makes accurate predictions of 20th-century music, predicting the rise of electronic music, and describes a musical instrument similar to a synthesizer, and the replacement of classical music performances with a recorded music industry. It predicts that the entertainment industry would be dominated by lewd stage plays, often involving nudity and sexually explicit scenes.

Hetzel rejected Verne's 1863 manuscript for Paris in the Twentieth Century because he thought it presented a vision of the future that was far too negative and unbelievable for contemporary audiences, though to many present-day scholars the story was remarkably accurate in its predictions. Copernican mistake his publisher made when Verne showed him his initial draft. Like many of us, when confronted with the wild dreams of visionaries, he said: "No one today will believe your prophecy.'' Verne locked the manuscript away and no longer wrote futuristic, dystopian stories. With that, Verne put the manuscript in a safe where it was forgotten, only to be discovered by his great-grandson in 1989. The original French version was finally published in 1994, and an English translation by Richard Howard was published by Random House in 1996.

https://en.wikipedia.org/wiki/Paris_in_the_Twentieth_Century


[ Bericht 3% gewijzigd door Jellereppe op 02-10-2019 08:38:10 ]
pi_189220734
En toen... was ie weer in tweeën:

  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 4 oktober 2019 @ 07:29:23 #238
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_189258939
Commercial_Crew twitterde op donderdag 03-10-2019 om 15:21:07 The @SpaceX Falcon 9 rocket and #CrewDragon spacecraft that will be used for the In-Flight Abort test have arrived at SpaceX facilities in Cape Canaveral, Fla. for preparation ahead of the test! https://t.co/aA76Gs81qe reageer retweet
elonmusk twitterde op vrijdag 04-10-2019 om 05:12:10 Excited about launching @NASA asteroid defense mission! #Armageddon69 https://t.co/6Hz4CKOLwU reageer retweet
SciGuySpace twitterde op donderdag 11-04-2019 om 23:24:24 NASA selects SpaceX to launch its DART mission, which will intercept the asteroid Didymos’ small moon to test a deflection technique. Total price is $69 million. One wonders what the cost would have been a decade ago.https://t.co/HJGLTv6nwP reageer retweet
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_189271363
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 16:26 schreef Schroevendraaier het volgende:
Leuke 15min interview van de Everyday Astronaut met Elon Musk, met name over het maken van ontwerp keuzes en over areospikes:
Wat een tof interview O+ O+
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_189338680
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 00:40 schreef Tourniquet het volgende:
En toen... was ie weer in tweeën:

[ afbeelding ]
Starship Mk1 is nog steeds in 2 stukken. Dag en nacht is men bezig met Starship, zelfs in het weekend. De lancering naar 20 km hoogte zal nogal wat kijkers gaan opleveren. Het lijkt me onwaarschijnlijk dat er tijdens de lancering en landing van Starship nog mensen aanwezig mogen zijn in Boca Chica en de nabije omgeving.

Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 10 oktober 2019 @ 13:46:40 #241
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_189363168
Lancering van Starlink-1 is verplaatst naar 17-10 zie ik net.

Ook zeer interessant:

nextspaceflight twitterde op woensdag 09-10-2019 om 22:09:21 I can confirm that SpaceX currently plans to launch SAOCOM 1B from Cape Canaveral instead of Vandenberg. This will be the first use of the southern polar corridor to reach orbit from the Cape since 1960. reageer retweet
ChrisG_NSF twitterde op woensdag 09-10-2019 om 22:13:18 POLAR LAUNCH from CAPE CANAVERAL! #SpaceX will launch @SAOCOM1B next year in southern polar orbit launch corridor, avoiding eastern part of Florida and western Bahamas. This will be the first polar launch from Florida in 60 years since the 1960 Thor launch. #Falcon9 will RTLS. https://t.co/8rmdmAmCyV reageer retweet
ChrisG_NSF twitterde op woensdag 09-10-2019 om 23:09:18 @lilyride2000 Basically, this. This is a quick and dirty trajectory map of the general corridor. Can be slightly more east or west depending on mission need. https://t.co/Szb2IeKEVx reageer retweet
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  donderdag 10 oktober 2019 @ 20:38:39 #242
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_189369614
quote:
6s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 13:46 schreef Nikonlover het volgende:
Lancering van Starlink-1 is verplaatst naar 17-10 zie ik net.

Ook zeer interessant:

nextspaceflight twitterde op woensdag 09-10-2019 om 22:09:21 I can confirm that SpaceX currently plans to launch SAOCOM 1B from Cape Canaveral instead of Vandenberg. This will be the first use of the southern polar corridor to reach orbit from the Cape since 1960. reageer retweet
ChrisG_NSF twitterde op woensdag 09-10-2019 om 22:13:18 POLAR LAUNCH from CAPE CANAVERAL! #SpaceX will launch @:SAOCOM1B next year in southern polar orbit launch corridor, avoiding eastern part of Florida and western Bahamas. This will be the first polar launch from Florida in 60 years since the 1960 Thor launch. #Falcon9 will RTLS. https://t.co/8rmdmAmCyV reageer retweet
ChrisG_NSF twitterde op woensdag 09-10-2019 om 23:09:18 @:lilyride2000 Basically, this. This is a quick and dirty trajectory map of the general corridor. Can be slightly more east or west depending on mission need. https://t.co/Szb2IeKEVx reageer retweet
[ afbeelding ]
Gaan we nu bij elke starlink launch van die satelliet treintjes zien?

En waarom is een polar launch zo bijzonder? Buiten dat het al 50 jaar niet meer gedaan is, maakt het (enigszins gechargeerd) toch niet uit welke naar kant je het puntje van de raket richt?
  donderdag 10 oktober 2019 @ 21:06:34 #243
289385 Schroevendraaier
Er zit een schroefje los
pi_189370467
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 20:38 schreef Coelho het volgende:

[..]

En waarom is een polar launch zo bijzonder? Buiten dat het al 50 jaar niet meer gedaan is, maakt het (enigszins gechargeerd) toch niet uit welke naar kant je het puntje van de raket richt?
Voornamelijk vanwege politieke redenen i.c.m. technologische ontwikkelingen:

Politiek: Je wilt voorkomen dat raket stages op buurlanden vallen, vooral als het buurlanden zijn waarbij de betrekkingen al fragiel zijn. Leuk voorbeeld: in 1960 was er een raket onderdeel van NASA in Cuba gevallen, waarbij een koe is geplet. Sindsdien zijn ze niet meer voor polar launches gegaan :P:
https://eu.floridatoday.c(...)ard-poles/975027001/

Ander voorbeeld is Israël: Het is in het algemeen voordeliger om raketten richting het oosten te schieten i.p.v. richting het westen. Dat kost namelijk minder brandstof vanwege de oostelijke draaiing van de aarde. Alleen Israël schiet ze richting het westen om boosheid van oostelijke buurlanden te voorkomen.

Waarom nu wel:

SpaceX heeft nu een automatische FTS (Flight Termination System) ontwikkeld. In andere woorden: Mocht de raket van koers afwijken, dan wordt er veel eerder ingegrepen. Stuk minder kans je buren te bombarderen met raketonderdelen :).
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 10 oktober 2019 @ 21:17:00 #244
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_189370763
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 21:06 schreef Schroevendraaier het volgende:

[..]

Voornamelijk vanwege politieke redenen i.c.m. technologische ontwikkelingen:

Politiek: Je wilt voorkomen dat raket stages op buurlanden vallen, vooral als het buurlanden zijn waarbij de betrekkingen al fragiel zijn. Leuk voorbeeld: in 1960 was er een raket onderdeel van NASA in Cuba gevallen, waarbij een koe is geplet. Sindsdien zijn ze niet meer voor polar launches gegaan :P:
https://eu.floridatoday.c(...)ard-poles/975027001/

Ander voorbeeld is Israël: Het is in het algemeen voordeliger om raketten richting het oosten te schieten i.p.v. richting het westen. Dat kost namelijk minder brandstof vanwege de oostelijke draaiing van de aarde. Alleen Israël schiet ze richting het westen om boosheid van oostelijke buurlanden te voorkomen.

Waarom nu wel:

SpaceX heeft nu een automatische FTS (Flight Termination System) ontwikkeld. In andere woorden: Mocht de raket van koers afwijken, dan wordt er veel eerder ingegrepen. Stuk minder kans je buren te bombarderen met raketonderdelen :).
Ah ik was net aan het tikken :) Je was mij voor :P

De reden dat ze vanaf Cape Canaveral gestopt zijn met polar launches is idd dat incident. Op dat moment zaten we in de koude oorlog. Een lancering over Cuba is die tijd met al die spanningen dan ook niet zo heel slim. Kans is groot dat ze een raket (maar dan met een explosieve lading) terug hadden gekregen als Castro iets zag naderen.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_189375152
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  vrijdag 11 oktober 2019 @ 08:53:08 #246
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_189377203
@Schroevendraaier en @Nikonlover, bedankt voor de uitleg!
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 14 oktober 2019 @ 22:47:29 #247
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_189437977
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_189438616
Wat is nu eigenlijk het doel van Starship?
Gaan ze daarmee naar mars vliegen? En kan dat ding dan landen en weer opstijgen (van mars) voor een terug vlucht? Of is het een enkeltje?
"This is your life and it's ending one minute at a time." - Tyler Durden
"Sand is overrated. It's just tiny, little rocks." - Joel
  maandag 14 oktober 2019 @ 23:47:11 #249
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_189439386
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 23:12 schreef Gremen het volgende:
Wat is nu eigenlijk het doel van Starship?
Gaan ze daarmee naar mars vliegen? En kan dat ding dan landen en weer opstijgen (van mars) voor een terug vlucht? Of is het een enkeltje?
Heen en terug is natuurlijk het doel.
pi_189442140
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 23:12 schreef Gremen het volgende:
Wat is nu eigenlijk het doel van Starship?
Gaan ze daarmee naar mars vliegen? En kan dat ding dan landen en weer opstijgen (van mars) voor een terug vlucht? Of is het een enkeltje?
Maan, Mars en andere locaties in het zonnestelsel (bijv manen van Jupiter of Saturnus). Terugvlucht is inderdaad de bedoeling, het ding vliegt op methaan en zuurstof en dat kan op veel plaatsen in het zonnestelsel (ook op Mars) worden gesyntetiseerd.

Maar Starship kan ook worden ingezet om grote objecten in een baan rond de aarde te brengen, ferryvluchten van en naar een space station of voor snel transport tussen twee plekken op aarde.

Check https://www.spacex.com/starship
(ik mis alleen nog een "add to shopping cart" knop :P )

[ Bericht 0% gewijzigd door Tourniquet op 15-10-2019 10:37:31 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')