abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 9 juli 2019 @ 17:55:24 #126
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_187832118
Fraaie samenvatting!
Wat betreft je vergelijkingen heb je gelijk. Het is niet echt te vergelijken. Al is het alleen maar omdat BKS dagkaarten heeft en DTRH niet.
DTRH vind ik wel intiemer dan LL.

Qua geluid vond ik soms dat het niet goed afgesteld stond en dan meestal gewoon te hard. Overkomt me op alle festivals wel eens.
Over 1 ding zijn we het volledig eens. yorke was fantastisch!
  dinsdag 9 juli 2019 @ 17:56:16 #127
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_187832136
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 11:40 schreef Simmertje het volgende:
Blijf het toch altijd mooi vinden dat op een plek waar zoveel mensen samen komen en waarvan 90% onder invloed is van iets het toch zo vriendelijk blijft allemaal. Echt 0,0 irritaties of agressiviteit gezien.
Eerder het tegendeel. O+
  dinsdag 9 juli 2019 @ 21:38:09 #128
387431 Frsh
Het is niet koud, het is frsh
pi_187836226
Donderdag
Zo rond 18u waren we binnen, nauwelijks wachttijd. Ook inchecken bij het Rabbit Resort ging rap (inb4:ouwelullencamping). Zitten chillen, biertje, broodje knakworst gemaakt, en ouwehoeren met de buren.

Vrijdag
Zo rond 11 op het festivalterrein en eerst een rondje rondkijken. Dit was onze 1e DTRH namelijk. Ruim van opzet en toch beloopbaar, was onze conclusie. Begonnen met een komkommercocktail, en daarna pekingeendloempias. Eerste optreden wat we gezien hebben was Frank Carter & The Rattlesnakes. Dat was wel lachen, maar niet super bijzonder. Halverwege naar de Teddy Widder om in het zonnetje naar het laatste kwartier van Altin Gun te luisteren. Daar heb ik op album niks mee, maar live was t wel aanstekelijk.
Daarna naar Low. T was wel knap, maar er zat geen vaart in. Niet echt passend bij het mooie weer van vrijdag. Vriendinlief heeft de hele set in de tent gestaan, ik ben halverwege buiten gaan staan luisteren. Na Low liepen we bij Bossa Nova naar binnen, waar IDER nog aan t soundchecken was. Dat was uiteindelijk wel een onverwacht tof optreden. Zo ontdek je nog eens wat nieuws.

Getverdemme, wat doe ik hier. Voetjes van de vloer in de Steamboat Club. Vies en smerig en toch lekker.

Na even chillen op de camping en wat eten naar De Staat. Wat blijft dat toch een toffe band. En ook bij de Hotot Editors gekeken. Na een halve set en wat dansjes wordt deze band toch meer van hetzelfde, ondanks dat Tom Smith wel echt een gouden stem heeft. Vanaf de heuvel de rest gekeken, met snackjes en een biertje.

Zaterdag
De zaterdag begon met RY X Daar verwachtte ik niet zoveel van, maar is toffer dan gedacht. Mooi optreden. Die gaan we thuis vaker draaien.
Jonathan Wilson was 1 van de eerste artiesten op het affiche, en mede-aanleiding om naar DTRH te gaan na een fantastisch optreden in Bitterzoet een paar jaar terug. Damn, wat viel dit tegen. De beste man kan meer dan uitstekend gitaar spelen, maar zonder band sloeg t niet aan. Saai, rommelig, plichtmatig. Jammer. Er was aan het eind van zn set nog maar 1/3 Fuzzy Lop aan publiek over, en dat is niet veel.
Vanwege de regen op zoek naar een regenjas (camping) en een droog t-shirt (bij de Hotot). Daar ook nog even naar Balthazar staan luisteren die t best ok deden. Publiek had zich keurig aangepast aan de weersomstandigheden. Daar had Olafur Arnalds dan weer last van, want de helft van het publiek in de Teddy Widder kwam niet voor hem maar om te schuilen. Lastig, als je onbegrijpelijke luisterliedjes maakt, want dat gaat dan niet aanslaan. Vanwege al het geblabla zijn we in de Scotch Egg Club beland waar het veel minder druk was, en waar de voetjes van de vloer gingen.
Thom Yorke was fantastisch. Helemaal zichzelf en helemaal vernieuwend. Tof optreden, gaaf om mee te maken.
Underworld niet meer gezien, maar alleen op afstand gehoord.

Zondag
Voor mij een first, maar de zondag begon met een uur lang mediteren. Heb midden in de Teddy Widder op de grond gelegen en een uur lan naar mijn ademhaling geluisterd bij Silent State ft. RY X. Mooi begin van de dag!
Naar het JongNBE zitten luisteren in de Bossa Nova, en nog 20 minuten meegedaan bij de yoga. Daar ook meteen een stukje LPmeegepakt, wat ik niet kende, maar wat me van een afstandje niet tegenviel.

Spullen in de auto gegooid, zodat we s avonds weg konden. Nog even een vuig dansje in de Steamboat Club gedaan, en daarna naar Rosalia. Eigenlijk omdat er niet zoveel anders te doen was. Dat was wel een heel gaaf optreden. Dansers, Rosalia zelf en achtergrondzangeressen krijgen alle credits voor deze show. Wat de mannen op het podium toevoegen is me een raadsel, aangezien hun handjeklappen en drums van een bandje komen. Die Rosalia gaat nog eens heel groot worden. Mooi om zo nieuwe namen te ontdekken op festivals.
Foals was de afsluiter voor ons, maar na de spetterende show van Rosalia waren dat maar een beetje saaie gitaarmeneren.

Samenvatting: de namen waarvoor we kwamen lieten het een beetje zitten (Jonathan Wilson, Editors, Foals), maar genoeg toffe dingen gezien om een mooi festival te hebben gehad (IDER, Rosalia, RY X). Ook het rand programma was tof, Scotch Egg Club en Steamboat Club zijn nu al classics.

*O*
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)
pi_187840134
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 23:34 schreef kaleidoscope93 het volgende:
DTRH19: AURORA is een bloedirritant bosnimfje

Wat vonden jullie van dit optreden? Het is niet helemaal mijn muziek, maar ik vond haar optreden echt heel goed. Vind het echt onbegrijpelijk dat 3voor12 zo'n recensie durft te publiceren.
Ik ben zelf niet bekend met deze act en kan er niet over oordelen. Maar ach, als je weet wat voor een types er schuilgaan achter zo'n misplaatst superieure toon, kun je er vanaf dan eigenlijk enkel nog maar aandoenlijk om lachen.

pi_187842320
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 00:40 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Ik ben zelf niet bekend met deze act en kan er niet over oordelen. Maar ach, als je weet wat voor een types er schuilgaan achter zo'n misplaatst superieure toon, kun je er vanaf dan eigenlijk enkel nog maar aandoenlijk om lachen.

Ik heb haar ooit op Lowlands en op Pinkpop gezien en ik vond haar best toffe nummers hebben zo nu en dan. Verder ben ik ook wel 3voor12 moe, iets teveel eigen meningen ipv een journalistiek platform.
pi_187844397
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 11:40 schreef Simmertje het volgende:
Blijf het toch altijd mooi vinden dat op een plek waar zoveel mensen samen komen en waarvan 90% onder invloed is van iets het toch zo vriendelijk blijft allemaal. Echt 0,0 irritaties of agressiviteit gezien.
Mwah...ik heb wel wat irritante lui ontmoet hoor. Wel opvallend dat mannen met veel teveel alcohol op de boosdoener zijn. Heb me er niet veel van aangtrokken, slechts een paar keer duidelijk gemaakt dat ze een eindje verderop mochten gaan lallen wat mij betreft ;-)
Zo botste een gast op de heuvel mij tot vier keer toe om bij de Editors terwijl er een zee van ruimte was en floot ie tien keer bij ieder nummer zo hard op zn vingers dat niemand de muziek nog hoorde...zn maten namen hem toen maar mee ;-)
pi_187845684
Ik heb mega genoten van:

Het terrein (wederom en nu nog beter), het feit dat je overal bij de podia ook van ver of buiten de tent genoeg mee krijgt van de show en de ontelbare veel chille plekjes.
Eten en drinken en wachttijden ook dikke plus, voor mij voelde het nergens te druk.
Dan de acts. Editors was gewoon sterk, verder op vrijdag alleen maar fragmenten gezien en een paar dingetjes die zo-zo waren. Maribou State ideale eerste act op zaterdag en daarna begon het echt hoogtepunt na hoogtepunt te worden met als uitschieters; Balthazar, Vampire Weekend, Underworld, David August, Foals, Robyn, Janelle. Die laatste allemaal helemaal gezien en dik genoten. Nog meer (stukken) gezien, maar deze optredens waren gewoon perfect getimed en uitgevoerd voor ons.

Grootste tegenvaller was Rosalia (ik kan echt niks met die muziek) en het feit dat Thom Yorke gewoon niet lekker in onze vibe paste op dat moment, al zag ik zeker dat dat echt vet was.

Volgend jaar weer, zeker met vergelijkbaar sterke line up.
If you shoot this man, you die next. Repeat. If you shoot this man, you die next.
pi_187845876
Trouwens Indiaan, ik kan me best voorstellen dat als je al zó veel acts hebt gezien dat DTRH dan soms een beetje saai kan worden qua muzikale omlijsting. Er zijn meestal niet veel alternatieven. Ik zag de meeste acts voor de 1e of hoogstens 2e keer (op een uitzondering na), dan is DTRH echt het perfecte festival voor mij en hoef ik minder te missen dan op LL. Ik vind het juist heerlijk dat ik op DTRH af en toe echt tijd heb om de randprogrammering te doen. Op LL sla ik dat allemaal over maar die dingen zijn echt heel tof. En ik vind het eigenlijk ook wel relaxt dat er 's nachts niet zo de noodzaak is om keihard te raven in de Bravo/India/X-Ray. Maakt de vibe ook gewoon super wat mij betreft.

Topweekend!
If you shoot this man, you die next. Repeat. If you shoot this man, you die next.
pi_187846086
Haha zoveel heb ik ook nog niet gezien hoor, ik doe mijn best maar heb nog genoeg op mijn wenslijstje staan. Maar het kwam toevallig soms zo uit.Maar als ik zie hoeveel dubbele acts er om het jaar op Lowlands/DTRH staan dan zou ik echt niet ieder jaar gemakkelijk naar beide kunnen nee.
pi_187846191
Nou ja Foals en Balthazar waren voor mij bijvoorbeeld echt hoogtepunten en zag ik voor het eerst. Beide wel sterke nieuwe albums uit waarvan de nummers live goed werkte. Scheelt misschien toch als je die voor het eerst ziet ofzo. Ik verwacht beide volgend jaar op LL (Foals kan wat mij betreft gewoon afsluiten zelfs), dus dan ga je al en snap ik zeker dat de combi doen niet altijd houdbaar is. Er is nu al echt veel herhaling ieder jaar.

Ik vond Janelle trouwens een meer dan terechte en geweldige afsluiter. Heb helemaal niet achter me gekeken hoe druk het was eigenlijk.
If you shoot this man, you die next. Repeat. If you shoot this man, you die next.
pi_187846808
Dit was mijn 7e keer dat ik Balthazar zag :@, Foals was mijn 4e keer, dus dat valt nog wel mee (autist dat ik ben, ik houd alles bij wat ik gezien heb).

Foals is idd gewoon potentieel headliner materiaal, al een tijdje eigenlijk. Mara toen ik dacht dat ze door gingen drukken bleven ze toch achterwege. Maar het blijft een leuke band, zeker live.
pi_187895880
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 11:40 schreef Simmertje het volgende:
Blijf het toch altijd mooi vinden dat op een plek waar zoveel mensen samen komen en waarvan 90% onder invloed is van iets het toch zo vriendelijk blijft allemaal. Echt 0,0 irritaties of agressiviteit gezien.
Bizar he!
  donderdag 18 juli 2019 @ 23:10:06 #138
4416 Da hopman
lamahangen = dierenmoord
pi_187995604
Ik heb voor de 6e keer flink genoten. Programmering was prima op orde. Meer afwisseling volgens mij tov voorgaande jaren als in meer high energy / goeie gitaren.

Ik was een van die mensen die klaagde over dw logistiek vorig jaar. Die was dit jaar op alle gebieden beter op orde. Daardoor vlogen wel de munten a ¤2,90 er flink snel doorheen.

Hof van eden deed zijn naam soms wat minder eer aan. Paar keer klasdiek concertje willen luisteren, maar daar hingen ze met de benen uit.

Steamerclub is een leuke vervanging voor de containers. Wel een beetje een kopie van de tïtty twïster van Lowlands, maar wel lekker sfeertje meestal.

Bleek ook dat erachter nu de bijzondere bierentuin verstopt zat kwam ik zondags achter.

Leuk hoe ze ieder jaar met het veld blijven schuiven. Was wel een duidelijke slag geslagen in de doorstroom van mensen. Hopelijk geen teken dat ze volgend jaar toch willen groeien. Zou zonde zijn.
De mensen zijn gek geworden
pi_189314580
Ik schrijf The Whitest Boy Alive alvast met potlood op.
pi_189314646
Sam fender moet ook komen! En nu echt!!
pi_190037257
BUMP!

Hier ook namen te verwachten binnenkort.

Doordat 21Pilots alleen op de Pinkpop vrijdag zouden kunnen spelen én vandaag niet zijn aangekondigd daar maakt dat hun kans om op DTRH te staan m.i. ineens best hoog.
Die vrijdag van Pinkpop zit bovenaan het affiche namelijk al best vol met Kensinggton, RHCP, Nothing But Tieves en zelfs Lost Frequencies.

Als dat zo is en ze hebben zoals verwacht ook Tame Impala, dan vind ik het erg lame dat er 2 headliners van LL op herhaling komen.

Dit is wel grof gespeculeer maar het zou met niet verbazen.
If you shoot this man, you die next. Repeat. If you shoot this man, you die next.
pi_190277775
Dinsdag namen en zaterdag erna verkoop? Zelfde als vorig jaar.

Na de eerste headliners van BKS gisteren kunnen we nu eigenlijk wel Tame Impala gewoon met stift invullen i.p.v. met potlood. Enigszins jammer dat Massive Attack hun gecancelde show van een paar jaar geleden niet komt inhalen, al vraag ik me af hoe relevant DTRH ze nu nog vind.
If you shoot this man, you die next. Repeat. If you shoot this man, you die next.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')