abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_187580511
Zijn er hier mensen die probiotica gebruiken en positieve ervaringen hebben?

Ik gebruik nu een week orthifor original van orthica, en merk dat de frequentie van stoelgang afneemt, en t lijkt wat rustiger allemaal maar tegelijk lijk ik soms wel rot van binnen :{ :'(

Ik ben eigenlijk benieuwd of dit herkenbaar is voor iemand.
S. 2014
J. 2016
pi_187580599
Ik gaf het aan mijn hond. Die scheet er wel oké op.
pi_187580664
Ooit wel geslikt tijdens een antibioticakuur. Je ontregelt daardoor net ff minder zeggen ze.
pi_187586349
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2019 15:49 schreef nanuk het volgende:
Ooit wel geslikt tijdens een antibioticakuur. Je ontregelt daardoor net ff minder zeggen ze.
Inmiddels is er ook onderzoek dat stelt dat het dan juist nog langer duurt voordat de darmflora zich hersteld.
pi_187586407
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2019 20:36 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Inmiddels is er ook onderzoek dat stelt dat het dan juist nog langer duurt voordat de darmflora zich hersteld.
Yup, het is voor een goed aantal mensen waarschijnlijk helemaal niet gezond.

Sowieso die orthomoleculaire bullshit niet aan meedoen. Risico op vitaminevergiftiging en in het algemeen onzin.

Veel vezels eten, heel veel groenten, peulvruchten, volkorenbrood.
Whatever...
pi_187586707
Je moet niet die peperdure dingen in de apotheek kopen, de probiotica uit een potje overleeft vaak maar matig dus dan heb je er weinig aan. En lekker is het ook niet. Je kan het beter zelf maken, van verse biologische groente, dat is veel gezonder, lekkerder en veel goedkoper. Zuurkool is bijv hartstikke probiotisch, makkelijk te maken en veel lekkerder dan uit de winkel. Je kan ook ginger ale, probiotische frisdrank op basis van gemberwortel, of bietenkvass makkelijk zelf maken. Ik fermenteer zelf heel regelmatig allerlei groente, vooral omdat ik het heel erg lekker vind en het is leuk om te doen, maar ik merk ook dat het een goede invloed heeft op mijn darmen. Had vaak last van obstipatie of juist het tegenovergestelde, maar als ik geregeld probiotische dingen eet of drink heb ik daar eigenlijk geen last meer van.
pi_187587255
Je krijgt bij gezond en gevarieerd eten hee veel soorten bacteriën binnen. Hee veel zitten gewoon op wat je eet. Ook als je met water wast, gaat dat er niet allemaal af.

Natuurlijk; eet vooral lekker gefermenteerd voedsel, kaas, zuurkool, yoghurt. Maar de variëteit in je darmflora zal niet van die drie soorten lactobacillus komen. Alhoewel het vast best gezond is.

Zolang de bacteriën die je toch al binnenkrijgt het juiste voedsel krijgen zullen ze groeien. Dus eet vooral veel en voldoende vezels. Alweer die Groenten en fruit. Dus werd vooral previotica en niet een willekeurige bacterie waarvan men nauwelijks weet wat de effecten op lange termijn zijn. Daarnaast zitten de meest interessante types (akkermansia bijvoorbeeld ) niet in al die dure probiotica. Ik zou het geld besteden aan goed en gevarieerd eten van groenten.
Whatever...
pi_187587615
Als je meer/betere bacteriën wil kun je beter een poeptransplantatie doen.

https://www.mlds.nl/5-vragen-over-poeptransplantatie/
pi_187591933
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2019 20:36 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Dat wist ik nog niet, nu ben ik ook niet van plan binnenkort weer (zware) AB te slikken, dan zal ik me ff inlezen. Ik had toen wel het idee dat een kuur combineren met wat yogurt en probiotica wel hielp. Heel gezond eten, geen alcohol en zeer weinig suiker, dus ook rustig aan met fruit.

Een candida infectie of zo ben je best kwetsbaar voor tijdens AB. Zelf heb ik direct na de kuur een 'kalknagel' gehad. Niet heel erg verontrustend maar als je dan nog een herhaal kuur nodig hebt dan is het wel vervelend.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')