abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7775427
Welkom bij de Frequently Asked Questions (F.A.Q.) van het Klaagbaak forum

In dit topic vind je informatie over en regeltjes met betrekking tot gebruik van het Klaagbaak forum. Algemene vragen met betrekking tot het gebruik van Fok! kan je vinden in de algemene FAQ

Waar is Klaagbaak voor bedoeld?
Uit de forum-omschrijving: Zat 't weer 's tegen op school of je werk ? Spui je gal hier. Klein en groot leed en ergernissen kan je hier ventileren.

Aan welke regels moet ik me houden?
  • Blijf ontopic. Drijf niet te veel af van de openingspost van het topic.
  • Heb respect voor anderen, voor hun mening en standpunten. Loop elkaar niet te veel te zieken.
  • Geen flamewars, waarbij (groepen) users elkaar over en weer uitschelden. De Klaagbaak is niet bedoeld voor het uitvechten van privé-vetes!
  • Probeer het taalgebruik een beetje beschaafd te houden. Natuurlijk ben je boos, maar hou rekening met de gevoelens van anderen, ook met gebruik in de topictitels.
  • Mensen doodwensen is ook niet lief en wordt ook niet gewaardeerd.
  • Open geen 'lemmingtopics'. Dat zijn topics die erg op een origineel topic lijken maar toch anders zijn en alleen worden geopend om een ander topic te immiteren.
  • In de openingspost moet een klacht staan met een duidelijke omschrijving. Alleen ' NS ' of iets dergelijks is niet genoeg. Alleen topics als 'Klaag hier over ....' en die vervolgens geen openingsklacht hebben gaan ook op slot.
  • Niet slowchatten. Als je met een andere user/users wil kletsen kan dat op ICQ/MSN en via andere dergelijke media.
  • Zorg voor een beetje duidelijke topictitel. Alleen 'kut' of ':(' is niet echt duidelijk. Topictitels met alleen hoofdletters of een heleboel uitroeptekens zijn ook minder welkom.
  • Ongeneeslijke ziektes zijn niet gewenst in de Topictitels. (overigens ook niet in de topics zelf)
  • Reacties met alleen een gaap-, kots- of dergelijke smiley mogen/kunnen zonder aankondiging door de moderators worden verwijderd. Dit geldt ook voor enkele woorden zoals 'okay', 'oh' en 'boeie' als reactie in een topic. En voor reacties als 'Ik heb geen zin om dit allemaal te lezen' of 'Wat een boel tekst, je denkt toch niet dat ik dat allemaal ga lezen?'. Verder geldt dit ook voor "huilie" posts en "verkapt posts" Deze worden vanaf heden niet meer ge-edit, maar zonder pardon verwijderd

Verder gelden ook in de Klaagbaak natuurlijk de algemene regels van Fok!.

Ik ben het niet eens met het slotje dat mijn topic heeft gekregen!
    Daarvoor kan je terecht in het feedbacktopic dat altijd sticky bovenaan de forumlijst staat

MSN/ICQ/een site is down! Ik open een topic om te klagen!
    Dat kan je beter doen in Grote er is iets down topic in DIG Als iedereen daar een topic over opent wordt het binnen de kortste keren een onoverzichtelijke boel. Graag centraal dus.

Hoe zit het met centrale topics in Klaagbaak? Hebben we die?
    In principe lopen er geen centrale topics in Klaagbaak. Soms worden er echter zoveel topics geopent over hetzelfde onderwerp, dat je het beter centraal kan houden. Als er veel topics over hetzelfde topic tegelijk lopen, zal de moderator een centraal topic maken, en de topics laten samenvoegen.

Beledigen van de topicstarter
    Het lijkt een ware sport te zijn geworden in Klaagbaak om de topicstarter zo veel mogelijk te beledigen, en vooral te bashen. Dit soort reacties kunnen een topic heel erg snel verpesten, en vaak loopt het dan ook alleen maar uit op rellen en flame posts. Kortom, als je alleen maar van plan bent de topicstarter te gaan beledigen, dan hoeft je wat ons betreft helemaal niet te reageren. Flames of beledigingen kunnen dan ook zonder pardon door een moderator worden verwijderd.

Beleid met betrekking tot dubbele topics
    In principe mag iedereen een topic openen in Klaagbaak en hoeven er geen dubbele topics te worden opgezocht. Als het te gortig wordt en er al veel lopende topics over hetzelfde onderwerp zijn kunnen de moderators nieuwe topics op slot gooien met een verwijzing naar andere lopende topics, of de topics laten samenvoegen. Er moet natuurlijk wel een beetje variatie in de topics blijven.

Opmerking over discussie-topics
    Klaagbaak is een klaag-forum, bedoeld om je frustraties te uiten. Uitgebreide discussies over politiek, de maatschappij e.d. passen hier minder goed. Als een discussie te diepgaand wordt kan het topic worden gesloten met de verwijzing naar een reeds bestaand discussietopic over hetzelfde thema in één van de andere fora van Fok (zoals bijvoorbeeld NWS of Politiek).

Bereikbaarheid van de moderators
    De moderators van dit forum zijn Buzzer, Tha_T en The_Terminator. Voor vragen of opmerkingen zijn wij als volgt te bereiken:

Tha_T:
    Mail:
    MSN:

The_Terminator:
    Mail:
    MSN:

Buzzer:
    Mail: buzzer.fok@ gmail.com (spatie gaarne verwijderen)

Bij onze afwezigheid kan je je wenden tot één van de Forum Admins of anders een willekeurige andere moderator. Hun gegevens zijn te vinden in de algemene FAQ

[ Bericht 6% gewijzigd door Tha_T op 22-11-2005 22:16:03 ]
  • For great justice!
    pi_33900769
    Info omtrent opheffing regel: 'niet mogen klagen over Fok!'

De regel over het niet mogen klagen over Fok! is opgeheven in Klaagbaak. Houd er wel rekening mee dat het opheffen van de regel niet meteen betekent dat er maar van allerlei klaagtopics over Fok! gepost mogen worden.

Zorg er dus voor dat je de klacht die je hebt goed onderbouwt, kom dus niet aan met topics met alleen teksten als: 'Fok! is sloom', of: 'Ik kan niet meer in ONZ posten' in de openingspost. Topics die daar over gaan worden gewoon gezien als bagger en gaan dan ook zonder pardon op slot.

Uiteraard worden bans nog steeds niet besproken op Fok!, die regel geld natuurlijk ook nog gewoon hier in Klaagbaak.

Verder hoop ik dat het opheffen van de regel helpt om van Klaagbaak een leuker forum te maken dan het nu is, als je eventuele klacht over het forum goed onderbouwt is dan is het geen probleem en laten we je topic gewoon open.
    pi_36590449
    Tijd voor een nieuwe versie
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')