abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_187602552
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2019 19:00 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Je leest zo slecht ja?
Mag ik vragen wat het woord "ja" daar doet? :@
pi_187692405
Venezuela is nu vrij van een handelsembargo dus de olieprijs moet weer systematisch opgedreven worden en niemand anders dan Iran is het volgende slachtoffer.

TrumpGod _O_
  maandag 1 juli 2019 @ 00:18:33 #278
205706 john2406
gratis is en te koop
pi_187692430
Mag ik nu ook een drone uit de lucht halen welke in mijn luchtruim verblijven doet?
pi_187722606
LizClaman twitterde op dinsdag 02-07-2019 om 20:47:04 BREAKING: 12 F-22 Raptor fighter jets are reportedly now in position in the Persian Gulf. 3pET we'll go live to the WH and @EdwardLawrence on @realDonaldTrump's next move w/ #Iran. Markets waiting and watching @ClamanCountdown reageer retweet
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_187722944
27khv twitterde op dinsdag 02-07-2019 om 18:29:34 Vladimir Putin cancelling his plans for the rest of today. The Kremlin says he will be meeting with his defence minister, Sergei Shoigu, very urgently. It comes after 14 Russians died on a secretive deep sea submersible vessel https://t.co/vTKjiw2AZ0 reageer retweet
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_187722979
japantimes twitterde op dinsdag 02-07-2019 om 22:35:08 U.S. vice president cancels trip, sparking speculation after report of 'emergency callback' https://t.co/OL43gMFbbH reageer retweet
Pence ook terug geroepen door Trump
  dinsdag 2 juli 2019 @ 22:40:37 #282
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_187723182
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 22:35 schreef Ali_boo het volgende:
27khv twitterde op dinsdag 02-07-2019 om 18:29:34 Vladimir Putin cancelling his plans for the rest of today. The Kremlin says he will be meeting with his defence minister, Sergei Shoigu, very urgently. It comes after 14 Russians died on a secretive deep sea submersible vessel https://t.co/vTKjiw2AZ0 reageer retweet
Wat heeft dit met Iran te maken?
pi_187723465
D-fDvB-WsAIC1Ce?format=jpg&name=large
pi_187723534
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 22:36 schreef Houtenbeen het volgende:
japantimes twitterde op dinsdag 02-07-2019 om 22:35:08 U.S. vice president cancels trip, sparking speculation after report of 'emergency callback' https://t.co/OL43gMFbbH reageer retweet
Pence ook terug geroepen door Trump
Klinkt ernstig maar het witte huis zegt dat we ons geen enkele zorgen hoeven maken
pi_187723572
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 22:40 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Wat heeft dit met Iran te maken?
Ik wacht op bevestiging maar de wildste geruchten doen de ronde
pi_187725077
Israel says it is bracing militarily for possible U.S.-Iran escalation

https://www.reuters.com/a(...)lation-idUSKCN1TX1Z4
pi_187730361
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 22:49 schreef Ali_boo het volgende:
[ afbeelding ]
Wtf is going on...
pi_187730373
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2019 00:05 schreef Ali_boo het volgende:

De willen niets liever dan een oorlog tussen de VS en Iran.
  woensdag 3 juli 2019 @ 14:24:13 #289
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_187731395
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2019 13:07 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

De willen niets liever dan een oorlog tussen de VS en Iran.
Logisch. Het enige land dat Saudische-IsraŽlische-Amerikaanse hegemonie over het Midden-Oosten tegenhoudt. Alle drie hebben belang bij om het met de grond gelijk te maken. Het is geopolitiek: wat kun je doen om je macht / belangen over een bepaald gebied naar een hoger niveau te tillen. Op basis van dat denken Iran in haar huidige vorm de kop indrukken / vernietigen. Als ik Amerikaan was met zo'n zware militaire overmacht: pffff, ik zou ook over mogelijke militaire actie nadenken tegen Iran. Waarom niet? Ik bedoel Amerika is zowat de wereld momenteel, zij bepalen de tendensen, media en noem maar op. Heerlijk zoveel macht, wollah puur genot. De hele wereld als jouw speeltuin. Kan haast niet mooier behalve de ruimte, Maan en Mars ook domineren.

Edit: Europa moet wel anders leren nadenken gezien haar geografie. Midden-Oosten en nog meer destabilisatie, oorlog en armoede het spoelt allemaal over. Dus voor Europa ik zou Murica hier niet in volgen want wie wil nog meer vluchtelingencrisissen. Hell, in mijn optiek moet Europa een totaal andere politiek volgen in haar achterbuurt zoals enige ontwikkeling exporteren naar Afrika en MO om haar eigen continent veilig/stabiel te houden. Als Europa geen ontwikkeling exporteert na die achtergestelde gebieden exporteren zij (helaas!) wel Afrikanen en Midden-Oostelingen naar Europa. Ik ben bloedserieus. Amerika en Europese belangen zijn niet altijd hetzelfde. Er hoeft geen VS-EU split te komen a la ''communistische broederstaten'' en hun Sino-Soviet splitso heel heel heel lang geleden maar moet wel soms divergeren als het op politiek aan komt om de eigen belangen te verdedigen.

[ Bericht 8% gewijzigd door Jellereppe op 03-07-2019 14:43:30 ]
pi_187733647
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2019 00:05 schreef Ali_boo het volgende:

Israel will be destroyed in half an hour if America attacks Iran: senior Iranian MP

https://www.reuters.com/a(...)tm_source=reddit.com
  Moderator woensdag 3 juli 2019 @ 19:37:09 #291
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_187735897
ze hebben wel lekker grote praatjes
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_187757105
Trump administration attempts to legally justify attack on Iran - US President and Secretary of State seek grounds for strike as two countries escalate rhetoric

https://www.independent.c(...)tution-a8987526.html
  donderdag 4 juli 2019 @ 21:45:12 #293
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_187757373
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2019 21:28 schreef Discombobulate het volgende:
Trump administration attempts to legally justify attack on Iran - US President and Secretary of State seek grounds for strike as two countries escalate rhetoric

https://www.independent.c(...)tution-a8987526.html
Leek hij vorige week ook al te hebben toch? Toen hij nadat hij het commando had gegeven toch ineens begreep dat het levens zou kosten, of wat de realiteit daarvan was?
pi_187757837
Stoel staat klaar, popcorn ligt in de kast..

Hoezo na 1 week een reactie geven, hopelijk blijft iedereen verstandig. Die dreigementen naar IsraŽl geloof ik niet echt in. Iran kan niets beginnen tegen IsraŽl.
pi_187760813
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2019 17:32 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Israel will be destroyed in half an hour if America attacks Iran: senior Iranian MP
Ik vraag me bij dit soort uitspraken altijd af hoe ze denken de 25% arabieren/moslims die IN IsraŽl wonen te ontzien, om nog maar niet te spreken over de Gaza en de Westbank.
Racist
  Moderator vrijdag 5 juli 2019 @ 08:15:09 #296
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_187761075
die willen ze helemaal niet ontzien
pi_187784517
#TeamIran *O*
  Moderator maandag 8 juli 2019 @ 18:40:14 #298
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_187816786
quote:
Kabinet overweegt fregat naar Straat van Hormuz te sturen
VANDAAG, 16:01 BUITENLANDPOLITIEK
MINISTERIE VAN DEFENSIE
GESCHREVEN DOOR
Wilco Boom
Politiek verslaggever
Het kabinet overweegt een fregat naar de onrustige Straat van Hormuz bij Iran te sturen, als bijdrage aan een internationale zeemacht die daar de vrije doorvaart moet garanderen. Aanleiding is een verzoek van de Amerikaanse minister van Defensie Esper, twee weken geleden gedaan op een vergadering van de NAVO-ministers van Defensie.

Het kabinet is van plan half augustus een beslissing te nemen over het sturen van een fregat. In de tussentijd moeten de top van de Koninklijke Marine en de Commandant der Strijdkrachten de risico's op een rij zetten, zodat het kabinet een afgewogen besluit kan nemen.

Beveiliging van koopvaardijschepen
Minister Bijleveld van Defensie meldde vrijdag aan de Tweede Kamer dat minister Esper "een algemeen verzoek aan bondgenoten" had gedaan een bijdrage te leveren aan "het garanderen van het recht op vrije doorvaart en maritieme veiligheid in die regio".

Hoe het kabinet dit wil gaan doen, liet Bijleveld in het midden, maar Haagse bronnen bevestigen vandaag dat het kabinet het sturen van een fregat op het oog heeft, om koopvaardijschepen te beveiligen. De Koninklijke Marine beschikt over zes fregatten; dat zijn de grootste gevechtsschepen van de Nederlandse krijgsmacht.

Het kabinet wil ervoor waken dat het betrokken raakt bij het slepende conflict tussen Iran en de Verenigde Staten. Tegelijk hoopt het volgens bronnen dat het met de bijdrage aan een maritieme missie in de Straat van Hormuz makkelijker wordt om een ander Amerikaans verzoek af te wijzen, namelijk om troepen naar SyriŽ te sturen. De VS heeft daar onlangs om gevraagd, om de eigen troepenmacht uit SyriŽ te kunnen weghalen.

Het is de afgelopen tijd buitengewoon onrustig in en rond de Straat van Hormuz. Begin vorige maand werden er aanslagen gepleegd op vier olietankers. Volgens de VS is Iran het brein achter de aanslagen, maar Teheran ontkent elke betrokkenheid en zegt dat Saudi-ArabiŽ erachter zit.

Kort na de aanslagen schoot de Iraanse krijgsmacht een Amerikaanse drone uit de lucht. De Amerikaanse president Trump wilde in reactie hierop Iraanse raket- en radarinstallaties laten bombarderen, maar zag hiervan af, naar eigen zeggen omdat er tientallen slachtoffers bij zouden vallen. Naar aanleiding van het incident met de drone vliegen de KLM en veel andere commerciŽle luchtvaartmaatschappen niet meer in de omgeving van de Straat van Hormuz.
https://nos.nl/artikel/22(...)ormuz-te-sturen.html

redelijk veilige keuze

gezien de dreiging zou ik meer zien in 1 van de LPD's afladen met helikopters en een paar 100 mariniers, dan kun je echt wat toevoegen aan eventuele acties maar dat zal wel niet de bedoeling zijn
pi_187817755
Yes Amerika helpen met hun oorlogsziekte en drang naar olie en over 10 jaar klagen over Iraanse migranten genot _O_

De cirkel is weer compleet. _O_
  Moderator maandag 8 juli 2019 @ 19:31:05 #300
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_187817808
migranten zijn een heel ander probleem, daar zal het ministerie van defensie zich niet al te druk om maken
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')