abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 21 juni 2019 @ 16:57:11 #1
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_187537876
De gele trui, de prijs die hoort bij de eindwinst in de Tour de France. Wie gaat hem winnen dit jaar?

Favorieten




Bij afwezigheid van Chris Froome is de topfavoriet zijn ploeg- en landgenoot en winnaar van vorig jaar, Geraint Thomas. Al jarenlang wilde hij een goed klassement rijden, maar steeds ging er iets mis. Vorig jaar viel wel alles op zijn plek, hij had geen enkele slechte dag en reed bijna freewheelend naar zijn eerste geel in Parijs. Dit jaar wil hij niets liever dan een tweede Tourwinst toevoegen aan zijn palmares. Wel is zijn vorm nog een vraagteken en kwam hij ten val in de Ronde van Zwitserland, dus het is nog niet zomaar binnen.



De grootste concurrentie komt uit de eigen ploeg, zoals we eigenlijk wel gewend zijn in de Tour. Schaduwkopman Egan Bernal, de jonge Colombiaan, zou de Giro rijden, maar viel in de voorbereiding en kon uiteindelijk niet starten. In de Tour krijgt hij zijn revanche, nadat hij eerst huis heeft gehouden in de Ronde van Zwitserland. Vorig jaar moest hij zijn kansen opofferen, maar zonder Froome is het waarschijnlijk dat Ineos zijn klassement niet zomaar laat schieten, en dan is hij in één klap een grote kanshebber.



Nairo Quintana, landgenoot van Bernal, is een van de grootste concurrenten buiten de ploeg van Ineos. Op dit forum wordt geregeld gekscherend gezegd dat Colombianen eigenlijk uitgerangeerd zijn als ze een jaar of 25 zijn. Dat is natuurlijk niet helemaal waar (kijk maar naar Uran), maar het is een feit dat Quintana net als veel van zijn landgenoten nooit meer het niveau heeft bereikt dat hij had bij zijn debuut. Toch kan hij zeker nog wel een hoop, vooral bergop, en de weinige tijdritkilometers in deze Tour zijn een groot voordeel voor hem.



Dé man in vorm dit jaar is natuurlijk Jakob Fuglsang. De Deense klasbak kende nog nooit eerder zo’n sterk voorjaar, waar hij in de klassiekers kon wedijveren met Alaphilippe, en won bovendien recent nog de Dauphiné. Fuglsang reed nog niet zo vaak een klassement in een grote ronde, en bleek daar in het hooggebergte vaak net te zwak te zijn, maar hij is nog niet eerder zo goed geweest. Bij afwezigheid van veel toppers zou hij zomaar ineens kunnen stunten in de Tour van dit jaar.



De Fransen hebben in eigen huis twee troeven, waarvan Romain Bardet vermoedelijk de grootste winstkans heeft. Hij is geen veelwinnaar, maar wel een ijzersterke coureur. Hij werd al wel eens 2e en eens 3e in de Tour, dus alleen het hoogste treetje ontbreekt nog op zijn erelijst. Dit jaar biedt perspectieven voor het thuispubliek, nu verschillende favorieten afwezig of verzwakt zijn. Maakt Bardet een einde aan de Franse droogte?

Outsiders

Dan zijn er nog een heleboel outsiders. De eerste naam die we noemen is Vincenzo Nibali, die normaal bij de favorieten zou staan maar al een zware Giro in de benen heeft, een combinatie die hij vaak slecht verteert. Adam Yates is nogal wisselvallig, maar is ook genetisch identiek aan de winnaar van de meest recente Vuelta, dus wie weet wat hij kan laten zien. Thibaut Pinot is eigenlijk net zo sterk als Bardet, maar is psychisch iets kwetsbaarder en heeft meer moeite met de druk in eigen land. Richie Porte blijft zelden op zijn fiets zitten in de Tour, maar als hij dat een keertje wel doet kan hij zomaar eens verrassen. Enric Mas was de verrassende nummer twee van de Vuelta vorig jaar en debuteert nu in de Tour. Steven Kruijswijk is de Nederlandse hoop, nu Dumoulin afwezig is; hij heeft vaak moeite met afmaken, maar is niettemin een prima klimmer en tegenwoordig ook tijdrijder.

Een andere Nederlandse outsider is Wout Poels, die in vorm is maar vaak wel moet knechten bij Ineos. Quintana heeft met Mikel Landa en Alejandro Valverde ook nog twee sterke ploeggenoten, met wie hij samen ‘El Tridente’ vormt. Rigoberto Uran werd ook vrij recent nog tweede in de Tour, die kun je ook nog niet afschrijven. Dan heb je nog Daniel Martin, de veelzijdige Ierse klassementsrenner die op de gekste momenten ineens aanvalt. En in het uiterste geval kun je nog namen als Bauke Mollema of Emanuel Buchmann noemen.

Wat denken jullie, wie wint de gele trui?
pi_187539033
Wie denk jezelf?

Ik hoop weer een keer een Nederlander. Niet dat ik het echt volg, maar Toen ons Joop won, was dat wel geweldig.
  vrijdag 21 juni 2019 @ 18:34:32 #3
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_187539177
Wie kan Egan nog van de eindzege houden?
Put these foolish ambitions to rest.
  vrijdag 21 juni 2019 @ 18:42:25 #4
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_187539295
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 18:25 schreef Zensa het volgende:
Wie denk jezelf?

Ik hoop weer een keer een Nederlander. Niet dat ik het echt volg, maar Toen ons Joop won, was dat wel geweldig.
Ik ga voor Fuglsang, die heeft echt een wonderjaar. Dan moet dit ook kunnen.

Al is de wens ook wel de vader van de gedachte, want ik hoop vooral heel erg dat het een keer geen Sky/Ineos wordt.
  vrijdag 21 juni 2019 @ 18:45:56 #5
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_187539342
De Ineosman die niet op z'n bek gaat, alle ballen op de verloren zoon van Mussolini
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_187539547
Wouter Poels _O_
U MAD?
pi_187541655
Wilco Kelderman _O_ hij houdt zich lekker rustig in Zwitserland en SW strooit ons lekker zand in de ogen met alles rondom Dumoulin :+
"You can call me Susan if it makes you happy"
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 21 juni 2019 @ 23:20:29 #8
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_187544007
Pienjo _O_
pi_187672952
Ik zeg/hoop Rigo Uran Uran.

Na 250.000 Deense Kronen en nog wat Kazachse Tenge...
pi_187672966
Die met de beste doping waarschijnlijk dus een Sky renner.
  zaterdag 29 juni 2019 @ 23:56:20 #11
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_187673269
Ik verwacht weinig van Movistar eerlijk gezegd. Thomas/Bernal en in mindere mate Fuglsang/Kruijswijk zijn voor mij toch de grootste kanshebbers.
  maandag 1 juli 2019 @ 09:02:16 #12
479054 Bugno2
Campeone del Mondo
pi_187693943
Ik ga voor de Capibara. Al is het maar voor de heerlijke rants die gaan volgen van een zekere user.
pi_187694081
Sowieso Jody.
  maandag 1 juli 2019 @ 16:50:04 #14
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_187700591
WIJ gaan alle truien winnen. En Mathieu wordt wereldkampioen!1!
pi_187700606
Van Groenewegen wil 'm de eerste dag pakken.
Somebody that I used to know
  Moderator maandag 1 juli 2019 @ 17:16:25 #16
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_187701016
Voor de Fransen is het wel echt nu of nooit.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_187701644
quote:
1s.gif Op maandag 1 juli 2019 17:16 schreef ijs_beer het volgende:
Voor de Fransen is het wel echt nu of nooit.
Denk dat de Fransen de echt serieuze kansen op Tourwinst inmiddels al gehad hebben.
pi_187712692
Bernal denk ik, met Thomas als Superknecht op twee. De MOvi's gaan onderling ruziemaken tot de laatste week, waarna Piti naar huis gaat en Landa ontslagen wordt omdat hij Unzue wilde wurgen. De rest rijdt voor het bekende spek en de bekende bonen mee.
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')