Voor de mensen die niet weten wat straight edge inhoudt (waarschijnlijk de meesten hier)...
sXe = geen alcohol, geen drugs, niet roken, geen sex buiten een vaste relatie.
Dit alles omdat je je lichaam niet afhankelijk moet laten zijn van genotsmiddelen die je lichaam dus eigenlijk niet nodig heeft. En sex is mooier/beter als je het met iemand doet waar je echt van houdt.
Veel sXe-ers zijn hiernaast ook vegetariër of veganist (ik veggie), maar dit behoort niet tot de grondbeginselen van straight edge, wat veel mensen dus wel denken...
Maar om bij mijn eerste vraag terug te komen, zijn er hier nog meer sXe-ers?
Ben ik nu toch straight edge of gewoon een sukkel?
Maar wat ik me afvraag je doet aan BMXen althans dat staat in je profiel.... maar de adrenaline die er bij vrijkomt kun je dan ook als genotsmiddel zien??of zie ik dat verkeerd?
Niet om je af te kraken maar waar trek je de grens?
Andere dingen die verslavend zijn... die je vast wel doet...
TV kijken
Internetten
Gokken
Gamen op de computer...
en zo nog een aantal...
quote:
Op woensdag 8 januari 2003 12:54 schreef xxxsxexxx het volgende:
Ik vroeg me af of ik hier de enigste sXe-er was die hier "rondloopt"?Voor de mensen die niet weten wat straight edge inhoudt (waarschijnlijk de meesten hier)...
sXe = geen alcohol, geen drugs, niet roken, geen sex buiten een vaste relatie.
Dit alles omdat je je lichaam niet afhankelijk moet laten zijn van genotsmiddelen die je lichaam dus eigenlijk niet nodig heeft. En sex is mooier/beter als je het met iemand doet waar je echt van houdt.
Veel sXe-ers zijn hiernaast ook vegetariër of veganist (ik veggie), maar dit behoort niet tot de grondbeginselen van straight edge, wat veel mensen dus wel denken...
Maar om bij mijn eerste vraag terug te komen, zijn er hier nog meer sXe-ers?
ow ja ... biefstuk!
quote:In zo'n geval wordt adrenaline op een natuurlijke wijze aangemaakt, nl. door de hersenen. Een genotsmiddel zoals caffeine maakt adrenaline op een kunstmatige wijze aan.
Op woensdag 8 januari 2003 12:58 schreef Haanibal het volgende:
nee...Maar wat ik me afvraag je doet aan BMXen althans dat staat in je profiel.... maar de adrenaline die er bij vrijkomt kun je dan ook als genotsmiddel zien??of zie ik dat verkeerd?
Niet om je af te kraken maar waar trek je de grens?
quote:Wat denk jij? Dat men achterlijk is hier? Ik denk dat de meesten het wel weten........
Op woensdag 8 januari 2003 12:54 schreef xxxsxexxx het volgende:Voor de mensen die niet weten wat straight edge inhoudt (waarschijnlijk de meesten hier)...
en in mijn omgeving weten de meeste mensen niet wat sXe inhoudt, vandaar de uitleg, dus nee, ik denk niet dat jullie hier dom zijn ofzo!
quote:Zo is het bij Van der G. ook begonnen.
Op woensdag 8 januari 2003 13:02 schreef sqlsmurft het volgende:
Ken de theorie en viel me op dat hij zelfs geen pepermunt meer wilde eten omdat daar dierlijke resten in zouden zitten
quote:Dat zijn alweer 2 hokjes...
ik niet
houd er niet van om in een hokje geplaatst te worden en al helemaal niet als nederlander in een amerikaans/engels hokje.8)7
quote:
Op woensdag 8 januari 2003 13:05 schreef MetalMessiah het volgende:[..]
Dat zijn alweer 2 hokjes...
quote:Ik wist ongeveer wat het was, maar niet helemaal.
Op woensdag 8 januari 2003 13:00 schreef Kjew het volgende:[..]
Wat denk jij? Dat men achterlijk is hier? Ik denk dat de meesten het wel weten........
quote:Ik kan de heil er wel van in zien. Als SE'er heb je de overtuiging dat je totaal geen drugs nodig hebt om "gelukkig" te kunnen zijn.
En ik zou toch van mn lang-zal-ze-leven geen straight-edger willen zijn!
Persoonlijk vind ik het nogal onzinnig...een soort lichte vorm van zelfkastijding.......
Ik vind daarnaast het begrip "straight edge" niet echt wat, omdat het iemand in een hokje plaatst. Niet echt mijn stijl. Het streven ernaar echter zie ik wel als iets positiefs. Elke afhankelijkheid van een drug is er een teveel.
Dat je geen behoefte hebt aan drank ok... maar dat je geen drank drinkt omdat je er niet afhankelijk van wil worden vind ik de puurste onzin... Tuurlijk zijn er alcoholisten, maar dat zijn in mijn ogen de mensen die wat zwakker in het leven staan (no offence, want kan zijn oorzaken hebben...)
Ik vind dat je hiermee de realiteit uit de weg gaat..
quote:Dat is niet straight edge, maar veganisme.
Ken de theorie en viel me op dat hij zelfs geen pepermunt meer wilde eten omdat daar dierlijke resten in zouden zitten
.
quote:Geweldig!
Op woensdag 8 januari 2003 13:07 schreef Brighteyes het volgende:
Kijk hier ook eens: Straight Edge
Oftewel: UTFS (Of mag dat ook niet?)
Daar graag verder, deze gaat dicht wegens dubbelop.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |