abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 21 juni 2019 @ 17:39:04 #226
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_187538408
Denk dat dit toch wel z'n grootste fuck-up is tot nu toe.

An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
  vrijdag 21 juni 2019 @ 17:43:52 #227
323401 Kijkertje
met filter
pi_187538452
amyfiscus twitterde op vrijdag 21-06-2019 om 17:33:04 NEW: Andrew Weissmann has a book deal. It’s the first among the special counsel’s prosecutors @xanalter @MarkMazzettiNYT https://t.co/uYYJQO1N8P reageer retweet
NatashaBertrand twitterde op vrijdag 21-06-2019 om 17:39:18 Pete Strzok also working on a book ... https://t.co/8Rf8Fj74OK reageer retweet
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  vrijdag 21 juni 2019 @ 17:46:45 #228
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_187538487
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 17:27 schreef KoosVogels het volgende:
Persoonlijk denk ik dat Trump gewoon niet weet wat hij met deze situatie aan moet. Het gaat hem boven de pet. Op zich valt het toe te juichen dat Trump heeft besloten niet terug te slaan, maar de wijze waarop dat gebeurt is veelzeggend.
Het zou allemaal wel makkelijker voor hem zijn geweest als hij oorlog zou willen.
  vrijdag 21 juni 2019 @ 17:48:06 #229
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_187538504
quote:
6s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 17:43 schreef Kijkertje het volgende:
amyfiscus twitterde op vrijdag 21-06-2019 om 17:33:04 NEW: Andrew Weissmann has a book deal. It’s the first among the special counsel’s prosecutors @:xanalter @:MarkMazzettiNYT https://t.co/uYYJQO1N8P reageer retweet
NatashaBertrand twitterde op vrijdag 21-06-2019 om 17:39:18 Pete Strzok also working on a book ... https://t.co/8Rf8Fj74OK reageer retweet
Goh, twee notoire Trumphaters schrijven een boek. Die zullen natuurlijk vol waarheden staan :')
pi_187538611
quote:
9s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 17:46 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

Het zou allemaal wel makkelijker voor hem zijn geweest als hij oorlog zou willen.
Dat een aanval op het nippertje is afgewend, maakt duidelijk dat dit jasje hem niet past. En je kunt het hem niet eens kwalijk nemen. Dit is serieuze shit. Trump beschikt simpelweg niet over voldoende bagage en intellectuele capaciteiten. Geopolitiek gaat hem boven de pet omdat hij weigert zich ergens in te verdiepen. Hij heeft simpelweg geen idee wat hij doet.

De Iran-deal moest kapot, want Obama. Maar hoe het daarna verder moest, daar heeft hij nooit over nagedacht. Waarschijnlijk dacht hij effe rustig een deal te kunnen sluiten met Iran, maar zo werkt de wereld niet.

Met het verscheuren van het Iran-akkoord werd de kiem gezaaid voor een mogelijk conflict. Dat nadert nu en Trump heeft geen idee hoe om te gaan met deze situatie.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_187538632
En wat is het standpunt van Israël wat betreft de Iran deal? Trump wilt Obama’s legacy kapot maken is toch iets te makkelijk.
  vrijdag 21 juni 2019 @ 18:00:05 #232
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_187538679
quote:
6s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 17:36 schreef Kijkertje het volgende:
[ afbeelding ]

rgoodlaw twitterde op vrijdag 21-06-2019 om 15:30:52 This explanation doesn't smell right.👇The assessments of casualties would have been prepared, known, and discussed long in advance (part of the "CONOP")Is Trump saying he asked that question of the General only after authorizing the strike, and when US planes were en route? https://t.co/z6DyNSwKVz reageer retweet
rgoodlaw twitterde op vrijdag 21-06-2019 om 16:41:38 Let me add another point on this:Is President Trump saying he first authorized the strike without previously assessing the scale of casualties? That would presumably be illegal. https://t.co/MYjrBLJVLx reageer retweet
Dat ja... komt allemaal wel heel dubieus over.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_187538690
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 17:57 schreef Chivaz het volgende:
En wat is het standpunt van Israël wat betreft de Iran deal? Trump wilt Obama’s legacy kapot maken is toch iets te makkelijk.
Och ja, Israël vond het ook een waardeloze deal. Maar dat vinden ze in Tel Aviv van elke toenadering tot Iran.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Overall beste user 2022 vrijdag 21 juni 2019 @ 18:06:53 #234
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_187538784
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 17:18 schreef martijnde3de het volgende:

[..]
Aan de andere kant, het is wel eerlijk en open.
Dat is je kaarten laten zien tijdens een spelletje poker ook.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_187538785
Tja, in mijn ogen is het al lang - sinds november 2016 - duidelijk en nóg duidelijker geworden.
Ook dat Times interview weer. 8)7

Een re tweet ergens vat het samen:
..”The emperor has no clothes.
He also has no experience, impulse control, critical thinking skills, knowledge, interest in acquiring knowledge, reason, wisdom, humanity, respect for the Constitution, appreciation of expertise, humility, discipline, love of country or credibility...”

Helaasch zet diegene slechts 1 x de ontkenning ‘no’ voor de begrippen: no impulse control, no skills, no knowledge, no interest, no reason, no wisdom, no humanity, no respect, no appreciation, no humility, no discipline, no love and no credibility...
  vrijdag 21 juni 2019 @ 18:10:02 #236
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_187538824
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 17:55 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat een aanval op het nippertje is afgewend, maakt duidelijk dat dit jasje hem niet past. En je kunt het hem niet eens kwalijk nemen. Dit is serieuze shit. Trump beschikt simpelweg niet over voldoende bagage en intellectuele capaciteiten. Geopolitiek gaat hem boven de pet omdat hij weigert zich ergens in te verdiepen. Hij heeft simpelweg geen idee wat hij doet.

De Iran-deal moest kapot, want Obama. Maar hoe het daarna verder moest, daar heeft hij nooit over nagedacht. Waarschijnlijk dacht hij effe rustig een deal te kunnen sluiten met Iran, maar zo werkt de wereld niet.

Met het verscheuren van het Iran-akkoord werd de kiem gezaaid voor een mogelijk conflict. Dat nadert nu en Trump heeft geen idee hoe om te gaan met deze situatie.
Je begon je post nog zo goed! Want ik zou me afvragen hoe meer ervaren politici de situatie zouden managen. Wat is de juiste manier om te reageren op die aanval op de drone? Bij elke realistische reactie zal door een kamp worden gezegd dat het te hard of te soft is.

Verder heeft Trump de kiem niet gezaaid, die was er altijd al.
pi_187538832
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 18:00 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Och ja, Israël vond het ook een waardeloze deal. Maar dat vinden ze in Tel Aviv van elke toenadering tot Iran.
Vind ik ook niet zo gek als je hoort wat die Irakezen roepen over Israël.
In ieder geval ik hoop dat dit probleem wel vreedzaam word opgelost, ik geloof er nog steeds in dat Trump niet zit te wachten op oorlog. Ik heb alleen geen vertrouwen in zijn team rondom hem die waarschijnlijk dik zullen verdienen aan een zinloze oorlog in het midden oosten.
Erg belangrijk trouwens voor hem dat hij zich niet in een oorlog laat lullen. Oorlog betekent voor hem einde oefening als president zijnde.
pi_187538851
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 18:10 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

Je begon je post nog zo goed! Want ik zou me afvragen hoe meer ervaren politici de situatie zouden managen. Wat is de juiste manier om te reageren op die aanval op de drone? Bij elke realistische reactie zal door een kamp worden gezegd dat het te hard of te soft is.

Verder heeft Trump de kiem niet gezaaid, die was er altijd al.
Het ligt er een beetje aan waar de drone is neergeschoten was het op Iraans gebied dan moet je gewoon je verlies pakken.
Niemand is gebaat bij oorlog en ik geloof niet dat iemand in de vs zit te wachten op oorlog op een paar mensen die er aan verdienen na dan.
  Overall beste user 2022 vrijdag 21 juni 2019 @ 18:12:33 #239
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_187538852
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 18:10 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

Je begon je post nog zo goed! Want ik zou me afvragen hoe meer ervaren politici de situatie zouden managen. Wat is de juiste manier om te reageren op die aanval op de drone? Bij elke realistische reactie zal door een kamp worden gezegd dat het te hard of te soft is.

Verder heeft Trump de kiem niet gezaaid, die was er altijd al.
Trump is toch "The Best President Ever"?

Laat het hem dan maar waarmaken, met zijn grote bek.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_187538882
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 18:10 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Vind ik ook niet zo gek als je hoort wat die Irakezen roepen over Israël.
In ieder geval ik hoop dat dit probleem wel vreedzaam word opgelost, ik geloof er nog steeds in dat Trump niet zit te wachten op oorlog. Ik heb alleen geen vertrouwen in zijn team rondom hem die waarschijnlijk dik zullen verdienen aan een zinloze oorlog in het midden oosten.
Erg belangrijk trouwens voor hem dat hij zich niet in een oorlog laat lullen. Oorlog betekent voor hem einde oefening als president zijnde.
Goed dat je inziet dat hij nogal zwak is.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_187538890
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 18:10 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

Je begon je post nog zo goed! Want ik zou me afvragen hoe meer ervaren politici de situatie zouden managen. Wat is de juiste manier om te reageren op die aanval op de drone? Bij elke realistische reactie zal door een kamp worden gezegd dat het te hard of te soft is.

Verder heeft Trump de kiem niet gezaaid, die was er altijd al.
Nee, maar door het opblazen van de deal zouden de spanningen oplopen tot een kookpunt. Dat zag iedereen met een beetje verstand aankomen en dat is nu dus ook gebeurd. Bolton en Pompeo wisten dat ook dondersgoed, maar die hoopten er dan ook op.

De deal met Iran was niet perfect, maar werd breed gesteund om erger te voorkomen. Alleen regime change kan Iran echt doen veranderen. En dat zit er voorlopig niet in. Het akkoord was een vorm van damage controle. De prioriteit was om Iran de mogelijkheid tot het ontwikkelen van een kernwapen te ontzeggen. Dat was gelukt.

Nu lopen de spanningen weer op en Trump weet niet hoe hij ermee om moet gaan. Dat terwijl Iran hem gewoon aan het testen. Die weten precies wat ze doen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_187538908
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 18:10 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Vind ik ook niet zo gek als je hoort wat die Irakezen roepen over Israël.
In ieder geval ik hoop dat dit probleem wel vreedzaam word opgelost, ik geloof er nog steeds in dat Trump niet zit te wachten op oorlog. Ik heb alleen geen vertrouwen in zijn team rondom hem die waarschijnlijk dik zullen verdienen aan een zinloze oorlog in het midden oosten.
Erg belangrijk trouwens voor hem dat hij zich niet in een oorlog laat lullen. Oorlog betekent voor hem einde oefening als president zijnde.
Trump is niet uit op een oorlog, dat klopt. Maar hij kan er wel inrommelen, omdat hij geen idee heeft hoe om te gaan met deze situatie.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_187539048
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 18:16 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Trump is niet uit op een oorlog, dat klopt. Maar hij kan er wel inrommelen, omdat hij geen idee heeft hoe om te gaan met deze situatie.
Ik moet je hier gelijk in geven, daarom is het ook zo jammer dat die Bolton daar zit.
Persoonlijk zou ik ook niet weten hoe je daar mee om moet gaan, Trump zit nu in een onwinbare situatie. Gaat hij oorlog voeren dan heb je een ramp die niet is te overzien en kan hij een tweede termijn wel vergeten.
Doet hij het niet valt de media hem direct aan op zijn gebrek aan daadkracht en heeft hij druk vanuit zijn eigen partij om toch echt actie te ondernemen. Trump in deze positie is niet te benijden.
  vrijdag 21 juni 2019 @ 18:30:22 #244
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_187539116
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 18:12 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Het ligt er een beetje aan waar de drone is neergeschoten was het op Iraans gebied dan moet je gewoon je verlies pakken.
Niemand is gebaat bij oorlog en ik geloof niet dat iemand in de vs zit te wachten op oorlog op een paar mensen die er aan verdienen na dan.
Ik ga ervan uit de de surveillance drone boven Iraans grondgebied is neergehaald. Ze zullen niet dom genoeg zijn om de VS een goede reden te geven.

Verder moet hij Pompeo en Bolton zo snel mogelijk lozen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 18:15 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nee, maar door het opblazen van de deal zouden de spanningen oplopen tot een kookpunt. Dat zag iedereen met een beetje verstand aankomen en dat is nu dus ook gebeurd. Bolton en Pompeo wisten dat ook dondersgoed, maar die hoopten er dan ook op.

De deal met Iran was niet perfect, maar werd breed gesteund om erger te voorkomen. Alleen regime change kan Iran echt doen veranderen. En dat zit er voorlopig niet in. Het akkoord was een vorm van damage controle. De prioriteit was om Iran de mogelijkheid tot het ontwikkelen van een kernwapen te ontzeggen. Dat was gelukt.

Nu lopen de spanningen weer op en Trump weet niet hoe hij ermee om moet gaan. Dat terwijl Iran hem gewoon aan het testen. Die weten precies wat ze doen.
Iran had Obama bij de neus. Voor Iran was het niet meer dan een drempel. Obama kon lekker de held spelen. Nou, joepie. Het verdrag was zeker niet het beste voor de VS.
  Moderator vrijdag 21 juni 2019 @ 18:34:26 #245
54278 crew  Tijger_m
42
pi_187539176
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 17:57 schreef Chivaz het volgende:
En wat is het standpunt van Israël wat betreft de Iran deal? Trump wilt Obama’s legacy kapot maken is toch iets te makkelijk.
Sinds wanneer bepaalt Israel dat...oh..wacht..
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator vrijdag 21 juni 2019 @ 18:35:43 #246
54278 crew  Tijger_m
42
pi_187539200
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 18:26 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Ik moet je hier gelijk in geven, daarom is het ook zo jammer dat die Bolton daar zit.
Persoonlijk zou ik ook niet weten hoe je daar mee om moet gaan, Trump zit nu in een onwinbare situatie. Gaat hij oorlog voeren dan heb je een ramp die niet is te overzien en kan hij een tweede termijn wel vergeten.
Doet hij het niet valt de media hem direct aan op zijn gebrek aan daadkracht en heeft hij druk vanuit zijn eigen partij om toch echt actie te ondernemen. Trump in deze positie is niet te benijden.
Trump heeft Bolton daar neergezet. Maar goed, alle volwassenen zijn of als een haas vertrokken of beginnen er niet aan om voor Trump te werken.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_187539211
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 18:34 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Sinds wanneer bepaalt Israel dat...oh..wacht..
Wat is je punt?
pi_187539310
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 18:30 schreef Ensiferum het volgende:

Iran had Obama bij de neus. Voor Iran was het niet meer dan een drempel. Obama kon lekker de held spelen. Nou, joepie. Het verdrag was zeker niet het beste voor de VS.
Dat beweer ik dan niet. Ik heb dat ook proberen uit te leggen in de post waar je op reageert.

Geopolitiek komt vaak neer op damage controle. Je kunt zo'n akkoord wel verscheuren, maar dan moet je ook nadenken over wat daarna komt. En dat heeft Trump zich onvoldoende beseft met als gevolg dat hij met een situatie zit opgescheept waar hij zich geen raad mee weet. En Iran weet dat.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Overall beste user 2022 vrijdag 21 juni 2019 @ 18:49:23 #249
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_187539369
Trump is geen dealmaker.
Trump is een dealbreaker.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_187539389
Dit artikel uit FP beschrijft de aanloop naar deze situatie wel aardig wat mij betreft:
https://buff.ly/2KPS5o8

En deze de situatie zelf:
https://buff.ly/2FqXwGt
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')