abonnement Unibet Coolblue
pi_187476581
Die trapspijlen! O+
Alleen daarom al zou je het huis willen kopen. :D
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
  maandag 17 juni 2019 @ 22:20:29 #27
149959 SQ
snelle trees
pi_187476601
quote:
14s.gif Op maandag 17 juni 2019 22:17 schreef daNpy het volgende:
Ah tof, wel een bak werk :X
Welk dorp is het geworden? (dm).

Maar wat ik zelf niet zo goed begrijp is, je koopt een oud huis want mooi, stijl, historie, en gaat er dan aanbouwen aan zetten :? Dat zou ik dan weer zonde vinden, de 'oude' uitstraling van het huis wordt aangepast denk ik dan.

Anyway, veel succes, ons nieuwbouw huis is nu bijna klaar en ik ben er wel klaar mee ook :')
Nou, het huis is al verre van authentiek want in 1970 is er een aanbouw ter grootte van het hele originele woonhuis aangebouwd. En dan ook nog eens heel lelijk gedaan. Dus nee, we zijn er niet op uit om zoveel mogelijk authentiek te houden, want het huis is niet heel authentiek. Het is een huis met een verhaal, en wij voegen daar gewoon weer een nieuw hoofdstuk aan toe :Y
Deze foto laat dat goed zien:


De mooie authentieke dingen houden we er zeker in. Sterker nog, onze aanbouwen komen dichter in de buurt van de originele bouwstijl dan de dingen die er in 1970 aan versleuteld zijn, dus het wordt eigenlijk alleen maar mooier ;)
disclaimer
  maandag 17 juni 2019 @ 22:22:33 #28
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_187476639
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 22:20 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Nou, het huis is al verre van authentiek want in 1970 is er een aanbouw ter grootte van het hele originele woonhuis aangebouwd. En dan ook nog eens heel lelijk gedaan. Dus nee, we zijn er niet op uit om zoveel mogelijk authentiek te houden, want het huis is niet heel authentiek. Het is een huis met een verhaal, en wij voegen daar gewoon weer een nieuw hoofdstuk aan toe :Y
De mooie authentieke dingen houden we er zeker in. Sterker nog, onze aanbouwen komen dichter in de buurt van de originele bouwstijl dan de dingen die er in 1970 aan versleuteld zijn, dus het wordt eigenlijk alleen maar mooier ;)
Ik zie net de post van Blieblie die hij 1 minuut voor mij heeft geplaatst idd :+
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  maandag 17 juni 2019 @ 22:23:37 #29
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_187476671
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 22:20 schreef Stormqueen het volgende:
Deze foto laat dat goed zien:
[ afbeelding ]

Ah *ril*, goot loopt door maar andere bakstenen, niet de moeite gedaan om gelijke kozijnen/ramen te krijgen, moderne deur :') erin. Ja jammer is dat.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  Redactie Games maandag 17 juni 2019 @ 22:25:01 #30
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_187476706
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 21:01 schreef Stormqueen het volgende:
[ afbeelding ]

Na tien jaar lang met veel plezier geklust te hebben aan onze dertiger jaren stadswoning begon er ergens wat te kriebelen. We wilden meer, we konden meer, en een lange zoektocht ging van start. Een lastige zoektocht, want er was geen echte noodzaak, behalve een paar lang gekoesterde wensen. En met de overspannen huizenmarkt kwam er ook maar weinig vrij wat aan al onze wensen voldeed. Wat die wensen waren?
- Oud
- Veel grond
- Vrijstaand
- en het liefst in onze stad Eindhoven
Nou ja je begrijpt dat het aanbod betaalbare woningen niet heel groot was, zeg maar nihil. We moesten dus wat eisen schrappen.
Een jaar geleden besloot ik te gaan kijken bij een woning in een nabijgelegen dorp. Het stond al 8 jaar op Funda en op Google maps zag het er uit als een nietszeggende twee-onder-1-kap woning. Maar de specs waren zo verleidelijk. Meer dan 1500m2 grond, woonoppervlak van ruim 250m2, gebouwd halverwege de jaren 20. Bleiblei zag het bij voorbaat al niet zitten, dus ik ging alleen. Na zes weken kon ik eindelijk kijken. En ik was verrast. Natuurlijk was het een bak werk, maar ja, de kansen! De mogelijkheden!

Als we toen hadden geweten wat we vandaag weten waren we daar gestopt, maar ja, de mens is eigenwijs en gelukkig weten we vaak het einde niet als we ergens aan beginnen, want waar moet je je dan nog over verwonderen?

Over het jaar wat er tussen in lag zal ik niet te veel uitwijden, want het heeft wat tranen en grijze haren gekost. Maar afgelopen vrijdag mochten we dan eindelijk de sleutels in ontvangst nemen. Ongeveer 68 sleutels. In een grote plastic zak. En kunnen we beginnen aan de klus van de eeuw.

Ons huis is veel geweest: een kantoor, studentenhuisvesting, bovenwoning. Er zit een keuken op zolder en er zitten zes slaapkamers in, maar de badkamer is zo groot als een gemiddeld nieuwbouwtoilet. Een bijzonder huis, met ontzettend veel historie. En dat gaan wij ombouwen tot een prachtig woonhuis.

In het voorpret-topic hebben jullie al veel kunnen volgen van onze aanloop, maar ik wilde zo graag een topicreeks openen over deze klus. Ik hoop dat jullie weer net zo gaan genieten van onze avonturen als in 2008, toen we aan ons eerste grote huizenavontuur begonnen O+
Wow, ziet er uit als een supermooi pand met veel potentie. Ik wou dat ik wat handiger was, maar goed ik heb twee linkerhanden betreft klussen en het geduld er niet voor. Maar goed, heel veel succes met de verbouwing _O_
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  maandag 17 juni 2019 @ 22:25:47 #31
149959 SQ
snelle trees
pi_187476722
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 22:23 schreef daNpy het volgende:

[..]

Ah *ril*, goot loopt door maar andere bakstenen, niet de moeite gedaan om gelijke kozijnen/ramen te krijgen, moderne deur :') erin. Ja jammer is dat.
Ja dat doet mijn hart ook een beetje pijn. Je zou denken dat het een kleine moeite is he :')
disclaimer
  maandag 17 juni 2019 @ 22:26:29 #32
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_187476738
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 22:25 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ja dat doet mijn hart ook een beetje pijn. Je zou denken dat het een kleine moeite is he :')
Ja, doe het goed of blijf eraf zou ik zeggen.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  maandag 17 juni 2019 @ 22:27:43 #33
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_187476764
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 22:20 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Nou, het huis is al verre van authentiek want in 1970 is er een aanbouw ter grootte van het hele originele woonhuis aangebouwd. En dan ook nog eens heel lelijk gedaan. Dus nee, we zijn er niet op uit om zoveel mogelijk authentiek te houden, want het huis is niet heel authentiek. Het is een huis met een verhaal, en wij voegen daar gewoon weer een nieuw hoofdstuk aan toe :Y
Deze foto laat dat goed zien:
[ afbeelding ]

De mooie authentieke dingen houden we er zeker in. Sterker nog, onze aanbouwen komen dichter in de buurt van de originele bouwstijl dan de dingen die er in 1970 aan versleuteld zijn, dus het wordt eigenlijk alleen maar mooier ;)
Darn, zelfs de ramen niet in dezelfde stijl in de uitbouw, maar heel erg HALLOOOO jaren 70 :X
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 17 juni 2019 @ 22:27:58 #34
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_187476772
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 22:23 schreef daNpy het volgende:

[..]

Ah *ril*, goot loopt door maar andere bakstenen, niet de moeite gedaan om gelijke kozijnen/ramen te krijgen, moderne deur :') erin. Ja jammer is dat.
We willen graag de stijl netjes door trekken. Bakstenen vervangen gaat een beetje ver (en ze worden vanzelf grauw van het fijnstof). Maar de kozijnen staan wel ergens in de wishlist om in de zelfde stijl door te trekken.
  maandag 17 juni 2019 @ 22:31:30 #35
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_187476841
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 22:27 schreef bleiblei het volgende:

[..]

We willen graag de stijl netjes door trekken. Bakstenen vervangen gaat een beetje ver (en ze worden vanzelf grauw van het fijnstof). Maar de kozijnen staan wel ergens in de wishlist om in de zelfde stijl door te trekken.
Nice. Die bakstenen kan ook maar is een hels karwei idd. Kun je wel meteen de isolatie bekijken :+

Hebben jullie trouwens veel hulp? Bij ons is de ruwbouw gezet en hebben we het eea. uitbesteed (tegels, keuken zetten, elektra en loodgieter) maar zonder de hulp van mijn vader _O_ en vrienden waren we nu zo goed als dood en nog niet bijna klaar.
De garage doen we ook zelf mét een metselaar (daar kun je toch niet tegen werken en het wordt simpelweg niet zo mooi). Dat is wel leuk maar ik ben onderhand wel aardig moe. Ik kan geen pallet meer tillen :')
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  maandag 17 juni 2019 @ 22:31:49 #36
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_187476848
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 22:27 schreef bleiblei het volgende:

[..]

We willen graag de stijl netjes door trekken. Bakstenen vervangen gaat een beetje ver (en ze worden vanzelf grauw van het fijnstof). Maar de kozijnen staan wel ergens in de wishlist om in de zelfde stijl door te trekken.
Wat gebeurt er als je de bakstenen van het oudste deel schoonmaakt?
Zijn ze echt een andere kleur of vooral half zo lang vies geworden?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 17 juni 2019 @ 22:32:43 #37
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_187476867
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 22:31 schreef Leandra het volgende:

[..]

Wat gebeurt er als je de bakstenen van het oudste deel schoonmaakt?
Zijn ze echt een andere kleur of vooral half zo lang vies geworden?
Laten stralen kan idd, maar dan is het nog hopen dat ze ongeveer dezelfde hebben genomen anders blijf je het zien.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  maandag 17 juni 2019 @ 22:33:14 #38
149959 SQ
snelle trees
pi_187476876
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 22:31 schreef Leandra het volgende:

[..]

Wat gebeurt er als je de bakstenen van het oudste deel schoonmaakt?
Zijn ze echt een andere kleur of vooral half zo lang vies geworden?
Echt een andere kleur. De originele woning is van rode baksteen en de uitbouw van gelig-roze.
disclaimer
  maandag 17 juni 2019 @ 22:34:49 #39
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_187476910
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 22:33 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Echt een andere kleur. De originele woning is van rode baksteen en de uitbouw van gelig-roze.
Ik zie net dat er rond dat raam al 3 kleuren stenen gebruikt zijn (helaas niet gemixt), en 2 kleuren voeg...

Herstel: 3 kleuren voeg :'(
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_187477014
Op de kleine foto zag ik het niet meteen, dus zat al naar de aanbouw beneden te turen en vond het wel meevallen. :P
Maar zelfs de lagenmaat is niet hetzelfde volgens mij. :o

Wat een ontzettend gaaf project SQ! Het huis heeft vanaf de voorkant echt een hele gave uitstraling. Ik ga zeker volgen.
  maandag 17 juni 2019 @ 22:38:33 #41
149959 SQ
snelle trees
pi_187477043
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2019 22:34 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik zie net dat er rond dat raam al 3 kleuren stenen gebruikt zijn (helaas niet gemixt), en 2 kleuren voeg...

Herstel: 3 kleuren voeg :'(
Ach, over nog eens 50 jaar kunnen we dat vast weer collectief waarderen :P
disclaimer
  maandag 17 juni 2019 @ 22:44:05 #42
149959 SQ
snelle trees
pi_187477178
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 22:37 schreef archito het volgende:
Op de kleine foto zag ik het niet meteen, dus zat al naar de aanbouw beneden te turen en vond het wel meevallen. :P
Maar zelfs de lagenmaat is niet hetzelfde volgens mij. :o

Wat een ontzettend gaaf project SQ! Het huis heeft vanaf de voorkant echt een hele gave uitstraling. Ik ga zeker volgen.
Die aanbouw beneden is de garage en die is al niet meer O-)


Thanks!
disclaimer
  maandag 17 juni 2019 @ 22:44:23 #43
11682 Moonah
Jolie femme
pi_187477188
Wauw! Wel weer een mooie entree om de jaarlijkse familiefoto te maken!

Succes!!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 17 juni 2019 @ 22:44:59 #44
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_187477205
Het beste kunnen we gewoon het hele.ding wit stuccen :P .

Ah, gelukkig sta ik op die foto net achter de paal :D .
  maandag 17 juni 2019 @ 22:45:32 #45
149959 SQ
snelle trees
pi_187477224
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 22:44 schreef bleiblei het volgende:
Het beste kunnen we gewoon het hele.ding wit stuccen :D .
:'( :'( :'(

* Stormqueen vraagt echtscheiding aan
disclaimer
pi_187477292
Toch een topic *O* Succes SQ en Blei!
  maandag 17 juni 2019 @ 23:34:17 #47
403253 Meke
after all this time? always.
pi_187478204
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 22:44 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Die aanbouw beneden is de garage en die is al niet meer O-)

[ afbeelding ]
Thanks!
Dus als je de lelijke jaren 70 deur opendoet val je nu 3 meter naar beneden? :P Of schat ik dat verkeerd in?
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
pi_187478743
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2019 22:27 schreef Leandra het volgende:

[..]

Darn, zelfs de ramen niet in dezelfde stijl in de uitbouw, maar heel erg HALLOOOO jaren 70 :X
Ik heb zelf meer moeite met het krampachtig vasthouden aan een bepaalde bouwperiode. De meest geslaagde renovaties zijn wat mij betreft die waarin nieuwe elementen er nieuw uitzien en tegelijk het oude complementeren. Dat is wel ontzettend lastig om voor elkaar te krijgen.

Je kunt 'in de geest' van de woning proberen te verbouwen en dat laat ruimte voor interpretatie open. Het komt niet per se neer op het kopiëren van bestaande structuurelementen. Misschien moeten Sq en bb er soms juist bewust van afwijken om eenzelfde grandeur te krijgen als de voorgevel en het trappenhuis.

Ik vind de insteek van Sq hoe dan ook hartstikke goed: het is een huis met een geschiedenis en ze voegen er een nieuw verhaal aan toe.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_187478784
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 22:45 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

:'( :'( :'(

* Stormqueen vraagt echtscheiding aan
Zie ik goed dat de achterkant wel wit is?

Ik ben zelf van plan om met klimplanten de minder fraaie stukken van onze gevel te verdoezelen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 18 juni 2019 @ 07:49:50 #50
149959 SQ
snelle trees
pi_187480432
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 00:13 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Zie ik goed dat de achterkant wel wit is?

Ik ben zelf van plan om met klimplanten de minder fraaie stukken van onze gevel te verdoezelen.
Ja, de achterkant is wel wit. En daar komt dan weer een stenen uitbouw aan. We gaan tzt ook proberen om de achtergevel van de bovenverdieping te zandstralen o.i.d.
disclaimer
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')