abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 17 juni 2019 @ 09:06:05 #1
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_187465040
Hoi,

Op papier gaat het redelijk goed met me. Ik heb een baan, een appartement en sport 2 keer in de week. Afgelopen jaren heb ik verschillende problemen gehad wat betreft mijn psychische gezondheid. Om hiermee om te gaan ging ik slechte dingen doen, zoals overmatig drinken en roken. Ik was vorig jaar gestopt met roken, en heb me toen voorgenomen om nooit meer te beginnen.

Helaas ben ik een paar weken geleden gaan stappen met een goede vriendin, en in een moment van zwakte heb ik een cigaret gerookt. Sindsdien rook ik aan en uit weer, en vanochtend heb ik een pak gekocht. Ik wil hiermee zo snel mogelijk stoppen.

Iemand tips en adviezen?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_187465151
Dat pakje weggooien en geen nieuwe meer kopen. Dat is zo simpel, dat had je zelf ook wel kunnen bedenken.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_187465418
Je maakt jezelf kapot met dat roken en drinken. Kap er nou eens mee.

Probeer op het moment dat je in de verleiding komt om te gaan roken of drinken, je focus op iets anders te verleggen.

Ik denk dat je voor jezelf een soort beloningssysteem moet aanleggen. Als je het X zolang volhoudt, trakteer je jezelf op iets wat je allang (heel) graag wilde, bijvoorbeeld een mooi shirt/horloge, enz.
Naar mate het makkelijker wordt om vol te houden, de beloning dan afzwakken.
pi_187465479
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 09:34 schreef Gruj0 het volgende:
Je maakt jezelf kapot met dat roken en drinken. Kap er nou eens mee.

Probeer op het moment dat je in de verleiding komt om te gaan roken of drinken, je focus op iets anders te verleggen.

Ik denk dat je voor jezelf een soort beloningssysteem moet aanleggen. Als je het X zolang volhoudt, trakteer je jezelf op iets wat je allang (heel) graag wilde, bijvoorbeeld een mooi shirt/horloge, enz.
Naar mate het makkelijker wordt om vol te houden, de beloning dan afzwakken.
Als je jezelf zo makkelijk kan verleiden om te roken kan je je ook verleiden om die beloning op voorhand te nemen. Dit werkt niet als je het zelf in de hand hebt.

TS, in principe is er weinig anders dat wij kunnen zeggen dat je nu weer gewoon ermee moet kappen. Kappen dus.
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
  maandag 17 juni 2019 @ 09:39:26 #5
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_187465481
Advocaat van de duivel...

Jij hebt redelijk wat demonen om tegen te vechten. In dat opzicht is het roken van een sigaretje m.i. een van de minste. Probeer dan liever te focussen op het meer destructieve, het drinken.
And so is the past
pi_187465522
Maak een afspraak met de huisarts. Niet morgen pas bellen, nu bellen. Hoe eerder je er bij bent, hoe beter / makkelijker het is.

Zij kunnen je prima er mee helpen.
pi_187465908
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 09:42 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Maak een afspraak met de huisarts. Niet morgen pas bellen, nu bellen. Hoe eerder je er bij bent, hoe beter / makkelijker het is.

Zij kunnen je prima er mee helpen.
Dit.
En zorg voor afleiding. Ruil een sigaret bijvoorbeeld in voor een extra biertje. Dat biergebruik bouw je later weer af en tada. Al weet ik als geen ander dan alcohol vaak heerlijk in combi gaat met roken.
  maandag 17 juni 2019 @ 11:26:10 #8
319437 Man-Bear-Pig
Computational Biologist
pi_187466780
Hoe kwam je aan die sigaret in je moment van zwakte?

Toen ik stopte met roken (4 jaar terug inmiddels) legde ik mezelf 2 regels op: niet kopen en niet bietsen van anderen. Op deze manier kom je nooit in aanraking met sigaretten, zolang je er maar aan houdt.
pi_187467211
quote:
7s.gif Op maandag 17 juni 2019 09:39 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Advocaat van de duivel...

Jij hebt redelijk wat demonen om tegen te vechten. In dat opzicht is het roken van een sigaretje m.i. een van de minste. Probeer dan liever te focussen op het meer destructieve, het drinken.
Misschien is dit ook geen foute gedachte.
TS bespreek het eens met je huisarts of psychiater.
pi_187467475
Elke (gestopte) roker heeft dit mee gemaakt. Maak het niet te zwaar dat ene sigaretje. Pleur de boel weg en stop weer en wees trots.

Iedereen heeft wel een moment van zwakte en vallen om, alleen ‘winnaars’ staan 1x vaker op.
pi_187478798
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 12:12 schreef Jardis het volgende:
Elke (gestopte) roker heeft dit mee gemaakt. Maak het niet te zwaar dat ene sigaretje. Pleur de boel weg en stop weer en wees trots.

Iedereen heeft wel een moment van zwakte en vallen om, alleen ‘winnaars’ staan 1x vaker op.
Precies dit, deze weet!
pi_187480372
Wat alle stoppers gemeen hebben is dat ze opstaan na een tegenslag. :) Weinig mensen lukt het direct om voor altijd te stoppen. Waar het om gaat zijn de keuzes die je hierna maakt.
pi_187481974
Mijn vader is in 1x gestopt.
FOK! is net een groot tijdschrift
pi_187492270
Hier graag on-topic blijven, grapjes e.d. mogen elders, doel is om TS te helpen ^O^
pi_187492699
Pakje doorweken met water en weg gooien. En geen nieuwe meer kopen }:|

[ Bericht 0% gewijzigd door Thinkk-Pinkk op 19-06-2019 05:42:48 ]
I solemnly swear i'm up to no good
pi_187493025
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 10:46 schreef Vimbavimba het volgende:
Wat snap je niet aan 'weinig mensen'?
pi_187493350
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 22:22 schreef so.original het volgende:

[..]

Wat snap je niet aan 'weinig mensen'?
opscheppen. Hiij is ook voor Engels vwo met een 8 geslaagd. Alleen gedichten geleerd

[ Bericht 0% gewijzigd door Vimbavimba op 18-06-2019 22:41:53 ]
FOK! is net een groot tijdschrift
pi_187494670
Dat je er mee gaat stoppen is zeker, of je dat voor je dood doet of nu bepaal je zelf
Maar kom hier niet klagen dat je moeite hebt met ademhalen over 20 jaar

Wat je kunt doe is een dag door een rietje ademen kijken of je dat wat vindt, heb je daar geen problemen mee en zie je dat wel zitten over 20 jaar dan ga vooral door, lijkt je dat niet echt wat stop dan vandaag
pi_187494756
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 23:29 schreef wawowiewa het volgende:
Dat je er mee gaat stoppen is zeker, of je dat voor je dood doet of nu bepaal je zelf
Maar kom hier niet klagen dat je moeite hebt met ademhalen over 20 jaar

Wat je kunt doe is een dag door een rietje ademen kijken of je dat wat vindt, heb je daar geen problemen mee en zie je dat wel zitten over 20 jaar dan ga vooral door, lijkt je dat niet echt wat stop dan vandaag
De kunst is afbouwen, TS.
pi_187494803
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 23:35 schreef x_PusSy_DeStRoYer_69_X het volgende:

[..]

De kunst is afbouwen, TS.
Tuurlijk maar TS was al gestopt he, dat traject hoef je nu niet weer in te slaan, je kunt gewoon cold turkey stoppen nu
  woensdag 19 juni 2019 @ 00:09:17 #21
263417 Keyos
Like a Boss
pi_187495311
Ben zelf eerst enkele jaren gestopt en vervolgens direct na het uitgaan van een relatie weer gestart (hielp ook niet dat ik toen onderweg was naar Tokyo met een overstap op Shanghai waar een slof 15 euro was).

Beste wat je denk ik kunt doen is eerst de oorzaak wegnemen van de reden waarom je weer gestart bent met roken. Met andere woorden: probeer eerst de psychische problemen zoveel mogelijk op te lossen. Wat dat betreft is roken maar een bijzaak. Tuurlijk, gezond en goedkoop is het niet, maar je kunt pas weer stoppen als je écht die zware motivatie daarvoor hebt. Halfbakken ga je het niet redden, dat weet je zelf ook al natuurlijk.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
pi_187495656
Champix _O_ En sportresultaten belangrijker vinden dan nicotinemomentjes.
pi_187495812
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 10:46 schreef Vimbavimba het volgende:
Mijn oma ook, de uitvaart was helaas op een zaterdag.
  woensdag 19 juni 2019 @ 07:51:06 #24
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_187497058
Het is me gelukt om een al een paar dagen niet te roken, dus ben weer gestopt tot zover. Bedankt FOK!ers.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_187502034
De verslavingscyclus uitgelegd:

Negatief, onbewust ik-geloof ( 'ik ben een slappeling', 'ik doe er niet toe', 'ik ben een loser', 'niemand moet me' of welke je ook past) -> slecht gevoel -> oplossing zoeken in het middel dat het probleem veroorzaakt en versterkt en zich zo in stand houdt -> nieuwe ronde.

Lees: de verslaving voorbij, jan geurtz.
Eens kijken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')