abonnement Unibet Coolblue
pi_188555777
quote:
1s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 01:31 schreef Perico het volgende:
Eileen heeft nu verklaard dat het absoluut onjuist is en dus onmogelijk dat Kris en Lisanne op 1 april nog op Spanish by the River waren.

Ze waren daar 31 maart voor het laatst, op zeker, wat ook wordt bevestigd door het politierapport.. laatste WIFI contact daar op 31 maart om 16:44.

Dat betekent dus, geen gezoek op de computer op de ochtend van 1 april, geen laatste moment beslissing daar... en mogelijk waren ze op 31 maart op de Pianista (dat is dan mijn inschatting en niet letterlijk die van Eileen).

En daar was Lisanne dan van uitgeput, astma door ijle lucht, had erin gehakt, daarover klaagde ze ‘s avonds tegen Myriam.. daarom zaten ze zo vermoeid op dat stoepje te wachten op een taxi, na die Pianista hike. en daarna zijn ze dan nog even bij Spanish by the River langsgeweest, die 31e maart..

Dat zou dan betekenen dat er met die geheugenkaart van de camera geknoeid is. Wat er dan op 1 april gebeurd is, is dan een vraagteken, in dit scenario.
Kris en Lisanne zijn op maandag 31 maart 's morgens naar dat schooltje gegaan waar zij vrijwilligerswerk zouden gaan verrichten. Hen werd gezegd dat zij nog niet konden beginnen. KenL zijn toen boos weggegaan en hebben hier en daar hun beklag gedaan. Bij de taalschool geklaagd en toen besloten om andere dingen te gaan doen. De Pianista trail zal ter sprake zijn gekomen en ik denk dat zij daar toen te voet naartoe zijn gegaan en gekeken hebben waar het beginpunt was, zich verder georiënteerd hebben en toen besloten hebben dit de volgende dag te gaan doen. Het zal best een vermoeiende dag geweest zijn waardoor Lisanne zich dus niet in orde voelde.

De andere dag, 1 april, naar de taalschool geweest om vandaar met een taxi naar de Pianista trail te gaan om deze dus in zijn geheel te gaan bewandelen.

Zij schijnen daar met niemand over gesproken te hebben. Maar misschien ook wel. Het kan zijn dat iedereen daar zijn mond over heeft gehouden...daar kan een reden voor zijn geweest.
pi_188558604
quote:
1s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 01:31 schreef Perico het volgende:
Eileen heeft nu verklaard dat het absoluut onjuist is en dus onmogelijk dat Kris en Lisanne op 1 april nog op Spanish by the River waren.

Ze waren daar 31 maart voor het laatst, op zeker, wat ook wordt bevestigd door het politierapport.. laatste WIFI contact daar op 31 maart om 16:44.

Dat betekent dus, geen gezoek op de computer op de ochtend van 1 april, geen laatste moment beslissing daar... en mogelijk waren ze op 31 maart op de Pianista (dat is dan mijn inschatting en niet letterlijk die van Eileen).

En daar was Lisanne dan van uitgeput, astma door ijle lucht, had erin gehakt, daarover klaagde ze ‘s avonds tegen Myriam.. daarom zaten ze zo vermoeid op dat stoepje te wachten op een taxi, na die Pianista hike. en daarna zijn ze dan nog even bij Spanish by the River langsgeweest, die 31e maart..

Dat zou dan betekenen dat er met die geheugenkaart van de camera geknoeid is. Wat er dan op 1 april gebeurd is, is dan een vraagteken, in dit scenario.
Ha Perico en @Natski en @gynaika,
Zoals jullie weten heb ik moeite met de oude tijdlijn. Maar ik denk wel graag mee, dus daarom deze vraag:
Indien k&l op 31 maart naar de top zijn gelopen en wel volgens de oude tijdlijn, hoe hadden ze dan om 16.44 al bij sbtr kunnen zijn?
Volgens de oude tijdlijn zouden ze om half4 op de top moeten zijn. Rond half5 bij de 1eQ en rond half6 weer terug op de top.
pi_188558712
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 17:11 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Ha Perico en @:Natski en @:Gynaika,
Zoals jullie weten heb ik moeite met de oude tijdlijn. Maar ik denk wel graag mee, dus daarom deze vraag:
Indien k&l op 31 maart naar de top zijn gelopen en wel volgens de oude tijdlijn, hoe hadden ze dan om 16.44 al bij sbtr kunnen zijn?
Volgens de oude tijdlijn zouden ze om half4 op de top moeten zijn. Rond half5 bij de 1eQ en rond half6 weer terug op de top.
Wat je zegt zou kloppen als zij inderdaad de gehele Pianista-trail hadden gedaan. Dat geloof ik dus echt niet. Wel dat zij op 31 maart op verkenning zijn geweest en de volgende dag dus pas de hike in zijn totaliteit hebben ondernomen.
pi_188558813
Het houdt niet op, weer een vermissing:

Desiree Lafranca vermist in Utrecht:

zie: NWS / Desiree Lafranca vermist in Utrecht
pi_188559088
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 17:19 schreef gynaika het volgende:

[..]

Wat je zegt zou kloppen als zij inderdaad de gehele Pianista-trail hadden gedaan. Dat geloof ik dus echt niet. Wel dat zij op 31 maart op verkenning zijn geweest en de volgende dag dus pas de hike in zijn totaliteit hebben ondernomen.
Inderdaad. Ik geloof er A. niets van dat Eileen de waarheid vertelt (ze kwam verder warrig en gedesinteresseerd over wat ik begreep) en B. móchten ze al die Pianista opgelopen zijn op 31 maart, dan nooit naar de top.

Waar zijn de foto's dan daarvan? Die meisjes schoten zich soms haast een lamme arm qua foto's t/m 1 April 14:00..

En waarom zouden ze ouders en vriendje niet over die tocht verteld hebben? Want ze hebben wel contact met het thuisfront gehad die dag, ook over de wanbehandeling van de kinderschool.

Zie zelf maar 2 opties:
1. Is goed mogelijk toch dat Eileen wat in de war is (zegt ook zelf dat het lang geleden is en ze de details niet meer goed paraat heeft) en ze zijn überhaupt die Pianista niet opgegaan op 31 maart; in plaats daarvan hebben ze door Boquete gelopen en wat bij de taalschool rondgehangen, zich herorienterend.
2. Mochten ze de 31e wel bij de Pianista zijn geweest, dan was dat puur orienterend en hebben ze aan het begin van het pad wat rondgescharreld om te kijken hoe ze een volgende keer dan echt die tocht zouden maken. Dat zou dan kloppen met een getuigenverklaring, die verklaarde dat hij de meiden die dag het begin van de Pianista klim zag proberen te maken. Hoewel hij zelf toen al de data door elkaar haalde en zei dat het ook 1 april geweest kon zijn.

In ieder geval; geen foto's = geen volledige Pianista klim in dit geval...


(PS. en als ze de 31e geklommen hebben en niet de 1e dan heeft de taxichauffeur gelogen... Want die heeft ze wel afgezet die dag naar eigen zeggen bij het Pianistapad. Én GIovanni van Il Pianista restaurant, want die had ze ook gezien en gesproken daarzo op 1 April... lastig hoor..)

[ Bericht 6% gewijzigd door Natski79 op 21-08-2019 18:06:00 ]
  woensdag 21 augustus 2019 @ 17:58:45 #281
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_188559326
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 17:11 schreef RapaNui het volgende:
Ha Perico en @:Natski en @:Gynaika,
Zoals jullie weten heb ik moeite met de oude tijdlijn. Maar ik denk wel graag mee, dus daarom deze vraag:
Indien k&l op 31 maart naar de top zijn gelopen en wel volgens de oude tijdlijn, hoe hadden ze dan om 16.44 al bij sbtr kunnen zijn?
Volgens de oude tijdlijn zouden ze om half4 op de top moeten zijn. Rond half5 bij de 1eQ en rond half6 weer terug op de top.
Dit zijn valide vragen, al valt het ook wel op dat je bij iedere tijdlijn en ieder scenario met dit soort lastige kwesties zit.. dus ook, met de officiele tijdlijn..

Ik zie het zo, dat als er op 31 maart geklommen is, dan vervalt 1 april, in mijn optiek.. en als die vervalt, dan laat ik ook de fototijden los, zoals we ze nu kennen...

Natuurlijk, er moet dan nog steeds tot die laatste beek gelopen zijn en dan nog terug.. waarbij ik dan foto 500 inschat, als de terugkeer naar de top.... maar 16:44 is wel een goede tijd om terug te zijn.. zo'n beetje anderhalf uur voor zonsondergang.

Er zijn dan verder nog de getuigenverklaringen over 1 april, van een lunch met twee jongens... of meegaan met iemand anders in een truck.. of zelfs, dat bezoek aan de apotheek in de ochtend..

In dat licht bezien heeft 1 april niet de karakteristiek, van een Pianista klim dag.. maar inderdaad bij ieder scenario blijf je met flessenhalzen zitten..
pi_188562240
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 17:43 schreef Natski79 het volgende:

[..]

Inderdaad. Ik geloof er A. niets van dat Eileen de waarheid vertelt (ze kwam verder warrig en gedesinteresseerd over wat ik begreep) en B. móchten ze al die Pianista opgelopen zijn op 31 maart, dan nooit naar de top.

Waar zijn de foto's dan daarvan? Die meisjes schoten zich soms haast een lamme arm qua foto's t/m 1 April 14:00..

En waarom zouden ze ouders en vriendje niet over die tocht verteld hebben? Want ze hebben wel contact met het thuisfront gehad die dag, ook over de wanbehandeling van de kinderschool.

Zie zelf maar 2 opties:
1. Is goed mogelijk toch dat Eileen wat in de war is (zegt ook zelf dat het lang geleden is en ze de details niet meer goed paraat heeft) en ze zijn überhaupt die Pianista niet opgegaan op 31 maart; in plaats daarvan hebben ze door Boquete gelopen en wat bij de taalschool rondgehangen, zich herorienterend.
2. Mochten ze de 31e wel bij de Pianista zijn geweest, dan was dat puur orienterend en hebben ze aan het begin van het pad wat rondgescharreld om te kijken hoe ze een volgende keer dan echt die tocht zouden maken. Dat zou dan kloppen met een getuigenverklaring, die verklaarde dat hij de meiden die dag het begin van de Pianista klim zag proberen te maken. Hoewel hij zelf toen al de data door elkaar haalde en zei dat het ook 1 april geweest kon zijn.

In ieder geval; geen foto's = geen volledige Pianista klim in dit geval...

(PS. en als ze de 31e geklommen hebben en niet de 1e dan heeft de taxichauffeur gelogen... Want die heeft ze wel afgezet die dag naar eigen zeggen bij het Pianistapad. Én GIovanni van Il Pianista restaurant, want die had ze ook gezien en gesproken daarzo op 1 April... lastig hoor..)
Dan kies ik dus optie 2, zoals ikzelf ook al naar voren bracht.
pi_188563739
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2019 21:51 schreef Natski79 het volgende:

[..]

Oh sorry je spreekt gewoon Nederlands. Nee ik heb die facebookpagina's zelf gezien en ook foto's opgeslagen dus die kan ik je eventueel toesturen als je ze wilt zien. Maar nu ik vanochtend nog een keek zag ik dat de moeder de privacy gewijzigd heeft en dat veel van de foto's niet meer publiek zichtbaar zijn. Dat was een week ofzo geleden nog wel zo. Ik zie idd ook een hoop slechte kwaliteitsfoto circuleren in de media nu. Mwah 8 uurtjes vliegen.. ja het is vermoeiend maar er zou steeds sprake zijn van serieuze jetlag. Ik ging ervan uit dat ze vanuit Londen ingevlogen waren in Maleisië, maar met 2 uurtjes tijdsverschil vanaf Sydney kan ik me niet voorstellen dat de hele familie volledig knock out was door een jetlag, die eerste nacht. Enfin, da's persoonlijk natuurlijk.
De fotos zijn niet alleen slecht van kwaliteit – ze zijn ook gecropped,geshopped, mirrored, zwart-wit versies en 'n paar copy en pastes met heel andere achtergronden en zo dus helemaal veranderd – waarschijnlijk om 't idee te creeeren dat er meer fotos zijn. Geen fotos met vader, opa, siblings en dan maar eentje met moeder. Dat vind ik 'n beetje raar.

Reistijd naar 't vliegveld, 2 uren wachten, 8 uren vliegen, douane, reistijd naar de camping....Yes, that would be a bit tiring.

Die Nora verhaal net zo stom als die Anja Schaap verhaal is. imo.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_188563907
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 22:09 schreef Tingo het volgende:

[..]

Die Nora verhaal net zo stom als die Anja Schaap verhaal is. imo.
Het zijn inderdaad twee hele bizarre verhalen, waarbij wel twee mensenlevens zijn weggenomen.

Hopelijk wordt het voor beide zaken nog eens duidelijk wat er precies is gebeurd.
pi_188564290
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 22:16 schreef gynaika het volgende:

[..]

Het zijn inderdaad twee hele bizarre verhalen, waarbij wel twee mensenlevens zijn weggenomen.

Hopelijk wordt het voor beide zaken nog eens duidelijk wat er precies is gebeurd.
Twee hele bizarre verhalen - als het echte, ware verhalen zijn, betwiijfel ik.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_188566638
Ik dacht er ineens aan om die feliciano tours even te google en verdomd, er staat iets negatiefs op! 4 weken geleden gepost en de enige negative van 28 recensies. Benieuwd hoe lang deze online blijft..

Sophie deed een tour bij hem in september 2018. Ze schrijft onder andere:
"Great guide, but not for women traveling alone. It took me almost a year to finally post this review. I strongly recommend women to not hire Feliciano as your guide if you’re by yourself. It’s a big contrast if you look at the other reviews [..] Not long after we left he subtly started to flirt with me and also touching me, first my hand, but also my arms, shoulder and legs, even after telling him many times to stop doing that. He wears a big machete and suggested to chop off my legs (this of course was a joke but still...). He has an obsession for Northern European women and I felt very unsafe."




[ Bericht 0% gewijzigd door Natski79 op 22-08-2019 01:06:59 ]
pi_188567816
@natski + @gyanaika, zowel bij optie 1 als bij optie 2 blijft de hike van 1 april bepalend.

@Perico + natski + gynaika; de oude tijdlijn was heel gunstig om te kunnen beweren / verklaren dat k&l in het donker zouden zijn verdwaald. Natuurlijk konden ze dan de weg niet terug hebben gevonden.

De nieuwe tijdlijn echter, toont juist het tegenovergestelde aan. K&l liepen gewoon in het daglicht en hadden voldoende tijd om terug te keren.

De nieuwe tijdlijn is helemaal niet gunstig voor een manipulator, integendeel. Een manipulator zou de vertrektijd niet vervroegen, maar eerder verlaten. Een manipulator zou een zo laat mogelijke vertrektijd instellen, om een scenario te schetsen waarin k&l door het donker zouden zijn verrast. Daarom geloof ik niet dat de nieuwe tijdlijn gemanipuleerd is, maar de oude.

Als een manipulator de moeite neemt om te manipuleren, dan manipuleert ie in zijn voordeel, dus late vertrektijd. Hij manipuleert niet in zijn nadeel = vroege vertrektijd. Die manipulatie (zo zie ik het) was er al heel snel, op dag 2.
pi_188567831
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 00:59 schreef Natski79 het volgende:
Ik dacht er ineens aan om die feliciano tours even te google en verdomd, er staat iets negatiefs op! 4 weken geleden gepost en de enige negative van 28 recensies. Benieuwd hoe lang deze online blijft..

Sophie deed een tour bij hem in september 2018. Ze schrijft onder andere:
"Great guide, but not for women traveling alone. It took me almost a year to finally post this review. I strongly recommend women to not hire Feliciano as your guide if you’re by yourself. It’s a big contrast if you look at the other reviews [..] Not long after we left he subtly started to flirt with me and also touching me, first my hand, but also my arms, shoulder and legs, even after telling him many times to stop doing that. He wears a big machete and suggested to chop off my legs (this of course was a joke but still...). He has an obsession for Northern European women and I felt very unsafe."


[ afbeelding ]
Sodeknetter
pi_188568781
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 00:59 schreef Natski79 het volgende:
Ik dacht er ineens aan om die feliciano tours even te google en verdomd, er staat iets negatiefs op! 4 weken geleden gepost en de enige negative van 28 recensies. Benieuwd hoe lang deze online blijft..

Sophie deed een tour bij hem in september 2018. Ze schrijft onder andere:
"Great guide, but not for women traveling alone. It took me almost a year to finally post this review. I strongly recommend women to not hire Feliciano as your guide if you’re by yourself. It’s a big contrast if you look at the other reviews [..] Not long after we left he subtly started to flirt with me and also touching me, first my hand, but also my arms, shoulder and legs, even after telling him many times to stop doing that. He wears a big machete and suggested to chop off my legs (this of course was a joke but still...). He has an obsession for Northern European women and I felt very unsafe."


[ afbeelding ]
Ja, er zijn meerdere van dit soort opmerkingen gemaakt. Pfff
pi_188568908
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 07:26 schreef RapaNui het volgende:
@:natski + @:gyanaika, zowel bij optie 1 als bij optie 2 blijft de hike van 1 april bepalend.

@:perico + natski + gynaika; de oude tijdlijn was heel gunstig om te kunnen beweren / verklaren dat k&l in het donker zouden zijn verdwaald. Natuurlijk konden ze dan de weg niet terug hebben gevonden.

De nieuwe tijdlijn echter, toont juist het tegenovergestelde aan. K&l liepen gewoon in het daglicht en hadden voldoende tijd om terug te keren.

De nieuwe tijdlijn is helemaal niet gunstig voor een manipulator, integendeel. Een manipulator zou de vertrektijd niet vervroegen, maar eerder verlaten. Een manipulator zou een zo laat mogelijke vertrektijd instellen, om een scenario te schetsen waarin k&l door het donker zouden zijn verrast. Daarom geloof ik niet dat de nieuwe tijdlijn gemanipuleerd is, maar de oude.

Als een manipulator de moeite neemt om te manipuleren, dan manipuleert ie in zijn voordeel, dus late vertrektijd. Hij manipuleert niet in zijn nadeel = vroege vertrektijd. Die manipulatie (zo zie ik het) was er al heel snel, op dag 2.
De strekking van je reactie is juist.

Toch vind ik het aannemelijker dat K&L pas 's middags zijn begonnen met de hike om zich nog wat voor te bereiden op deze tocht. Pas uit Bocas en nu een geheel nieuwe omgeving waar zij nog moesten acclimatiseren. Bovendien nog bijkomen van de tegenvaller dat zij niet op dat schooltje konden beginnen. Een hele omschakeling.
pi_188571390
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 07:26 schreef RapaNui het volgende:
De nieuwe tijdlijn echter, toont juist het tegenovergestelde aan. K&l liepen gewoon in het daglicht en hadden voldoende tijd om terug te keren.

De nieuwe tijdlijn is helemaal niet gunstig voor een manipulator, integendeel. Een manipulator zou de vertrektijd niet vervroegen, maar eerder verlaten. Een manipulator zou een zo laat mogelijke vertrektijd instellen, om een scenario te schetsen waarin k&l door het donker zouden zijn verrast. Daarom geloof ik niet dat de nieuwe tijdlijn gemanipuleerd is, maar de oude.

Als een manipulator de moeite neemt om te manipuleren, dan manipuleert ie in zijn voordeel, dus late vertrektijd. Hij manipuleert niet in zijn nadeel = vroege vertrektijd. Die manipulatie (zo zie ik het) was er al heel snel, op dag 2.
MMmmmm nee... Ben ik het zelf niet mee eens. Maar je kunt het van verschillende kanten bekijken uiteraard. Voor mij is dan doorslaggevend dat de nieuwe tijdlijn 2,5 loze uren bevat tussen laatste foto 508 en eerste 112 telefoontje. Ik denk persoonlijk dat die 2,5 uur een godsgeschenk voor de autoriteiten waren en dat ze hier dan ook hun absurde nooit bewezen scenario aan hebben opgehangen dat die meiden tijdens die 2,5 uur overal terecht konden zijn gekomen, danwel in een ravijn ergens, danwel verdwaald, danwel richting de rivier al gelopen waren. Maar bij de oude tijdlijn is het onmogelijk om te stellen dat ze verdwaald waren. Wat Hans en Roelie ook bevestigd hebben met hun video ter plaatse.

Het enige wat je met de nieuwe tijdlijn hebt is dat ze mogelijk rond half 5 belden omdat het 1,5 uur later donker zou worden. Als dat het ergste was dan hadden ze een angstige nacht doorgemaakt en waren de bij het pad gebleven en in de ochtend gewoon weer teruggelopen. Hoewel je je dan kunt afvragen war ze in de avond en nacht overkomen kan zijn geweest. Maar de reden voor het bellen van de nooddiensten is dan beperkt; niet op tijd terug denken te kunnen komen, of de verkeerde mensen tegengekomen zijn, of wellicht had een van beiden een enkel verzwikt of een astma aanval of wat dan ook. Verdwalen is uitgesloten dan, val in een ravijn is uitgesloten dan (gezien de locatie waar de laatste foto is gemaakt en de korte tijd daartussen en het bellen). Een hoop is feitelijk uitgesloten dan.

[ Bericht 0% gewijzigd door Natski79 op 22-08-2019 13:52:17 ]
pi_188571668
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 13:33 schreef Natski79 het volgende:

[..]

MMmmmm nee... Ben ik het zelf niet mee eens. Maar je kunt het van verschillende kanten bekijken uiteraard. Voor mij is dan doorslaggevend dat de nieuwe tijdlijn 2,5 loze uren bevat tussen laatste foto 508 en eerste 112 telefoontje. Ik denk persoonlijk dat die 2,5 uur een godsgeschenk voor de autoriteiten waren en dat ze hier dan ook hun absurde nooit bewezen scenario aan hebben opgehangen dat die meiden tijdens die 2,5 uur overal terecht konden zijn gekomen, danwel in een ravijn ergens, danwel verdwaald, danwel richting de rivier al gelopen waren. Maar bij de nieuwe tijdlijn is het onmogelijk om te stellen dat ze verdwaald waren. Wat Hans en Roelie ook bevestigd hebben met hun video ter plaatse.

Het enige wat je met de nieuwe tijdlijn hebt is dat ze mogelijk rond half 5 belden omdat het 1,5 uur later donker zou worden. Als dat het ergste was dan hadden ze een angstige nacht doorgemaakt en waren de bij het pad gebleven en in de ochtend gewoon weer teruggelopen. Hoewel je je dan kunt afvragen war ze in de avond en nacht overkomen kan zijn geweest. Maar de reden voor het bellen van de nooddiensten is dan beperkt; niet op tijd terug denken te kunnen komen, of de verkeerde mensen tegengekomen zijn, of wellicht had een van beiden een enkel verzwikt of een astma aanval of wat dan ook. Verdwalen is uitgesloten dan, val in een ravijn is uitgesloten dan (gezien de locatie waar de laatste foto is gemaakt en de korte tijd daartussen en het bellen). Een hoop is feitelijk uitgesloten dan.
Moet denk ik zijn: oude tijdlijn
pi_188571706
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 13:49 schreef gynaika het volgende:

[..]

Moet denk ik zijn: oude tijdlijn
^O^

Ah ja, ik zal het even corrigeren
pi_188583989
@Natski+gynaika; welk voordeel levert de nieuwe tijdlijn (=vertrek ochtend) aan een manipulator, nadat hij de moeite heeft genomen om vele digitale data te wijzigen?
pi_188584749
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 07:11 schreef RapaNui het volgende:
@:Natski+gynaika; welk voordeel levert de nieuwe tijdlijn (=vertrek ochtend) aan een manipulator, nadat hij de moeite heeft genomen om vele digitale data te wijzigen?
Bij de “nieuwe tijdlijn” waarbij zij dus zo ongeveer om 10:45 uur vertrokken vanaf het beginpunt van de Pianista, hebben zij de Mirador bereikt om 13:00 uur.
Vervolgens 14:00 uur bij Q1, waarbij de laatste foto van Kris werd gemaakt.
De eerste noodoproep vond plaats om 16:39 uur en de tweede om 16:51 uur.
Men zou dan kunnen stellen dat de meiden alsmaar zijn doorgelopen en verdwaald zijn geraakt omdat die noodoproepen ruim twee uur later plaatsvonden nadat zij de Q1 bereikt hadden, waar de laatste foto van Kris werd gemaakt.

Dat kan men niet stellen bij de oude tijdlijn/vertrek ‘s middags 13:45 uur, want daarbij bereikten zij de Q1 om 16:30 uur. Onmiddellijk daarna de noodoproepen 16:39 uur en 16:51 uur.
pi_188587820
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 09:05 schreef gynaika het volgende:

[..]

Bij de “nieuwe tijdlijn” waarbij zij dus zo ongeveer om 10:45 uur vertrokken vanaf het beginpunt van de Pianista, hebben zij de Mirador bereikt om 13:00 uur.
Vervolgens 14:00 uur bij Q1, waarbij de laatste foto van Kris werd gemaakt.
De eerste noodoproep vond plaats om 16:39 uur en de tweede om 16:51 uur.
Men zou dan kunnen stellen dat de meiden alsmaar zijn doorgelopen en verdwaald zijn geraakt omdat die noodoproepen ruim twee uur later plaatsvonden nadat zij de Q1 bereikt hadden, waar de laatste foto van Kris werd gemaakt.

Dat kan men niet stellen bij de oude tijdlijn/vertrek ‘s middags 13:45 uur, want daarbij bereikten zij de Q1 om 16:30 uur. Onmiddellijk daarna de noodoproepen 16:39 uur en 16:51 uur.
Ja mee eens.

Ik denk zelf dat die foto's gemanipuleerd zijn door de Panamese authoriteiten. Niet door de mensen die Kris en Lisanne direct hebben kwaadgedaan.

Hier bevestigt de lokale Panamese TV zender TVN-2 dat zij al vroeg inzage hadden in die geheugenkaart van de camera van K+L voordat deze naar het NFI ging (en Pitti&Co hadden het NFI belooofd dat zij als eerste met die fotokaart aan de gang gingen). De camera was gevonden op 14 juni 2014 en zou dan pas iets later bij de politie aankomen. Op 17 juni 2014 zond TVN-2 dit al uit, de datum die ook verscheen in de EXIF-gegevens van sommige foto's op de digitale camera. Perico merkte op veel van de foto's diezelfde datum op (rond 17:00 PM), evenals het veld 'Microsoft Photo Viewer 6.30' toegevoegd. Ik sluit niet uit dat die locale overheden of aanklager daarzo de foto's mogelijk bewerkt en gewijzigd heeft.

Dus mochten de authoriteiten met die fototijden gekloot hebben, dan zou hun motief kunnen zijn om die 2,5 uur extra fictief te creëren, zodat die ridicule theorie van Betzaida Pitti minder absurd klonk. In 2,5 uur kan er een hop gebeuren en kan die ravine-val toch nog mogelijk zijn - want daarvoor hadden ze een flink stuk terug of verder moeten lopen van het punt waarop ze stonden ten tijde van foto 508. Idem voor verdwaling en val in een rivier, dat was allemaal ludicrous (als reden voor de noodoproepen) als ze al iets van tien minuten later de nooddiensten waren gaan bellen. Met de Oude Tijdlijn was er feitelijk maar één echte overtuigende reden daarvoor; de verkeerde mensen tegengekomen.
pi_188590729
@gynaika + @natski; even van gedachten uitwisselen ;)
Ik geloof wel in manipulatie van enkele foto's, met name het verwijderen van 509.
Maar ik zie het niet dat wie dan ook alle foto's van 1 april, dus zowel van camera als van mobieltjes zou hebben gemanipuleerd. Want alle foto's van 1 april zouden moeten zijn gemanipuleerd om een aansluitende tijd te krijgen.

Waarom zie ik dat niet? Omdat er al ruim twee maanden lang beweerd werd dat de meiden in het donker de weg kwijt zouden zijn geraakt. Een mooier scenario kun je niet bedenken en dat was ook de versie / het scenario van de autoriteiten en van de gidsen. En dan komt er iemand (de autoriteiten?) de vertrektijd even vervroegen, waardoor de officiële lezing van de autoriteiten op de schop gaat?

Een manipulator begint meteen met zijn manipulatie, met zijn dwaalspoor, met zijn rookgordijn. Ook daarom denk ik dat de oude tijd = vertrektijd in de middag, het dwaalspoor is.

TVN 2 zegt niet dat ze exclusieve inzage heeft gehad in de geheugenkaart, maar exclusieve inzage in de beelden. Ik heb toen een transscriptie gemaakt van wat ze in hun reportage hebben gezegd.

Die datum van 17 juni is bovendien de datum dat de NLse politieambtenaar in Bqt/ David was bij Pitti en het OM. De zgn. 'rechercheur' die geen rechercheur is/was en die ook geen mandaat had om te rechercheren. (Wat deed hij daar dan?) Heeft hij op 17 juni in de geheugenkaart gekeken?
pi_188592558
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 17:30 schreef RapaNui het volgende:

Een manipulator begint meteen met zijn manipulatie, met zijn dwaalspoor, met zijn rookgordijn. Ook daarom denk ik dat de oude tijd = vertrektijd in de middag, het dwaalspoor is.
Even voor de goede orde; als de oude tijd het dwaalspoor is, hoe zijn Ingrid Lommers en de getuigen/docenten van de taalschool, en de taxichauffeur dan in dat complot betrokken? Zij die ook de oude tijdslijn bevestigen?
  vrijdag 23 augustus 2019 @ 21:12:10 #299
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_188593822
Dat "Microsoft Windows Photo Viewer 6.1.7600.16385" veld van 17 juni 2014, komt alleen voor bij IMG:

493, 505, 507, 542 en 550. Dat hangt dan altijd samen, met dat dan ook de Modify Date anders is.

Als het goed is, zijn de velden DateTime Original, Create Date en Modify Date alle drie hetzelfde, qua tijd.

Dit zijn dan de Modify Tijden op 17 juni 2014:

493: 16:57:16
505: 16:58:44
507: 16:59:05
542: 17:00:56
550: 17:02:08
pi_188598082
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 19:47 schreef Natski79 het volgende:

[..]

Even voor de goede orde; als de oude tijd het dwaalspoor is, hoe zijn Ingrid Lommers en de getuigen/docenten van de taalschool, en de taxichauffeur dan in dat complot betrokken? Zij die ook de oude tijdslijn bevestigen?
Het is Ingrid verteld dat ze 's middags waren vertrokken, Ingrid heeft dat ook zo gezegd op film. Ingrid was er niet bij toen k&l vertrokken, ze zou niet eens in het land zijn geweest.
Wat betreft de getuigen/docenten van de taalschool, ik heb geen idee hoe ze aan die kennis kwamen. Volgens Ingrid was die info afkomstig van 2 medewerkers/sters. K&L volgden op dat moment geen Spaanse les (meer) en hadden op dat moment ook geen docent(e).

Het is hoe dan ook van de zotte dat het verschil tussen de twee tijdlijnen nooit officieel is onderzocht.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')