abonnement Unibet Coolblue
pi_187494818
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 23:35 schreef BadVlad het volgende:

[..]

Volgend jaar wil niemand meer BTC, dan moet je voor 0.000001 BTC 1000 euro neerleggen.
geeft niet dan gaan we gewoon in Satoshi rekenen
  dinsdag 18 juni 2019 @ 23:43:53 #102
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_187494919
Het is alllemaal koffiedik kijken, als ik morgen maar weer mijn bak mocca kan zetten,ben ik al blij. Truste Heren/Dames O+
The best firms advertise the least...
pi_187495468
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 23:09 schreef edcetera het volgende:
Probleem hier is, dat LVL3-Board management binnen een VISA/MC/Uber Paypal enkel de woorden "Facebook", "Crypto" en "Bonus" kennen: Geen verstand hebben van technologische ontwikkelingen en eerder investeren in dubieuze multinational, dan een betere, innovatieve, kleinere ondernemingen. Dit is helaas hoe de mindset van veel top-level management in grote (en ook kleinere) bedrijven nog werkt }:|

Maar ik ben ervan overtuigd, dat gedurende de "Crypto-bubble" er ook nieuwe Amazons, Paypals, Mirosofts, Googles en zeker Fakebooks zullen komen.

Nieuwe ronde, nieuwe kansen ;)
Huh? De blockchain van Libra zit echt best prima in elkaar hoor. Move lijkt een prima programmeertaal voor scripts in een virtual machine die bewust gelimiteerd is, LBFT is een solide consensus protocol wat erg lijkt op Tendermint en de Libra Investment Token als governance token gebruiken is ook al bewezen (MakerDAO).

Ik zie totaal niet in wat ze slechter doen dan een van de coins die ik hierboven beschreef. Of slechter dan Ripple for that matter.
pi_187495676
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 21:38 schreef edcetera het volgende:

[..]

Ze hebben aangekondigd,dat de waarde van hun "stablecoin" gebaseerd gaat zijn op "meerdere grotere fiat valuta",op zich geen slecht idee, maar ik zie de toegevoegde waarde niet als je nog een "middleman" extra gaat toevoegen: Je blijft afhankelijk van exchange fees via Visa/Mastercard/Paypal: Zoals Monaco (crypto.com)/ PAY (TenX) etc al biedt MET divident, zonder reclame, cryptos-shareholders-principe via een coin.

Libra: "Handig voor de unbanked in 3de wereldlanden": Die hebben dus geen bankrekening, dus geen VISA/MC/Paypal en hoe krijg je je Libras (behalve vouchers zoals Google/Apple) en hoe kun je ermee betalen?: Hetzelfde probleem, dat Bitcoin heeft! (en iedere crypto).

Als iemand info heeft hoe WeChat betalingen werken, wil ik daar graag induiken: Voor de Westerse landen, gaat het niet werken, maar wie weet, mis ik iets.
Mijn vraag was meer aan Mijk, die beweert dat mensen hun buik vol hebben van USD based cryptovaluta, en dan met name de petrodollar, wat een beetje een domme statement is. :P

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 23:35 schreef BadVlad het volgende:

[..]

Volgend jaar wil niemand meer BTC, dan moet je voor 0.000001 BTC 1000 euro neerleggen.
Waarom maakt dat uit?
pi_187495714
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 21:38 schreef edcetera het volgende:

[..]

Ze hebben aangekondigd,dat de waarde van hun "stablecoin" gebaseerd gaat zijn op "meerdere grotere fiat valuta",op zich geen slecht idee, maar ik zie de toegevoegde waarde niet als je nog een "middleman" extra gaat toevoegen: Je blijft afhankelijk van exchange fees via Visa/Mastercard/Paypal: Zoals Monaco (crypto.com)/ PAY (TenX) etc al biedt MET divident, zonder reclame, cryptos-shareholders-principe via een coin.

Libra: "Handig voor de unbanked in 3de wereldlanden": Die hebben dus geen bankrekening, dus geen VISA/MC/Paypal en hoe krijg je je Libras (behalve vouchers zoals Google/Apple) en hoe kun je ermee betalen?: Hetzelfde probleem, dat Bitcoin heeft! (en iedere crypto).

Als iemand info heeft hoe WeChat betalingen werken, wil ik daar graag induiken: Voor de Westerse landen, gaat het niet werken, maar wie weet, mis ik iets.
Ik heb WeChat Pay wallet, up and running. Wat wil je weten?
pi_187497064
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 13:31 schreef metallicelmo het volgende:
Die Libra coin van Facebook is dus geen stablecoin, althans dat haal ik uit de whitepaper. Maar ze hebben dus wel hun partners over gehaald om het te ondersteunen dus dit kan wel eens zomaar in de top 5 terecht komen. Goed nieuws voor cryptocurrencies denk ik
Staat gewoon op de eerste pagina van hun website dat het een stablecoin is.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_187497239
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 00:40 schreef illusions het volgende:

[..]

Mijn vraag was meer aan Mijk, die beweert dat mensen hun buik vol hebben van USD based cryptovaluta, en dan met name de petrodollar, wat een beetje een domme statement is. :P
[..]

Waarom maakt dat uit?
Ik denk dat men om dergelijke redenen niet zit te wachten op weer een Amerikaanse valuta die de boventoon voert in de cryptoindustrie, we hebben gezien wat het heeft gedaan bij de dollar. Elke afspraak over die internationale dollarhandel is inmiddels zo'n beetje wel geschonden dus ik begrijp ook waarom landen daar niet op zouden zitten te wachten. Laat nu een andere partij het maar proberen in crypto, BTC bijvoorbeeld, wat niet echt aan een land gebonden is. Dat Libra heeft USA all over it.

Maargoed, als dit een domme redenatie is zij het zo.
As above, so below.
pi_187497311
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 07:52 schreef dimmak het volgende:

[..]

Staat gewoon op de eerste pagina van hun website dat het een stablecoin is.
Maar het is niet stable in USD.
pi_187497383
quote:
2s.gif Op woensdag 19 juni 2019 08:29 schreef Mijk het volgende:
Dat Libra heeft USA all over it.
Juist niet toch? Ze zitten in Geneve en hebben, en dat verbaasde mij best wel, besloten om een mandje currency als reserve te gebruiken voor deze stablecoin.
pi_187497443
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 08:48 schreef KapBak het volgende:

[..]

Juist niet toch? Ze zitten in Geneve en hebben, en dat verbaasde mij best wel, besloten om een mandje currency als reserve te gebruiken voor deze stablecoin.
Haha, ja zo zeiden ze ook dat de dollar altijd naar goud inwisselbaar zou blijven.
As above, so below.
pi_187497464
quote:
10s.gif Op woensdag 19 juni 2019 08:55 schreef Mijk het volgende:

[..]

Haha, ja zo zeiden ze ook dat de dollar altijd naar goud inwisselbaar zou blijven.
Wat heeft dit ermee te maken? Als het volledig USA was was het 100% backed by USD, dat is niet zo. Ze kiezen ook voor andere valuta.
pi_187497498
Bitcoin is trustless. Alleen al daarom is zoiets als Libra niet echt een concurrent. Ze vissen in een andere vijver.
pi_187497509
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 08:57 schreef KapBak het volgende:

[..]

Wat heeft dit ermee te maken? Als het volledig USA was was het 100% backed by USD, dat is niet zo. Ze kiezen ook voor andere valuta.
Ja, oh zo. Mja, ik moet het nog zien, ik denk dat niemand er op zit te wachten. Zoveel geschonden afspraken in het verleden, niemand wil USA meer aan het roer van de economie denk ik, en eigenlijk moet helemaal geen land aan dat roer. Dan kun je wel met andere valuta's komen, maar als er 50 big ass bedrijven aan werken waarvan 80% gevestigd in USA, dan sta je , ondanks andere valuta, nog steeds 2-0 achter. Dat gaan Rusland en China echt geen 2e keer laten gebeuren.

En naast dit, moet het eerst nog maar ns van de grond komen idd.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
As above, so below.
pi_187497552
Libra zie ik vooral als motor voor bedrijven als Paypal, Mastercard, MoneyGram en die nieuwe wallet van Facebook. Je zou het dus kunnen zien als een soort Ripple (in crypto) of Swift (voor banken). Het lijkt verder meer op een database met api calls en niet echt een blockchain. Ik zie het niet als crypto. Hoe ze het gaan doen met verschillende valuta in verschillende landen is mij nog een raadsel, maar dat het een soort stablecoin is, is wel zeker.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_187497559
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 09:01 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Bitcoin is trustless. Alleen al daarom is zoiets als Libra niet echt een concurrent. Ze vissen in een andere vijver.
Deels wel, deels ook niet.

Bitcoin is lange tijd gepitched voor gebruik voor remittance, die use-case pakt Libra nu deels in.
pi_187497695
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 09:05 schreef dimmak het volgende:
Libra zie ik vooral als motor voor bedrijven als Paypal, Mastercard, MoneyGram en die nieuwe wallet van Facebook. Je zou het dus kunnen zien als een soort Ripple (in crypto) of Swift (voor banken). Het lijkt verder meer op een database met api calls en niet echt een blockchain. Ik zie het niet als crypto. Hoe ze het gaan doen met verschillende valuta in verschillende landen is mij nog een raadsel, maar dat het een soort stablecoin is, is wel zeker.
https://medium.com/@lopp/(...)ckchain-49b8f6c26372

Goed stuk van Jameson Lopp trouwens. Hij schrijft ongeveer wat ik zeg, maar maakt onderscheid tussen het Libra ecosysteem en Libracoin. Het lijkt er dus op dat er meer coins kunnen komen op het Libra ecosysteem wat mijn eerdere raadsel kan beantwoorden.
Uitvinder van de biersmiley.
  woensdag 19 juni 2019 @ 09:21:51 #117
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_187497742
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 09:19 schreef dimmak het volgende:

[..]

https://medium.com/@:lopp(...)ckchain-49b8f6c26372

Goed stuk van Jameson Lopp trouwens. Hij schrijft ongeveer wat ik zeg
daarom is het goed zeker :')
pi_187497846
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 09:05 schreef dimmak het volgende:
Hoe ze het gaan doen met verschillende valuta in verschillende landen is mij nog een raadsel, maar dat het een soort stablecoin is, is wel zeker.
Ze zouden twee dingen kunnen doen imo. Een aantal coins uitbrengen met onderligende fiat. Een Zuck buck, Zuck Euro etc.

Of echt een Libra coin en gewoon een mix van diverse fiats, zoals een SDR eigenlijk. Maar bij dat laatste heb je eigenlijk nog steeds het risico van de forex market.

Mario Draghi die weer even de Euro omlaag praat en zeg maar dag tegen een paar procent van je geld.
pi_187497862
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 09:21 schreef leolinedance het volgende:

[..]

daarom is het goed zeker :')
Nee, het is een goed stuk van hem omdat Lopp ook echt daadwerkelijk de whitepaper heeft uitgepluisd in plaats van met emo.gif aan het reageren is op het FOK!forum.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_187498339
Wat ik niet helemaal begrijp is de 100% variatie die je ziet in de berichtgeving op internet wat betreft Libra vs Bitcoin. Ik heb stukken gelezen van mensen die zeggen dat de Libra een zegen is voor de Bitcoin en stukken gelezen waarin beweerd wordt dat het de val van de Bitcoin teweeg gaat brengen.
pi_187498392
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 09:28 schreef dimmak het volgende:

[..]

Nee, het is een goed stuk van hem omdat Lopp ook echt daadwerkelijk de whitepaper heeft uitgepluisd in plaats van met emo.gif aan het reageren is op het FOK!forum.
Welke whitepaper? Er zijn er een stuk of 10 :P
pi_187498403
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 09:57 schreef nickhguitar het volgende:
Wat ik niet helemaal begrijp is de 100% variatie die je ziet in de berichtgeving op internet wat betreft Libra vs Bitcoin. Ik heb stukken gelezen van mensen die zeggen dat de Libra een zegen is voor de Bitcoin en stukken gelezen waarin beweerd wordt dat het de val van de Bitcoin teweeg gaat brengen.
Dat komt omdat eigenlijk niemand iets zinnigs erover kan zeggen. Uiteindelijk gaat het helemaal niet over de technologie erachter (en daarover is wel veel documentatie) maar of mensen het gaan gebruiken of niet en dat is koffiedik kijken.
pi_187498416
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 10:01 schreef KapBak het volgende:

[..]

Welke whitepaper? Er zijn er een stuk of 10 :P
De website toont 1 grote knop: https://libra.org/en-US/white-paper/
Uitvinder van de biersmiley.
pi_187498436
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 10:01 schreef KapBak het volgende:

[..]

Dat komt omdat eigenlijk niemand iets zinnigs erover kan zeggen. Uiteindelijk gaat het helemaal niet over de technologie erachter (en daarover is wel veel documentatie) maar of mensen het gaan gebruiken of niet en dat is koffiedik kijken.
Dan ben je geneigd, puur vanuit boerenverstand, om te zeggen dat veel mensen dat WEL gaan doen. FB heeft toch een behoorlijke doelgroep en dit zou best eens een hype kunnen worden.
pi_187498443
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 10:02 schreef dimmak het volgende:

[..]

De website toont 1 grote knop: https://libra.org/en-US/white-paper/
Hier heb je er nog 3, voor de meer tech kant (hier heeft Lopp wss het veelvoud van de info uit):

https://developers.libra.(...)libra-blockchain.pdf

https://developers.libra.(...)mmable-resources.pdf

https://developers.libra.(...)libra-blockchain.pdf
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')