abonnement Unibet Coolblue
pi_187455235
In mijn leven heb ik vrienden waarmee ik lief en leed deelde. Ze liggen me zeer naar aan het hart en ik denk iedere dag aan hun. Enkele zijn gestorven aan de vreselijke k-ziekte en bij een ander werd het leven teveel.
Het verlies doet me veel pijn. Op een dag zal ik ook sterven en ik wil ze daarna zo graag aan de andere kant weer ontmoeten.

Wat denken jullie, kan ik in dit leven in meditatie al vragen dat ik ze straks weer zal zien?

Even voor de duidelijkheid: ik ben nu kerngezond, maar ja, eens komt de dag.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_187455361
F&L lijkt me een beter forum.
pi_187455396
Ik wil niet overgeleverd worden aan de wolven.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  zondag 16 juni 2019 @ 17:26:19 #4
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_187456111
Wat wil je? Een bevredigende illusie of de koude harde waarheid?

Gezien je keuze subforum weet ik het misschien al.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_187456390
quote:
7s.gif Op zondag 16 juni 2019 17:26 schreef SpecialK het volgende:
Wat wil je? Een bevredigende illusie of de koude harde waarheid?

Gezien je keuze subforum weet ik het misschien al.
Eindelijk. Iemand die de waarheid in pacht heeft. Verlicht ons!
pi_187456507
Rook wat DMT en vraag het de Machine Elves

pi_187456656
quote:
7s.gif Op zondag 16 juni 2019 17:26 schreef SpecialK het volgende:
Wat wil je? Een bevredigende illusie of de koude harde waarheid?

Gezien je keuze subforum weet ik het misschien al.
Waarop doel je nu precies? Op het gedeelte meditatie of op het gedeelte leven na de dood?
  zondag 16 juni 2019 @ 18:06:52 #8
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_187456717
Ik had begrepen dat je een afspraak kon maken vóórdat ze overleden, om een teken te geven.
Verder is multicultureel nogal lastig. Hel, Hemel, Nirvana, Helheim, Paradijs, waar moet je ze zoeken...
pi_187457242
quote:
1s.gif Op zondag 16 juni 2019 18:03 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Waarop doel je nu precies? Op het gedeelte meditatie of op het gedeelte leven na de dood?
Sorry, ik zit er gewoon mee. Ik baal ervan dat ik ze mis. Maar ik geloof wel in een leven na dit leven. Maar je hoort soms wel eens: ze zijn naar een andere wereld, val ze niet lastig. Ik hoop alleen dat ik ze weer ontmoet.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_187457253
quote:
1s.gif Op zondag 16 juni 2019 18:06 schreef Lunatiek het volgende:
Ik had begrepen dat je een afspraak kon maken vóórdat ze overleden, om een teken te geven.
Verder is multicultureel nogal lastig. Hel, Hemel, Nirvana, Helheim, Paradijs, waar moet je ze zoeken...
Ja heb ik ook gedaan, en bij een is dat ook gebeurd! Maar het is te persoonlijk. Ik wil daar niet op ingaan. Ik wil niet uitgelachen worden hier. Ik hou dat voor mezelf.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_187457317
Als je er genoeg voor betaalt, is er altijd wel iemand die jou kan wijsmaken wat je wil. Je kunt ook, desgewenst, nu al met hen communiceren via een medium.
pi_187457351
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2019 18:43 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
is er altijd wel iemand die jou kan wijsmaken wat je wil.
ok, dank je voor je waarschuwing.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_187457477
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2019 18:38 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Sorry, ik zit er gewoon mee. Ik baal ervan dat ik ze mis. Maar ik geloof wel in een leven na dit leven. Maar je hoort soms wel eens: ze zijn naar een andere wereld, val ze niet lastig. Ik hoop alleen dat ik ze weer ontmoet.
Ja, natuurlijk zien we die straks terug.
pi_187457548
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2019 18:38 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Sorry, ik zit er gewoon mee. Ik baal ervan dat ik ze mis. Maar ik geloof wel in een leven na dit leven. Maar je hoort soms wel eens: ze zijn naar een andere wereld, val ze niet lastig. Ik hoop alleen dat ik ze weer ontmoet.
De vraag was puur naam hem gericht hoor.

Anyway, dat kan ik me goed voorstellen. Ik geloof ook in een hiernamaals, maar dat is en zal ons hele leven altijd een gevoel van geloof blijven ben ik bang. Pas wanneer we daadwerkelijk gaan zullen we het weten, maar dan is de connectie aan “deze kant” reeds verloren gegaan.

Het is een kwestie van hoop en geloof imo, en de manier waarop je dat uit is puur voor jezelf waar jij je goed bij voelt.

En hé, misschien, heel misschien, horen ze ons wel. Niemand weet het toch?
pi_187457677
Dan moet je je eens gaan verdiepen in boeken die gaan over mensen die 'aan de andere kant' zijn geweest. Ja, die zeggen bijna allemaal dat er een weerzien van overleden dierbaren is in het hiernamaals. Dus wie weet is dat een geruststelling. ;)
Eens kijken
pi_187457754
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2019 18:39 schreef Sigaartje het volgende:
Ja heb ik ook gedaan, en bij een is dat ook gebeurd! Maar het is te persoonlijk. Ik wil daar niet op ingaan. Ik wil niet uitgelachen worden hier. Ik hou dat voor mezelf.
Sceptici zijn vaak vervelende mensen, die ook gewoon gefrustreerd zijn en het nodig hebben zich boven de ander te plaatsen. Niet te veel aandacht aan besteden. Uiteindelijk zijn ze gewoon hartstikke onwetend.
Eens kijken
pi_187457800
Dank jullie wel!
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_187458268
quote:
1s.gif Op zondag 16 juni 2019 18:06 schreef Lunatiek het volgende:
Ik had begrepen dat je een afspraak kon maken vóórdat ze overleden, om een teken te geven.
Verder is multicultureel nogal lastig. Hel, Hemel, Nirvana, Helheim, Paradijs, waar moet je ze zoeken...
Wat maakt het uit, je kan tot in de eeuwigheid blijven zoeken, zie je ook nog eens wat. :+
I don’t have “trust issues” I have “I’ve seen this before and I know how it ends” issues.
  zondag 16 juni 2019 @ 19:54:14 #19
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_187458337
quote:
1s.gif Op zondag 16 juni 2019 18:03 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Waarop doel je nu precies? Op het gedeelte meditatie of op het gedeelte leven na de dood?
Leven na de dood
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_187458398
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2019 19:16 schreef Maharski het volgende:
Dan moet je je eens gaan verdiepen in boeken die gaan over mensen die 'aan de andere kant' zijn geweest. Ja, die zeggen bijna allemaal dat er een weerzien van overleden dierbaren is in het hiernamaals. Dus wie weet is dat een geruststelling. ;)
Wat verwacht je zelf aan te treffen als het moment daar is?
I don’t have “trust issues” I have “I’ve seen this before and I know how it ends” issues.
pi_187458490
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2019 19:57 schreef Zalmslaatje het volgende:
Wat verwacht je zelf aan te treffen als het moment daar is?
Levensterugblik, de tunnel, weerzien met overleden dierbaren etc. Zo wordt het iig heel vaak beschreven. Maar ik ben er zelf nooit geweest.
Eens kijken
pi_187458499
quote:
7s.gif Op zondag 16 juni 2019 19:54 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Leven na de dood
In dat geval is dat beide kanten op speculatie. Dus die opmerking van zo-even vind ik persoonlijk dan ook niets meer dan zwart-witte hersendiaree.
pi_187458680
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2019 20:03 schreef Maharski het volgende:

[..]

Levensterugblik, de tunnel, weerzien met overleden dierbaren etc. Zo wordt het iig heel vaak beschreven. Maar ik ben er zelf nooit geweest.
Als je dat gelooft, is dat wat je zal zien/ervaren.

Altans dat vermoed ik, ik zou meerdere keren moeten sterven met een andere verwachting om dit te kunnen testen. :P
I don’t have “trust issues” I have “I’ve seen this before and I know how it ends” issues.
  zondag 16 juni 2019 @ 20:20:35 #24
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_187458818
quote:
1s.gif Op zondag 16 juni 2019 20:04 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

In dat geval is dat beide kanten op speculatie. Dus die opmerking van zo-even vind ik persoonlijk dan ook niets meer dan zwart-witte hersendiaree.
Welke opmerking?
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_187462931
Kan in dromen, gebeurt misschien al, daarin bewust leren zijn kan.
Alles is God's droom, God kent hun, is hun, en God geeft ook weer nieuwe vrienden.
Bevrijdend is het ook als je je realiseert dat die liefde die jou geraakt heeft, jij mag doorgeven.
pi_188103445
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2019 19:16 schreef Maharski het volgende:
Dan moet je je eens gaan verdiepen in boeken die gaan over mensen die 'aan de andere kant' zijn geweest. Ja, die zeggen bijna allemaal dat er een weerzien van overleden dierbaren is in het hiernamaals. Dus wie weet is dat een geruststelling. ;)
Heb je boekentips, over hetgeen wat je hierboven beschrijft?
pi_188104546
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2019 22:48 schreef Charlotte3 het volgende:
Heb je boekentips, over hetgeen wat je hierboven beschrijft?
Ja.

- Eindeloos Bewustzijn, Pim van Lommel.
- Bijna dood ervaringen en de zoektocht naar het licht, Bob Coppes
- Uittredingen - experimenten buiten het lichaam, Robert A. Monroe

:)
Eens kijken
pi_188754272
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2019 00:05 schreef Maharski het volgende:

[..]

Ja.

- Eindeloos Bewustzijn, Pim van Lommel.
- Bijna dood ervaringen en de zoektocht naar het licht, Bob Coppes
- Uittredingen - experimenten buiten het lichaam, Robert A. Monroe

:)
Zou je ze bij de boekenreeks willen zetten en er in het kort iets over willen vertellen? :)
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 01:32:18 #29
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_189257982
Voor wie er echt over nadenkt, is een leven na de dood net zo absurd, als dat er geen leven na de dood is!

Je kunt er in geloven of niet geloven... maar niemand krijgt bij leven een antwoord, hooguit iets dat men kan opvatten als een teken... of iets dat men kan opvatten als een ervaring. Wat men daarmee doet is aan een ieder van ons.

Ja dan hang ik maar even weer de agnost uit; maar als er een leven na de dood is (net als de vraag of er een God is)... daar kunnen wij met onze redelijk simpele zielen nooit zeker weten. Als er namelijk zoiets als een God of een leven na de dood is, dan gaat dat ons brein te boven.
We kunnen er alleen in geloven of dit idee verwerpen lijkt het.
Maar we kunnen het ook open houden.

Persoonlijk geloof ik niet in God of het leven na de dood.
Maar ik hoop wel op een leven na de dood, maar liever niet in de God in onze religie.
Een paradijs lijkt me wel geweldig, met zowel alle dierbaren die ik verloren heb als alle huisdieren. En als het even kan een plek waar ik mijn mooiste momenten op aarde kan herbeleven.

Maar of ik het geloof? Ik wil het graag geloven.
pi_189258022
Sowieso wel.
pi_189294375
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 01:32 schreef Also-von-Oder het volgende: Voor wie er echt over nadenkt, is een leven na de dood net zo absurd, als dat er geen leven na de dood is! Je kunt er in geloven of niet geloven... maar niemand krijgt bij leven een antwoord, hooguit iets dat men kan opvatten als een teken... of iets dat men kan opvatten als een ervaring. Wat men daarmee doet is aan een ieder van ons. Ja dan hang ik maar even weer de agnost uit; maar als er een leven na de dood is (net als de vraag of er een God is)... daar kunnen wij met onze redelijk simpele zielen nooit zeker weten. Als er namelijk zoiets als een God of een leven na de dood is, dan gaat dat ons brein te boven. We kunnen er alleen in geloven of dit idee verwerpen lijkt het. Maar we kunnen het ook open houden. Persoonlijk geloof ik niet in God of het leven na de dood. Maar ik hoop wel op een leven na de dood, maar liever niet in de God in onze religie. Een paradijs lijkt me wel geweldig, met zowel alle dierbaren die ik verloren heb als alle huisdieren. En als het even kan een plek waar ik mijn mooiste momenten op aarde kan herbeleven. Maar of ik het geloof? Ik wil het graag geloven.
Ok..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')