Fir3fly | zaterdag 15 juni 2019 @ 16:41 | |
![]() 24 Heures Du Mans 2019 Onderdeel van het FIA World Endurace Championship Race 2018 en vooruitblik In 2018 lukte het Toyota eindelijk om de 24 uren van Le Mans te winnen, iets wat ze aan hun stand verplicht waren als enige fabrieksteam in de LMP1 klasse. Fernando Alonso was coureur in de winnende auto wat betekent dat hij nu twee van de drie overwinningen voor de Triple Crown op zak heeft. In andere klasses waren de auto's sneller dan ooit wat resulteerde in kwalificatie en race lap records voor LMP2, GTE Pro en GTE AM. Signatech Alpine Matmut sleepte de overwinning in LMP2 binnen, Porsche scoorde met hun GTE fabrieksteam een 1-2 in GTE Pro en het team van acteur Patrick Dempsey wist de overwinning in GTE AM binnen te halen. Dit jaar is Toyota wederom de grote favoriet voor de eindzege. Met toekomstige regelwijzigingen op komst is de kans groot dat er geen nieuwe fabrieksteams in LMP1 zullen instromen, hiermee lijkt de weg vrij naar drie zeges op rij. In LMP2 ligt het veld altijd dicht bij elkaar, en nu Nyck de Vries het stuur heeft overgenomen van Jan Lammers kan Racing Team Nederland wellicht hopen op een podium. In GTE Pro en GTE AM is het afwachten hoe de papieren liggen, vaak wordt er na de kwalificatie sessies een Balance of Performance (BoP) aanpassing gedaan om het veld te nivelleren. Vorig jaar bleek Porsche echter oppermachtig, het is daarom te hopen dat het veld dit jaar dichter bij elkaar ligt. ![]() Het Circuit de la Sarthe is gelegen in Le Mans, Frankrijk. Sinds 1923 wordt hier de 24 uren van Le Mans georganiseerd. Het circuit bestaat voor een groot deel uit openbare wegen, en heeft een totale lengte van 13.629 kilometer. Gedurende de jaren heeft het circuit een aantal veranderingen ondergaan en zijn er onder andere chicanes toegevoegd aan het lange rechte stuk. Meer informatie over de geschiedenis van het circuit vind je hier. De huidige lay-out wordt sinds 2007 gebruikt. Een paar statistieken: • Ronderecord (race): 3:17.475 (André Lotterer - Audi R18, 2015) • Ronderecord (kwalificatie): 3:14.791 (Kamui Kobayashi - Toyota 2017) • Afstandsrecord (all-time): 5,410.71km, 397 ronden (Audi R15, 2010) Afbeelding Circuit ![]() Circruit info inclusief marshall posts Detail kaart paddock area (kaart uit 2016)(pdf) Onboard (Pole 2017): ![]() Entry list 2019 (pdf) ![]() • Rode nummers • Rondetijd in kwalificatie: ~3:16 (schatting) • 878kg (hybride), 833kg (non-hybride) • 62.3L benzine per stint (hybride), 75L benzine per stint (non-hybride) LMP1 is de snelste en technisch meest geavanceerde klasse in het deelnemersveld. Toyota is het enige grote fabrieksteam in deze klasse. Toyota is het enige team met een hybride auto en en moet hierdoor minder brandstof verbruiken. Omdat de FIA hybride technologie wil promoten wordt in de regelementen meegerekend dat hybride auto's een 11% grotere afstand moeten kunnen afleggen dan non-hybride auto's, in de praktijk komt dit op Le Mans op één ronde uit. Toyota heeft op de testdag al bewezen snel te zijn en lijkt dus zowel op gebied van snelheid als zuinigheid het te kloppen team. Zoals elk jaar staat, wanneer het droog blijft en er geen lange safety cars of slow zones zijn, ook het afstandsrecord uit 2010 op het spel. ![]() • Blauwe nummers • Rondetijd in kwalificatie: ~3:25 • 930kg • 75L tank (benzine) • Maximale kosten voor de auto: ¤483,000 • Minimaal 1 coureur zonder platinum/goud licentie ter beoordeling aan de FIA LMP2 is de tweede prototype categorie, gericht op kleinere teams, onafhankelijk van de leverancier van het chassis en de motor. De belangrijkste beperkingen voor deze klasse zijn de kosten van de totale auto. In 2017 werd een nieuwe regelgeving geïntroduceerd waarbij de teams moeten kiezen uit 4 mogelijke chassis leveranciers: Oreca, Onroak Automotive, Dallara en Riley-Multilmatic. Daarnaast zijn alle teams zijn verplicht te rijden met dezelfde motor: een 4.2-liter V8 Gibson. In deze klasse vinden we over het algemeen talentvolle jonge coureurs en de zogenaamde gentlemen drivers (een coureur zonder platinum of gouden licentie). Elk team is verplicht minimaal één zo'n coureur op te stellen. Daarnaast vinden we hier Racing Team Nederland. ![]() • Groene nummers • Rondetijd in kwalificatie: ~3:49 • Minimaal 1245kg • 90L tank (benzine) voor auto's voor 2016 • 120L tank (benzine) voor auto's vanaf 2016 LM GTE Pro is de categorie waar we 's werelds beste GT coureurs te werk kunnen zien. In deze categorie vinden we de grote fabrieksteams van Aston Martin, Porsche, Ferrari en Corvette, Ford en BMW. De GTE auto's zijn gebaseerd op sportwagens die geschikt zijn voor op de weg en waarvan minimaal 300 geproduceerd zijn. De categorie is opgesplitst in twee klassen: LM GTE Pro en LM GTE Am ![]() • Oranje nummers • Rondetijd in kwalificatie: ~3:52 • Minimaal 1245kg • 90L tank (benzine) voor auto's voor 2016 • 120L tank (benzine) voor auto's vanaf 2016 • Minimaal 1 jaar oude auto (specs) • Minimaal 1 coureur zonder platinum/goud licentie ter beoordeling aan de FIA LM GTE Am lijkt bijzonder veel op LM GTE Pro. Het belangrijkste verschil is dat in LM GTE Am, elk team een zogenaamde gentlemen driver moet inschrijven (een coureur zonder platinum of gouden licentie). Ook zijn de auto's minimaal een jaar oud, waarmee ze over het algemeen iets achter lopen op de LM GTE Pro varianten. ![]() Woensdag 12 juni 16:00-20:00 Free practise session 22:00-0:00 Qualifying session 1 Donderdag 13 juni 19:00-21:00 Qualifying session 2 22:00-0:00 Qualifying session 3 Zaterdag 15 juni 9:00-9:45 Warm-up 15:00 Start 24 uren van Le Mans ![]() TV • Eurosport zendt de 24 uur bijna volledig uit verdeeld over ES1/ES2 inclusief alle andere sessies • RTL7 zendt de 24 uur volledig uit (alleen race) • Een overzicht van alle broadcasters wereldwijd is hier te vinden (pdf) Streams • Officiële WEC stream (¤9,99 voor le Mans) • Radio Le Mans (Engels commentaar bij de race, erg veel inside information, previews en laatste nieuws - tip) • Eurosport player (¤6,99 voor een maand) - had voorheen een audio only stream Live Timing • Officiële live timing • Resultaten Spotter Guide • Spotter Guide 2019, grafische weergave van deelnemersveld (v2.1 - pdf) Overige informatie • Laatste informatie, verslagen en analyses • Weer Dit topic kan ook gebruikt worden voor andere endurance races zoals die van het: Officiele FIA World Endurance Championship ![]() ELMS championship ![]() IMSA championship ![]() Blancpain Endurance series ![]()
| ||
M90 | zaterdag 15 juni 2019 @ 16:42 | |
full course yellow
| ||
Peterselieman | zaterdag 15 juni 2019 @ 16:42 | |
Crevaison voor de #70 | ||
Metalfreak | zaterdag 15 juni 2019 @ 16:42 | |
Gepland ja, stond net een vooraankondiging in beeld. | ||
Nattekat | zaterdag 15 juni 2019 @ 16:43 | |
Jammer dat de #1 kwijt is. | ||
Nattekat | zaterdag 15 juni 2019 @ 16:44 | |
Onoes ![]() | ||
Fir3fly | zaterdag 15 juni 2019 @ 16:45 | |
Die 88 moet gewoon maar stoppen die kerel bakt er nog minder van dan Khron. | ||
sasquatsch | zaterdag 15 juni 2019 @ 16:55 | |
De #10 Dragonspeed heeft een penalty voor gebruik van teveel brandstof ![]() | ||
Peterselieman | zaterdag 15 juni 2019 @ 16:57 | |
Nyck naar plek 3 in LMP2 | ||
PierreTT | zaterdag 15 juni 2019 @ 16:59 | |
Misschien solliciteren bij Bykolles? | ||
Peterselieman | zaterdag 15 juni 2019 @ 17:02 | |
Die tweede Toyota ligt best ver achter de eerste | ||
Sinister-D- | zaterdag 15 juni 2019 @ 17:06 | |
Waarschijnlijk de reden dat Alonso daarnet zo geïrriteerd aan de pitmuur stond. Die zag er absoluut niet gelukkig uit. | ||
Peterselieman | zaterdag 15 juni 2019 @ 17:09 | |
Die gaat het net zo doen als vorig jaar. Het licht uit de ogen trappen | ||
M90 | zaterdag 15 juni 2019 @ 17:11 | |
Nyck de Vries snelste LMP2 op de baan ![]() | ||
Peterselieman | zaterdag 15 juni 2019 @ 17:16 | |
crash voor de #1 Rebellion | ||
Van_Poppel | zaterdag 15 juni 2019 @ 17:16 | |
Dat ging niet heel soepel | ||
Doler12 | zaterdag 15 juni 2019 @ 17:16 | |
Oei hopelijk geen straf dan. | ||
Dr_Flash | zaterdag 15 juni 2019 @ 17:16 | |
spin op zn minst ja | ||
Sinister-D- | zaterdag 15 juni 2019 @ 17:17 | |
Gaat niet lekker bij Rebellion vandaag ![]() nou ja vandaag, al de hele week eigenlijk. | ||
Peterselieman | zaterdag 15 juni 2019 @ 17:18 | |
in de GTE Pro is Calado met de Ferrari lekker aan het trappen. Heeft een aantal plaatsen gewonnen en ligt nu 4e in de klasse | ||
Sinister-D- | zaterdag 15 juni 2019 @ 17:22 | |
Mooi, die 4 merken op de eerste 4 plaatsen bij de Pro ![]() | ||
M90 | zaterdag 15 juni 2019 @ 17:28 | |
![]() | ||
Sinister-D- | zaterdag 15 juni 2019 @ 17:29 | |
Lollige poster trouwens op het officiële kanaal ![]()
| ||
M90 | zaterdag 15 juni 2019 @ 17:31 | |
Eens kijken of Alonso de #8 dichter bij de #7 kan brengen. goede stint van Conway ![]() | ||
northernlight81 | zaterdag 15 juni 2019 @ 17:32 | |
Rebellion #3 gaat toch best goed. | ||
Sinister-D- | zaterdag 15 juni 2019 @ 17:33 | |
AM trouwens ook 4 merken vooraan ![]() ![]() | ||
M90 | zaterdag 15 juni 2019 @ 17:33 | |
Yes ![]() | ||
Nattekat | zaterdag 15 juni 2019 @ 17:34 | |
Doeg | ||
M90 | zaterdag 15 juni 2019 @ 17:39 | |
#26, #60, #93 +10 seconds next pit stop #93 is de nr2 in GTE Pro | ||
Sinister-D- | zaterdag 15 juni 2019 @ 17:40 | |
#26 2de in LPM2, met Job Van Uitert achter het stuur. | ||
Nattekat | zaterdag 15 juni 2019 @ 17:44 | |
Godverdomme ![]() | ||
Peterselieman | zaterdag 15 juni 2019 @ 17:44 | |
weer FCY, tweede lekke band voor Racing Team Nederland ![]() | ||
M90 | zaterdag 15 juni 2019 @ 17:45 | |
wat een pech zeg ![]() | ||
Bluurgh | zaterdag 15 juni 2019 @ 17:45 | |
Damn :/ | ||
M90 | zaterdag 15 juni 2019 @ 17:46 | |
"gelukkig" nog relatief dicht bij de pitstraat | ||
#ANONIEM | zaterdag 15 juni 2019 @ 17:46 | |
En nu ook nog Van Eerd achter het stuur. | ||
Sinister-D- | zaterdag 15 juni 2019 @ 17:46 | |
Nou, dit helpt natuurlijk niet om op dat podium te komen ![]() | ||
M90 | zaterdag 15 juni 2019 @ 17:46 | |
Corvette #63 heeft nu ook pech, die moeten 2 laps achter elkaar naar binnen vanwege de nieuwe FCY regels | ||
M90 | zaterdag 15 juni 2019 @ 17:47 | |
Dus die gaan sowieso de leiding verliezen | ||
Mano_ | zaterdag 15 juni 2019 @ 17:47 | |
Huh? moet je bij FCY naar binnen dan? | ||
Nattekat | zaterdag 15 juni 2019 @ 17:47 | |
Wat is dat nou weer voor regel ![]() | ||
M90 | zaterdag 15 juni 2019 @ 17:49 | |
Tijdens FCY is de pistraat closed. Als je toch naar binnen gaat mag dit alleen voor 5seconde fuel of voor het vervangen van een defecte band. Daarnaast verplichting om zodra de pitstraat weer open is direct weer binnen te komen | ||
Sinister-D- | zaterdag 15 juni 2019 @ 17:50 | |
Voor een Drive trough? of nog stoppen ook? | ||
M90 | zaterdag 15 juni 2019 @ 17:50 | |
Dit bewijst wel dat die regel echt nergens op slaat ![]() ![]() | ||
M90 | zaterdag 15 juni 2019 @ 17:52 | |
Voor een volledige stop (fuel en/of brandstof) Letterlijk staat er dit
| ||
Mano_ | zaterdag 15 juni 2019 @ 17:54 | |
Ok, vage regel. Ergens snap ik wel dat je stoppen onder FCY wil voorkomen, maar 2 volledige stops moeten maken als je op het verkeerde moment een lekke band krijgt lijst me een beetje too much.. | ||
M90 | zaterdag 15 juni 2019 @ 17:56 | |
#63 heeft wonder boven wonder wel de leiding behouden uiteindelijk ![]() | ||
Nattekat | zaterdag 15 juni 2019 @ 17:57 | |
Scheelt niet veel alleen ![]() Die hadden echt een flinke voorsprong. | ||
M90 | zaterdag 15 juni 2019 @ 17:57 | |
De eerste stop is heel beperkt (maximaal 5 seconden brandstof) maar alsnog klopt de essentie inderdaad, als je net pech hebt met een lekke band of er komt een FCY op het moment dat je tank net leeg is dan moet je 2x achter elkaar. Maargoed is natuurlijk ook om te voorkomen dat iedereen de pits in duikt met een FCY dus wat dat betreft.. | ||
M90 | zaterdag 15 juni 2019 @ 17:59 | |
Ford gaat lekker ![]()
| ||
Peterselieman | zaterdag 15 juni 2019 @ 18:03 | |
Job van Uitert leidt in de LMP2 ![]() De auto heeft wel 10 seconden straf voor te snel rijden onder FCY | ||
PierreTT | zaterdag 15 juni 2019 @ 18:05 | |
Gebeurt nog vrij weinig tot nu toe ![]() | ||
Nattekat | zaterdag 15 juni 2019 @ 18:06 | |
Wacht maar | ||
PierreTT | zaterdag 15 juni 2019 @ 18:09 | |
Absoluut. Ik verwacht nog een uitvaller of 10 minimaal. | ||
Fir3fly | zaterdag 15 juni 2019 @ 18:13 | |
Je hebt niet gekeken ![]() | ||
Nattekat | zaterdag 15 juni 2019 @ 18:14 | |
Mijn marker des doods wacht met smart | ||
#ANONIEM | zaterdag 15 juni 2019 @ 18:16 | |
Na drie uur nog geen uitvaller. Knap. | ||
Nattekat | zaterdag 15 juni 2019 @ 18:18 | |
We krijgen Kees ![]() | ||
PierreTT | zaterdag 15 juni 2019 @ 18:20 | |
Ik bedoelde qua uitvallers! ![]() ![]() | ||
Fir3fly | zaterdag 15 juni 2019 @ 18:21 | |
Oh! Gelukkig niet nee, iedereen nog in de race ![]() | ||
Nattekat | zaterdag 15 juni 2019 @ 18:22 | |
Ik mag Kees. Wie de fuck is Kees. | ||
Peterselieman | zaterdag 15 juni 2019 @ 18:24 | |
Mooi in de GTE Pro dat je even verremmen meteen twee plekken kost | ||
TargaFlorio | zaterdag 15 juni 2019 @ 18:28 | |
Kees van de Grintbak? | ||
Peterselieman | zaterdag 15 juni 2019 @ 18:28 | |
nee, die is het niet | ||
Sinister-D- | zaterdag 15 juni 2019 @ 18:29 | |
https://www.brouwerijkees.nl/ ![]() of bedoel je iets anders? | ||
Sinister-D- | zaterdag 15 juni 2019 @ 18:36 | |
Alonso heeft op dit moment nog niet veel gebracht in de #8 tov #7..... | ||
Nattekat | zaterdag 15 juni 2019 @ 18:40 | |
Vet dit ![]() | ||
M90 | zaterdag 15 juni 2019 @ 18:40 | |
Zelfs tijd verloren Vandoorne hard ingelopen op de #3 Rebellion | ||
Nattekat | zaterdag 15 juni 2019 @ 18:40 | |
Jammer | ||
M90 | zaterdag 15 juni 2019 @ 18:42 | |
| ||
Nattekat | zaterdag 15 juni 2019 @ 18:43 | |
In Frankrijk gebruiken ze toch echt kilometers | ||
Nattekat | zaterdag 15 juni 2019 @ 18:44 | |
Heeft Bykolles nou een probleem gehad, of zijn ze echt trager dan LMP2 wagens? | ||
Peterselieman | zaterdag 15 juni 2019 @ 18:45 | |
Lekker gevecht in de LMP2 | ||
Peterselieman | zaterdag 15 juni 2019 @ 18:47 | |
Nieuwe neus voor de Toyota van Alonso | ||
M90 | zaterdag 15 juni 2019 @ 18:48 | |
![]() Ze hadden wel een probleem met de deur maar ze kunnen ook niet mee met de andere LMP1s qua snelheid. het is wel verbazingwekkend dat ze nog rijden ![]() | ||
PierreTT | zaterdag 15 juni 2019 @ 18:49 | |
Potdomme, de G-Drive en de Signatech gaan er wel voor. En daar klapt de 49 ineens. | ||
Nattekat | zaterdag 15 juni 2019 @ 18:50 | |
Ik ben er net achter dat er een Slowaaks team meedeed. | ||
M90 | zaterdag 15 juni 2019 @ 18:50 | |
Dus lekkere bak grind op de baan. wat een geklungel zeg ![]() | ||
M90 | zaterdag 15 juni 2019 @ 18:50 | |
Ook een nieuwe neus voor de #7 | ||
Dr_Flash | zaterdag 15 juni 2019 @ 18:52 | |
v Uitert pakt de leiding in LMP2 | ||
Nattekat | zaterdag 15 juni 2019 @ 18:53 | |
Eindelijk er voorbij ![]() | ||
Peterselieman | zaterdag 15 juni 2019 @ 18:53 | |
Van Uitert doet het opnieuw ![]() | ||
M90 | zaterdag 15 juni 2019 @ 18:53 | |
ford live timing stream | ||
PierreTT | zaterdag 15 juni 2019 @ 18:53 | |
Zo, de G-Drive er voorbij! | ||
M90 | zaterdag 15 juni 2019 @ 18:53 | |
![]() | ||
Van_Poppel | zaterdag 15 juni 2019 @ 18:53 | |
Volgens buienradar lijkt er weer wat aan te komen. | ||
Nattekat | zaterdag 15 juni 2019 @ 18:54 | |
Helden ![]() | ||
M90 | zaterdag 15 juni 2019 @ 18:54 | |
![]() ![]() | ||
#ANONIEM | zaterdag 15 juni 2019 @ 18:55 | |
Nice! | ||
M90 | zaterdag 15 juni 2019 @ 18:59 | |
#64 corvette ook +10sec penalty #89 ook... #71 ook.. Racing Team NL redelijk weg gezakt ![]() | ||
#ANONIEM | zaterdag 15 juni 2019 @ 19:00 | |
Is van Eerd nou zo langzaam of heb ik wat gemist? Giedo reed op p3, staat nu p15. | ||
Peterselieman | zaterdag 15 juni 2019 @ 19:01 | |
tweede lekke band en reparaties hebben het team ver teruggeworpen. Daarnaast is Van Eerd 10 tot 15 seconden per ronde langzamer dan Van der Garde en De Vries | ||
#ANONIEM | zaterdag 15 juni 2019 @ 19:03 | |
Aha, thanks! Stukje gemist dus. | ||
Fir3fly | zaterdag 15 juni 2019 @ 19:03 | |
Met Van Eerd zullen ze nooit een goed resultaat halen, maar ja hij betaalt voor de auto. Ze doen dus me om het meedoen, voor de overwinning zijn ze kansloos. | ||
Peterselieman | zaterdag 15 juni 2019 @ 19:03 | |
Aan een touwtje in de GTE Pro ![]() | ||
M90 | zaterdag 15 juni 2019 @ 19:06 | |
Vandoorne komt nu echt dicht bij p3. Alonso haalt een heel klein beetje van het verlies eerder in z'n stint in | ||
Fir3fly | zaterdag 15 juni 2019 @ 19:08 | |
Knap dat de andere LMP1s nog zo dicht er bij zitten. | ||
Nattekat | zaterdag 15 juni 2019 @ 19:17 | |
Weer tegelijk ![]() | ||
M90 | zaterdag 15 juni 2019 @ 19:21 | |
4 uur 20 minuten racende en het verschil tussen 1 en 4 in GTE Pro: 1.581 seconden ![]() | ||
Dr_Flash | zaterdag 15 juni 2019 @ 19:32 | |
mooi treintje in GT Pro wel zo ![]() | ||
M90 | zaterdag 15 juni 2019 @ 19:34 | |
Nice voorste Porsche even met richtingaanwijzer naar de Porsche erachter de pits in ![]() | ||
M90 | zaterdag 15 juni 2019 @ 19:41 | |
| ||
Dr_Flash | zaterdag 15 juni 2019 @ 19:43 | |
Floppy op de baan is ook weer gecorrigeerd ![]() | ||
M90 | zaterdag 15 juni 2019 @ 19:44 | |
![]() Vd Garde ook weer in de #29 | ||
Dr_Flash | zaterdag 15 juni 2019 @ 19:48 | |
Warning flag voor Giedo. | ||
Dr_Flash | zaterdag 15 juni 2019 @ 19:51 | |
ferrari pirouettje ![]() | ||
Dr_Flash | zaterdag 15 juni 2019 @ 19:53 | |
Full course yellow | ||
PierreTT | zaterdag 15 juni 2019 @ 19:53 | |
Die gaat er niet meer uitkomen | ||
Dr_Flash | zaterdag 15 juni 2019 @ 19:54 | |
maar natuurlijk moeten we nu net tegen kutspotjes aankijken | ||
M90 | zaterdag 15 juni 2019 @ 19:54 | |
#26 LMP2 ff pech nu ook met deze FCY | ||
Nattekat | zaterdag 15 juni 2019 @ 19:56 | |
Hé, een oranje marker geval ![]() Was twee tellen even een rondje fietsen om scherp te blijven, en dan gebeurt dat. | ||
Sinister-D- | zaterdag 15 juni 2019 @ 19:56 | |
G-Drive en de Signatech zullen dus weer moeten stoppen komende ronde wegens de pit onder FCY. | ||
Dr_Flash | zaterdag 15 juni 2019 @ 19:56 | |
DERTIEN GODDAMN SPOTJES ![]() hoere | ||
Nattekat | zaterdag 15 juni 2019 @ 19:57 | |
Oh, hij doet het nog ![]() | ||
Sinister-D- | zaterdag 15 juni 2019 @ 19:58 | |
Tung in de DC-Racing en Renger in de Dragonspeed ook.... | ||
Dr_Flash | zaterdag 15 juni 2019 @ 19:58 | |
eerst 50 kilo grind eruit geschud denk ![]() | ||
Peterselieman | zaterdag 15 juni 2019 @ 19:58 | |
waarom geen slowzones meer? Ik snap de FCY en dat het eerlijker is, maar iemand die achterop het circuit rijdt heeft toch geen last van dat iemand bij de Porschebochten in het grind staat? | ||
Nattekat | zaterdag 15 juni 2019 @ 19:59 | |
Slowzones zijn er nog steeds. | ||
M90 | zaterdag 15 juni 2019 @ 19:59 | |
"FCY procedure under investigation" | ||
Nattekat | zaterdag 15 juni 2019 @ 20:02 | |
Alonso is wel langzaam aan het goedmaken. | ||
PierreTT | zaterdag 15 juni 2019 @ 20:02 | |
Wat zou het mooi zijn als de Europol-wagen voor de grap met een zwaailicht op het dak gaat rijden | ||
heywoodu | zaterdag 15 juni 2019 @ 20:04 | |
Ronald én Meindert ![]() ![]() | ||
Fir3fly | zaterdag 15 juni 2019 @ 20:05 | |
Het duurde wel 4,5 uur, toch knap ![]() | ||
Peterselieman | zaterdag 15 juni 2019 @ 20:05 | |
De 43 mooi rechtdoor de banden in | ||
Sinister-D- | zaterdag 15 juni 2019 @ 20:05 | |
Mooi, 2 Nederlanders en 1 Belg tussen de klasse leiders ![]() | ||
beantherio | zaterdag 15 juni 2019 @ 20:06 | |
Tom Kristensen op Eurosport ![]() | ||
M90 | zaterdag 15 juni 2019 @ 20:06 | |
Jep zeker als je ziet dat de privateers ongeveer 10seconden per stop verliezen ook nog | ||
Nattekat | zaterdag 15 juni 2019 @ 20:06 | |
Safetycar... | ||
Peterselieman | zaterdag 15 juni 2019 @ 20:06 | |
Die snap ik ook niet ... | ||
Dr_Flash | zaterdag 15 juni 2019 @ 20:07 | |
Leuk voor de afwisseling | ||
Fir3fly | zaterdag 15 juni 2019 @ 20:07 | |
Godver, we waren juist zo goed onderweg. Waarom nou weer alles verpesten met een SC. Nergens voor nodig. | ||
Nattekat | zaterdag 15 juni 2019 @ 20:08 | |
#8 verliest zo veel tijd hier ![]() | ||
Zorro | zaterdag 15 juni 2019 @ 20:09 | |
Nou, daar wordt ie voor bedankt nu ![]() | ||
Peterselieman | zaterdag 15 juni 2019 @ 20:12 | |
De #7 is nu ook binnen. Die zal denk ik net iets minder tijd verliezen | ||
Sinister-D- | zaterdag 15 juni 2019 @ 20:12 | |
Rusinov in de LMP2 leidende G-Drive langzaam ![]() | ||
Droopie | zaterdag 15 juni 2019 @ 20:12 | |
Jammer dat ze het veld niet bij elkaar laten komen | ||
M90 | zaterdag 15 juni 2019 @ 20:12 | |
Safety car in this lap | ||
Sinister-D- | zaterdag 15 juni 2019 @ 20:13 | |
Iemand toevallig bijgehouden hoeveel ronden de ByKolles binnen staat? | ||
M90 | zaterdag 15 juni 2019 @ 20:14 | |
GTE Pro veld is nu in elkaar geschoven als gevolg van deze safety car | ||
M90 | zaterdag 15 juni 2019 @ 20:15 | |
Groen | ||
Nattekat | zaterdag 15 juni 2019 @ 20:16 | |
3 | ||
M90 | zaterdag 15 juni 2019 @ 20:21 | |
#8 verliest ong 15s op de #7 als gevolg van de safety car | ||
Peterselieman | zaterdag 15 juni 2019 @ 20:25 | |
Geweldig dat de eerste elf in de GTE Pro zo dicht bij elkaar zitten | ||
M90 | zaterdag 15 juni 2019 @ 20:25 | |
| ||
Fir3fly | zaterdag 15 juni 2019 @ 20:27 | |
Jammer voor Rebellion, alle twee auto's al problemen gehad. | ||
Nattekat | zaterdag 15 juni 2019 @ 20:29 | |
Nattigheid | ||
Peterselieman | zaterdag 15 juni 2019 @ 20:29 | |
Regen op komst | ||
PierreTT | zaterdag 15 juni 2019 @ 20:30 | |
Regen straks? ![]() | ||
beantherio | zaterdag 15 juni 2019 @ 20:30 | |
*pakt popcorn* | ||
Fir3fly | zaterdag 15 juni 2019 @ 20:31 | |
Bah, eerst al een SC en nu misschien regen. Laten we hopen dat het droog blijft. | ||
Nattekat | zaterdag 15 juni 2019 @ 20:32 | |
Ja stel je eens voor dat er wat spektakel komt. | ||
Fir3fly | zaterdag 15 juni 2019 @ 20:33 | |
Er is geen spektakel wil je zeggen? | ||
Van_Poppel | zaterdag 15 juni 2019 @ 20:33 | |
Regen ![]() | ||
Nattekat | zaterdag 15 juni 2019 @ 20:33 | |
Ik geniet, maar spektakel wil ik het niet noemen. | ||
M90 | zaterdag 15 juni 2019 @ 20:33 | |
Druppels... Vrij specifieke info ook op de live timing ![]() | ||
PierreTT | zaterdag 15 juni 2019 @ 20:34 | |
Het gaat flink regenen zelfs ![]() | ||
Fir3fly | zaterdag 15 juni 2019 @ 20:34 | |
Dan zit je dus niet op te letten. Maar dat zijn we van je gewend ![]() | ||
M90 | zaterdag 15 juni 2019 @ 20:34 | |
Nou.. wie gaat er als eerste af ![]() | ||
PierreTT | zaterdag 15 juni 2019 @ 20:35 | |
Die G-Drive en Signatech ![]() | ||
Dr_Flash | zaterdag 15 juni 2019 @ 20:35 | |
Bedankt he safety car | ||
Fir3fly | zaterdag 15 juni 2019 @ 20:35 | |
Er zijn gevechten voor de leiding in meerdere klassen maar dat is geen spektakel hoor ![]() | ||
Nattekat | zaterdag 15 juni 2019 @ 20:36 | |
Krohn. | ||
PierreTT | zaterdag 15 juni 2019 @ 20:37 | |
Bykolles | ||
Sinister-D- | zaterdag 15 juni 2019 @ 20:38 | |
Stream houdt het al langer uit dan de #4 ![]() | ||
sasquatsch | zaterdag 15 juni 2019 @ 20:38 | |
Een Porsche | ||
sasquatsch | zaterdag 15 juni 2019 @ 20:39 | |
Die rijdt weer ![]() | ||
PierreTT | zaterdag 15 juni 2019 @ 20:40 | |
Nog wel ![]() | ||
Peterselieman | zaterdag 15 juni 2019 @ 20:40 | |
SC | ||
Nattekat | zaterdag 15 juni 2019 @ 20:40 | |
Rip | ||
PierreTT | zaterdag 15 juni 2019 @ 20:40 | |
Pak je marker! | ||
M90 | zaterdag 15 juni 2019 @ 20:40 | |
wow ![]() | ||
Van_Poppel | zaterdag 15 juni 2019 @ 20:40 | |
Sow, die doet het niet meer | ||
Nattekat | zaterdag 15 juni 2019 @ 20:41 | |
Ja, ik pak die marker pas zodra die garagedeur dicht gaat. | ||
Doler12 | zaterdag 15 juni 2019 @ 20:41 | |
Damn | ||
Fir3fly | zaterdag 15 juni 2019 @ 20:41 | |
Waarom is daar nou weer een SC voor nodig? Bah ![]() | ||
Sinister-D- | zaterdag 15 juni 2019 @ 20:41 | |
De marker of Doom kan uitgehaald worden..... | ||
M90 | zaterdag 15 juni 2019 @ 20:42 | |
weer die japanner uit de #88 wat een ### idioot. Uit de race halen die gast | ||
Dr_Flash | zaterdag 15 juni 2019 @ 20:42 | |
Nou issie sjtuk. | ||
Fir3fly | zaterdag 15 juni 2019 @ 20:43 | |
Ik zag de Proton kleuren en dacht dit meteen! Wat een idioot, parkeren die wagen. | ||
Dr_Flash | zaterdag 15 juni 2019 @ 20:43 | |
doe nou maar weer 15 reclamespotjes. Nu kan het. | ||
Zorro | zaterdag 15 juni 2019 @ 20:45 | |
Die bewaren ze voor als er spannende momenten zijn. | ||
Sinister-D- | zaterdag 15 juni 2019 @ 20:45 | |
Oliver Gavin gebaarde toch dat de wagen dood is ![]() edit: Livetiming staat ie ook op stop. | ||
M90 | zaterdag 15 juni 2019 @ 20:47 | |
#88 alweer gefixt.. Nog wat meer regen verwacht over een minuut of 5 | ||
Dr_Flash | zaterdag 15 juni 2019 @ 20:47 | |
fantastisch die Proton mannen. Die zijn inmiddels goed ingewerkt in dat neuswisselen ![]() | ||
PierreTT | zaterdag 15 juni 2019 @ 20:47 | |
Ik heb hem afgestreept ![]() | ||
Fir3fly | zaterdag 15 juni 2019 @ 20:47 | |
Eurosport commentatoren geven Fässler de schuld terwijl die idioot in de Porsche gewoon tegen hem aan stuurt ![]() | ||
PierreTT | zaterdag 15 juni 2019 @ 20:48 | |
Die kunnen straks bij de buren gaan vragen voor een andere neus ![]() | ||
Dr_Flash | zaterdag 15 juni 2019 @ 20:48 | |
Ja dat vond ik ook. Bij RTL krijgt Fässler trouwens ook de schuld. Zal wel aan ons liggen ![]() | ||
Sinister-D- | zaterdag 15 juni 2019 @ 20:49 | |
Engels commentaar op de player? Die zeiden daarnet nochtans letterlijk "it was his fault, not Marcel's". | ||
Fir3fly | zaterdag 15 juni 2019 @ 20:50 | |
Dat was een quote van iemand anders. Ze waren het er eerder over eens dat de Porsche geen blaam treft. Geen idee wie het is maar hij praat echt keiharde poep. Hij vergeet compleet dat de idioot in de Porsche al lang van het gas af was en dus de Corvette er al doorgelaten had. Daarna pas stuurde hij in en reed gewoon tegen hem aan. | ||
Peterselieman | zaterdag 15 juni 2019 @ 20:51 | |
Zo te zien zit de #8 Toyota in dezelfde groep als de leider #7 | ||
Sinister-D- | zaterdag 15 juni 2019 @ 20:51 | |
Oké, verkeerd begrepen dan. | ||
M90 | zaterdag 15 juni 2019 @ 20:51 | |
Radio le Mans zegt fout Hoshino.. Afwachten was de stewards gaan zeggen. Fässler op eigen kracht uit de auto | ||
Nattekat | zaterdag 15 juni 2019 @ 20:52 | |
Daar lijkt het idd op ![]() | ||
Dr_Flash | zaterdag 15 juni 2019 @ 20:52 | |
Mooi, was een harde klapper. Duurde wel lang ook trouwens. | ||
sasquatsch | zaterdag 15 juni 2019 @ 20:53 | |
Nu zijn ze het niet met elkaar eens. ![]() | ||
Fir3fly | zaterdag 15 juni 2019 @ 20:54 | |
Klopt, hoor ik ook net. Ze zijn het respectvol met elkaar oneens, mooi om te horen. | ||
Nattekat | zaterdag 15 juni 2019 @ 20:54 | |
*markeert* | ||
M90 | zaterdag 15 juni 2019 @ 20:55 | |
safety car in this lap ![]() | ||
sasquatsch | zaterdag 15 juni 2019 @ 20:55 | |
SC weer naar binnen. | ||
Peterselieman | zaterdag 15 juni 2019 @ 20:55 | |
green, green, green | ||
M90 | zaterdag 15 juni 2019 @ 20:57 | |
#7 en #8 verschil nu significant kleiner, onder de 20 seconden | ||
Peterselieman | zaterdag 15 juni 2019 @ 20:57 | |
er komt een slowzone | ||
Nattekat | zaterdag 15 juni 2019 @ 20:59 | |
Daar heb je hem PSM ![]() | ||
Nattekat | zaterdag 15 juni 2019 @ 20:59 | |
Iemand na de Michelin Chicane eraf? | ||
Dr_Flash | zaterdag 15 juni 2019 @ 20:59 | |
hebben we nou alle smaken hinder gehad dan? ![]() | ||
Fir3fly | zaterdag 15 juni 2019 @ 21:01 | |
Rebellion is weer terug in het gevecht om P3 door de SC. | ||
Peterselieman | zaterdag 15 juni 2019 @ 21:01 | |
De 60 ging glijden | ||
PierreTT | zaterdag 15 juni 2019 @ 21:01 | |
#60 spinde eruit, daarom slow zone | ||
Nattekat | zaterdag 15 juni 2019 @ 21:01 | |
Nattigheid | ||
Nattekat | zaterdag 15 juni 2019 @ 21:02 | |
Dat was een inhaalactie ![]() | ||
PierreTT | zaterdag 15 juni 2019 @ 21:02 | |
Hou je marker maar vast. Bykolles gaat er nog af. | ||
Dr_Flash | zaterdag 15 juni 2019 @ 21:02 | |
en drlangs | ||
Fir3fly | zaterdag 15 juni 2019 @ 21:02 | |
Mooi gevecht ![]() | ||
Nattekat | zaterdag 15 juni 2019 @ 21:05 | |
Dat is geen Bykolles ![]() | ||
Van_Poppel | zaterdag 15 juni 2019 @ 21:05 | |
Laurent ![]() | ||
Peterselieman | zaterdag 15 juni 2019 @ 21:06 | |
zo, die Laurent ging iets te hard | ||
sasquatsch | zaterdag 15 juni 2019 @ 21:06 | |
Die Rebellion ![]() | ||
M90 | zaterdag 15 juni 2019 @ 21:06 | |
oi ![]() | ||
#ANONIEM | zaterdag 15 juni 2019 @ 21:06 | |
Wat een lul. | ||
Ambrosius | zaterdag 15 juni 2019 @ 21:06 | |
Flinke schade. | ||
OscarMopperkont | zaterdag 15 juni 2019 @ 21:06 | |
Nog steeds zoekende naar live stream ![]() | ||
Dr_Flash | zaterdag 15 juni 2019 @ 21:06 | |
koekoek Rebellion ![]() | ||
PierreTT | zaterdag 15 juni 2019 @ 21:06 | |
#3 ![]() | ||
M90 | zaterdag 15 juni 2019 @ 21:06 | |
FCY weer | ||
Fir3fly | zaterdag 15 juni 2019 @ 21:06 | |
Shit! | ||
beantherio | zaterdag 15 juni 2019 @ 21:07 | |
Stukken van de auto van een ander meedragen op je eigen auto ![]() ![]() | ||
Fir3fly | zaterdag 15 juni 2019 @ 21:07 | |
Hoe is de 8 aan de leiding gekomen? | ||
Dr_Flash | zaterdag 15 juni 2019 @ 21:07 | |
gaan we weer hoor | ||
exile79 | zaterdag 15 juni 2019 @ 21:07 | |
Is de livetiming op de officiële Le Mans site voor iedereen zo kut? | ||
Sinister-D- | zaterdag 15 juni 2019 @ 21:07 | |
Godverdomme, dag gevecht SMP vs. Rebellion ![]() | ||
northernlight81 | zaterdag 15 juni 2019 @ 21:08 | |
Geen idee, er zat nog 35s tussen net voor #8 de pits in ging | ||
Peterselieman | zaterdag 15 juni 2019 @ 21:08 | |
mazzel met de SC en geen rijderswissel bij de laatste stop | ||
Fir3fly | zaterdag 15 juni 2019 @ 21:08 | |
Makes sense, bedankt. | ||
Sinister-D- | zaterdag 15 juni 2019 @ 21:08 | |
plugin voor Chrome downloaden en dan de FIAWEC site gebruiken. | ||
M90 | zaterdag 15 juni 2019 @ 21:08 | |
slow zone denk ik | ||
northernlight81 | zaterdag 15 juni 2019 @ 21:09 | |
![]() | ||
M90 | zaterdag 15 juni 2019 @ 21:09 | |
| ||
Dr_Flash | zaterdag 15 juni 2019 @ 21:09 | |
lijkt me tech failure | ||
Fir3fly | zaterdag 15 juni 2019 @ 21:09 | |
Die SMP heeft echt zoveel pech, precies dat stukje bodywork in de weg ![]() | ||
PierreTT | zaterdag 15 juni 2019 @ 21:09 | |
Maar wat deed die #3 nu? Te hard remmen waardoor z'n voorwielen blokkeerden? | ||
Nattekat | zaterdag 15 juni 2019 @ 21:09 | |
Nieuwe neus en gaan. | ||
Nattekat | zaterdag 15 juni 2019 @ 21:10 | |
Zag er heel raar uit. | ||
Dr_Flash | zaterdag 15 juni 2019 @ 21:10 | |
zag er wmb uit dat er plotseling iets afbrak of zo | ||
M90 | zaterdag 15 juni 2019 @ 21:10 | |
Snel gedaan ![]() | ||
Doler12 | zaterdag 15 juni 2019 @ 21:11 | |
Lekker vlot | ||
Sinister-D- | zaterdag 15 juni 2019 @ 21:11 | |
remmen op vochtige plek leek het op.... Maar ja, lijkt niet zo vochtig. | ||
Fir3fly | zaterdag 15 juni 2019 @ 21:11 | |
Zo te zien was alleen de neus beschadigd, dus dan valt het mee. | ||
Sinister-D- | zaterdag 15 juni 2019 @ 21:11 | |
Al buiten ![]() ![]() | ||
Fir3fly | zaterdag 15 juni 2019 @ 21:12 | |
En weer onnodige SC. Zucht. | ||
Dr_Flash | zaterdag 15 juni 2019 @ 21:12 | |
Renger gaat ff lekker los ![]() Doet me denken aan Frans Verhoeven op de Sherco ![]() | ||
M90 | zaterdag 15 juni 2019 @ 21:14 | |
er is niet echt een logica te ontdekken in wanneer wat ingezet wordt m.b.t. FCY/slow zones/safety cars. Enige safety car die imo echt logisch was is bij de crash van fässler | ||
PierreTT | zaterdag 15 juni 2019 @ 21:14 | |
Staat de 88 nu weer binnen? Of zag ik dat verkeerd tijdens het interview van Allard met Renger? | ||
M90 | zaterdag 15 juni 2019 @ 21:14 | |
Klopt staat weer binnen | ||
Dr_Flash | zaterdag 15 juni 2019 @ 21:15 | |
Hoeveel zijn er nou uitgevallen? Alleen Fässler toch? | ||
PierreTT | zaterdag 15 juni 2019 @ 21:15 | |
Nee precies.. het leek mij er meer op dat ie hard remde en zn achterkant uitbrak. En dat ie die niet meer kon houden. Heel vreemd. Hij had ook kunnen uitwijken voor een overstekende kat ![]() | ||
Nattekat | zaterdag 15 juni 2019 @ 21:16 | |
Ik begrijp dat we #10 ook niet meer op de baan hoeven te zien. | ||
PierreTT | zaterdag 15 juni 2019 @ 21:16 | |
Weer Hoshino? | ||
Dr_Flash | zaterdag 15 juni 2019 @ 21:17 | |
oh dat heb ik even gemist dan | ||
Nattekat | zaterdag 15 juni 2019 @ 21:17 | |
#8 is nu ook in de praktijk eerste. Na de stop pal voor de #7 gekomen. | ||
Themeparktommy | zaterdag 15 juni 2019 @ 21:18 | |
Dus ik kijk 5 uur lang achter elkaar, gebeurt er weinig tot niets... en nu in een uur ineens regen en uitvallers... FML | ||
Dr_Flash | zaterdag 15 juni 2019 @ 21:18 | |
Hele vluchtstrook vol daar ineens? ![]() | ||
M90 | zaterdag 15 juni 2019 @ 21:18 | |
barrier repairs kunnen lang duren, laten we hopen dat ze het snel kunnen fixen aah in this lap ![]() | ||
Fir3fly | zaterdag 15 juni 2019 @ 21:19 | |
Nou, nu maar even weer gewoon racen. | ||
#ANONIEM | zaterdag 15 juni 2019 @ 21:19 | |
Weinig tot niets? Heb zat gezien en vermaak me prima hoor. | ||
M90 | zaterdag 15 juni 2019 @ 21:19 | |
Er komt nu een slow zone op dat stuk waar ze nog bezig zijn | ||
Dr_Flash | zaterdag 15 juni 2019 @ 21:19 | |
SC weg | ||
Fir3fly | zaterdag 15 juni 2019 @ 21:19 | |
Sommige mensen houden niet van racen maar kijken voor chaos. | ||
Sinister-D- | zaterdag 15 juni 2019 @ 21:20 | |
Pas als de garagedeur dicht is ![]() | ||
exile79 | zaterdag 15 juni 2019 @ 21:20 | |
Dank, deze is tenminste realtime. | ||
sasquatsch | zaterdag 15 juni 2019 @ 21:21 | |
Zal niet lang duren, denk ik. De #8 mist topsnelheid ten opzichte van de #7 volgens Alonso. | ||
Fir3fly | zaterdag 15 juni 2019 @ 21:22 | |
Klopt, maar het mooie is dat dat misschien weer beter is in de nacht. | ||
Dr_Flash | zaterdag 15 juni 2019 @ 21:24 | |
Waarom denk je dat? ![]() | ||
Fir3fly | zaterdag 15 juni 2019 @ 21:25 | |
Vorig jaar was het soortgelijk, beide auto's hadden iets andere afstelling. De #8 met Alonso in de nacht maakte toen ineens een groot gat. Daarvoor was de #7 sneller. | ||
Fir3fly | zaterdag 15 juni 2019 @ 21:26 | |
SMP met goed getimede pitstops. | ||
Nattekat | zaterdag 15 juni 2019 @ 21:28 | |
Zo, mijn huiswerk is ook weer gedaan. De derde pagina van de spotters guide ingevuld ![]() | ||
sasquatsch | zaterdag 15 juni 2019 @ 21:29 | |
Good busy! | ||
Nattekat | zaterdag 15 juni 2019 @ 21:29 | |
Precies ![]() | ||
Sinister-D- | zaterdag 15 juni 2019 @ 21:30 | |
Bykolles komt de #38 DC Racing met Tung al ronden niet voorbij ![]() ![]() | ||
Dr_Flash | zaterdag 15 juni 2019 @ 21:30 | |
Okee, ben benieuwd dan ![]() | ||
Fir3fly | zaterdag 15 juni 2019 @ 21:31 | |
Kan ook zijn dat het andersom is dit jaar, dat is het mooie aan Le Mans natuurlijk ![]() | ||
Dr_Flash | zaterdag 15 juni 2019 @ 21:32 | |
Laagstaande zon. Lijkt me kut ![]() | ||
M90 | zaterdag 15 juni 2019 @ 21:32 | |
![]() ![]() ![]() | ||
Dr_Flash | zaterdag 15 juni 2019 @ 21:33 | |
ja mooie beelden vaak in de nacht ![]() ![]() | ||
Nattekat | zaterdag 15 juni 2019 @ 21:36 | |
Nachtgenot | ||
Sinister-D- | zaterdag 15 juni 2019 @ 21:37 | |
Dat GTE Pro treintje blijft wel vet ![]() ![]() | ||
Nattekat | zaterdag 15 juni 2019 @ 21:38 | |
Ook voor de SC waren de verschillen klein. | ||
M90 | zaterdag 15 juni 2019 @ 21:38 | |
onboard voor het Toyota gevecht | ||
Fir3fly | zaterdag 15 juni 2019 @ 21:39 | |
7 weer aan de leiding. | ||
M90 | zaterdag 15 juni 2019 @ 21:39 | |
tot zover dat verhaal ![]() | ||
Peterselieman | zaterdag 15 juni 2019 @ 21:40 | |
De #7 heeft de #8 weer ingehaald | ||
M90 | zaterdag 15 juni 2019 @ 21:42 | |
#88 zou retired zijn... Hoshino wil niet meer racen waardoor ze niet meer in aanmerking komen om morgenmiddag 15:00 geclassificeerd te worden | ||
Sinister-D- | zaterdag 15 juni 2019 @ 21:42 | |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | ||
Nattekat | zaterdag 15 juni 2019 @ 21:42 | |
Ze kunnen toch gewoon met 2 verder? | ||
Sinister-D- | zaterdag 15 juni 2019 @ 21:43 | |
Eigen kennis zal het begin van alle kennis zijn zeker ![]() | ||
Van_Poppel | zaterdag 15 juni 2019 @ 21:44 | |
Iedereen moet minimaal 6 uur racen | ||
Fir3fly | zaterdag 15 juni 2019 @ 21:44 | |
De Am moet een bepaald aantal uren rijden, anders volgt DQ. | ||
Sinister-D- | zaterdag 15 juni 2019 @ 21:45 | |
Zoals gemeld, minimum rijtijd niet gehaald. | ||
Dr_Flash | zaterdag 15 juni 2019 @ 21:46 | |
Wil niet meer? ![]() | ||
M90 | zaterdag 15 juni 2019 @ 21:47 | |
Ja niemand wordt verplicht in te stappen ![]() | ||
M90 | zaterdag 15 juni 2019 @ 21:47 | |
Dicht |