Ik durf bijvoorbeeld niet meer te gaan zwemmen want ik heb een lidteken van 24cm. En na de operatie ben ik mijn mooie buikje kwijt geraakt nu is ie wat dikker.
Hebben hier meer mensen dit probleem gehad of hebben dat ook?
Hoe los je dat op want ik denk dat iedereen naar je kijkt.
Alvast Bedankt
quote:Tipje: ga eens kijken in een willekeurig zwembad of sauna. Dan zie je vanzelf dat er mensen in alle soorten en maten rond lopen, met buikjes en zonder. Jouw litteken valt misschien in het begin een beetje op en er zal heus wele ens iemand naar kijken, maar je ziet er echt niet zo anders uit dan wie dan ook in het zwembad.
Op woensdag 8 januari 2003 10:18 schreef SchaaP het volgende:
Beste mensen ik ben vorig jaar 2x geopereerd aan me buik en in de zomer vakantie (aankomende) waarschijnlijk nog een keer maar dan waarschijnlijk ook voor de laatste keer maar ik zit er best mee.Ik durf bijvoorbeeld niet meer te gaan zwemmen want ik heb een lidteken van 24cm. En na de operatie ben ik mijn mooie buikje kwijt geraakt nu is ie wat dikker.
Alvast Bedankt
quote:Ja ok dat kan wel waar zijn maar ik voel me daar onprettig bij.
Op woensdag 8 januari 2003 10:21 schreef Ripley het volgende:[..]
Tipje: ga eens kijken in een willekeurig zwembad of sauna. Dan zie je vanzelf dat er mensen in alle soorten en maten rond lopen, met buikjes en zonder. Jouw litteken valt misschien in het begin een beetje op en er zal heus wele ens iemand naar kijken, maar je ziet er echt niet zo anders uit dan wie dan ook in het zwembad.
succes iig!!!
Ga lekker zwemmen en leef zoals je bent. Elke dag is er een en het leven is al veel te kort!!
SUCCES! 0-)
Suc6 iig
quote:Als je je er onprettig bij voelt moet je dat niet gaan forceren. Er komt vanzelf een tijd waarin je het minder erg zal vinden. Bovendien valt een litteken steeds minder op na verloop van tijd. Sterkte met de nog komende operatie!
Op woensdag 8 januari 2003 10:23 schreef SchaaP het volgende:[..]
Ja ok dat kan wel waar zijn maar ik voel me daar onprettig bij.
accepteer gewoon wie je bent en trek je niet zo veel aan van anderen
quote:Jah dank je wel en in ieder geval alvast bedankt mensen voor jullie ideëen en tips!
Op woensdag 8 januari 2003 10:25 schreef Troel het volgende:[..]
Als je je er onprettig bij voelt moet je dat niet gaan forceren. Er komt vanzelf een tijd waarin je het minder erg zal vinden. Bovendien valt een litteken steeds minder op na verloop van tijd. Sterkte met de nog komende operatie!
Grtz SchaaP
In het begin durfde ik ook niet in bikini te lopen........maar gaat wel over hoor schaam me er niet meer voor. Tenslotte moest je niet voor niets geopereerd worden toch?
Sterkte.....
quote:idd kleine stapjes...dan zal je er wel aan wennen...sterkte!!!
Op woensdag 8 januari 2003 10:27 schreef SchaaP het volgende:[..]
Jah dank je wel en in ieder geval alvast bedankt mensen voor jullie ideëen en tips!
Grtz SchaaP
quote:Idd, je moet er mee leren omgaan, en tot die tijd ipv een bikini een badpak dragen?
Op woensdag 8 januari 2003 10:27 schreef SchaaP het volgende:[..]
Jah dank je wel en in ieder geval alvast bedankt mensen voor jullie ideëen en tips!
Grtz SchaaP
quote:Whowooo.. litteken van 15 cm is redelijk heftig... Ik heb er een van nog geen 3,5 cm.. Toch wel een kleiner gaatje gemaakt, of was mijn blinde darm misschien kleiner.. ??
Op woensdag 8 januari 2003 10:39 schreef geit het volgende:
ik ben ook geopereerd voor me blindedarm want die moest eruit. ik heb ook een litteken van zo'n 15cm die je wel goed ziet omdat ze 15jaar geleden dat nog niet zo goed konden hechten ofzo. maar ik vind het juiste wel mooi, over een tijd denk je er niet eens meer aan. het is ff wennen.
quote:tis een jongen, lieve schat
Op woensdag 8 januari 2003 10:34 schreef Femke13 het volgende:[..]
Idd, je moet er mee leren omgaan, en tot die tijd ipv een bikini een badpak dragen?
En er zullen idd mensen zijn die daar naar kijken, maar ja, draai de siuatie eens om.
Als jij iemand ziet lopen met een litteken of iets anders kijk je ook! Niet omdat je diegene aan wilt staren, maar omdat het opvalt.
En daarna loop je ook gewoon weer door. Heb lekker plezier en denk er niet te veel bij na. Succes
quote:Voor mannen heb je ook van die badpakjes, dacht ik
Op woensdag 8 januari 2003 10:53 schreef EggsTC het volgende:[..]
tis een jongen, lieve schat
![]()
Maar ik ben afgelopen zomer gewoon lekker op 't strand geweest en zo. Ik moet wel toegeven dat ik me eerst afvroeg of m'n littekens op zouden vallen, maar na een tijdje vergeet je dat gewoon.
Mijn geweldige tip (ik kan er ook niet meer van maken) is dus gewoon: ga zwemmen e.d. en probeer te vergeten dat die littekens daar op je buik zitten. En heb sowieso schijt aan mensen die er eventueel wel naar gaan staren. Al denk ik dat dat ook nog wel meevalt.
quote:Hmmz en als jongen zijnde dan maar een duikpak gaan lopen ?
Op woensdag 8 januari 2003 10:34 schreef Femke13 het volgende:[..]
Idd, je moet er mee leren omgaan, en tot die tijd ipv een bikini een badpak dragen?
En er zullen idd mensen zijn die daar naar kijken, maar ja, draai de siuatie eens om.
Als jij iemand ziet lopen met een litteken of iets anders kijk je ook! Niet omdat je diegene aan wilt staren, maar omdat het opvalt.
En daarna loop je ook gewoon weer door. Heb lekker plezier en denk er niet te veel bij na. Succes
maar ga eerst wel een kleine stapjes doen
quote:Snap wel hoe je je voelt. Kamp zelf al jaren met eczeem. Ondanks dat bij mij over mijn hele lichaam is. (niet altijd overgens). In het zwembad zelf zien ze je litteken niet. Maar als je eruitkomt wel. Neem een handdoek mee en als je denkt dat iemand kijkt doe je die om je buik. zolang je met bekende bent zou het geen probleem zijn, want die weten dat je geopereert bent. Maar voor de buiten wereld bouw je het gewoon op met je handdoek. Zodra jij denkt het kan, dan haal je hem weg. En littekens verdwijnen met de tijd.
Op woensdag 8 januari 2003 10:18 schreef SchaaP het volgende:
Beste mensen ik ben vorig jaar 2x geopereerd aan me buik en in de zomer vakantie (aankomende) waarschijnlijk nog een keer maar dan waarschijnlijk ook voor de laatste keer maar ik zit er best mee.Ik durf bijvoorbeeld niet meer te gaan zwemmen want ik heb een lidteken van 24cm. En na de operatie ben ik mijn mooie buikje kwijt geraakt nu is ie wat dikker.
Alvast Bedankt
catty34
En toch ga ik iedere week trouw zwemmen! Ben ook niet anders gewend dan dat die dingen er staan... Ik heb ook niet echt het idee dat ik ermee opval ofzo, de meesten zien ze geeneens!
Ik denk dus dat je je geen zorgen hoeft te maken. En inderdaad, ga maar eens in een willekeurig zwembad rondkijken, er lopen echt veel mensen rond met één of meerdere littekens!
Ik heb geleerd: als jij er geen probleem mee hebt dan zal de buitenwereld er niet raar op reageren. Focus je niet op de dingen aan je lichaam die je niet zo mooi vind, maar focus je op die dingen waar je trots op bent.
ofwel maar je er niet druk om, en geniet van de vrouwelijke aandacht die je ermee gaat krijgen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |