Op mijn werk moet ik in een excelbestand van ongeveer 6000 rijen groot bepaalde data een kleuropvulling geven.
Omdat ik geen bedrijfsgegevens mag doorspelen zal ik zo duidelijk mogelijk omschrijven wat de situatie is.
Voor elke rij (rij 1 als voorbeeld) wil ik dat de voorwaardelijke opmaak (opvulling in een bepaalde kleur) voor een cel van kolom A afhangt van cellen van rij 1 in Kolom B en C.
Deze cel (A1) moet aankleuren wanneer de waarde NIET TUSSEN de waardes van B1 en C1 valt.
Dit krijg ik voor elkaar. Echter, ik wil dat deze voorwaardelijke opmaak dus geldt voor gehele kolom A.
Het lukt wel door van cel A1 de voorwaardelijke opmaak te kopiëeren en te plakken naar A2.
De broncellen van de formule worden dan heel fijn B2 en C2.
Dit lukt echter niet wanneer ik de formule kopiëer en plakt op de hele kolom.
En doortrekken zoals met gewone celformules is niet mogelijk.
De forumule wordt niet beïnvloed door dollartekens te plaatsen of weg te halen.
Er is geen enkele formule die ik voor elkaar krijg waardoor deze opmaak voor heel kolom A lukt, waarbij de broncel in dezelfde rij maar wel in kolom B en C komt.
Bij nood mogen er extra kolommen bij, maar het is overzichtelijker om dat niet te doen (gemiddelde collega komt bijna uit de steentijd en meer kolommen zien is meer paniek). Zoals ik zei, bij nood mag het, dan verberg ik ze eventueel.
Ik zie het niet echt zitten om ruim 6000 keer handmatig de opmaak te kopiëeren.
Daarnaast komen er dagelijks rond de 200-300 regels aan data bij.
Mochten jullie met deze omschrijving echt niets kunnen, dan maak ik wel als voorbeeld een excelbestandje maar hopelijk lukt het zo.
Sorry voor eventuele taalfouten, normaal ben ik een taalnazi maar het is vrijdagmiddag en ik ben gaarder dan de hamburgers van de McDrek.
Ik hoop dat er een Excelheld is mij kan helpen