abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 14 juni 2019 @ 11:36:29 #1
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_187417470
quote:
Het Openbaar Ministerie is na aangifte door het ministerie van Justitie en Veiligheid een strafrechtelijk onderzoek begonnen om de bronnen van Nieuwsuur in de WODC-affaire te achterhalen. De aangifte betreft het schenden van het ambtsgeheim en het doel is de personen die vertrouwelijke informatie over de WODC-affaire gelekt hebben, te vervolgen.
Bron
Na eerder in de kamer te hebben verklaard dat er geen intentie was de herkomst van de journalistieke bronnen te onderzoeken, waarbij hij ook aangaf dat dit niet de cultuur was die hij nastreefde, heeft engnek Grapperhaus nu toch het OM de opdracht gegeven om te onderzoeken wie er gelekt heeft om tot vervolging over te gaan.
Om het vertrouwen op de werkvloer te herstellen durft die leugenachtige galbak er dan nog bij te zeggen. Wat een walgelijke doorzichtige poging om de laatste integere ambtenaren op V&J angst aan te jagen en de mond te snoeren.
Misschien had dit stuk vleesgeworden verval van de Nederlandse rechtstaat beter eerst de helpdesk van zijn perfide partij moeten raadplegen om zijn morele kompas wat aan te scherpen, al weten we allemaal dat een VVD'er daar per definitie niet over beschikt.
Wat hoop ik dat er in het volgende kabinet een minister van V&J komt die wél begaan is met wat ooit onze rechtstaat was. En dat al die walgelijke VVD potentaatjes vervolgd worden om wat ze flikken.
Life is what you make it.
pi_187417525
Hij heeft groot gelijk. Klikspanen zijn niet gewenst. Een beetje solidariteit is niet teveel gevraagd.
  vrijdag 14 juni 2019 @ 11:42:17 #3
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_187417565
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 11:39 schreef nietzeuren het volgende:
Hij heeft groot gelijk. Klikspanen zijn niet gewenst. Een beetje solidariteit is niet teveel gevraagd.
Alleen leugenachtige en onbetrouwbare mensen delen die mening. Misstanden benoemen is een hele waardevolle sociale eigenschap.
Life is what you make it.
pi_187417622
Klokkenluiders worden toch beschermd in NL?
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
  Moderator vrijdag 14 juni 2019 @ 11:46:04 #5
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_187417626
wat een boze OP
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_187417708
Grapperhaus :')
Uitvinder van de biersmiley.
  vrijdag 14 juni 2019 @ 11:52:57 #7
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_187417752
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 11:36 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Bron
...
Misschien had dit stuk vleesgeworden verval van de Nederlandse rechtstaat beter eerst de helpdesk van zijn perfide partij moeten raadplegen om zijn morele kompas wat aan te scherpen, al weten we allemaal dat een VVD'er daar per definitie niet over beschikt.
Wat hoop ik dat er in het volgende kabinet een minister van V&J komt die wél begaan is met wat ooit onze rechtstaat was. En dat al die walgelijke VVD potentaatjes vervolgd worden om wat ze flikken.
psst.
Hij is van het CDA :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_187417760

Verbaasd mij trouwens niets, alles is zo doorzichtig het is telkens wachten tot zaken uitkomen.
  vrijdag 14 juni 2019 @ 11:57:33 #9
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_187417844
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 11:52 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

psst.
Hij is van het CDA :P
ECHT!??? Waarom gedraagt hij zich dan als VVD'er?! Had ik inderdaad niet gecheckt maar aangenomen.
Doet verder niks af aan de walgelijkheid van de man en zijn acties. Besmeurt alleen ook het CDA verder. Maar dat electoraat is gelukkig toch al aan de beurt om dood te gaan.
Life is what you make it.
pi_187417943
Nederland zou volgens mij zoveel beter af zijn als de traditionele machtspartijen morgen nog zouden verdwijnen. Wat een achterbakse ratten zijn het toch.

Lees voor de grap ook dit eens: https://www.groene.nl/artikel/dit-is-een-grote-doofpot-affaire

Ze gaan in dit land over lijken om maar geen gezichtsverlies te lijden. Het lijkt de Sovjet unie wel. Bek houden, niet zelf nadenken en wie zijn mond toch opentrekt verwoesten we zodra we de kans krijgen.
  vrijdag 14 juni 2019 @ 12:08:55 #11
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_187418017
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 12:04 schreef Glazenmaker het volgende:
Nederland zou volgens mij zoveel beter af zijn als de traditionele machtspartijen morgen nog zouden verdwijnen. Wat een achterbakse ratten zijn het toch.

Lees voor de grap ook dit eens: https://www.groene.nl/artikel/dit-is-een-grote-doofpot-affaire

Ze gaan in dit land over lijken om maar geen gezichtsverlies te lijden. Het lijkt de Sovjet unie wel. Bek houden, niet zelf nadenken en wie zijn mond toch opentrekt verwoesten we zodra we de kans krijgen.
Dat artikel is inderdaad ook stuitend. Zal dus wel niks mee gebeuren. Zelfs op Fok! is er nog niet eens een behoorlijk topic over. We zijn diep gezonken.
Life is what you make it.
  vrijdag 14 juni 2019 @ 12:27:07 #12
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_187418300
quote:
11s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 11:57 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

ECHT!??? Waarom gedraagt hij zich dan als VVD'er?! Had ik inderdaad niet gecheckt maar aangenomen.
Doet verder niks af aan de walgelijkheid van de man en zijn acties. Besmeurt alleen ook het CDA verder. Maar dat electoraat is gelukkig toch al aan de beurt om dood te gaan.
Foute VVD'ers runnen Justitie al heel lang. Het gaat niet alleen over ministers, het gaat om de ambtelijke top. Die ambtelijke top weet dat zo'n minister maar 4 jaar meegaat terwijl zij zelf doorgaans hun posities tot hun pensioen bekleden. Als een minister nieuw beleid maakt of de bezem door de tent wil halen, wordt hij gewoon vier jaar lang tegengewerkt. Of misschien wel erger; het is heel simpel om wat ellende die tot voor kort onder pet werd gehouden op een bepaald moment te laten openbaren. Als dat tot voldoende maatschappelijke ophef leidt, vraagt de pers en de oppositie om de kop van de minister. Maar misschien heeft de Justitietop zelfs wel iets te vertellen over welke minister en stas er worden benoemd; iemand waarvan ze weten dat hij intern geen onrust zaait en de gevestigde belangen niet ondermijnt.

Voorbeeld is toch wel de voormalige SG Joris Demmink. Ondanks zeer compromitterende feiten en aanwijzingen (bijv. betaalde danwel gedwongen seks met minderjarige jongens en het kapot laten gaan van een onderzoek naar jongensprostitutie), werd ieder serieus onderzoek door het ministerie en de ministers gedwarsboomd. Of Demmink nu schuldig was aan wat hem werd toegeschreven of niet, zijn vriendjes hielden hem uit de wind en lieten de staat zelfs opdraaien voor de kapitale kosten voor Demminks advocaat. Ieder 'onderzoek' wat werd gedaan was absoluut niet onafhankelijk en categorie 'slager keurt zijn eigen vlees'. Publicisten die het waagden op te nemen tegen Demmink, werden tegengewerkt en kregen regelmatig last met de politie en juristen.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_187418734
Nu wil ik graag lezen Democratie!

Democratie ik veeg er mijn reet mee af, als dit gaat kloppen.
pi_187423122
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 12:04 schreef Glazenmaker het volgende:
Ze gaan in dit land over lijken om maar geen gezichtsverlies te lijden. Het lijkt de Sovjet unie wel. Bek houden, niet zelf nadenken en wie zijn mond toch opentrekt verwoesten we zodra we de kans krijgen.
Dat idee krijg ik ook steeds meer -O-

Wat is wodc trouwens?
Somebody that I used to know
pi_187423248
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 18:58 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Dat idee krijg ik ook steeds meer -O-

Wat is wodc trouwens?
Dit. Geen idee wat een WODC is.
pi_187423294
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 18:58 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Dat idee krijg ik ook steeds meer -O-

Wat is wodc trouwens?
Dit zag je toch al van mijlen ver aankomen of niet?

https://www.rijksoverheid(...)mentatiecentrum-wodc
pi_187423419
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 19:09 schreef john2406 het volgende:

[..]

Dit zag je toch al van mijlen ver aankomen of niet?

https://www.rijksoverheid(...)mentatiecentrum-wodc
Had er nog niet zoveel over gelezen. Inmiddels wat meer ingelezen. Vind dit wel treffende reacties (op nujij) :
quote:
Wauw, dat is schokkend.
Het WODC affaire is de meest onderschatte affaire van onze tijd met enorme beleidsconsequenties.
De politici die wetenschappelijke rapportage en onderzoeksconclusies herschrijven om een politiek doel na te streven. Marihuana in illegaliteit houden. Dit heeft levens gekost.
De werkelijke uitslag van het rapport was ten gunste van legalisatie marihuana. Door dit onderzoek te herschrijven heeft Opstelten de kamer overtuigd niet in te zetten op legalisatie in weersprak met de wetenschappelijke werkelijkheid . Feitelijk is hierdoor alle wetenschappelijk onderzoek van WODC maar ook van Planburo , rekenkamer ect onbetrouwbaar geworden.

Wat gaat de politiek nu doen ? Als een getergd roofdier achter de klokkenluiders aan.
Griezelig !
En daarop een reactie :
quote:
Degene die gelekt heeft is geen klokkenluider volgens de regels die hiervoor zijn opgesteld. Om voor de klokkenluidersregeling in aanmerking te komen moet je namelijk het eerst intern aankaarten en als er dan niets mee wordt gedaan mag je naar buiten treden en wordt je beschermd door de regeling... in dit geval is het niet gebeurd en daarom heeft de minister het advies gekregen om aangifte te doen. De minister had met dat advies in de hand een onderzoek moeten starten naar de verziekte cultuur op het ministerie en naar aanleiding hiervan eindelijk eens schoon schip moeten maken op het ministerie..... door wel aangifte te doen geeft hij aan dat hem de waarheid niets interesseert, maar dat hij de macht van het ministerie ondersteunt.... en die macht moet hij zijn, niet het ministerie.
Somebody that I used to know
pi_187423657
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 11:45 schreef maryen65 het volgende:
Klokkenluiders worden toch beschermd in NL?
:D _O- _O- _O- :') :') :')

Goei grap :D :') :') :'( in tijden niet zo gelachen _O- _O- _O-
pi_187423710
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 11:45 schreef maryen65 het volgende:
Klokkenluiders worden toch beschermd in NL?
Nee hoor, de meeste worden compleet kapot gemaakt. De regering probeert hooguit de illusie hoog te houden dat 'klokkenluiders beschermd worden', door dat maar constant te zeggen. Helaas bewijzen ze met hun acties keer op keer het tegenovergestelde.
"Pools are perfect for holding water"
pi_187423743
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 19:18 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Had er nog niet zoveel over gelezen. Inmiddels wat meer ingelezen. Vind dit wel treffende reacties (op nujij) :
[..]

En daarop een reactie :
[..]

Wat een belachelijke regel dan zeg.
"Pools are perfect for holding water"
pi_187424154
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 19:41 schreef probeer het volgende:

[..]

Wat een belachelijke regel dan zeg.
Dat kan ik zo niet beoordelen, maar even voor de goede orde : MvO was hier niet de klokkenluider hé? Zij kaartte dingen intern aan, maar een collega van haar (of meerderen) is ermee naar buiten getreden. Tenminste, dat is hoe ik de berichtgeving lees. En dat schijnt blijkbaar onveilige gevoelens op te roepen.
Somebody that I used to know
pi_187424188
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 20:03 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Dat kan ik zo niet beoordelen,
Fair enough. Dat hangt er een beetje aan in hoeverre / bij wie je dat intern aan moet kaarten, en die regels zullen er (mag ik toch hopen) wel in voorzien dat je dat niet bij degene(n) hoeft te doen die onderdeel zijn van hetgeen wat je aan de kaak wilt stellen.

quote:
maar even voor de goede orde : MvO was hier niet de klokkenluider hé? Zij kaartte dingen intern aan, maar een collega van haar (of meerderen) is ermee naar buiten getreden. Tenminste, dat is hoe ik de berichtgeving lees. En dat schijnt blijkbaar onveilige gevoelens op te roepen.
Ik heb me er totaal niet in verdiept. Ga ik even een beetje doen.
"Pools are perfect for holding water"
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 14 juni 2019 @ 20:05:45 #23
408813 crew  trein2000
pi_187424201
TT is feitelijk onjuist. Een aangifte is geen vervolging.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_187424268
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 19:35 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:

[..]

:D _O- _O- _O- :') :') :')

Goei grap :D :') :') :'( in tijden niet zo gelachen _O- _O- _O-
Fijn dat ik je aan het lachen heb gemaakt :)
Ik ben naïef hier in maar ik leer elke dag bij hoe corrupt onze regering en ambtenaren zijn
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_187425023
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 19:18 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Had er nog niet zoveel over gelezen. Inmiddels wat meer ingelezen. Vind dit wel treffende reacties (op nujij) :
[..]

En daarop een reactie :
[..]

quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 19:18 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Had er nog niet zoveel over gelezen. Inmiddels wat meer ingelezen. Vind dit wel treffende reacties (op nujij) :
[..]

En daarop een reactie :
[..]

Ik had eerder een bericht nieuwsbericht geplaatst over de doofpot bij de vuurwerkramp in Enschede. Om de overheid en ministers te beschermen zijn onschuldige mensen opgesloten, zwartgemaakt in de gemeenschap en gaan er bij de volgende vuurwerkbrand weer wat brandweermannen opgeblazen worden. Beetje liegen over de meest ongevaarlijke en saaie drug draaien ze hun hand niet voor om.

Het meest achterlijke is nog wel dat het wachten is op GW of Baudet die uit de bocht gaan vliegen met een uitspraak en dan kunnen claimen dat je met een beetje boerenverstand ook wel weet dat het bewijs tegen van de onderzoeksbureau's is geschreven door de minister. Na de D66 rechters nu ook de relevante ministerpartij onderzoeksbureau's. Pluimpje voor de rechtsstaat.
pi_187425056
quote:
11s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 11:57 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

ECHT!??? Waarom gedraagt hij zich dan als VVD'er?! Had ik inderdaad niet gecheckt maar aangenomen.
Doet verder niks af aan de walgelijkheid van de man en zijn acties. Besmeurt alleen ook het CDA verder. Maar dat electoraat is gelukkig toch al aan de beurt om dood te gaan.
Was Grapperhaus niet eerst een advocaat?

Dat kan ik mij nog herinneren van de zaak KPMG vs Aachboun.
pi_187425310
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 12:04 schreef Glazenmaker het volgende:
Nederland zou volgens mij zoveel beter af zijn als de traditionele machtspartijen morgen nog zouden verdwijnen. Wat een achterbakse ratten zijn het toch.

Lees voor de grap ook dit eens: https://www.groene.nl/artikel/dit-is-een-grote-doofpot-affaire

Ze gaan in dit land over lijken om maar geen gezichtsverlies te lijden. Het lijkt de Sovjet unie wel. Bek houden, niet zelf nadenken en wie zijn mond toch opentrekt verwoesten we zodra we de kans krijgen.
Wat een goed artikel _O_
pi_187425440
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 20:55 schreef Vollenhoven het volgende:

[..]

Was Grapperhaus niet eerst een advocaat?

Dat kan ik mij nog herinneren van de zaak KPMG vs Aachboun.
Moet dan wel een slechte zijn geweest, anders was er in dat beroep meer te verdienen.
pi_187425526
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 21:23 schreef john2406 het volgende:

[..]

Moet dan wel een slechte zijn geweest, anders was er in dat beroep meer te verdienen.
Een minister verdient toch best veel?
pi_187425544
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 21:28 schreef Vollenhoven het volgende:

[..]

Een minister verdient toch best veel?
Nou verdienen, ze krijgen best wel iets voor hetgeen ze denken uit te voeren, maar in het bedrijfsleven is meer te verdienen, mits men goed is. Is men dat niet dan is er nog altijd de politiek.
pi_187425635
Maar ondertussen verheerlijkt die kale klaploper wel Volkert v/d G. :')
metal up your ass
pi_187425720
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 21:35 schreef dokter.knakworst het volgende:
Maar ondertussen verheerlijkt die kale klaploper wel Volkert v/d G. :')
Is dat werkelijk zo? Als dan zal dat wel een oorzaak hebben is het niet?
pi_187425747
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 21:39 schreef john2406 het volgende:

[..]

Is dat werkelijk zo? Als dan zal dat wel een oorzaak hebben is het niet?
Ja ik hoorde vanavond zoiets op de radio, maar dit figuur heeft wel vaker idiote uitspraken gedaan dus het verbaasd me weinig ook eerlijk gezegd :')
metal up your ass
  vrijdag 14 juni 2019 @ 21:44:00 #34
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_187425839
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 12:04 schreef Glazenmaker het volgende:
Nederland zou volgens mij zoveel beter af zijn als de traditionele machtspartijen morgen nog zouden verdwijnen. Wat een achterbakse ratten zijn het toch.

Lees voor de grap ook dit eens: https://www.groene.nl/artikel/dit-is-een-grote-doofpot-affaire

Ze gaan in dit land over lijken om maar geen gezichtsverlies te lijden. Het lijkt de Sovjet unie wel. Bek houden, niet zelf nadenken en wie zijn mond toch opentrekt verwoesten we zodra we de kans krijgen.
Een partij die dan expliciet terug wil naar de gezagsverhoudingen van de 18e eeuw is niet de oplossing
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_187425870
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 21:44 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Een partij die dan expliciet terug wil naar de gezagsverhoudingen van de 18e eeuw is niet de oplossing
Jij weet welke vlak voor de oorlog eraan waren?

Waren de liberalen toch of niet?
pi_187428806
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 11:45 schreef maryen65 het volgende:
Klokkenluiders worden toch beschermd in NL?
Snitches get stitches.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  zaterdag 15 juni 2019 @ 09:56:07 #37
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_187432012
quote:
,,Grapperhaus laat nu zijn oren hangen naar zijn hoge ambtenaren. Klokkenluiders zijn daar de dupe van. Als hij de strafrechtelijke weg kiest, dan moet hij ook ambtenaren aanpakken die het WODC onder druk hebben gezet om foute conclusies richting de Kamer te presenteren.

Dat is ambtsdwang’’, zegt Ruperti, die niet bekend kan maken wie de klokkenluider is, omdat die door justitie wordt gezocht. Als Grapperhaus niet zelf aangifte doet tegen zijn hoge ambtenaren, dan overweegt de klokkenluider dat zelf te doen.
Bron: AD
Gelukkig werken er bij het ministerie ook nog mensen die wél iets ophebben met de transparantie van de rechtstaat.
Zie ook het artikel op Geenstijl.
Deze affaire zal sowieso de Grapperhaus wel de kop gaan kosten. Dan blijven de echte schuldigen weer fijn uit de wind.
Life is what you make it.
pi_187432568
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 12:04 schreef Glazenmaker het volgende:
Nederland zou volgens mij zoveel beter af zijn als de traditionele machtspartijen morgen nog zouden verdwijnen. Wat een achterbakse ratten zijn het toch.

Lees voor de grap ook dit eens: https://www.groene.nl/artikel/dit-is-een-grote-doofpot-affaire

Ze gaan in dit land over lijken om maar geen gezichtsverlies te lijden. Het lijkt de Sovjet unie wel. Bek houden, niet zelf nadenken en wie zijn mond toch opentrekt verwoesten we zodra we de kans krijgen.
Holy shit wat een verhaal. Nooit geweten dat het zo erg was.
pi_187432954
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 19:06 schreef Restyler het volgende:

[..]

Dit. Geen idee wat een WODC is.
Dat is een of andere adviescommissie die wat zaken wegliep uit een onderzoek omdat de uitkomst ze niet uitkwam
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_187433225
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 21:44 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Een partij die dan expliciet terug wil naar de gezagsverhoudingen van de 18e eeuw is niet de oplossing
Ik ben geen Forum stemmer.
pi_187433544
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 11:36 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Bron
Na eerder in de kamer te hebben verklaard dat er geen intentie was de herkomst van de journalistieke bronnen te onderzoeken, waarbij hij ook aangaf dat dit niet de cultuur was die hij nastreefde, heeft engnek Grapperhaus nu toch het OM de opdracht gegeven om te onderzoeken wie er gelekt heeft om tot vervolging over te gaan.
Om het vertrouwen op de werkvloer te herstellen durft die leugenachtige galbak er dan nog bij te zeggen. Wat een walgelijke doorzichtige poging om de laatste integere ambtenaren op V&J angst aan te jagen en de mond te snoeren.
Misschien had dit stuk vleesgeworden verval van de Nederlandse rechtstaat beter eerst de helpdesk van zijn perfide partij moeten raadplegen om zijn morele kompas wat aan te scherpen, al weten we allemaal dat een VVD'er daar per definitie niet over beschikt.
Wat hoop ik dat er in het volgende kabinet een minister van V&J komt die wél begaan is met wat ooit onze rechtstaat was. En dat al die walgelijke VVD potentaatjes vervolgd worden om wat ze flikken.
Hij heeft in de tweede kamer gezegd dat HIJ(lees: zijn ministerie) gene onderzoek gaat doen of laten doen, hij heeft nooit toegezegd dat er geen aangifte gedaan ging worden.
speak only if it improves the silence.
pi_187433799
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 11:22 schreef vipergts het volgende:

[..]

Dat is een of andere adviescommissie die wat zaken wegliep uit een onderzoek omdat de uitkomst ze niet uitkwam
Nee, het is één of ander instituut wat onderzoek doet voor ministeries en die onder druk uitkomsten heeft aangepast omdat het het ministerie niet uitkwam.
Somebody that I used to know
  zaterdag 15 juni 2019 @ 12:26:54 #43
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_187433817
quote:
2s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 12:24 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Nee, het is één of ander instituut wat onderzoek doet voor ministeries en die onder druk uitkomsten heeft aangepast omdat het het ministerie niet uitkwam.
De conclusies over drugsbeleid kwam de rechtse politiek (stiekem verweven met de onderwereld) inderdaad niet goed uit.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_187433927
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 12:26 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

De conclusies over drugsbeleid kwam de rechtse politiek (stiekem verweven met de onderwereld) inderdaad niet goed uit.
En links hield zijn muil toen?
Wie niets zeggen doet stemt toe.
pi_187433936
Voor de rest natuurlijk weer nergens in het nieuws uitgemeten dit...
pi_187433939
Worden zulke mensen net als Avenge de hele leven berecht en in de gevangenis geworpen ?
  zaterdag 15 juni 2019 @ 12:45:42 #48
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_187433970
Dus als ik het goed begrijp is na lekken de zaak van Marianne van Ooyen pas serieus genomen?

Marianne van Ooyen is klokkenluider maar daar werd niets mee gedaan, nu hebben de lekkers het gedaan... Ja, Daaaaaaaaag Grapper de Grap!! Die lekkers verdienen een lintje! :Y
Als zij er niet waren geweest dan was er nog niets gebeurd! (Doofpot?!)

Dit is raar heel raar!

Dit toont maar weer aan hoe het OM denkt in dit geval en in veel andere gevallen!!!
pi_187433973
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 19:18 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Had er nog niet zoveel over gelezen. Inmiddels wat meer ingelezen. Vind dit wel treffende reacties (op nujij) :
[..]

En daarop een reactie :
[..]

Vergeet niet dat de boven- als onderwereld zelfs op justitieel niveau met elkaar is verweven.

De onderwereld heeft geen baat bij het legaliseren van cannabis want ze verdienen er goed geld mee.

De pro-EU partijtop in Nederland heeft er evenmin belang bij want dat kost ze status en positie binnen de EU die tegen legalisatie is.

Heb net het boek Holleeders onderwereld uit en daar wordt ook veel verwijzing gemaakt naar die verwevenheid tussen justitie en de onderwereld. Met daartussen de schimmige tussenlagen van witwassend vastgoed. Interessant maar schokkend. Dan lees je hoe selectief de ene crimineel voor het publiek wel wordt aangepakt en de andere buiten schot blijft wegens wederzijdse belangen. Allemaal schijn voor de bühne.
pi_187433989
Waarom doet Nederland zo moeilijk over de klokkenluiders ?
Ze onderzoeken toch op foute dingen ?
Ik vind dat allemaal een beetje vaag
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 15 juni 2019 @ 12:51:59 #51
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_187434020
Als dit waar is, dan moet Grapperhaus weg. Vandaag nog!!!
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zaterdag 15 juni 2019 @ 12:52:12 #52
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_187434023
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 12:48 schreef Geytenbeekje het volgende:
Waarom doet Nederland zo moeilijk over de klokkenluiders ?
Ze onderzoeken toch op foute dingen ?
Ik vind dat allemaal een beetje vaag
Men wil lekker kunnen rommelen... (witte boorden...) en klokkenluiders lopen alleen maar in de weg!
Zum kotzen natuurlijk! :r
  zaterdag 15 juni 2019 @ 12:55:42 #53
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_187434052
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 12:04 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Hij heeft in de tweede kamer gezegd dat HIJ(lees: zijn ministerie) gene onderzoek gaat doen of laten doen, hij heeft nooit toegezegd dat er geen aangifte gedaan ging worden.
Hij heeft gezegd dat onderzoek doen naar de klokkenluiders niet paste binnen de cultuur die hij voorstond. In het verlengde daarvan ligt natuurlijk dat aangifte ook niet binnen die cultuur past.
Kijk anders even naar zijn gestamel tegenover de journalisten van Nieuwsuur, dan begrijp je misschien hoe achterbaks en gevaarlijk dit stuk stront is.
Life is what you make it.
  zaterdag 15 juni 2019 @ 13:05:40 #54
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_187434174
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 11:45 schreef maryen65 het volgende:
Klokkenluiders worden toch beschermd in NL?
Ken je Ad Bos nog?

Klokkenluider Ad Bos eindigt in camper!
https://toinevanbergen.wo(...)s-eindigt-in-camper/



Maar met hem is het toch nog goed gekomen...

Begin 2009 tekende minister Guusje ter Horst een besluit tot schadevergoeding aan Ad Bos. Bos had ruim tien miljoen geëist, maar hoeveel de Staat hem uitkeert, is niet bekendgemaakt.

Bron: Wikipedia
  zaterdag 15 juni 2019 @ 13:05:42 #55
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_187434175
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 12:40 schreef john2406 het volgende:

[..]

En links hield zijn muil toen?
Wie niets zeggen doet stemt toe.
Nee links houdt niet zijn muil. Die willen drugs legaliseren en zijn een reden dat zoveel corrupte bewindslieden op justitie zijn gesneuveld.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_187434211
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 13:05 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Ken je Ad Bos nog?

Klokkenluider Ad Bos eindigt in camper!
https://toinevanbergen.wo(...)s-eindigt-in-camper/

[ afbeelding ]

Maar met hem is het toch nog goed gekomen...

Begin 2009 tekende minister Guusje ter Horst een besluit tot schadevergoeding aan Ad Bos. Bos had ruim tien miljoen geëist, maar hoeveel de Staat hem uitkeert, is niet bekendgemaakt.

Bron: Wikipedia
Hij heeft de bouwfraude geopenbaard toch?

Uiteindelijk zijn daar ook nooit wezenlijke maatregelen uit voortgevloeid volgens mij.

Ook een affaire waar een VVD luchtje omheen hing trouwens (remember Jorritsma bijvoorbeeld).
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  zaterdag 15 juni 2019 @ 13:12:52 #57
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_187434265
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 13:08 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Hij heeft de bouwfraude geopenbaard toch?

Uiteindelijk zijn daar ook nooit wezenlijke maatregelen uit voortgevloeid volgens mij.

Ook een affaire waar een VVD luchtje omheen hing trouwens (remember Jorritsma bijvoorbeeld).
Pieter Hofstra...
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_187434318
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 13:05 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Nee links houdt niet zijn muil. Die willen drugs legaliseren en zijn een reden dat zoveel corrupte bewindslieden op justitie zijn gesneuveld.
Ik merk er niet veel van, zie alleen of zag alleen maar gedoogpartijen.
Dat beetje wat overbleef, had geen doel om hun muil open te trekken.
  zaterdag 15 juni 2019 @ 14:03:14 #59
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_187434981
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 13:16 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ik merk er niet veel van, zie alleen of zag alleen maar gedoogpartijen.
Dat beetje wat overbleef, had geen doel om hun muil open te trekken.
Van Traa was een links politicus die de verwevenheid tussen onder en bovenwereld naar boven haalde. Een tijdje later was die dood.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_187434991
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 14:03 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Van Traa was een links politicus die de verwevenheid tussen onder en bovenwereld naar boven haalde. Een tijdje later was die dood.
Pim heeft ook niet lang geleefd toch?
Was Pim trouwens links of rechts?

Of kan je die dood van Traa ergens mee combineren?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 15-06-2019 14:07:35 ]
pi_187771815
Fijn dat het hele verhaal toch een staartje heeft gekregen! Vooral moet om te zien hoe meneer gabberhaus dit nog recht probeert te lullen.
  zondag 7 juli 2019 @ 09:56:26 #62
485804 Ship-o-Bricks
The Unsinkable Just Happened
pi_187791231
Verbaast het nog iemand?

Ik heb besloten maar gewoon te genieten van de veenbrand die Nederland anno 2019 is.
  zondag 7 juli 2019 @ 14:05:36 #63
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_187793858
Afschuwelijk dat dit alleen al geopperd, laat staan geaccepteerd wordt. Wat blijft er op deze manier over van de rechtstaat?
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  zondag 7 juli 2019 @ 14:06:40 #64
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_187793879
quote:
10s.gif Op zondag 7 juli 2019 09:56 schreef Ship-o-Bricks het volgende:
Verbaast het nog iemand?

Ik heb besloten maar gewoon te genieten van de veenbrand die Nederland anno 2019 is.
Nee, de verbazing ben ik tenminste allang voorbij. Dit is natuurlijk ook niet voor het eerst. Maar ervan genieten lukt me ook niet, ik woon tenslotte ook in dit land.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_187793980
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 14:04 schreef john2406 het volgende:
Of kan je die dood van Traa ergens mee combineren?
IRT affaire
  Moderator zondag 7 juli 2019 @ 15:39:19 #66
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_187795280
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_187795314
Daarom stem ik FvD
  zondag 7 juli 2019 @ 19:29:34 #68
485804 Ship-o-Bricks
The Unsinkable Just Happened
pi_187801428
quote:
15s.gif Op zondag 7 juli 2019 14:06 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Nee, de verbazing ben ik tenminste allang voorbij. Dit is natuurlijk ook niet voor het eerst. Maar ervan genieten lukt me ook niet, ik woon tenslotte ook in dit land.
Eerste rang, maar daar wordt de prijs dan ook naar betaald.
pi_187808057
quote:
11s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 11:57 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

ECHT!??? Waarom gedraagt hij zich dan als VVD'er?! Had ik inderdaad niet gecheckt maar aangenomen.
Doet verder niks af aan de walgelijkheid van de man en zijn acties. Besmeurt alleen ook het CDA verder. Maar dat electoraat is gelukkig toch al aan de beurt om dood te gaan.
Je had het ook van te voren kunnen uitzoeken of het een CDA'er of VVD'er is.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  maandag 8 juli 2019 @ 08:59:39 #70
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_187808302
Grapperhaus is niet voor niets de laatste tijd enorm veel rookgordijnen op aan het werpen.
pi_189431344
"When exposing a crime is treated as committing a crime, you are ruled by criminals."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')