abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_187694702
quote:
4s.gif Op maandag 1 juli 2019 10:08 schreef Leonos het volgende:
Zaterdag en zondag vanuit Maastricht solo naar huis gefietst.
Op het eind aardig klaar mee en ook geraakt door de rups :P
Geen rondje in de heuvels bij Maastricht gefietst?
pi_187694811
quote:
1s.gif Op maandag 1 juli 2019 10:20 schreef Vinniiee het volgende:

[..]

Geen rondje in de heuvels bij Maastricht gefietst?
Nee, had ik een dag eerder moeten vertrekken en heb weinig vrije dagen meer ;(
pi_187694875
quote:
4s.gif Op maandag 1 juli 2019 10:29 schreef Leonos het volgende:

[..]

Nee, had ik een dag eerder moeten vertrekken en heb weinig vrije dagen meer ;(
Oh dat is wel jammer dan. Toch lekker tripje
pi_187695007
En met de fiets in de trein ook best bevallen. :)
  maandag 1 juli 2019 @ 11:44:50 #255
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_187695884
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2019 09:00 schreef Patroon het volgende:

[..]

Mooi man, zag er goed uit!

We hadden het via insta er al ff over, maar sommige dingen zijn mij nog niet helemaal duidelijk. Jij hebt je tent aan het stuur en het matje + lakenhoes (geen idee wat het is) in je frametas (neem ik aan). Dan heb je je slaapzak in je zadeltas, maar waar laat je dan je kleding?
Tent voorin ja. Achterin matje, slaapzak en lakenzak. En kleding. (In dit geval een fietssetje en gewoonsetje minus de vergeten onderbroek). In de frametas heb ik een batterypack, eten, snoertjes, slot, toiletspullen en gereedschap/reservemateriaal.

Een lakenzak is een soort slaapzak van lakenstof (dus dun katoen of zijde). Hierdoor blijft je slaapzak schoner. Eigenlijk is dat alleen nodig bij donzen slaapzaken omdat die slecht te wassen zijn.

Ik moet wel zeggen dat ik niet heel veel meer mee kan in deze tassen, dus als het wat kouder is moet ik wat op mijn voorvork gaan monteren.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  maandag 1 juli 2019 @ 12:45:13 #256
545 dop
:copyright: dop
pi_187696999
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2019 10:13 schreef Patroon het volgende:

[..]

ja dat snap ik, maar wil wel weten hoe je dat allemaal kan meenemen om te overwegen of ik dat ook allemaal op mijn fiets kwijt kan, als ik in een tentje ga..wil ik ook een slaapzakje mee kunnen.
tent: 1stoks tent (boogje of piramide) zijn het kleinste in gewicht en pakvolume. Moet makkelijk onder de 2kilo kunnen.

Slaapzak: dons iets duurder maar veel lichter en kleiner volume. Wel even goed opletten een zomerslaapzak is veel kleiner dan een winter slaapzak. Donzen zomerslaapzak weegt ruim minder dan 1 kilo.

Slaapmatje. Neem een opblaasbare slaapmat met een goede isolatie waarde. Zijn in verhouding het lichtst en is als het kouder is minstens zo belangrijk als een goede slaapzak.
Je kunt een dikke donzen slaapzak nemen, maar als je slecht geïsoleerd bent van de grond dan heb je het toch koud.
Gewicht van een goed matje is 600 gram met een isolatie waarde van minimaal 3

Ik heb zelf 2 kleine 5liter drybags die naast de setup van kano nog links en rechts aan mijn vork kunnen.
Heb dan genoeg volume voor het noodzakelijke aan kleding. En zelfs kook spullen.
Tent voor net als kano, matje en slaapzak op mijn voorvork met nog 1 kledingstuk bij mijn matje om te zorgen dat gewicht links en rechts gelijk is.
Frame en zadel tas is dan kleding eten, bandje, tools en kook spullen.

Eten wat zonder kookspullen ook makkelijk kan.
(Burrito met rijst bonen en gehakt kun je vooraf klaarmaken en in een folietje in pakken. Prima koud te eten, kan zelfs de volgende ochtend nog als ontbijt.
Onderweg een pasta salade bij de supermarkt is ook prima koude avondmaaltijd.
Zipzakje met muesli of ontbijtgranen. Prima voor de ochtend of als noodrantsoen.
En dan tussendoor natuurlijk gewoon je kansen nemen en afhankelijk waar je bent gewoon uitgebreid lunchen op een terras.
Bedenk je dat eten belangrijk is. Je moet de volgende dag weer, voldoende calorieën. Het is je brandstof.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  maandag 1 juli 2019 @ 12:56:06 #257
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_187697166
Ik reageer vanavond nog wel wat uitgebreider, doe op dit moment een poging om te werken :')
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_187697179
quote:
1s.gif Op maandag 1 juli 2019 12:45 schreef dop het volgende:

[..]

tent: 1stoks tent (boogje of piramide) zijn het kleinste in gewicht en pakvolume. Moet makkelijk onder de 2kilo kunnen.

Slaapzak: dons iets duurder maar veel lichter en kleiner volume. Wel even goed opletten een zomerslaapzak is veel kleiner dan een winter slaapzak. Donzen zomerslaapzak weegt ruim minder dan 1 kilo.

Slaapmatje. Neem een opblaasbare slaapmat met een goede isolatie waarde. Zijn in verhouding het lichtst en is als het kouder is minstens zo belangrijk als een goede slaapzak.
Je kunt een dikke donzen slaapzak nemen, maar als je slecht geïsoleerd bent van de grond dan heb je het toch koud.
Gewicht van een goed matje is 600 gram met een isolatie waarde van minimaal 3

Ik heb zelf 2 kleine 5liter drybags die naast de setup van kano nog links en rechts aan mijn vork kunnen.
Heb dan genoeg volume voor het noodzakelijke aan kleding. En zelfs kook spullen.
Tent voor net als kano, matje en slaapzak op mijn voorvork met nog 1 kledingstuk bij mijn matje om te zorgen dat gewicht links en rechts gelijk is.
Frame en zadel tas is dan kleding eten, bandje, tools en kook spullen.

Eten wat zonder kookspullen ook makkelijk kan.
(Burrito met rijst bonen en gehakt kun je vooraf klaarmaken en in een folietje in pakken. Prima koud te eten, kan zelfs de volgende ochtend nog als ontbijt.
Onderweg een pasta salade bij de supermarkt is ook prima koude avondmaaltijd.
Zipzakje met muesli of ontbijtgranen. Prima voor de ochtend of als noodrantsoen.
En dan tussendoor natuurlijk gewoon je kansen nemen en afhankelijk waar je bent gewoon uitgebreid lunchen op een terras.
Bedenk je dat eten belangrijk is. Je moet de volgende dag weer, voldoende calorieën. Het is je brandstof.
thnx.

Dat laatste is wel duidelijk ja. Dat was afgelopen 4 dagen niet anders. Goed eten en drinken is de basis.

Ik heb geen voorvork montage mogelijkheid (geen nokjes)
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_187698465
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2019 18:38 schreef Atak het volgende:
Nog steeds geen racefiets kunnen vinden. Meeste mensen willen een fortuin voor hun knakenfiets van 10 jaar. Hebben die mensen nooit gehoord van afschrijving?
Welke maat zoek je?
pi_187700829
Bestaat er ook een bagagedrager die je aan de zadelpen kan monteren en dan onderaan de steekassen ofzo?

zoiets:

Ome Alie heeft alles:

Maar ik kan 't mis hebben...
  maandag 1 juli 2019 @ 19:18:01 #261
117107 MarcoD
.........
pi_187703047
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2019 10:13 schreef Patroon het volgende:

[..]

ja dat snap ik, maar wil wel weten hoe je dat allemaal kan meenemen om te overwegen of ik dat ook allemaal op mijn fiets kwijt kan, als ik in een tentje ga..wil ik ook een slaapzakje mee kunnen.
Ben vorig jaar zonder stuurtas en alleen frametas + zadeltas weggeweest. Met kleren en tent slaapzak matje
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
pi_187704822
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2019 19:18 schreef MarcoD het volgende:

[..]

Ben vorig jaar zonder stuurtas en alleen frametas + zadeltas weggeweest. Met kleren en tent slaapzak matje
Prima. Maar kan je ook vertellen hoe je het hebt gepakt?
Maar ik kan 't mis hebben...
  maandag 1 juli 2019 @ 20:53:06 #263
117107 MarcoD
.........
pi_187704981
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2019 20:44 schreef Patroon het volgende:

[..]

Prima. Maar kan je ook vertellen hoe je het hebt gepakt?
Tent, slaapmat, slaapzak, slippers, broek, shirt, onderbroek, windjas en lang ondershirt in zadeltas. Toiletspul en reparatie (2x biba) in frametas, incl pot pindakaas, mes lepel en zak brood + nog wat reepjes, ook powerbank + kabels en stekker, bankpasjes.

En dat was met een vrij grote synthetisch slaapzak, met een kleinere (dons)slaapzak kan ik erg veel ruimte winnen. Slaapsysteem (tent,mat,kleinere slaapzak) kan ik denk ook wel in stuurtas kwijt.

Zal binnenkort eens alles wat ik voor september nodig heb inpakken + lijstje maken.
Gebruik dan zadeltas, stuurtas, toptube tas, en frametas.
Bibas, tooltje, smeermiddel, schoonmaakdoekje, quicklinks, zullen onder de bidon komen. Daarbij heb ik het plan om dan extra fietsbroek en shirt en gabba LM mee te nemen.

[ Bericht 26% gewijzigd door MarcoD op 01-07-2019 21:02:49 ]
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
pi_187706495
quote:
1s.gif Op maandag 1 juli 2019 20:53 schreef MarcoD het volgende:

[..]

Tent, slaapmat, slaapzak, slippers, broek, shirt, onderbroek, windjas en lang ondershirt in zadeltas. Toiletspul en reparatie (2x biba) in frametas, incl pot pindakaas, mes lepel en zak brood + nog wat reepjes, ook powerbank + kabels en stekker, bankpasjes.

En dat was met een vrij grote synthetisch slaapzak, met een kleinere (dons)slaapzak kan ik erg veel ruimte winnen. Slaapsysteem (tent,mat,kleinere slaapzak) kan ik denk ook wel in stuurtas kwijt.

Zal binnenkort eens alles wat ik voor september nodig heb inpakken + lijstje maken.
Gebruik dan zadeltas, stuurtas, toptube tas, en frametas.
Bibas, tooltje, smeermiddel, schoonmaakdoekje, quicklinks, zullen onder de bidon komen. Daarbij heb ik het plan om dan extra fietsbroek en shirt en gabba LM mee te nemen.
Dat is wel knap. Is die achterzak groot? Volgens mij kunnen wij nog 12L, maar dat moet ik even opzoeken.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_187706816
Leuk om die meerdaagse ritten van jullie te volgen op Strava c_/
pi_187706883
Ben sinds april weer begonnen om het fietsen weer op te bouwen. Vandaag de mijlpaal van een solorit van 100 km bereikt. Wel met 2 pauzes van rond de 10 minuten om iets te eten, maar erg tevreden met mijn vordering.

Als ik zie welke afstanden jullie fietsen stelt het nog niet zo veel voor natuurlijk. Nu even kijken wat mijn volgende doel gaat worden.
pi_187707186
@MarcoD dat in september gaat wel een mooi avontuur worden. Ga dat wel ff volgen..
Maar ik kan 't mis hebben...
  maandag 1 juli 2019 @ 22:59:14 #268
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_187707641
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2019 22:21 schreef papert het volgende:
Ben sinds april weer begonnen om het fietsen weer op te bouwen. Vandaag de mijlpaal van een solorit van 100 km bereikt. Wel met 2 pauzes van rond de 10 minuten om iets te eten, maar erg tevreden met mijn vordering.

Als ik zie welke afstanden jullie fietsen stelt het nog niet zo veel voor natuurlijk. Nu even kijken wat mijn volgende doel gaat worden.
2 pauzes van 10 minuten vind ik weinig eigenlijk. En je moet jezelf niet zo naar beneden praten. 100 km is voor iedereen een hele afstand. Goed bezig!
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_187707743
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2019 22:59 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

2 pauzes van 10 minuten vind ik weinig eigenlijk. En je moet jezelf niet zo naar beneden praten. 100 km is voor iedereen een hele afstand. Goed bezig!
Precies! Als ik 100 km fiets neem ik wel vaak een pauze voor een terrasje.
pi_187707850
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2019 23:04 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Precies! Als ik 100 km fiets neem ik wel vaak een pauze voor een terrasje.
Ik ben eigenlijk nooit zo van stoppen of terrasje pakken als ik alleen ben. Wel met anderen, maar dat is dan puur gezelligheid.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_187708441
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2019 23:09 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ik ben eigenlijk nooit zo van stoppen of terrasje pakken als ik alleen ben. Wel met anderen, maar dat is dan puur gezelligheid.
Normale mensen gaan ook geen >100km alleen rijden. Maar dat terzijde.
Vakman pur sang
pi_187708937
quote:
1s.gif Op maandag 1 juli 2019 23:32 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Normale mensen gaan ook geen >100km alleen rijden. Maar dat terzijde.
Ik doe dat zo af en toe wel, maar dan stop ik ook niet. Ik ben overigens ook niet normaal nee.

Met anderen stop ik vaak wel, ivm gezelligheid.
  dinsdag 2 juli 2019 @ 06:17:58 #273
117107 MarcoD
.........
pi_187710598
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2019 22:04 schreef Patroon het volgende:

[..]

Dat is wel knap. Is die achterzak groot? Volgens mij kunnen wij nog 12L, maar dat moet ik even opzoeken.
Had toen de tas van kano geleend, weet niet hoe groot die is maar hij zat wel vol. Zat ook nog een handdoek + fietsslot bij
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
  dinsdag 2 juli 2019 @ 08:22:01 #274
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_187711171
quote:
1s.gif Op maandag 1 juli 2019 23:32 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Normale mensen gaan ook geen >100km alleen rijden. Maar dat terzijde.
Waarom niet? Ik heb meer dan het dubbele daarvan alleen gereden, meer dan eens, inclusief terrasjes.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  dinsdag 2 juli 2019 @ 08:32:08 #275
545 dop
:copyright: dop
pi_187711251
Normale mensen is z'n vaag begrip.
Ken jij normale mensen (wat is de norm)
Wielrenners zijn inderdaad geen normale mensen, het zijn wielrenners!
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')