abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 14 juni 2019 @ 08:57:03 #1
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_187415673
De vernieuwde Stint wordt deze week gekeurd door de RDW, de organisatie die in Nederland de registratie van gemotoriseerde voertuigen verzorgt. Het gaat om een zogeheten pre-keuring, zodat de fabrikant weet of hij op de goede weg is met zijn aanpassingen. Daarna is nog een formele keuring nodig om te bepalen of de elektrische bolderkar ook daadwerkelijk weer de weg op mag.

"We zijn al weken klaar om de duizenden Stints in onze loods om te bouwen", zegt fabrikant Edwin Renzen tegen RTV Utrecht. "Maar we zijn afhankelijk van de goedkeuring van de RDW." Als de pre-keuring positief verloopt, kunnen de volgende keuringen aangevraagd worden.

Renzen heeft haast want hij wil de karren snel ombouwen zodat bijvoorbeeld de kinderdagverblijven die de Stint gebruiken na de zomervakantie de kinderen weer kunnen vervoeren. "De goedkeuring moet nu toch wel binnen een week komen, willen we onze doelen halen. Ik kan pas rustig ademhalen als dat allemaal in gang is gezet."

De Stint werd vorig najaar van de weg gehaald nadat een voertuig in Oss in botsing was gekomen met een trein. Vier kinderen kwamen daarbij om het leven. Na het ongeluk ontstonden twijfels over de technische constructie. Het is nog onduidelijk of het ongeluk in Oss te wijten is aan een mankement aan de Stint, dat wordt nog onderzocht.

Verkeersminister Cora van Nieuwenhuizen besloot dat er nieuw beleid moest komen voor bijzondere voertuigen zoals de Stint. In april ging de Tweede Kamer akkoord met strengere eisen.

De nieuwe versie heeft onder meer andere gordels gekregen. Ook is er een noodstop en een nieuwe gasaandrijving. Per Stint kost het 3000 euro om het voertuig aan te passen. Dat moeten de kinderdagverblijven zelf betalen.

https://nos.nl/artikel/22(...)-getest-bij-rdw.html

Is het onderzoek naar de oorzaak van het ongeval al afgerond?

Noodstop weer terug - waarom was deze er überhaupt afgehaald? Nieuwe gasaandrijving - maar de problemen met de bestaande gashendels waren toch marginaal? Andere gordels - begrijpelijk

Het moet natuurlijk wel voor het begin van het nieuwe schoolseizoen afgerond zijn want de commerciele belangen zijn groot. Groter dan de veiligheid?

Wat ik me ook afvraag is waarom de kinderdagverblijven deze aanpassingen zelf moeten betalen? Is het ongeval en de falende veiligheid de schuld van de kinderdagverblijven? Bij meerdere Stints per kinderdagverblijf kan dat aardig in de papieren lopen.
"Hoka Hey!"
  vrijdag 14 juni 2019 @ 09:13:15 #2
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_187415816
Wat is er mis met een bakfiets die je moet trappen?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  vrijdag 14 juni 2019 @ 09:37:55 #3
287741 matspontius
pi_187416086
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 09:13 schreef Ringo het volgende:
Wat is er mis met een bakfiets die je moet trappen?
Daar passen geen tien kinderen in
"Hoka Hey!"
  vrijdag 14 juni 2019 @ 09:41:05 #4
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_187416134
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 09:37 schreef matspontius het volgende:

[..]

Dus toch commercie voor veiligheid?

Als jij 10 personen met een busje wilt vervoeren, heb je twee rijbewijzen nodig. Bij een stint heb je niets nodig.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  vrijdag 14 juni 2019 @ 09:58:39 #5
287741 matspontius
pi_187416341
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 09:41 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Dus toch commercie voor veiligheid?

Als jij 10 personen met een busje wilt vervoeren, heb je twee rijbewijzen nodig. Bij een stint heb je niets nodig.
Precies, ik krijg alweer een ontzettende vieze bijsmaak bij dit bericht. Het onderzoek naar de oorzaak is schijnbaar nog niet afgerond en gepubliceerd maar toch wordt er al een nieuwe Stints in elkaar geflanst zodat deze voor het nieuwe schooljaar gebruikt kunnen worden. Je zou toch denken dat iedereen door dat drama getriggerd is ....
"Hoka Hey!"
pi_187416620
Die vent kijkt naar de wet en maakt snel wat. Totaal debiel
pi_187416805
Oh is je heksenjacht weer geopend? Ben je je ban van vorige keer vergeten om je absurde gedrag op dit forum? Het zit je allemaal hoog hè? Zo hoog dat zelfs de feiten, net als de vorige keer, weer ver te zoeken zijn.

quote:

[..]

Waarmee ik mijn punt dat je de feiten niet kent direct kracht bij zet.
Na de aanpassingen mogen er nog maar 8 kinderen in:
quote:
Stints moeten een extra rem krijgen. Zitplaatsen moeten worden voorzien van veiligheidsgordels. En er mogen voortaan niet meer dan acht kinderen tegelijk mee worden vervoerd. Dat schrijft minister Van Nieuwenhuizen van Infrastructuur aan de Tweede Kamer.
Bron: https://www.rtlnieuws.nl/(...)jzondere-bromfietsen
  vrijdag 14 juni 2019 @ 10:48:16 #8
287741 matspontius
pi_187416859
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 10:43 schreef GereDathan het volgende:
Oh is je heksenjacht weer geopend? Ben je je ban van vorige keer vergeten om je absurde gedrag op dit forum? Het zit je allemaal hoog hè? Zo hoog dat zelfs de feiten, net als de vorige keer, weer ver te zoeken zijn.
[..]

[..]

Mijn ban? Je eigen ban zal je bedoelen. Ga lekker zo door, ook met schelden in de PM. Dan zal de volgende permanente ban snel volgen :W
"Hoka Hey!"
pi_187416873
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 10:48 schreef matspontius het volgende:

[..]

Mijn ban? Je eigen ban zal je bedoelen. Ga lekker zo door, ook met schelden in de PM. Dan zal de volgende permanente ban snel volgen :W
Ik heb geen ban gehad hoor, ik heb nooit gescholden in een DM.

Maar waarom ga je weer de aandacht proberen af te leiden? Reageer eens op de inhoud. Of haal je kloon er nog even gezellig bij ^O^
  vrijdag 14 juni 2019 @ 10:50:47 #10
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_187416880
Denk niet dat mensen nog zo happig zijn op het vervoer van hun kind in zo'n apparaat.
And so is the past
pi_187416905
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 10:50 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Denk niet dat mensen nog zo happig zijn op het vervoer van hun kind in zo'n apparaat.
Geen enkel probleem mee. Had ik niet voor het ongeluk en ook niet na het ongeluk.

Of stap je ook niet in een vliegtuig of auto? Gebeuren ook veel ongelukken mee.
  vrijdag 14 juni 2019 @ 10:54:04 #12
287741 matspontius
pi_187416908
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 10:50 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Zeker niet op de manier waarop het nu weer wordt aangepakt - dat geeft inderdaad weinig vertrouwen
"Hoka Hey!"
  vrijdag 14 juni 2019 @ 10:55:02 #13
287741 matspontius
pi_187416913
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 10:49 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Ik heb geen ban gehad hoor, ik heb nooit gescholden in een DM.

Maar waarom ga je weer de aandacht proberen af te leiden? Reageer eens op de inhoud. Of haal je kloon er nog even gezellig bij ^O^
Simpele, ik heb dit topic opgestart waarin ik de inhoud weergeef. Jij begrijpen?
"Hoka Hey!"
pi_187417020
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 10:55 schreef matspontius het volgende:

[..]

Simpele, ik heb dit topic opgestart waarin ik de inhoud weergeef. Jij begrijpen?
Je geeft verkeerde feiten, zoals altijd.

Het blijft lastig hè, toegeven als je fout blijkt te zitten. "Inderdaad Gere, waar ik 10 zei bedoel ik 8."
pi_187417086
quote:

[..]

Normale bakfiets kun je makkelijk 10 kinderen in kwijt. Alleen die "kort pittig kapsel moeder uit de jordaan" bakfiets niet.

Een normale kan zeer goed.
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
  vrijdag 14 juni 2019 @ 11:17:05 #16
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_187417156
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 10:53 schreef GereDathan het volgende:

Geen enkel probleem mee. Had ik niet voor het ongeluk en ook niet na het ongeluk.

7 miljoen auto's vergelijken met een handjevol stints en dan roepen dat 'er ook veel ongelukken mee gebeuren'. _O-

De taxibusjes die voorheen gebruikt werden door BSO's voor het vervoer van kinderen, zijn wel een klap veiliger.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  vrijdag 14 juni 2019 @ 11:26:13 #17
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_187417274
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 10:53 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Ik vind het allemaal maar niks. Zelfde met bakfietsen. Mooiste zijn de zogenaamde zevenzitterauto's waar ze de kleinste kinderen in de kofferbak zetten. Blijft niks van over als het mis gaat.

Dit soort voertuigen zijn wmb gewoon niet geschikt voor vervoer van personen in het dagelijks verkeer.
And so is the past
pi_187417277
Ah het kloontje is ook weer aangezet *O* (zoals ik al voorspelde)
pi_187417370
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 11:26 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Ik vind het allemaal maar niks. Zelfde met bakfietsen. Mooiste zijn de zogenaamde zevenzitterauto's waar ze de kleinste kinderen in de kofferbak zetten. Blijft niks van over als het mis gaat.

Dit soort voertuigen zijn wmb gewoon niet geschikt voor vervoer van personen in het dagelijks verkeer.
Ik zie kinderen liever in een milieuvriendelijke Stint over het fietspad gaan met beperkte snelheid dan in een vervuilende diesel auto of busje wat constant moet wringen om op plekken te komen waar hij eigenlijk niet kan komen.

Als er een taxibusje of 7-zitter op het spoor was stilgevallen, dan waren er minstens zoveel doden geweest. Het was simpelweg een ongelukkige samenloop van omstandigheden die niet zomaar weer voorkomt.

Overigens ben ik wel heel erg voor de veranderingen. 2 van de omstandigheden waren in mijn ogen het niet hard genoeg kunnen remmen en ontbreken van een noodstop. Als 1 van beiden aanwezig was geweest, had het heel anders kunnen aflopen. Het waren niet de oorzaken en ook geen zekerheid op voorkomen, maar het had op zijn minst de bestuurster meer kansen gegeven om het ding tijdig stil te krijgen.

Maar hoe moeten ze het dan doen in jouw ogen? Een auto of busje brengt risico's met zich mee, lopen neemt risico's mee, fietsen brengt risico's met zich mee. Je kan moeilijk alle kinderen op school of een KDV/BSO in bubbeltjesplastic wikkelen en stil laten zitten in een betonnen bunker.
  vrijdag 14 juni 2019 @ 12:52:15 #20
287741 matspontius
pi_187418684
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 11:11 schreef Posergoth6667 het volgende:

[..]

Normale bakfiets kun je makkelijk 10 kinderen in kwijt. Alleen die "kort pittig kapsel moeder uit de jordaan" bakfiets niet.

Een normale kan zeer goed.
[ afbeelding ]
Moet je wel flinke beenspieren voor hebben hoor :Y
"Hoka Hey!"
pi_187419007
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 12:52 schreef matspontius het volgende:

[..]

Moet je wel flinke beenspieren voor hebben hoor :Y
Nee hoor. De vertanding is dusdanig dat je hier gewoon mee kunt rijden, alleen ga je niet snel.
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
pi_187419650
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 10:43 schreef GereDathan het volgende:
[..]

[..]

Bans mogen niet besproken worden en wat een felle toon. Je zit hier op een forum waar iedereen zijn eigen mening mag hebben. Ook al staat die lijnrecht tegenover jouw mening.
pi_187420071
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 14:16 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Bans mogen niet besproken worden en wat een felle toon. Je zit hier op een forum waar iedereen zijn eigen mening mag hebben. Ook al staat die lijnrecht tegenover jouw mening.
Ja juf.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_187422913
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 14:52 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Ja juf.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mooi zo
Spoiler.. alsjeblieft niet spoiler...
pi_187436772
Beetje laat he, als ze nu iets vinden zetten ze zichzelf dan niet voor (aap).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')