abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Moderator zondag 16 juni 2019 @ 11:28:54 #76
54278 crew  Tijger_m
42
pi_187451276
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2019 11:26 schreef Elzies het volgende:

[..]

Maar Boris Johnson wordt wel de nieuwe premier van het VK. Met volledige support van Donald Trump.

Dikke middelvinger terug. :W
Ja en dan? Kan hij Khan ontslaan of zo?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_187451376
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2019 11:28 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ja en dan? Kan hij Khan ontslaan of zo?
Waarom zou Johnson Khan willen ontslaan?

Boris en Donald zien in Khan juist een een geschikte kop van Jut om op te slaan. Doet het perfect bij hun eigen aanhang.
pi_187451399
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2019 11:26 schreef Elzies het volgende:

[..]

Maar Boris Johnson wordt wel de nieuwe premier van het VK. Met volledige support van Donald Trump.

Dikke middelvinger terug. :W
Maakt het dat feitelijk of moreel juist? Je zou juist af moeten keuren dat zo'n incapabele leugenaar deze belangrijke positie gaat innemen i.p.v. anderen uitlachen dat ze 'verliezen'.
pi_187451524
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2019 11:35 schreef archito het volgende:

[..]

Maakt het dat feitelijk of moreel juist? Je zou juist af moeten keuren dat zo'n incapabele leugenaar deze belangrijke positie gaat innemen i.p.v. anderen uitlachen dat ze 'verliezen'.
Zo werkt wel het politieke spel. Briljant gespeeld met natuurlijk enkele tegenslagen.

Jammer-klagen dat de gekozen politieke winnaar niet deugt zet geen zoden aan de dijk.

Het gaat uiteindelijk tegen zichzelf keren. Dat zien we nu ook binnen de Democratische Partij in de VS die met hun anti-Trump obsessie steeds interner verdeel raakt tussen hardliners en leden die beseffen dat het een verloren impeachment strijd is geworden met mogelijk een herverkiezing voor Trump in 2020.

Boris Johnson heeft evenwel het politieke spel sluw gespeeld. Heeft May als een gieter laten afgaan waarmee hij als hardliner Brexeteer straks ongehinderd op 31 oktober de Brexit kan laten voltooien. Precies op zijn voorwaarden.
  Overall beste user 2022 zondag 16 juni 2019 @ 11:58:26 #80
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_187451718
Waarom dan pas? Hij wil een harde Brexit. Dat kan elke dag volgens de uitstelafspraak. Een dag na de benoeming van Bojo mag het VK wat mij betreft uit de EU donderstralen. De reat is onnodige uitstel.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 zondag 16 juni 2019 @ 11:59:02 #81
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_187451721
Maar er is een brexittopic.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Moderator zondag 16 juni 2019 @ 12:08:27 #82
54278 crew  Tijger_m
42
pi_187451852
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2019 11:34 schreef Elzies het volgende:

[..]

Waarom zou Johnson Khan willen ontslaan?

Boris en Donald zien in Khan juist een een geschikte kop van Jut om op te slaan. Doet het perfect bij hun eigen aanhang.
Nogmaals, wat is daarvan de relevantie? Johnson houd angstvallig zijn mond over Khan vanwege zijn eigen akkefietjes zoals de Garden Bridge.

Trumps aanhang geeft volgens mij niet veel om de burgemeester van Londen. Sterker nog, het kan ze geen zak schelen en zoals het er nu voorstaat is het eerder exit Trump dan Khan.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_187451865
Je moet wel echt enorm kinderachtig zijn als je politiek als een 'spel' ziet met slechts winnaars en verliezers in een politiek spectrum...

Het is dezelfde debiele zero sum benadering die Trump hanteert mbt z'n handelsoorlog.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_187451891
quote:
15s.gif Op zondag 16 juni 2019 12:09 schreef Barbusse het volgende:
Je moet wel echt enorm kinderachtig zijn als je politiek als een 'spel' ziet met slechts winnaars en verliezers in een politiek spectrum...

Het is dezelfde debiele zero sum benadering die Trump hanteert mbt z'n handelsoorlog.
De democraten zijn het niet met je eens.
Tenzij je bedoelt dat je verkiezingen niet kan verliezen en resultaten niet gerespecteerd hoeven te worden.
pi_187451965
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2019 12:10 schreef Chivaz het volgende:

[..]

De democraten zijn het niet met je eens.
Tenzij je bedoelt dat je verkiezingen niet kan verliezen en resultaten niet gerespecteerd hoeven te worden.
Ik heb werkelijk geen idee waar ke op doelt met deze opmerking. Tenzij jij zelf het punt wat ik maakte bevestigd met wederom een 'het zijn de democraten, dus slecht' opmerking.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  Overall beste user 2022 zondag 16 juni 2019 @ 12:16:04 #86
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_187451967
realDonaldTrump twitterde op zondag 16-06-2019 om 03:15:23 Do you believe that the Failing New York Times just did a story stating that the United States is substantially increasing Cyber Attacks on Russia. This is a virtual act of Treason by a once great paper so desperate for a story, any story, even if bad for our Country..... reageer retweet
realDonaldTrump twitterde op zondag 16-06-2019 om 03:15:24 .....ALSO, NOT TRUE! Anything goes with our Corrupt News Media today. They will do, or say, whatever it takes, with not even the slightest thought of consequence! These are true cowards and without doubt, THE ENEMY OF THE PEOPLE! reageer retweet
Cyber Command gaf al aan dat ze Trump niet informeerden uit angst dat hij alles direct aan Poetin zou opbiechten. Poetin zal nu Trump op het matje gaan roepen om tekst en uitleg te geven. Dus de boosheid van Trump is begrijpelijk. Hij staat voor lul bij zijn meester omdat het duidelijk is dat hij zijn strijdkrachten niet kan controleren.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_187452016
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2019 12:15 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Ik heb werkelijk geen idee waar ke op doelt met deze opmerking. Tenzij jij zelf het punt wat ik maakte bevestigd met wederom een 'het zijn de democraten, dus slecht' opmerking.
Stacey Abrams en natuurlijk heel de nasleep van de verkiezingen.
Democratie heeft altijd winnaars en verliezers, de tijd van compromissen sluiten zijn blijkbaar voorbij, ik denk daarom ook dat men verkiezingsuitslagen derhalve liever niet meer accepteerd.
pi_187452034
Wel grappig natuurlijk dat de man die Poetin geloofde boven z'n eigen veiligheidsdiensten en aangaf informatie over politieke tegenstanders aan te zullen nemen als het afkomstig is van een buitenlandse bron anderen beschuldigt van verraad :')
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  Overall beste user 2022 zondag 16 juni 2019 @ 12:21:56 #89
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_187452042
NYTimesPR twitterde op zondag 16-06-2019 om 05:00:53 @realDonaldTrump Accusing the press of treason is dangerous.We described the article to the government before publication. As our story notes, President Trump’s own national security officials said there were no concerns. https://t.co/MU020hxwdc https://t.co/4CIfcqKoEl reageer retweet
Het kan dus gewoon een waarschuwing zijn geweest. "Hey, Vlad! Opbokken met je gekloot of het licht gaat uit in Moskou."


Dat Trump over de zeik gaat is alleen maar een teken van zwakte.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_187452084
De tijd van compromissen sluiten is vakkundig de nek omgedraaid door zorgvuldig en doelbewust gop beleid dat al in de jaren 80 in gang werd gezet.

En mensen die 1 voorbeeld van het handelen van 1 persoon extrapoleren naar een hele politieke partij en dat als een soort beleid zien zijn de moeite van een discussie niet waard. So please fuck off met je Stacey Abrams gezeik.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_187452422
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2019 12:26 schreef Barbusse het volgende:
En mensen die 1 voorbeeld van het handelen van 1 persoon extrapoleren naar een hele politieke partij en dat als een soort beleid zien zijn de moeite van een discussie niet waard. So please fuck off met je Stacey Abrams gezeik.
Holy shit!!! De ironie! :D
  Overall beste user 2022 zondag 16 juni 2019 @ 12:55:04 #92
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_187452503
Newsweek twitterde op zondag 16-06-2019 om 09:10:06 Ivanka Trump is frustrated "all the time" that the media doesn't cover her work morehttps://t.co/dUOLK5UbBP reageer retweet
Ze doet helemaal niets.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_187452525
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2019 12:50 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Holy shit!!! De ironie! :D
Nou, leg uit :)
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_187452656
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2019 12:56 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Nou, leg uit :)
Lees anders deze hele topicreeks terug.
pi_187452724
quote:
15s.gif Op zondag 16 juni 2019 12:09 schreef Barbusse het volgende:
Je moet wel echt enorm kinderachtig zijn als je politiek als een 'spel' ziet met slechts winnaars en verliezers in een politiek spectrum...

Niet kinderachtig, maar realistisch.

Boris Johnson heeft het spel goed gespeeld. Niet teveel op de voorgrond tijdens het geklungel met May. Eerst aftreden als minister van Buitenlandse Zaken en achter de schermen invloed opbouwen binnen de eigen Conservatieve Partij waaruit Johnson als Brexit-redder en nieuwbakken premier zichzelf uiteindelijk naar voren schuift.

Donald Trump heeft dit spel op zijn eigen wijze ook succesvol gespeeld. Zijn rol als underdog wierp zijn vruchten af. Eerst rekende hij af met al zijn republikeinse mede-presidentskandidaten (waaronder de gedoodverfde favoriet Jeb Bush) en vervolgens wist hij alle shit die over hem heen kwam te pareren en om te zetten in populariteit. Met als pronkstuk de overwinning op Hillary Clinton. Nogmaals, dan heb je het spel gewoon goed gespeeld.

Dat doet Trump overigens nog steeds. Zijn eigen Twitteraccount inzetten om de media te bespelen en te verdelen. Een slachtofferrol innemen tegenover zijn politieke tegenstanders die hem met framing en blaming tevergeefs kapot proberen te maken. Juist die slachtofferrol en onverzettelijkheid maakt hem weer populairder bij zijn eigen aanhang.

Ik zie inmiddels wel overeenkomsten tussen tussen het spel die zowel Boris Johnson en Donald Trump aan het spelen zijn.

Johnson profiteert bij de inmiddels toegeslagen Brexit-moeheid waarmee hij de Britten op 31 oktober ongestoord uit de EU weet te lozen.

Trump profiteert van de al drie jaar durende pogingen van de Democratische Partij om hem publiekelijk kapot te maken. Zeker nu het Mueller rapport hem vrijsprak van heulen met de Russen tijdens zijn verkiezingscampagne. De Democratische Partij die hierdoor verdeeld achterblijft tussen hardliners die nog steeds geloven in impeachment tegenover een Nancy Pelosi die stilletjes aan beseft de strijd tegen Trump te verliezen.

Netjes of niet, het is en blijft een spel. En die wordt aan beide zijden hard gespeeld.
pi_187452732
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2019 13:05 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Lees anders deze hele topicreeks terug.
Ik had het niet tegen jou.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_187453078
Ik vind het wel lachen altijd om te zien hoe die Trump trolls volledig in hun eigen wereldje lijken te leven. Ze geloven volledig in de analyses van hun gekleurde media, wat een perfecte nuttige idioten. Het is ergens wel eng dat die types helemaal niet voor zichzelf kunnen denken...
pi_187453158
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2019 13:35 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Ik vind het wel lachen altijd om te zien hoe die Trump trolls volledig in hun eigen wereldje lijken te leven. Ze geloven volledig in de analyses van hun gekleurde media, wat een perfecte nuttige idioten. Het is ergens wel eng dat die types helemaal niet voor zichzelf kunnen denken...
Ik vind het maar gevaarlijk. Een beleid toejuichen dat de ongelijkheid vergroot, LGBT rechten terug draait, kinderen in kooien stopt, milieubescherming ongedaan maakt, enzovoort enzovoort, en dat allemaal omdat ze zo genieten van 'librul tears'. Niet willen weten dat ze zelf ook slachtoffer zijn. Brrr.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_187453306
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2019 13:41 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Ik vind het maar gevaarlijk. Een beleid toejuichen dat de ongelijkheid vergroot, LGBT rechten terug draait, kinderen in kooien stopt, milieubescherming ongedaan maakt, enzovoort enzovoort, en dat allemaal omdat ze zo genieten van 'librul tears'. Niet willen weten dat ze zelf ook slachtoffer zijn. Brrr.
Ja maar vergrote ongelijkheid is goed als je denkt aan de goede kant ervan te staan. LGBT rechten gaat over minderheden en de Trumpgelovigen zien zichzelf als een meerderheid. Kinderen in de kooien zijn wederom minderheden dus niet boeiend. Klimaatverandering is volgens deze lui natuurlijk onzin. Enzovoort enzovoort. En op die manier volgen de Trumpgelovigen perfect hun leiders. Dat ze er zelf ook bekaaid afkomen klopt maar dat hebben ze natuurlijk niet door. Als je niet voor jezelf kunt denken kun je dit soort zaken ook niet inzien.
  Overall beste user 2022 zondag 16 juni 2019 @ 14:08:50 #100
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_187453543
kylegriffin1 twitterde op zondag 16-06-2019 om 14:00:00 The NRA reportedly ended 2018 about $10.8 million debt. https://t.co/FbCIOKDWji reageer retweet
Mooi zo. Steun krijgen ze wel in de vorm van "Thoughts and prayers".
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')