abonnement Unibet Coolblue
  Moderator zondag 23 juni 2019 @ 20:19:22 #251
54278 crew  Tijger_m
42
pi_187569525
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2019 20:08 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Daily Telegraph krijgt gewoon bevelen van HSBC ;)
Nee, anders zou de Telegraph anti-Brexit zijn. Zoek maar eens op wie de eigenaren zijn.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zondag 23 juni 2019 @ 20:27:14 #252
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_187569625
quote:
1s.gif Op zondag 23 juni 2019 20:19 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nee, anders zou de Telegraph anti-Brexit zijn. Zoek maar eens op wie de eigenaren zijn.
Dat het belastingfraudeurs zijn?

De Telegraph heeft in het verleden absoluut hun oren laten hangen naar HSBC en hun advertentie inkomsten.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Moderator zondag 23 juni 2019 @ 20:58:17 #253
54278 crew  Tijger_m
42
pi_187570050
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2019 20:27 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dat het belastingfraudeurs zijn?

De Telegraph heeft in het verleden absoluut hun oren laten hangen naar HSBC en hun advertentie inkomsten.
Ok joh. HSBC verplaatst hun HQ naar Parijs maar jij denkt dat ze de Telegraph controlene, een pro Brexit krant.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_187571954
De campagne van Boris Johnson lijkt in veel opzichten op de campagne van May in 2017. Overal voor weglopen en mediaoptredens tot een minimum beperken. Daar redt hij misschien nu de leiderschapsverkiezingen mee, maar in een general election gaat dat niet werken.

Boris zou het electorale wondermiddel van de Tories gaan worden maar tot dusver is hij in verkiezingscampagnes uitermate teleurstellend.
pi_187572347
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2019 22:29 schreef westwoodblvd het volgende:
De campagne van Boris Johnson lijkt in veel opzichten op de campagne van May in 2017. Overal voor weglopen en mediaoptredens tot een minimum beperken. Daar redt hij misschien nu de leiderschapsverkiezingen mee, maar in een general election gaat dat niet werken.

Boris zou het electorale wondermiddel van de Tories gaan worden maar tot dusver is hij in verkiezingscampagnes uitermate teleurstellend.
Hmmm, als de brexit gedaan is (en Farage dus geen factor meer) en Corbyn de andere grote kandidaat blijft, dan lijkt weglopen en geen fouten maken geen slechte tactiek. Corbyn maakt namelijk wel genoeg fouten en dan komen de stemmers vanzelf naar je toe.

Ik geef toe: eigenlijk is voor deze tactiek een kleurloze grijze muis veel beter dan Johnson.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zondag 23 juni 2019 @ 22:59:26 #256
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_187572688
quote:
1s.gif Op zondag 23 juni 2019 22:45 schreef Hanca het volgende:

[..]

Hmmm, als de brexit gedaan is (en Farage dus geen factor meer) en Corbyn de andere grote kandidaat blijft, dan lijkt weglopen en geen fouten maken geen slechte tactiek. Corbyn maakt namelijk wel genoeg fouten en dan komen de stemmers vanzelf naar je toe.

Ik geef toe: eigenlijk is voor deze tactiek een kleurloze grijze muis veel beter dan Johnson.
Een alternatieve visie:

Bij een harde brexit is de situatie dan dat een handelsovereenkomst gesloten zal "moeten" gaan worden met de EU en talloze andere landen of handelsgebieden

Farage gaat dan, neem ik aan, beloven dat als beste te kunnen doen. Hij had immers "voorzien" dat de EU een moeras was waar ze maar met moeite uit kwamen.
  zondag 23 juni 2019 @ 23:19:14 #257
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_187573184
De levensverwachting en gezonde levensjaren is aan het dalen in Groot Brittannië, lekker hoor!

https://mobile.twitter.co(...)/1142717513060487168
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Moderator maandag 24 juni 2019 @ 00:33:59 #258
54278 crew  Tijger_m
42
pi_187574248
quote:
1s.gif Op zondag 23 juni 2019 22:45 schreef Hanca het volgende:

[..]

Hmmm, als de brexit gedaan is (en Farage dus geen factor meer) en Corbyn de andere grote kandidaat blijft, dan lijkt weglopen en geen fouten maken geen slechte tactiek. Corbyn maakt namelijk wel genoeg fouten en dan komen de stemmers vanzelf naar je toe.

Ik geef toe: eigenlijk is voor deze tactiek een kleurloze grijze muis veel beter dan Johnson.
Maar hij zal aan de bak moeten om die Brexit te krijgen en dat gaat niet stilletjes. Sowieso is er in het Parlementen nergens een meerderheid voor en hij heeft geclaimed een betere deal te gaan maken.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator maandag 24 juni 2019 @ 00:35:49 #259
54278 crew  Tijger_m
42
pi_187574268
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2019 22:59 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Een alternatieve visie:

Bij een harde brexit is de situatie dan dat een handelsovereenkomst gesloten zal "moeten" gaan worden met de EU en talloze andere landen of handelsgebieden

Farage gaat dan, neem ik aan, beloven dat als beste te kunnen doen. Hij had immers "voorzien" dat de EU een moeras was waar ze maar met moeite uit kwamen.
Dat kan maar zodra Brexit een feit is zal Farage wel zijn grootste troef kwijt zijn en zonder Brexit gaan de Tories geen verkiezingen uitschrijven.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 24 juni 2019 @ 01:00:03 #260
408813 crew  trein2000
pi_187574436
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2019 00:35 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat kan maar zodra Brexit een feit is zal Farage wel zijn grootste troef kwijt zijn en zonder Brexit gaan de Tories geen verkiezingen uitschrijven.
Hoe lang is de zittingstermijn van dat parlement nog?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_187574460
quote:
1s.gif Op zondag 23 juni 2019 22:45 schreef Hanca het volgende:

[..]

Hmmm, als de brexit gedaan is (en Farage dus geen factor meer) en Corbyn de andere grote kandidaat blijft, dan lijkt weglopen en geen fouten maken geen slechte tactiek. Corbyn maakt namelijk wel genoeg fouten en dan komen de stemmers vanzelf naar je toe.

Ik geef toe: eigenlijk is voor deze tactiek een kleurloze grijze muis veel beter dan Johnson.
"Als de brexit gedaan is" is nogal een aanname. Johnson zal dan concessies moeten doen die hem niet populairder zullen maken. No deal Brexit komt niet door het parlement.

Het blijft verbazingwekkend dat velen niet lijken te beseffen dat Johnson gewoon tegen dezelfde problemen als May gaat aanlopen, alleen dan als minder capabele politicus.
  Moderator maandag 24 juni 2019 @ 07:09:39 #262
236264 crew  capricia
pi_187575139
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2019 01:04 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

"Als de brexit gedaan is" is nogal een aanname. Johnson zal dan concessies moeten doen die hem niet populairder zullen maken. No deal Brexit komt niet door het parlement.

Het blijft verbazingwekkend dat velen niet lijken te beseffen dat Johnson gewoon tegen dezelfde problemen als May gaat aanlopen, alleen dan als minder capabele politicus.
Ik heb gisteravond ontdekt dat de persoon waarbij de Britten moeten aankloppen voor een handelsverdrag met de EU, niemand minder is dan Sabine Weyand.
Dat is die mevrouw die inhoudelijk verantwoordelijk was voor de onderhandelingen over de WA.
Wat een zoete ironie. :+

https://www.google.nl/amp(...)-to-senior-trade-job
Definitely not CIA
  maandag 24 juni 2019 @ 07:27:35 #263
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_187575200
quote:
1s.gif Op maandag 24 juni 2019 07:09 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik heb gisteravond ontdekt dat de persoon waarbij de Britten moeten aankloppen voor een handelsverdrag met de EU, niemand minder is dan Sabine Weyand.
Dat is die mevrouw die inhoudelijk verantwoordelijk was voor de onderhandelingen over de WA.
Wat een zoete ironie. :+

https://www.google.nl/amp(...)-to-senior-trade-job
Je krijgt er toch wel een beetje verdrag van Versailles vibes bij hè? Groot verschil dat de Britten natuurlijk echt hebben kunnen onderhandelen over withdrawal agreement, maar nu die er ligt, is het slikken. No-deal Brexit, dan komt alles gewoon weer precies hetzelfde op tafel als voorwaarden voor een permanent verdrag.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_187575219
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2019 01:04 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

"Als de brexit gedaan is" is nogal een aanname. Johnson zal dan concessies moeten doen die hem niet populairder zullen maken. No deal Brexit komt niet door het parlement.

Het blijft verbazingwekkend dat velen niet lijken te beseffen dat Johnson gewoon tegen dezelfde problemen als May gaat aanlopen, alleen dan als minder capabele politicus.
Dat besef ik me prima en ik weet ook dat het een aanname is. Men had het hier alleen over general elections en ik verwacht echt wel dat de brexit er komt voor er verkiezingen zijn. Dat risico gaan de Tories niet nemen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_187575279
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2019 07:27 schreef nixxx het volgende:

[..]

Je krijgt er toch wel een beetje verdrag van Versailles vibes bij hè? Groot verschil dat de Britten natuurlijk echt hebben kunnen onderhandelen over withdrawal agreement, maar nu die er ligt, is het slikken. No-deal Brexit, dan komt alles gewoon weer precies hetzelfde op tafel als voorwaarden voor een permanent verdrag.
Ik zie de overeenkomsten niet. Bij het verdrag van Versailles had Duitsland niets te eisen. Bij deze WA loopt het zo moeizaam omdat de Engelsen allemaal onrealistisch dingen willen en barrières opwerpen (red lines).
  maandag 24 juni 2019 @ 07:49:18 #266
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_187575308
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2019 01:04 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

"Als de brexit gedaan is" is nogal een aanname. Johnson zal dan concessies moeten doen die hem niet populairder zullen maken. No deal Brexit komt niet door het parlement.
Dat weet ik nog niet zo zeker. Moet zoiets eigenlijk door het parlement komen?

quote:
Het blijft verbazingwekkend dat velen niet lijken te beseffen dat Johnson gewoon tegen dezelfde problemen als May gaat aanlopen, alleen dan als minder capabele politicus.
Die conclusie kan je daar ook niet aan verbinden.
pi_187575322
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2019 07:49 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Dat weet ik nog niet zo zeker. Moet zoiets eigenlijk door het parlement komen?

Ja
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 24 juni 2019 @ 07:57:13 #268
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_187575341
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2019 07:52 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ja
Maar wat dan als de EU zegt: We willen geen deal met je VK, geen enkele deal?

Wat gebeurd er dan? Wordt het Britse parlement dan opgeheven en het hele VK verbeurd verklaard? Volgens jouw logica kan dan niks meer.
  maandag 24 juni 2019 @ 07:59:30 #269
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_187575350
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2019 07:57 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Maar wat dan als de EU zegt: We willen geen deal met je VK, geen enkele deal?

Wat gebeurd er dan? Wordt het Britse parlement dan opgeheven en het hele VK verbeurd verklaard? Volgens jouw logica kan dan niks meer.
Dan blijft het UK gewoon in de EU
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  maandag 24 juni 2019 @ 07:59:55 #270
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_187575353
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2019 07:57 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Maar wat dan als de EU zegt: We willen geen deal met je VK, geen enkele deal?

Wat gebeurd er dan? Wordt het Britse parlement dan opgeheven en het hele VK verbeurd verklaard? Volgens jouw logica kan dan niks meer.
Maar dat gaat de EU nooit zeggen, dus wat is je punt?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_187575359
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2019 07:57 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Maar wat dan als de EU zegt: We willen geen deal met je VK, geen enkele deal?

Wat gebeurd er dan? Wordt het Britse parlement dan opgeheven en het hele VK verbeurd verklaart? Volgens jouw logica kan dan niks meer.
Het is niet mijn logica, het is de Britse wet. De EU kan de Britten er niet uit schoppen, dat kan niet volgens het EU verdrag. Een lid kan er alleen zelf uit stappen. En zolang er geen goedkeuring van het parlement is, mag de Britse PM niet tekenen voor uittreding anders overtreedt hij of zij de wet.

Daar kan de EU verder weinig aan doen.


Daarom klopt het ook niet dat mensen no deal de default option noemen. In de EU blijven is de default option, hetgene wat gebeurd als er geen akkoord is.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 24 juni 2019 @ 08:04:15 #272
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_187575381
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2019 07:59 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Maar dat gaat de EU nooit zeggen, dus wat is je punt?
Mijn punt is dat in dat geval het VK toch iets kan en zelfs moet doen wat "onmogelijk" is. Je kan dus niet beweren dat dit of dat onmogelijk is.
pi_187575390
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2019 08:04 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Mijn punt is dat in dat geval het VK toch iets kan en zelfs moet doen wat onmogelijk is. Je kan dus niet beweren dat dit of dat onmogelijk is.
Nee, hoor. Ze moeten namelijk niet uit de EU stappen, daar gaan ze helemaal zelf over. Nog steeds.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 24 juni 2019 @ 08:14:29 #274
56724 Wombcat
rent wiel
pi_187575423
quote:
1s.gif Op maandag 24 juni 2019 08:00 schreef Hanca het volgende:

[..]

Het is niet mijn logica, het is de Britse wet. De EU kan de Britten er niet uit schoppen, dat kan niet volgens het EU verdrag. Een lid kan er alleen zelf uit stappen. En zolang er geen goedkeuring van het parlement is, mag de Britse PM niet tekenen voor uittreding anders overtreedt hij of zij de wet.
Er is toch al getekend voor uittreding doordat het VK art. 50 in werking stelde?
quote:
Daar kan de EU verder weinig aan doen.

Daarom klopt het ook niet dat mensen no deal de default option noemen. In de EU blijven is de default option, hetgene wat gebeurd als er geen akkoord is.
Volgens wat ik hier lees, is geen deal wel degelijk de default.

quote:
Als er geen akkoord komt en ook geen overeenstemming over verlenging van de termijn, dan verlaat het betreffende land automatisch de EU na de periode van twee jaar.
(...)
In artikel 50 is niets geregeld over het tussentijds terugkomen op de wens de EU te verlaten, maar hierover heeft het Europees Hof van Justitie in december 2018 wel een uitspraak gedaan. Een Schotse rechter vroeg naar aanleiding van de brexitprocedure aan het Europees Hof of een vertrekbesluit eventueel kan worden herroepen. Het Hof oordeelde dat een lidstaat de procedure zelf kan stopzetten en terugdraaien zonder toestemming van de andere EU-landen. Dit kan niet meer als de procedure is afgerond, dus is goedgekeurd door alle nationale parlementen van de afzonderlijke lidstaten. Vóór deze uitspraak gingen de EU-landen er vanuit dat de artikel 50-procedure alleen gestopt kan worden als alle lidstaten daarmee akkoord zouden gaan.
Niet uittreden vereist dus een actieve handeling van het VK. No deal gebeurt automatisch.
in a crowd you lose humanity
  maandag 24 juni 2019 @ 08:18:29 #275
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_187575444
quote:
1s.gif Op maandag 24 juni 2019 08:00 schreef Hanca het volgende:

[..]

Het is niet mijn logica, het is de Britse wet. De EU kan de Britten er niet uit schoppen, dat kan niet volgens het EU verdrag. Een lid kan er alleen zelf uit stappen. En zolang er geen goedkeuring van het parlement is, mag de Britse PM niet tekenen voor uittreding anders overtreedt hij of zij de wet.

Daar kan de EU verder weinig aan doen.


Daarom klopt het ook niet dat mensen no deal de default option noemen. In de EU blijven is de default option, hetgene wat gebeurd als er geen akkoord is.
Wat een onzin. Men is al uitgetreden, alleen het moment is uitgesteld.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')