abonnement Unibet Coolblue
pi_187391033
Kom zelf uit Den Helder.
Weet (allicht iemand die ook in de buurt van Den Helder woont) waar deze precies/het best te zien zijn?
En wanneer precies?? Berichtgevingen zijn nogal verwarrend.
Als iedereen aan zichzelf denkt, word er aan iedereen gedacht.
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 12 juni 2019 @ 20:38:13 #2
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_187394346
Dit twitter account volgen :)

https://twitter.com/NLCalerts

Op het AKM e.V forum worden meldingen van waarnemingen in Duitsland geplaatst :) Deze heeft mijn voorkeur omdat Duitsland.

https://forum.meteoros.de(...)1ddf88c89f5cfcc94717
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Moderator donderdag 13 juni 2019 @ 08:38:03 #3
8781 crew  Frutsel
pi_187401068


quote:
Lichtende nachtwolken verlichten de Nederlandse lucht

Het loont om deze tijd van het jaar na zonsondergang en voor zonsopgang even naar boven te kijken. De kans dat je een bijzonder weerfenomeen treft, is vrij groot. Zogeheten lichtende nachtwolken waren gisteravond in heel het land te zien.

Lichtende nachtwolken ontstaan wanneer hele kleine ijskristallen op stofdeeltjes gevormd worden. De wolken zijn zichtbaar rond het begin van de astronomische zomer op 21 juni, als het hoog in de atmosfeer het koudst is.

"Wanneer de zon bij ons onder is en het donker wordt, worden de wolken alsnog door de zon beschenen. Hierdoor lijkt het net alsof deze wolken licht geven in het donker", schrijft Weerplaza over het fenomeen.

De bijzondere wolken zijn te herkennen aan hun zilverblauwe kleur. Daarnaast hebben ze meestal een ribbelstructuur en daaromheen nog wat uitgewaaide wolken.

Ze zijn te zien in de noordelijke richting. Soms de hele nacht, maar meestal tot ongeveer een uur na zonsondergang en daarna weer rond een uur voor zonsopkomst.
Jep...prachtig hoor... uit de oude doos

WKN / Lichtende nachtwolken boven Nederland
WKN / Lichtende nachtwolken 2010
  Moderator donderdag 13 juni 2019 @ 08:48:32 #4
8781 crew  Frutsel
  Moderator donderdag 13 juni 2019 @ 08:48:53 #5
8781 crew  Frutsel
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')