abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 12 juni 2019 @ 15:30:00 #1
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_187389026
https://www.rtlnieuws.nl/(...)en-voor-ons-pensioen

quote:
DNB: We moeten meer premie betalen voor ons pensioen

De financiėle positie van pensioenfondsen is verslechterd, stelt De Nederlandsche Bank.

De toezichthouder gooit de knuppel in het hoenderhoek: de fondsen moeten meer premie innen en minder uitkeren.

de inhoudingen bij de werknemers moeten fors omhoog om de pensioen te kunnen blijven uitkeren
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_187389346
Verrassend.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_187389736
Ik niet hoor!
En de rest zoekt het zich maar uit!
  woensdag 12 juni 2019 @ 16:09:56 #4
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_187389818
Gaan we nu dan eindelijk naar den haag met hooivorken en fakkels om die onbenullen eruit te trappen?
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_187389843
Dacht gij nu echt dat die iets kunnen veranderen, en ik denk zelfs die wat ernaar komen kunnen het niet veranderen, waar kan men nog in beleggen wat iets opbrengen doet? De Turkse munt misschien?

Men wou toch 1 Europa, dan ook niet janken voor de gevolgen is het niet?
pi_187389847
quote:
14s.gif Op woensdag 12 juni 2019 16:09 schreef cherrycoke het volgende:
Gaan we nu dan eindelijk naar den haag met hooivorken en fakkels om die onbenullen eruit te trappen?
Natuurlijk niet, de gemiddelde Nederlander slikt alles. Hooguit stemt hij/zij bij de verkiezingen op een onbenullig protestpartijtje (mits het op de verkiezingsdag mooi weer is!)
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_187389859
quote:
14s.gif Op woensdag 12 juni 2019 16:09 schreef cherrycoke het volgende:
Gaan we nu dan eindelijk naar den haag met hooivorken en fakkels om die onbenullen eruit te trappen?
En dan gaan we ze vervangen door politici die een grote geldboom planten waar we eens in de maand even aan schudden zodat er genoeg uit komt vallen om de pensioenuitkeringen te betalen?
  woensdag 12 juni 2019 @ 16:12:57 #8
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_187389863
nee, de TT is verkeerd verkeerd.
We moeten meer premie gaan betalen voor het pensioen van onze huidige gepensioneerden.
Van deze premieverhoging hebben jij en ik geen enkel voordeel.
Tot nooit .......
pi_187389883
Men doet toch niks ermee, al danst men de horlepiep, volgens mij hebben ze lak aan alles, behalve hun eigen rekening.

Als er eens helemaal niemand meer ging stemmen, evt zou er dan iets kunnen veranderen, echter ik sta niet in voor de gevolgen dan.
  woensdag 12 juni 2019 @ 16:21:49 #10
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_187390046
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2019 16:12 schreef Speekselklier het volgende:
nee, de TT is verkeerd verkeerd.
We moeten meer premie gaan betalen voor het pensioen van onze huidige gepensioneerden.
Van deze premieverhoging hebben jij en ik geen enkel voordeel.
in ieder geval bedankt dan
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  woensdag 12 juni 2019 @ 16:26:17 #11
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_187390129
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2019 16:21 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

in ieder geval bedankt dan
je bent de eerste die me bedankt.

De meeste gepensioneerden lijken het de normaalste zaak van de wereld te vinden dat de jongeren een groot deel van hun pensioen betaald. (zonder er ook maar iets voor terug te krijgen)
Tot nooit .......
pi_187390151
Ik niet ik bedank de overheid, daar je het vrijwillig toch niet afgestaan had!
pi_187390170
En het zijn dezelfde jongeren die 1 groot Europa wouden, ik vond het goed hoe het was!

Stel je trouwens niet aan, daarvoor heeft U nu roaming in heel Europa en kan je over de grens gratis pinnen.

P.s
Tevens wil heel het Oosten graag hier verblijven.

[ Bericht 25% gewijzigd door #ANONIEM op 12-06-2019 16:30:46 ]
pi_187390210
Dit zijn alleen nog maar de tekorten in onze eigen pensioenvoorzieningen.
Als je hier al over gaat klagen, hoe moet het dan als we straks onze pensioenen met de Italianen, Spanjaarden, Grieken, Fransen enz moeten delen. En de extra belastingen om de banken van omvallen te behoeden. Dit is nog slechts peanuts
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  woensdag 12 juni 2019 @ 16:34:29 #15
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_187390281
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2019 16:30 schreef Oud_student het volgende:
Dit zijn alleen nog maar de tekorten in onze eigen pensioenvoorzieningen.
Als je hier al over gaat klagen, hoe moet het dan als we straks onze pensioenen met de Italianen, Spanjaarden, Grieken, Fransen enz moeten delen. En de extra belastingen om de banken van omvallen te behoeden. Dit is nog slechts peanuts
Feitelijk zijn de problemen met de pensioenfondsen rechtstreeks het gevolg van het gebrek aan begrotingsdiscipline van Italie en Griekenland. Door hun enorme staatsschulden is de ECB gedwongen om de rente waanzinnig laag te houden, waardoor er geen vast rendement meer gemaakt kan worden door de pensioenfondsen. Dus meer inleggen, langer werken en minder pensioen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_187390306
Hou eens op zeg. Ik draag al veel te veel af.
pi_187390327
quote:
13s.gif Op woensdag 12 juni 2019 16:35 schreef -mosrednA het volgende:
Hou eens op zeg. Ik draag al veel te veel af.
En je hebt nog over om te overleven?
pi_187390377
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2019 16:36 schreef john2406 het volgende:

[..]

En je hebt nog over om te overleven?
x% blijft x%, maar ik vind het vrij achterlijk veel wat ik maandelijks wegbreng.
pi_187390390
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juni 2019 16:39 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

x% blijft x%, maar ik vind het vrij achterlijk veel wat ik maandelijks wegbreng.
Ik doe iemand na nu, zo slecht hebben we het toch helemaal niet in de wereld!
pi_187390410
Over wat de rest van de wereld afdragen doet hebben (we) het dan even helemaal niet over.
pi_187390433
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2019 16:40 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ik doe iemand na nu, zo slecht hebben we het toch helemaal niet in de wereld!
Dat wil niet zeggen dat we naar die relativiteit alsmaar zwijgend en kritiekloos te hoeven ja-knikken, toch?
pi_187390461
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juni 2019 16:42 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Dat wil niet zeggen dat we naar die relativiteit alsmaar zwijgend en kritiekloos te hoeven ja-knikken, toch?
Waar beweer ik dat dan, wat zou het voor doel hebben vraag je dat eens af, hoeveel ging er al voor, stapje voor stapje gaat het! Als in 1X was het al gebeurd.
  woensdag 12 juni 2019 @ 16:44:38 #23
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_187390464
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2019 16:34 schreef LXIV het volgende:
Feitelijk zijn de problemen met de pensioenfondsen rechtstreeks het gevolg van het gebrek aan begrotingsdiscipline van Italie en Griekenland. Door hun enorme staatsschulden is de ECB gedwongen om de rente waanzinnig laag te houden, waardoor er geen vast rendement meer gemaakt kan worden door de pensioenfondsen. Dus meer inleggen, langer werken en minder pensioen.
het enige geluk is nog dat ook de rekenrente op hetzelfde lage percentage staat.
Ook al wordt daar steeds over gemoppert omdat dat de pensioenen niet laat stijgen.

De lage rekenrente zorgt er in elk geval voor dat er nog wat in kas blijft zitten.
Maatregelen om de dekkingsgraag op orde te houden hadden ze al jaren geleden moeten nemen maar stellen ze steeds weer uit.
Tot nooit .......
pi_187390475
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2019 16:44 schreef john2406 het volgende:

[..]

Waar beweer ik dat dan, wat zou het voor doel hebben vraag je dat eens af, hoeveel ging er al voor, stapje voor stapje gaat het! Als in 1X was het al gebeurd.
Hier kan ik echt geen chocola van maken ouwe
pi_187390478
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2019 16:44 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

het enige geluk is nog dat ook de rekenrente op hetzelfde lage percentage staat.
Ook al wordt daar steeds over gemoppert.

Lage rekenrente zorgt er in elk geval voor dat de pensioenen met al deze problemen niet ook nog stjigen.
Kan wel zo wezen echter bij de fondsen zit nog steeds dezelfde kliek, het is niet zo dat die gaan bezuinigen he!
  woensdag 12 juni 2019 @ 16:47:50 #26
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_187390519
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2019 16:45 schreef john2406 het volgende:

[..]

Kan wel zo wezen echter bij de fondsen zit nog steeds dezelfde kliek, het is niet zo dat die gaan bezuinigen he!
Klopt en die hebben 1 doel: de huidge gepensioneerde tevrede houden.
De volgende generatie wordt op school al niet meer geleerd om te rekenen.
Dus daar heb je toch geen last van.
Tot nooit .......
pi_187390530
quote:
9s.gif Op woensdag 12 juni 2019 16:45 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Hier kan ik echt geen chocola van maken ouwe
Niet kijk eens wat er al veranderd is in de jaren EU, als men dat in eenmaal gedaan had, zouden ze dan al met de hooivorken op zijn gestaan. Of zouden er dan niet al gelijk protesten zijn geweest?
pi_187390644
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2019 16:48 schreef john2406 het volgende:

[..]

Niet kijk eens wat er al veranderd is in de jaren EU, als men dat in eenmaal gedaan had, zouden ze dan al met de hooivorken op zijn gestaan. Of zouden er dan niet al gelijk protesten zijn geweest?
Ahh op die manier. Nee dat begrijp ik inderdaad. Echter vind ik dat de omslag van het pensioenstelsel door de jaren heen in verhouding wel scheef is gaan groeien.
pi_187390666
quote:
2s.gif Op woensdag 12 juni 2019 16:52 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Ahh op die manier. Nee dat begrijp ik inderdaad. Echter vind ik dat de omslag van het pensioenstelsel door de jaren heen in verhouding wel scheef is gaan groeien.
Kon niet uitblijven, waar kunnen die nog beleggen.

Naar de USA en dan terug laten komen met verlies?
pi_187390731
Mijn visie de EU gaat nog een echo krijgen van heb ik U daar.
pi_187390734
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2019 16:34 schreef LXIV het volgende:

[..]

Feitelijk zijn de problemen met de pensioenfondsen rechtstreeks het gevolg van het gebrek aan begrotingsdiscipline van Italie en Griekenland. Door hun enorme staatsschulden is de ECB gedwongen om de rente waanzinnig laag te houden, waardoor er geen vast rendement meer gemaakt kan worden door de pensioenfondsen. Dus meer inleggen, langer werken en minder pensioen.
Het is wel bizar waarom die rekenrente zo laag blijft. Historisch gezien is het rendement 7%

En heel bizar dat sinds 2016 pensioenfondsen een eigen vermogen moeten hebben van een ongekende orde en miljarden in de pot zit die 4 generaties kan uitkeren al leggen de jongste niets meer in.

En dan het gehak op de al gepensioneerde. In iedergeval is mijn vader al 10 jaar niet geļndexeerd. En dan praten we over een pensioen van circa 450 euro en dat na meer dan 40 dienstjaren in de metaal.

Ik geloof niet meer in die praatjes van de overheid en Nederlandse bank die de macht van de pensioenen heeft overgenomen. Zelf betaal ik nu 350 euro pensioen en dan zit daar niet eens het deel van de werkgever bij. Totaal van de pot gerukt.
pi_187390739
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2019 16:53 schreef john2406 het volgende:

[..]

Kon niet uitblijven, waar kunnen die nog beleggen.

Naar de USA en dan terug laten komen met verlies?
Tja, dat is ook weer zo inderdaad.
pi_187390762
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2019 16:57 schreef Cherni het volgende:

Ik geloof niet meer in die praatjes van de overheid en Nederlandse bank die de macht van de pensioenen heeft overgenomen. Zelf betaal ik nu 350 euro pensioen en dan zit daar niet eens het deel van de werkgever bij. Totaal van de pot gerukt.
Hier hetzelfde inderdaad. Verhoudingsgewijs echt bizar veel geld. Ik vraag me af hoeveel daarvan wel niet verdampt zal zijn wanneer ik uiteindelijk met pensioen ga.
pi_187390825
Tja, falend systeem is gonna faal. Wat verwacht je?
pi_187390826
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juni 2019 17:00 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Hier hetzelfde inderdaad. Verhoudingsgewijs echt bizar veel geld. Ik vraag me af hoeveel daarvan wel niet verdampt zal zijn wanneer ik uiteindelijk met pensioen ga.
Als het echt zo slecht moet je met dit systeem stoppen. Maar gek genoeg zal dat nooit gebeuren. En ergens snap ik dat wel. Het is een mooi vermogen voor de overheid die regelmatig met die pot rommelt.
  woensdag 12 juni 2019 @ 17:05:31 #36
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_187390829
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juni 2019 17:00 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Hier hetzelfde inderdaad. Verhoudingsgewijs echt bizar veel geld. Ik vraag me af hoeveel daarvan wel niet verdampt zal zijn wanneer ik uiteindelijk met pensioen ga.
Jouw verdamping van vermogen is elders verdamping van schuld. Dat is altijd in evenwicht
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_187390888
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2019 17:05 schreef LXIV het volgende:

[..]

Jouw verdamping van vermogen is elders verdamping van schuld. Dat is altijd in evenwicht
Hoeveel vermogen is er verdampt met de aanleg van een Betuwelijn, is dat verdamping van schuld?
pi_187390916
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2019 17:05 schreef LXIV het volgende:

[..]

Jouw verdamping van vermogen is elders verdamping van schuld. Dat is altijd in evenwicht
Dat valt in theorie niet te ontkennen, maar dat maakt het voor mij niet minder krom.

Er wordt maandelijks naar verrichte arbeid ¤700,- weggebracht en daar heb ik 0% invloed op. Met de kans dat een deel gaat verdampen om beslissingen die buiten mijn macht om worden gemaakt.

Als dit een optie was geweest, dan was het geen aantrekkelijke.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 12-06-2019 17:11:55 ]
pi_187391245
Natuurlijk moeten we iets meer premie betalen, want op die manier kunnen we er voor blijven zorgen dat onze Griekse vrienden gewoon op hun 55ste met pensioen kunnen. Dat heet solidariteit.
pi_187391671
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2019 16:34 schreef LXIV het volgende:

[..]

Feitelijk zijn de problemen met de pensioenfondsen rechtstreeks het gevolg van het gebrek aan begrotingsdiscipline van Italie en Griekenland. Door hun enorme staatsschulden is de ECB gedwongen om de rente waanzinnig laag te houden, waardoor er geen vast rendement meer gemaakt kan worden door de pensioenfondsen. Dus meer inleggen, langer werken en minder pensioen.
Het is wel bizar waarom die rekenrente zo laag blijft. Historisch gezien is het rendement 7%

En heel bizar dat sinds 2016 pensioenfondsen een eigen vermogen moeten hebben van een ongekende orde en miljarden in de pot zit die 4 generaties kan uitkeren al leggen de jongste niets meer in.

En dan het gehak op de al gepensioneerde. In iedergeval is mijn vader al 10 jaar niet geļndexeerd. En dan praten we over een pensioen van circa 450 euro en dat na meer dan 40 dienstjaren in de metaal.

Ik geloof niet meer in die praatjes van de overheid en Nederlandse bank die de macht van de pensioenen heeft overgenomen. Zelf betaal ik nu 350 euro pensioen en dan zit daar niet eens het deel van de werkgever bij. Totaal van de pot gerukt.




quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2019 16:44 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

het enige geluk is nog dat ook de rekenrente op hetzelfde lage percentage staat.
Ook al wordt daar steeds over gemoppert omdat dat de pensioenen niet laat stijgen.

De lage rekenrente zorgt er in elk geval voor dat er nog wat in kas blijft zitten.
Maatregelen om de dekkingsgraag op orde te houden hadden ze al jaren geleden moeten nemen maar stellen ze steeds weer uit.
Nee die rekenrente van 1,2 is belachelijk. Als die al maar met 1 % verhoogd word naar 2.2 wat historisch gezien al bizar laag is dan is dat niet nodig.

Als je 1,2% blijft handhaven dan moet je stoppen met deze vorm. Als de aandelen etc niet meer dan 1,2% aan rendement zouden opleveren zou geen mens meer beleggen.

Bovendien is zelfs de ECB het niet eens met de Nederlandse bank.

En leg mij maar eens uit waarom een fonds want daar hebben we het over een gigantisch eigen vermogen moet hebben.
pi_187391872
Pensioenregeling is niet meer dan een verkapte schatkist voor de overheid om te spenderen naar hun wens. Het is gewoon een extra belasting tegenwoordig.

Ik wil het geld zelf kunnen sparen. Schaf vervolgens pensioenen e.d. af. Degene die het nu allemaal spendeert leeft maar van een klein aow'tje, dat is eigen verantwoordelijkheid. Grens van vermogensbelasting aanpassen.
pi_187392169
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2019 18:16 schreef Cockwhale het volgende:
Pensioenregeling is niet meer dan een verkapte schatkist voor de overheid om te spenderen naar hun wens. Het is gewoon een extra belasting tegenwoordig.

Ik wil het geld zelf kunnen sparen. Schaf vervolgens pensioenen e.d. af. Degene die het nu allemaal spendeert leeft maar van een klein aow'tje, dat is eigen verantwoordelijkheid. Grens van vermogensbelasting aanpassen.
Even met je baas bespreken dan. 1/3e van de nederlanse werknemers heeft al geen pensioenregeling. Gek genoeg zie je dat echter niet terug in de lonen.
pi_187393390
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2019 18:16 schreef Cockwhale het volgende:
Degene die het nu allemaal spendeert leeft maar van een klein aow'tje, dat is eigen verantwoordelijkheid. Grens van vermogensbelasting aanpassen.
Die komen dan onder de inkomensgrens en komen in aanmerking voor aanvullende bijstand.
  woensdag 12 juni 2019 @ 22:07:48 #44
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_187395993
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2019 16:57 schreef Cherni het volgende:

[..]

Het is wel bizar waarom die rekenrente zo laag blijft. Historisch gezien is het rendement 7%

En heel bizar dat sinds 2016 pensioenfondsen een eigen vermogen moeten hebben van een ongekende orde en miljarden in de pot zit die 4 generaties kan uitkeren al leggen de jongste niets meer in.

En dan het gehak op de al gepensioneerde. In iedergeval is mijn vader al 10 jaar niet geļndexeerd. En dan praten we over een pensioen van circa 450 euro en dat na meer dan 40 dienstjaren in de metaal.

Ik geloof niet meer in die praatjes van de overheid en Nederlandse bank die de macht van de pensioenen heeft overgenomen. Zelf betaal ik nu 350 euro pensioen en dan zit daar niet eens het deel van de werkgever bij. Totaal van de pot gerukt.
Leuk dat er hogere rendementen dan de rekenrente, maar dat zijn met name stijgingen van langlopende obligaties geweest terwijl ze met herinvesteren uiteindelijk minder gaan oplopen. Daarnaast zijn de ongefinancierde actuariėle verworven passiva harder gestegen omdat verreweg de meeste investment grade instrumenten niet dezelfde looptijd hebben als de verplichtingen waardoor je dus gigantische cashflow mismatches krijgt als je aan het investeren bent.

Bij veel pensioenfondsen is het ongeveer zo dat als de rentes dalen de activa kant stijgt, maar de passiva kant tussen de 400 tot 600 basispunten harder stijgt.
The more debt, the better
pi_187396317
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2019 16:12 schreef Sicstus het volgende:

[..]

Natuurlijk niet, de gemiddelde Nederlander slikt alles. Hooguit stemt hij/zij bij de verkiezingen op een onbenullig protestpartijtje (mits het op de verkiezingsdag mooi weer is!)
Die protestpartijen (Forum voor democratie) zijn juist wat je nodig hebt. Dit met de pensioenen komt juist door de EU.
pi_187396932
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2019 17:34 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Natuurlijk moeten we iets meer premie betalen, want op die manier kunnen we er voor blijven zorgen dat onze Griekse vrienden gewoon op hun 55ste met pensioen kunnen. Dat heet solidariteit.
Dit is weer een beetje smerige stemmingmakerij wat ik je meer zie doen. Als je een (betrouwbare) bron hiervoor hebt zullen we eens kijken. Zoals het is gaan ze ook (gewoon) met 67 met pensioen en dan is het ook nog eens geen vetpot. Pensioenuitkeringen voor het gewone volk zijn zeer schamel.

Het is allemaal zo makkelijk, dat aartsluie "denken".
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_187397010
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2019 16:12 schreef Speekselklier het volgende:
nee, de TT is verkeerd verkeerd.
We moeten meer premie gaan betalen voor het pensioen van onze huidige gepensioneerden.
Van deze premieverhoging hebben jij en ik geen enkel voordeel.
De mensen die de gouden jaren meegemaakt hebben? Ik gun ze geen stuiver meer. 100 vrije dagen, geld te over.. En wij jongeren maar ploeteren voor een hongerloon
pi_187397092
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juni 2019 22:52 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

De mensen die de gouden jaren meegemaakt hebben? Ik gun ze geen stuiver meer. 100 vrije dagen, geld te over.. En wij jongeren maar ploeteren voor een hongerloon
Dat komt meer door het moderne neoliberalisme. Jongeren zijn daar deels zelf schuldig aan omdat ze alles maar slikken en vakbonden overbodig vinden. En ook op verkeerde partijen stemmen. Zij maken geen vuist en komen niet voor zichzelf op. Dan wordt je uitgekleed.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_187397132
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2019 22:48 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dit is weer een beetje smerige stemmingmakerij wat ik je meer zie doen. Als je een (betrouwbare) bron hiervoor hebt zullen we eens kijken. Zoals het is gaan ze ook (gewoon) met 67 met pensioen en dan is het ook nog eens geen vetpot. Pensioenuitkeringen voor het gewone volk zijn zeer schamel.

Het is allemaal zo makkelijk, dat aartsluie "denken".
Klopt. Bovendien waren het alleen ambtenaren die op 55 jarige leeftijd met pensioen gingen. De Griekse bouwvakker, schoenmaker, bakker etc daar is het werken tot je dood.

Maar laat het volk zich onderling maar afmaken. De rijke Griekse reders die Griekenland met hun vermogen hebben verlaten zitten hoog en droog met hun gigantisch vermogen. En daar kraait geen haan naar. Het is veel makkelijker om de Griekse arbeider de schuld te geven.
pi_187397215
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juni 2019 22:58 schreef Cherni het volgende:

[..]

Klopt. Bovendien waren het alleen ambtenaren die op 55 jarige leeftijd met pensioen gingen. De Griekse bouwvakker, schoenmaker, bakker etc daar is het werken tot je dood.

Maar laat het volk zich onderling maar afmaken. De rijke Griekse reders die Griekenland met hun vermogen hebben verlaten zitten hoog en droog met hun gigantisch vermogen. En daar kraait geen haan naar. Het is veel makkelijker om de Griekse arbeider de schuld te geven.
Die vrijwillige domheid. Ze hebben dat weleens ergens gelezen en concluderen dan dat Grieken zeer jong met pensioen gaan op onze kosten. Dat aartsluie jezelf niet echt willen informeren omdat je denkbeelden dan beter uitkomen. Zo triest is dat.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  woensdag 12 juni 2019 @ 23:28:29 #51
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_187397821
MvRooijen twitterde op woensdag 12-06-2019 om 12:13:24 Later werd bekend dat Koolmees en DNB #rekenrente niet willen verhogen, maar zelfs nog verder verlagen. Ik heb altijd gezegd dat rekenrente het grootste probleem is en oorzaak van geen #indexatie en wel #kortingenPolitiek en DNB breken het beste stelsel af voor de verzekeraars https://t.co/T52qqW2TCz reageer retweet
Gewoon een vuig VVD plan om hun vriendjes nog rijker te maken. Dezelfden die mede verantwoordelijk waren voor de wereldwijde crisis.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_187398894
Maar goed als die rekenrente nog lager gaat worden moet ik meer inleggen en gaat mijn waarde niet omhoog maar gaat dalen.

Op mijn overzicht begint men al gelijk met vetgedrukt aan te geven dat de hoogte van mijn pensioen niet vast staat.

Een paar alinea's later lees je dit:
De resultaten van beleggingen kunnen tegenvallen. Om deze reden heeft het pensioenfonds meer geld nodig om hetzelfde pensioen te kunnen uitbetalen. Vandaar de premie verhoging.

En de laatste alinea lees je dit:
Verlaging van het pensioen:
U pensioen kan in bepaalde situaties worden verlaagd. De afgelopen jaren is uw pensioen niet verlaagd.
Het verlagen van u pensioen is nu niet aan de orde. Maar het kan ook tegenzitten, bijvoorbeeld door tegenvallende beleggingen of een DALENDE rente. In dat geval is het pensioenfonds genoodzaakt de pensioenen te verlagen.

Oké tot zover het overzicht.
Knot kerel :), zet de rente maar op nul. Dan zijn we zeker dat de pensioenen omlaag gaan terwijl wij nog meer inleggen en de DNB etc zijn zakken kan gaan vullen want die potten worden dan goed gevuld.

Dat een pensioenfonds zich nog een fonds mag noemen is mij een raadsel. Het is geen fonds meer maar een verzekerings maatschappij die een gigantisch eigen vermogen gaat bezitten. Wat met dat eigen vermogen gaat gebeuren is mij een raadsel. Voor de toekomstige generaties zal het zeker niet bestemd zijn.

Meer kan ik er niet van maken.

Het mooie is nog wel dit:
Het UPO geeft u een overzicht van het door u opgebouwde pensioen. Neem rustig de tijd om het te bekijken. :)
pi_187401606
Pensioenfondsen zijn een uitvinding van "onze" politici, daar kunnen uitgediende politici, die geen burgemeester worden of naar de EU gaan, een baantje krijgen.
Daarom zijn deze inefficiėnte en corrupte organisaties in stand gehouden.
In de VS bijv. zorgt iedereen zelf voor zijn oude dag.
Als je alle pensioenpremies zelf in een gespreid beleggingsfonds (Robeco, MSCI Worldindex etc etc gestort zou hebben, dan is het resultaat aanzienlijk hoger dan wat de pensioenfondsen doen
(er is door de VPRO meen ik een serie over: Zwarte Zwanen genaamd, een aanrader voor wie het niet gelooft)
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  donderdag 13 juni 2019 @ 09:57:51 #54
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_187401822
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2019 09:35 schreef Oud_student het volgende:
In de VS bijv. zorgt iedereen zelf voor zijn oude dag.
Alsof dat zo fantastisch werkt.... maar niet heus.

Het is gewoon de klassieke rechtse tactiek: zorg dat iets niet goed werkt, dan hebben mensen minder moeite met verandering
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 13 juni 2019 @ 10:43:51 #55
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_187402197
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2019 09:57 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Alsof dat zo fantastisch werkt.... maar niet heus.

Het is gewoon de klassieke rechtse tactiek: zorg dat iets niet goed werkt, dan hebben mensen minder moeite met verandering
Het sterke punt van dit stelsel is het uitsterf voordeel
Als ieder zelf spaart dan haal je nooit zo een hoog rendement

Rokers , Motorrijders , Drugsgebruikers, Bouwvakkers allemaal mensen die redelijk sterven voor de 65 jaar
Daar profiteert de modale kantoorlul in het eindloonstelsel van
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  donderdag 13 juni 2019 @ 10:51:59 #56
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_187402288
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2019 10:43 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Het sterke punt van dit stelsel is het uitsterf voordeel
Als ieder zelf spaart dan haal je nooit zo een hoog rendement

Rokers , Motorrijders , Drugsgebruikers, Bouwvakkers allemaal mensen die redelijk sterven voor de 65 jaar
Daar profiteert de modale kantoorlul in het eindloonstelsel van
Dat fenomeen heb je in Amerika ook, met hun machtige verzekeraars en machtig wall street. Er blijft geld op de plank liggen als ze voor de gemiddelde levensverwachting sterven.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 13 juni 2019 @ 11:10:11 #57
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_187402494
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juni 2019 10:51 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dat fenomeen heb je in Amerika ook, met hun machtige verzekeraars en machtig wall street. Er blijft geld op de plank liggen als ze voor de gemiddelde levensverwachting sterven.
nee dat is het afhankelijk van de verzekering , hier is het een onderdeel van de pensioenwet, daar is het een variant die hoger uitkeert als je nog leeft, hier was dat ook zo met koopsompolissen indertijd

Daarom is het hier ook een premie betaling, anders was het een nominaal spaarbedrag

Hier is het een probleem dat de sterfdatum almaar stijgt , door de steeds betere zorg
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  donderdag 13 juni 2019 @ 11:27:23 #58
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_187402706
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2019 11:10 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

nee dat is het afhankelijk van de verzekering , hier is het een onderdeel van de pensioenwet, daar is het een variant die hoger uitkeert als je nog leeft, hier was dat ook zo met koopsompolissen indertijd

Daarom is het hier ook een premie betaling, anders was het een nominaal spaarbedrag

Hier is het een probleem dat de sterfdatum almaar stijgt , door de steeds betere zorg
Alle onderzoeken laten zien dat het Amerikaanse pensioenstelsel nogal wat gaten en lekken heeft
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 13 juni 2019 @ 11:30:02 #59
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_187402727
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2019 11:27 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Alle onderzoeken laten zien dat het Amerikaanse pensioenstelsel nogal wat gaten en lekken heeft
Hangt ervan af welke verzekeraar je neemt
Je hebt hier ook goede banken en slechte als DSB en goede verzekeraars ook als

ALs je een dure neemt dan heb je kinderen recht op erfdeel van opgebouwd vermogen dat heb je hier niet
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_187406308
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2019 16:26 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

je bent de eerste die me bedankt.

De meeste gepensioneerden lijken het de normaalste zaak van de wereld te vinden dat de jongeren een groot deel van hun pensioen betaald. (zonder er ook maar iets voor terug te krijgen)
gezien de goudgerande regelingen van die generatie ben ik meer voor korten.
Wat er nu al van mijn bruto salaris afgaat laat mij steeds vaker denken om gewoon veel minder te gaan werken en het toeslagencircus in te stappen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_187406351
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2019 16:16 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

gezien de goudgerande regelingen van die generatie ben ik meer voor korten.
Wat er nu al van mijn bruto salaris afgaat laat mij steeds vaker denken om gewoon veel minder te gaan werken en het toeslagencircus in te stappen.
Wat weerhoudt je die nieuwe iphone op zijn tijd?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-06-2019 16:19:40 ]
pi_187406369
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2019 16:19 schreef john2406 het volgende:

[..]

Wat weerhoudt je die nieuwe iphone op zijn tijd?
Nee mijn hypotheek en geen idee wat ik et de tijd ga doen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_187406376
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2019 16:21 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Nee mijn hypotheek en geen idee wat ik et de tijd ga doen.
En wat dan nog jij dreigt, waarom maak je niet waar!

Of is het blaffende honden bijten niet.
  donderdag 13 juni 2019 @ 18:20:38 #64
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_187407985
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2019 22:56 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dat komt meer door het moderne neoliberalisme. Jongeren zijn daar deels zelf schuldig aan omdat ze alles maar slikken en vakbonden overbodig vinden. En ook op verkeerde partijen stemmen. Zij maken geen vuist en komen niet voor zichzelf op. Dan wordt je uitgekleed.
Deze denkwijze kom ik helaas vaak tegen. Het impliceert dat eerlijkheid en solidariteit geen betekenis hebben, en dat het alleen recht van de sterkste geldt. Wie het hardst schreeuwt krijgt het meest, en wordt je genaaid dan is het je eigen schuld want je hebt niet hard genoeg geschreeuwd. Ouderen zijn alleen in aantallen al in de meerderheid en hebben meer ervaring, als jongere kun je daar niet tegenop. Dan de jongeren zelf de schuld geven wanneer daar misbruik van wordt gemaakt vind ik zwak en de omgekeerde wereld.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_187408867
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juni 2019 18:20 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Deze denkwijze kom ik helaas vaak tegen. Het impliceert dat eerlijkheid en solidariteit geen betekenis hebben, en dat het alleen recht van de sterkste geldt. Wie het hardst schreeuwt krijgt het meest, en wordt je genaaid dan is het je eigen schuld want je hebt niet hard genoeg geschreeuwd. Ouderen zijn alleen in aantallen al in de meerderheid en hebben meer ervaring, als jongere kun je daar niet tegenop. Dan de jongeren zelf de schuld geven wanneer daar misbruik van wordt gemaakt vind ik zwak en de omgekeerde wereld.
Ik ben het wel (een beetje) met je eens. Laten we zeggen dat ze er niet handig in zijn en weinig interesse tonen. En ze hebben de tijd zwaar tegen inderdaad. Al dat flexwerk en ondanks schaarste op de arbeidsmarkt stijgen de lonen niet. Uniek maar past ook in deze tijd.

Verder vind ik dat de jeugd haar talenten vergooit door hun hang naar "finance" banen. Dat is een zeer onproductieve (en giftige en kwaadaardige) sector en is zonde van het talent. Je gaat dan ook automagisch rechts stemmen wat weer niet in hun belang is.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')