abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 11 oktober 2019 @ 22:13:46 #51
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_189388670
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 14:51 schreef Comp_Lex het volgende:
Lopen jullie ook zo tegen het stigma aan zoals bij daten enzo?
De meeste mannen vallen als een blok voor borderliners en denken dat ze kortstondig goede seks kunnen hebben.
  zaterdag 12 oktober 2019 @ 10:06:13 #52
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_189393505
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 22:13 schreef Mishu het volgende:

[..]

De meeste mannen vallen als een blok voor borderliners en denken dat ze kortstondig goede seks kunnen hebben.
Haha ja. Hoe komen ze toch altijd bij die gedachte?
soooo, da's mooi!
pi_189420886
quote:
1s.gif Op zondag 6 oktober 2019 19:28 schreef ConqueringChaos het volgende:
Hoi hoi ik meld me hier.

Ik lees vooral mee, maar dacht ik zal me even voorstellen. Mocht ik ooit reageren dat niemand denkt 'wie is dat nou weer'.

Ik ben dus Conquering Chaos. Ik ben 30 woon in zuid-oost brabant waar ik woon samen met mijn kat :)

Ik ben al verschillende jaren in behandeling voor o.a. borderline (diagnose sinds 2012). Met een jaar een opname gehad op een behandelafeling.
Nu ben ik nog in behandeling van een FACT-team. Ik heb al het nodige behandeld en overwonnen maar blijkbaar lukt het me nog niet helemaal om het leven te leven.

Later volgt misschien wel meer. Maar voor nu misschien voldoende?
Welkom!
Een jaar opname, wat heb je gedaan dan?
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_189420922
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 14:51 schreef Comp_Lex het volgende:
Lopen jullie ook zo tegen het stigma aan zoals bij daten enzo?
In mijn ervaring, als je de symptomen verteld, komt er ineens een hele andere kant van je date naar boven...
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_189421000
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 21:36 schreef Burner82 het volgende:

[..]

Welkom!
Een jaar opname, wat heb je gedaan dan?
MBT behandeling :)
"Although the world is full of suffering, it is also full of overcoming it."
pi_189421100
quote:
1s.gif Op zondag 13 oktober 2019 21:42 schreef ConqueringChaos het volgende:

[..]

MBT behandeling :)
Ik heb 9 weken klinisch gezeten mbt behandeling, dat was al (verzekerings-technisch) ellende. Een jaar.. Dan moet je het wel bont gemaakt hebben. Was zeker geen vrijwillige opname? (PM mag ook hoor)
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_189421324
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 21:47 schreef Burner82 het volgende:

[..]

Ik heb 9 weken klinisch gezeten mbt behandeling, dat was al (verzekerings-technisch) ellende. Een jaar.. Dan moet je het wel bont gemaakt hebben. Was zeker geen vrijwillige opname? (PM mag ook hoor)
Jawel ;) was in 2013. De kliniek is vanwege de bezuinigen in '14 gesloten. Er konden toen 27 mensen een jaar lang een mbt of dgt volgen (mbt 18, dgt 9). Vrijwillig. Aanmelding moest door jezelf met een motivatiebrief (tuurlijk ook wel doorverwijzing maar ze keken bij de intake vooral naar je brief). Verplicht levensverhaal schrijven. Soort van verplicht systeemtherapie (althans poging tot). En 1 jaar. Korter was niet wenselijk en ze deden er ook echt moeite voor je dat jaar vol te laten maken. Langer kon absoluut niet verzekeringstechnisch.

Er is toen veel gebeurd door bezuinigen. Er zaten vooral mensen die vastliepen in dagbehandelingen. Om mezelf als voorbeeld te nemen : Ik slikte heel de dag alles in en ging thuis uit mn plaat tegen mijn omgeving of klapte juist helemaal dicht.
Na een tijd werken en school wat beide gigantisch faalde heb ik me aangemeld voor die kliniek. In september intake.
Dat soort behandelingen waren er toen al weinig, en nu nog minder...
"Although the world is full of suffering, it is also full of overcoming it."
pi_189421809
quote:
1s.gif Op zondag 13 oktober 2019 21:57 schreef ConqueringChaos het volgende:

[..]

Jawel ;) was in 2013. De kliniek is vanwege de bezuinigen in '14 gesloten. Er konden toen 27 mensen een jaar lang een mbt of dgt volgen (mbt 18, dgt 9). Vrijwillig. Aanmelding moest door jezelf met een motivatiebrief (tuurlijk ook wel doorverwijzing maar ze keken bij de intake vooral naar je brief). Verplicht levensverhaal schrijven. Soort van verplicht systeemtherapie (althans poging tot). En 1 jaar. Korter was niet wenselijk en ze deden er ook echt moeite voor je dat jaar vol te laten maken. Langer kon absoluut niet verzekeringstechnisch.

Er is toen veel gebeurd door bezuinigen. Er zaten vooral mensen die vastliepen in dagbehandelingen. Om mezelf als voorbeeld te nemen : Ik slikte heel de dag alles in en ging thuis uit mn plaat tegen mijn omgeving of klapte juist helemaal dicht.
Na een tijd werken en school wat beide gigantisch faalde heb ik me aangemeld voor die kliniek. In september intake.
Dat soort behandelingen waren er toen al weinig, en nu nog minder...
Aparte behandeling. Vooral verzekeringtechnisch.
Levensverhaal kom je overal tegen... De mijne wilde ze vooraf lezen. Na 5 minuten zei ze: doe het maar gewoon. Ze kon het niet lezen :P
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_189421863
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 22:21 schreef Burner82 het volgende:

[..]

Aparte behandeling. Vooral verzekeringtechnisch.
Levensverhaal kom je overal tegen... De mijne wilde ze vooraf lezen. Na 5 minuten zei ze: doe het maar gewoon. Ze kon het niet lezen :P
Ik heb hem geschreven in de 1e 6 weken. En heb er nooit meer naar gekeken :{

Ik zal je DM sturen ;)
"Although the world is full of suffering, it is also full of overcoming it."
  maandag 14 oktober 2019 @ 19:20:46 #60
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_189433739
quote:
1s.gif Op zondag 13 oktober 2019 21:42 schreef ConqueringChaos het volgende:

[..]

MBT behandeling :)
Heeft het je wat opgeleverd?
soooo, da's mooi!
pi_189433801
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 19:20 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]

Heeft het je wat opgeleverd?
Ik heb vooral geleerd hoe en waarom ik voel ik voel. Ik kan nu mezelf heel goed analyseren. Wat ik er dan vervolgens mee aan moet weet ik dan weer niet. Ik kan niet ineens anders denken. Daar loop ik ook vooral tegenaan..


Heb ook wel geleerd dat anderen mijn niet zo verschrikkelijk vinden als dat ik mezelf vind. Ik dacht nog een tijd 'jaja dat zeggen jullie alleen maar omdat jullie met mij opgescheept zitten'. Maar heb ik met ongeveer de helft van mijn groep nog contact. Met anderen ben ik uit elkaar gegroeid wat ook oké is. En 1 is inmiddels overleden.

Maar ik kan er dus vanuir gaan dat ze toch mij graag zien want we kennen elkaae toch al zo'n 7 jaar bijna. En ze willen nog steeds een paar keer per jaar wat afspreken ;) Sociale contacten waren nogal een dingetje..
"Although the world is full of suffering, it is also full of overcoming it."
  maandag 14 oktober 2019 @ 19:26:54 #62
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_189433825
quote:
1s.gif Op maandag 14 oktober 2019 19:24 schreef ConqueringChaos het volgende:

[..]

Ik heb vooral geleerd hoe en waarom ik voel ik voel. Ik kan nu mezelf heel goed analyseren. Wat ik er dan vervolgens mee aan moet weet ik dan weer niet. Ik kan niet ineens anders denken. Daar loop ik ook vooral tegenaan..

Heb ook wel geleerd dat anderen mijn niet zo verschrikkelijk vinden als dat ik mezelf vind. Ik dacht nog een tijd 'jaja dat zeggen jullie alleen maar omdat jullie met mij opgescheept zitten'. Maar heb ik met ongeveer de helft van mijn groep nog contact. Met anderen ben ik uit elkaar gegroeid wat ook oké is. En 1 is inmiddels overleden.

Maar ik kan er dus vanuir gaan dat ze toch mij graag zien want we kennen elkaae toch al zo'n 7 jaar bijna. En ze willen nog steeds een paar keer per jaar wat afspreken ;) Sociale contacten waren nogal een dingetje..
Zo, dan zit je zeker op de juiste weg. Vind het knap dat je er zo goed mee omgaat. En dan ook nog eens zelfreflectie hebben. Je bent haast een zeldzaamheid onder ons borderliners. ;)
soooo, da's mooi!
pi_189437943
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 19:26 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]

Zo, dan zit je zeker op de juiste weg. Vind het knap dat je er zo goed mee omgaat. En dan ook nog eens zelfreflectie hebben. Je bent haast een zeldzaamheid onder ons borderliners. ;)
Ik vraag me nog steeds wel af waarom hoor.. Want in vind mezelf alles behalve boeiend of contactwaardig..
Mijn zelfbeeld is daarin nog hardnekkig slecht. Maar ik zie wel in dat alles wat ik denk een eigen oordeel is. En dat hoeft niet te zijn dat anderen dat ook vinden.


Ik ben in het vertrouwen buiten familie en vrienden wel wantrouwiger. Ook omdat ik nogal wel eens merk dat mensen vaak gewoon niet eerlijk zijn. Maar dat laat ik dan maar los. Ik hecht waarde aan de familie en vrienden en voor de rest voel ik amper binding met mensen want ik laat ze niet toe. Dat wil zeggen als iemand dan van de 1 op andere dag verdwijnt uit mijn leven doet dat me niet veel. Kf hooguit even. Want ik ga er altijd al van uit dat mensen me verlaten.


Mijn vrienden laat ik meer toe. Ik ben es bang dat ze besluiten me zat te zijn. Maar ze hebben mijn hoogte en dieptepunten zovaak van dichtbij gezien. Het is ook meer dat we elkaar gewoon niet supervaak kunnen zien. En daarmew is er ook ruimte. Zo ga ik ze niet claimen (neig ik wel naar) maar durf ik wel aan te geven wanneer het goed of minder goed gaat.


Zo wat een lulverhaal weer. Sorry :X
"Although the world is full of suffering, it is also full of overcoming it."
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 14:11:22 #64
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_189445630
quote:
1s.gif Op maandag 14 oktober 2019 22:45 schreef ConqueringChaos het volgende:

[..]

Ik vraag me nog steeds wel af waarom hoor.. Want in vind mezelf alles behalve boeiend of contactwaardig..
Mijn zelfbeeld is daarin nog hardnekkig slecht. Maar ik zie wel in dat alles wat ik denk een eigen oordeel is. En dat hoeft niet te zijn dat anderen dat ook vinden.

Ik ben in het vertrouwen buiten familie en vrienden wel wantrouwiger. Ook omdat ik nogal wel eens merk dat mensen vaak gewoon niet eerlijk zijn. Maar dat laat ik dan maar los. Ik hecht waarde aan de familie en vrienden en voor de rest voel ik amper binding met mensen want ik laat ze niet toe. Dat wil zeggen als iemand dan van de 1 op andere dag verdwijnt uit mijn leven doet dat me niet veel. Kf hooguit even. Want ik ga er altijd al van uit dat mensen me verlaten.

Mijn vrienden laat ik meer toe. Ik ben es bang dat ze besluiten me zat te zijn. Maar ze hebben mijn hoogte en dieptepunten zovaak van dichtbij gezien. Het is ook meer dat we elkaar gewoon niet supervaak kunnen zien. En daarmew is er ook ruimte. Zo ga ik ze niet claimen (neig ik wel naar) maar durf ik wel aan te geven wanneer het goed of minder goed gaat.

Zo wat een lulverhaal weer. Sorry :X
Verre van een lulverhaal hoor. Vind je hele verhaal behoorlijk herkenbaar. Ik hou meer afstand van mensen, puur om conflicten te voorkomen. En dat ze geen contact meer opnemen, dan zie ik dat weer als een negatieve bevestiging omdat niemand mij leuk genoeg vind om mee om te gaan. :P Het is allemaal wat. Scheelt dat jij je kat nog hebt. ;)
soooo, da's mooi!
pi_189450318
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 21:38 schreef Burner82 het volgende:

[..]

In mijn ervaring, als je de symptomen verteld, komt er ineens een hele andere kant van je date naar boven...
Dat is mijn ervaring ook.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 19:20:59 #66
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_189450601
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 19:02 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Dat is mijn ervaring ook.
Daarom mooi de lippen op elkaar houden. De drama's komen later wel. ;)
soooo, da's mooi!
pi_189451013
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 19:20 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]

Daarom mooi de lippen op elkaar houden. De drama's komen later wel. ;)
Ik begrijp waarom je het zegt. Maar er is in mijn geval een probleempje. Het is namelijk bij mij heel erg duidelijk dat ik er één heb. Je hoeft maar even een dag met me mee te lopen en dan heb je het al door.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 19:54:53 #68
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_189451162
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 19:47 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Ik begrijp waarom je het zegt. Maar er is in mijn geval een probleempje. Het is namelijk bij mij heel erg duidelijk dat ik er één heb. Je hoeft maar even een dag met me mee te lopen en dan heb je het al door.
Is dat zo? Noem eens een punt op. Ben nu wel nieuwsgierig geworden.
soooo, da's mooi!
pi_189451184
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 14:11 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]

Verre van een lulverhaal hoor. Vind je hele verhaal behoorlijk herkenbaar. Ik hou meer afstand van mensen, puur om conflicten te voorkomen. En dat ze geen contact meer opnemen, dan zie ik dat weer als een negatieve bevestiging omdat niemand mij leuk genoeg vind om mee om te gaan. :P Het is allemaal wat. Scheelt dat jij je kat nog hebt. ;)
Jazeker. Die kat.. ik ben stiekem iets té gehecht aan dag beestje. Helpt me door velen depressies heen. En als ik denk dat ik op wil geven, zie ik dat beest liggen en denk ik 'nee. Ik ben een commitment aangegaan. Ik zou voor jouw zorgen en dat moet ik ook blijven doen'.

Ja die bevestiging is heel verdrietig. Zijn er wel mensen om je heen? Al is er maar 1? Waar je je wel oké bij voelt?
"Although the world is full of suffering, it is also full of overcoming it."
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 20:00:15 #70
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_189451273
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 19:55 schreef ConqueringChaos het volgende:

[..]

Jazeker. Die kat.. ik ben stiekem iets té gehecht aan dag beestje. Helpt me door velen depressies heen. En als ik denk dat ik op wil geven, zie ik dat beest liggen en denk ik 'nee. Ik ben een commitment aangegaan. Ik zou voor jouw zorgen en dat moet ik ook blijven doen'.

Ja die bevestiging is heel verdrietig. Zijn er wel mensen om je heen? Al is er maar 1? Waar je je wel oké bij voelt?
Kijk, fijn om te lezen dat je zo'n enorm hart voor je beestje hebt. Altijd een pluspunt.

Ik heb wel mensen om mij heen. Ben alleen zo afgestompt dat het mij niet meer zo interesseert. Als ze er zijn, is het fijn. Zijn ze er niet meer, ook goed. Zo hoef ik ook niet meer te rekenen op teleurstellingen binnen relaties.
soooo, da's mooi!
pi_189451432
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 19:54 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]

Is dat zo? Noem eens een punt op. Ben nu wel nieuwsgierig geworden.
Bijvoorbeeld mijn drive om veel alleen te willen zijn. Dat betekent dat, wanneer je langs zou komen, ik je weg zal sturen, terwijl dat heel raar is gezien ik sowieso al veel alleen ben. Je zou denken dat ik veel meer behoefte aan contact heb en gewoon met mensen om kan gaan, maar dat is dus niet zo.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 20:09:50 #72
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_189451459
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 20:08 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld mijn drive om veel alleen te willen zijn. Dat betekent dat, wanneer je langs zou komen, ik je weg zal sturen, terwijl dat heel raar is gezien ik sowieso al veel alleen ben. Je zou denken dat ik veel meer behoefte aan contact heb en gewoon met mensen om kan gaan, maar dat is dus niet zo.
Dat klinkt best klote. Ervaar je dat ook zo?
soooo, da's mooi!
pi_189451484
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 20:00 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]

Kijk, fijn om te lezen dat je zo'n enorm hart voor je beestje hebt. Altijd een pluspunt.

Ik heb wel mensen om mij heen. Ben alleen zo afgestompt dat het mij niet meer zo interesseert. Als ze er zijn, is het fijn. Zijn ze er niet meer, ook goed. Zo hoef ik ook niet meer te rekenen op teleurstellingen binnen relaties.
Beetje kut. Ik herken dat wel ergens,vooral wanneer ik in een zwart gat zit.

Mijn borderline kan er soms juist ook voor zorgen dat ik euforisch wordt. Ik denk dat ik uit elkaar spat van liefde en geluk voor vrienden en familie. Vooral wanneer ik gewaardeerd wordt doordat ik ze help. Zij hun liefde aan mij laten zien (als in soms stuurt mijn beste vriendin dan zo'n oppepper met dat ze trots is blabla). Of met van die melodramtische dagen als verjaardagen en kerst etc.

Maar ik ken jouw gevoel ook wel. Wanneer ik in een depressie zit voel ik me niet geliefd, standaard in dr steek gelaten ook. Ik moet het allemaal alleen doen en nieeeemand ziet en begrijpt mij. En ik kan het maar beter ook alleen doen want dat is beter voor iedereen.

En ja zelfs dan vraag ik me af of ik mijn kat depressief kan maken. Oftie dan niet beter een baasje kan hebben die wel positieve vibes heeft ofzo..
"Although the world is full of suffering, it is also full of overcoming it."
pi_189451552
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 20:09 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]

Dat klinkt best klote. Ervaar je dat ook zo?
Ja, dat ervaar ik ook zo. Het probleem is namelijk dat ik eigenlijk geen robot ben en ik ook mijn PS niet ben. Dus heel stiekem wil ik wel diepgaand contact met mensen hebben, maar die behoefte is in mijn geval heel erg afgevlakt.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 20:16:52 #75
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_189451615
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 20:11 schreef ConqueringChaos het volgende:

[..]

Beetje kut. Ik herken dat wel ergens,vooral wanneer ik in een zwart gat zit.

Mijn borderline kan er soms juist ook voor zorgen dat ik euforisch wordt. Ik denk dat ik uit elkaar spat van liefde en geluk voor vrienden en familie. Vooral wanneer ik gewaardeerd wordt doordat ik ze help. Zij hun liefde aan mij laten zien (als in soms stuurt mijn beste vriendin dan zo'n oppepper met dat ze trots is blabla). Of met van die melodramtische dagen als verjaardagen en kerst etc.

Maar ik ken jouw gevoel ook wel. Wanneer ik in een depressie zit voel ik me niet geliefd, standaard in dr steek gelaten ook. Ik moet het allemaal alleen doen en nieeeemand ziet en begrijpt mij. En ik kan het maar beter ook alleen doen want dat is beter voor iedereen.

En ja zelfs dan vraag ik me af of ik mijn kat depressief kan maken. Oftie dan niet beter een baasje kan hebben die wel positieve vibes heeft ofzo..
Helemaal opgaan in een vriendschap of liefde ken ik ook. Dan wil je alles voor ze doen en oh wee als het schip strand! Ik kan dan alles meteen afkappen en de deur dichtgooien voor een hele lange tijd. Kan altijd boos worden om die oppeppers, haha. Ze bedoelen het goed voor, maar het zijn vaak enorm open deuren die ze je sturen.

Vind het altijd wel fijn om alleen te zijn. Ook tijdens diepe dalen die komen en gaan. Voel mij vaak moedeloos tussen de mensen. Alsof zij het altijd maar leuk hebben en ik niet.

Hoe zou een depressieve kat er dan uitzien, volgens jou? :P
soooo, da's mooi!
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 20:18:28 #76
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_189451655
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 20:14 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Ja, dat ervaar ik ook zo. Het probleem is namelijk dat ik eigenlijk geen robot ben en ik ook mijn PS niet ben. Dus heel stiekem wil ik wel diepgaand contact met mensen hebben, maar die behoefte is in mijn geval heel erg afgevlakt.
Ik snap je. Ervaar dat zelf ook. Ik wil ook graag met ze omgaan, maar heb simpelweg de drive niet om het te doen. Stiekem maak ik mij dan weer boos om de drama's van een ander, haha.
soooo, da's mooi!
pi_189451765
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 20:16 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]

Helemaal opgaan in een vriendschap of liefde ken ik ook. Dan wil je alles voor ze doen en oh wee als het schip strand! Ik kan dan alles meteen afkappen en de deur dichtgooien voor een hele lange tijd. Kan altijd boos worden om die oppeppers, haha. Ze bedoelen het goed voor, maar het zijn vaak enorm open deuren die ze je sturen.

Vind het altijd wel fijn om alleen te zijn. Ook tijdens diepe dalen die komen en gaan. Voel mij vaak moedeloos tussen de mensen. Alsof zij het altijd maar leuk hebben en ik niet.

Hoe zou een depressieve kat er dan uitzien, volgens jou? :P
Ik kan ook goed alleen zijn. Maar ik kan me tegelijkertijd ook heeel eenzaam voelen. Wanneer je dan zou vragen of je iets kunt doen of langs moet komen krijg nog een nee ook :{ Het is meer een gevoel.


Geen idee. Ik weet alleen dat katten ook depressief kunnen worden.

Soms heeft Macho wel van die dagen. Dan loopt ie rondjes door mijn hele appartement. Blijft ie niet lang op 1 plek liggen, speelt niet. Dan merk je dat ie zijn draai niet helemaal kan vinden. Is vaak maar 1 dag. Maar wanneer hij aan me vast plakt en me niet alleen laat omdat ik me zo slecht voel denk ik 'waar heb ik jou aan verdiend en hoezo wil je bij me liggen ik me alleen maar heel vedrietig en somber nu'. En dan denk ik dus 'dalijk wordt hij ook depri omdat ik alleen maar depri ben.
"Although the world is full of suffering, it is also full of overcoming it."
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 20:33:10 #78
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_189451967
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 20:23 schreef ConqueringChaos het volgende:

[..]

Ik kan ook goed alleen zijn. Maar ik kan me tegelijkertijd ook heeel eenzaam voelen. Wanneer je dan zou vragen of je iets kunt doen of langs moet komen krijg nog een nee ook :{ Het is meer een gevoel.

Geen idee. Ik weet alleen dat katten ook depressief kunnen worden.

Soms heeft Macho wel van die dagen. Dan loopt ie rondjes door mijn hele appartement. Blijft ie niet lang op 1 plek liggen, speelt niet. Dan merk je dat ie zijn draai niet helemaal kan vinden. Is vaak maar 1 dag. Maar wanneer hij aan me vast plakt en me niet alleen laat omdat ik me zo slecht voel denk ik 'waar heb ik jou aan verdiend en hoezo wil je bij me liggen ik me alleen maar heel vedrietig en somber nu'. En dan denk ik dus 'dalijk wordt hij ook depri omdat ik alleen maar depri ben.
Katten zullen zoiets wel aanvoelen. Andere dieren hebben dat ook.

Voelde je je ook weleens eenzaam in relaties? Dat je gewoon wist dat de ander je maar niet begreep en daardoor je geliefde weg ging duwen?
soooo, da's mooi!
pi_189452129
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 20:33 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]

Katten zullen zoiets wel aanvoelen. Andere dieren hebben dat ook.

Voelde je je ook weleens eenzaam in relaties? Dat je gewoon wist dat de ander je maar niet begreep en daardoor je geliefde weg ging duwen?
Mijn 1e relatie was een korte traumatische relatie op mijn 17e.

Heb daarna 1x een relatie gehad van 5 jaar. Ik heb wel eens in blinde paniek geroepen 'ik wil dood als je weggaat bij me' of juist 'we moeten maar uit elkaar gaan'. Ik ben een typische binnenvetter. Ik vind het moeilijk om steeds maar te moeten vertellen hoe ik me voel. En daardoor praat ik maar niet. In die 5 jaar heb ik me ook wel suf geblowd waardoor we soms beiden nogal een muur/afstand creërde. Ik wist dat hij van mij hield, en ik van hem. Maar ik heb ook vaak gezegd 'Ik denk dat je gelukkiger bent zonder mij'. Na 5 jaar van van periodes van afstand en nabijheid konden we het ook beiden niet aan. Naast dat ik de kliniek in ging had hij semi dezelfde problemen (zou me niks verbazen als hij ook een persoonheidsstoornis oid zou hebben, iig trekken van). En dus zijn we uit elkaar gegaan en sindsdien (2013) ben ik geen relaties meer aangegaan.


Wat zijn jouw ervaringen? Of jullie, wie er ook wil delen :)
"Although the world is full of suffering, it is also full of overcoming it."
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 20:45:40 #80
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_189452233
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 20:40 schreef ConqueringChaos het volgende:

[..]

Mijn 1e relatie was een korte traumatische relatie op mijn 17e.

Heb daarna 1x een relatie gehad van 5 jaar. Ik heb wel eens in blinde paniek geroepen 'ik wil dood als je weggaat bij me' of juist 'we moeten maar uit elkaar gaan'. Ik ben een typische binnenvetter. Ik vind het moeilijk om steeds maar te moeten vertellen hoe ik me voel. En daardoor praat ik maar niet. In die 5 jaar heb ik me ook wel suf geblowd waardoor we soms beiden nogal een muur/afstand creërde. Ik wist dat hij van mij hield, en ik van hem. Maar ik heb ook vaak gezegd 'Ik denk dat je gelukkiger bent zonder mij'. Na 5 jaar van van periodes van afstand en nabijheid konden we het ook beiden niet aan. Naast dat ik de kliniek in ging had hij semi dezelfde problemen (zou me niks verbazen als hij ook een persoonheidsstoornis oid zou hebben, iig trekken van). En dus zijn we uit elkaar gegaan en sindsdien (2013) ben ik geen relaties meer aangegaan.

Wat zijn jouw ervaringen? Of jullie, wie er ook wil delen :)
Heftig verhaal om te lezen. Vind het wel dapper om na 5 jaar alsnog de handdoek in de ring te gooien. Je wil zoiets toch een kans geven.

Tot nu toe heb ik alleen maar in kortstondige relaties gezeten. Twee keer zelfs met dezelfde vrouw. Het stak mij enorm dat ook een tweede keer niet wilde lukken, maar goed. Dat is alweer 4 jaar geleden. Daarna (op een affaire na) geen relatie weer gehad. Het klinkt best triest als ik het zo weer teruglees. :P
soooo, da's mooi!
pi_189452482
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 20:40 schreef ConqueringChaos het volgende:

[..]

Mijn 1e relatie was een korte traumatische relatie op mijn 17e.

Heb daarna 1x een relatie gehad van 5 jaar. Ik heb wel eens in blinde paniek geroepen 'ik wil dood als je weggaat bij me' of juist 'we moeten maar uit elkaar gaan'. Ik ben een typische binnenvetter. Ik vind het moeilijk om steeds maar te moeten vertellen hoe ik me voel. En daardoor praat ik maar niet. In die 5 jaar heb ik me ook wel suf geblowd waardoor we soms beiden nogal een muur/afstand creërde. Ik wist dat hij van mij hield, en ik van hem. Maar ik heb ook vaak gezegd 'Ik denk dat je gelukkiger bent zonder mij'. Na 5 jaar van van periodes van afstand en nabijheid konden we het ook beiden niet aan. Naast dat ik de kliniek in ging had hij semi dezelfde problemen (zou me niks verbazen als hij ook een persoonheidsstoornis oid zou hebben, iig trekken van). En dus zijn we uit elkaar gegaan en sindsdien (2013) ben ik geen relaties meer aangegaan.

Wat zijn jouw ervaringen? Of jullie, wie er ook wil delen :)
Ja, wel wat gehad, maar mijn probleem is dat ik mijn interesse heel snel kan verliezen. Ik schijn behoorlijk gestimuleerd te moeten worden om mijn interesse te behouden, want dat ik heb niet van mezelf met mijn type PS.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_189462027
Ik kan ook ontzettend opgaan in iemand, als ik die persoon leuk vind. Ik kan dan echt zwaar jaloers worden als hij met iemand praat en daardoor niet met mij. Ik kan het wel rationaliseren, maar het liefste trek ik dan de kop van die ander eraf.
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
  donderdag 17 oktober 2019 @ 09:49:04 #83
482973 dagobertE6
ducktales, w00t
pi_189478026
Mijn meisje is in C, vaak erg last van.
Ik zelf ben gezond mentaal.
pi_189478172
Ik probeer een spoed-consult te krijgen bij GGZ... Is nog niet zo makkelijk als je HA op vakantie is.
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_189478262
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hmm, doet het niet.
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_189499585
Verslavingszorg gaat niet door, want ze hebben een patiëntenstop voor mensen met verzekering X.... |:( |:( |:(
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_189500131
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 14:39 schreef Burner82 het volgende:
Verslavingszorg gaat niet door, want ze hebben een patiëntenstop voor mensen met verzekering X.... |:( |:( |:(
Whut ??
}:| }:| }:| }:|
Mooi klote. (Zacht gezegd)


En nu?
"Although the world is full of suffering, it is also full of overcoming it."
pi_189500265
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 15:14 schreef ConqueringChaos het volgende:

[..]

Whut ??
}:| }:| }:| }:|
Mooi klote. (Zacht gezegd)

En nu?
wrs is de snelste oplossing: wachten op het nieuwe jaar, dan gaan de nieuwe contracten in met de verzekeraars |:( |:(
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_189531113
PsyQ adviseert mij om schematherapie te gaan doen.

Ik heb al twee intensieve behandelingen achter de rug. Ik zie dit advies eigenlijk niet zitten - omdat het weer een herhaling is van wat ik al ken. Ik kan wel weer 1x per week over mijn gevoelens praten en bedenken hoe ik het moet gaan aanpakken. Maar verandering komt alleen als ik het ook daadwerkelijk doe. Heel vaak kan ik dat niet opbrengen, omdat ik door de chaos in mijn kop het niet overzie of heel vermoeid ben.

Ik ken schematherapie al een beetje en ik heb sowieso het schema mislukking.

Ik zit nu bij afdeling ADHD. Mensen die dat hebben, hoeven zeker niet persé persoonlijkheidsstoornissen te hebben, maar ik heb wel gemerkt dat ze vaak meer emotionele bagage hebben en begrijpen hoe moeilijk het soms kan zijn. Er hangt ook een veel betere sfeer.

Bij persoonlijkheidsstoornissen is de focus vooral op 'verkeerde denkpatronen'. Ik ben er nogal klaar mee dat mensen mij weer gaan vertellen dat ik op een verkeerde manier denk en maar naar hen moet luisteren omdat ik het anders niet goed doe. En maar in mijn ziel blijven knijpen, zodat ik weer besef dat ik mij weer alleen voel. Maar dat lost niks op.

Ik heb het altijd toegelaten dat mensen mij klein hielden. Iedereen zei dat ik me kwetsbaar moet opstellen en hulp moet aanvaarden. Ik heb dat gedaan. Ik ben door schade en schande wijzer geworden.

Ik heb inmiddels wel geleerd dat ik mezelf meer serieus kan nemen en wat meer schijt moet krijgen aan anderen.
  zondag 20 oktober 2019 @ 19:02:29 #90
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_189535023
quote:
15s.gif Op zondag 20 oktober 2019 14:41 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

Ik heb inmiddels wel geleerd dat ik mezelf meer serieus kan nemen en wat meer schijt moet krijgen aan anderen.
Hoe ga je dat dan doen?
soooo, da's mooi!
pi_189535522
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 19:02 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]

Hoe ga je dat dan doen?
Ik merk dat ik in die zin al veranderd ben.

Voorheen zou ik bijvoorbeeld al meteen akkoord gegaan zijn met deze therapie, want anderen zeggen immers dat ik dat moet doen en dat het goed is voor mij.

Ik kan nu beter bij mezelf blijven en me afvragen wat het mij überhaupt gaat opleveren.

Wat ik al zei, als het er uiteindelijk op neerkomt dat ik na de therapie weer in hetzelfde patroon kom, is het alleen maar tijdverspilling.

Het is veel waardevoller de problemen op zich aan te pakken dan het allemaal op borderline te gooien en daarvoor therapie te volgen.
pi_189551209
Hoi! Ik loop sinds mei vorig jaar bij GGZ, bijna schematherapie afgerond voor hoofdzakelijk een vermijdende persoonlijkheidsstoornis en word binnenkort getest op ADD. Ik heb pas net mn account weer geactiveerd, moet dus ook nog even bijlezen maar ik zag dit topic en wil graag met jullie meepraten. :)
So rest assured I have the key to every opening
To every wishing well that's deep enough to dream
I want to show you just how fascinating kissing is
When earth collides with all the space between
pi_189551256
quote:
1s.gif Op zondag 20 oktober 2019 19:33 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]

Ik merk dat ik in die zin al veranderd ben.

Voorheen zou ik bijvoorbeeld al meteen akkoord gegaan zijn met deze therapie, want anderen zeggen immers dat ik dat moet doen en dat het goed is voor mij.

Ik kan nu beter bij mezelf blijven en me afvragen wat het mij überhaupt gaat opleveren.

Wat ik al zei, als het er uiteindelijk op neerkomt dat ik na de therapie weer in hetzelfde patroon kom, is het alleen maar tijdverspilling.

Het is veel waardevoller de problemen op zich aan te pakken dan het allemaal op borderline te gooien en daarvoor therapie te volgen.
Heb je voor ogen welke problemen je aan wil pakken ? Je hoeft niet heel specifiek te zijn hoor. Maar zij die op te lossen zonder bepaalde therapie ?

@Speedfight welkom :)
"Although the world is full of suffering, it is also full of overcoming it."
  maandag 21 oktober 2019 @ 19:10:03 #94
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_189551307
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 19:04 schreef Speedfight het volgende:
Hoi! Ik loop sinds mei vorig jaar bij GGZ, bijna schematherapie afgerond voor hoofdzakelijk een vermijdende persoonlijkheidsstoornis en word binnenkort getest op ADD. Ik heb pas net mn account weer geactiveerd, moet dus ook nog even bijlezen maar ik zag dit topic en wil graag met jullie meepraten. :)
Hallo! Pak een stoel en kom er bij zitten. ;) Hoe kwam het zo dat je de diagnose kreeg?
soooo, da's mooi!
pi_189551961
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 19:10 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]

Hallo! Pak een stoel en kom er bij zitten. ;) Hoe kwam het zo dat je de diagnose kreeg?
Hahaha, gezellig. :)
Ik kreeg bijna 3 jaar terug een burn-out, ik was pas 25. Na een jaar weinig verbetering en intensieve gesprekken met een psycholoog ben ik doorgestuurd naar het ggz voor schematherapie waar erg duidelijk probleempatronen naar boven kwamen. Nu ben ik de schematherapie aan het afronden en ben ik me aan het verdiepen in narcisme. Ik begin me steeds meer te beseffen dat ik opgevoed ben door narcistische ouders en daardoor heel erg ben vastgelopen in onzekerheid en gevoel van falen.
So rest assured I have the key to every opening
To every wishing well that's deep enough to dream
I want to show you just how fascinating kissing is
When earth collides with all the space between
  maandag 21 oktober 2019 @ 19:48:47 #96
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_189552026
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 19:45 schreef Speedfight het volgende:

[..]

Hahaha, gezellig. :)
Ik kreeg bijna 3 jaar terug een burn-out, ik was pas 25. Na een jaar weinig verbetering en intensieve gesprekken met een psycholoog ben ik doorgestuurd naar het ggz voor schematherapie waar erg duidelijk probleempatronen naar boven kwamen. Nu ben ik de schematherapie aan het afronden en ben ik me aan het verdiepen in narcisme. Ik begin me steeds meer te beseffen dat ik opgevoed ben door narcistische ouders en daardoor heel erg ben vastgelopen in onzekerheid en gevoel van falen.
Nou, lekker dan. Hopelijk ga je iets hebben aan de schematherapie. :) Hoe gaat het verder dan met je?
soooo, da's mooi!
pi_189552113
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 19:48 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]

Nou, lekker dan. Hopelijk ga je iets hebben aan de schematherapie. :) Hoe gaat het verder dan met je?
Eigenlijk wel goed. Ik vind het een heftige periode van veel puzzelstukjes op zn plek plaatsen maar ik heb ook eindelijk weer het gevoel van vooruitgang :)
Schematherapie heb ik ontzettend veel aan gehad, was een lange weg maar ik ben steviger in mn schoenen gaan staan en leer anders naar mezelf en mijn omgeving te kijken.

Wat is jouw verhaal? :)
So rest assured I have the key to every opening
To every wishing well that's deep enough to dream
I want to show you just how fascinating kissing is
When earth collides with all the space between
  maandag 21 oktober 2019 @ 19:59:05 #98
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_189552237
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 19:54 schreef Speedfight het volgende:

[..]

Eigenlijk wel goed. Ik vind het een heftige periode van veel puzzelstukjes op zn plek plaatsen maar ik heb ook eindelijk weer het gevoel van vooruitgang :)
Schematherapie heb ik ontzettend veel aan gehad, was een lange weg maar ik ben steviger in mn schoenen gaan staan en leer anders naar mezelf en mijn omgeving te kijken.

Wat is jouw verhaal? :)
Kijk aan, je gaat er wel dus wel komen. :) Vind zoiets altijd weer knap van mensen.

Zal het kort samenvatten voor je? Officieel borderliner sinds 2013, daarvoor ook al het één en ander meegekregen in een diagnose. Werd al kind niet gepushed in dingen, waardoor veel in mijn hoofd werd getriggered. Gelukkig wel hoog functionerend in mijn borderline gedrag, dat scheelt een hele hoop. Heb diverse therapie vormen gevolgd. Ben nu uitbehandeld en hopen op het beste. :P
soooo, da's mooi!
pi_189552371
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 19:59 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]

Kijk aan, je gaat er wel dus wel komen. :) Vind zoiets altijd weer knap van mensen.

Zal het kort samenvatten voor je? Officieel borderliner sinds 2013, daarvoor ook al het één en ander meegekregen in een diagnose. Werd al kind niet gepushed in dingen, waardoor veel in mijn hoofd werd getriggered. Gelukkig wel hoog functionerend in mijn borderline gedrag, dat scheelt een hele hoop. Heb diverse therapie vormen gevolgd. Ben nu uitbehandeld en hopen op het beste. :P
Heb je zelf ook het gevoel dat je "uitbehandeld" bent? Ik ken die term niet, is dat iets wat je zelf bepaald of komt dat vanuit de gezondheidszorg?
So rest assured I have the key to every opening
To every wishing well that's deep enough to dream
I want to show you just how fascinating kissing is
When earth collides with all the space between
  maandag 21 oktober 2019 @ 20:06:43 #100
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_189552418
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 20:04 schreef Speedfight het volgende:

[..]

Heb je zelf ook het gevoel dat je "uitbehandeld" bent? Ik ken die term niet, is dat iets wat je zelf bepaald of komt dat vanuit de gezondheidszorg?
Psych bepaalde het en ik ben het er ook mee eens. Het had geen zin om nog verder te gaan praten over het verleden en heden. Heb ook wel het idee dat de scherpe kantjes ervan af zijn.
soooo, da's mooi!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')