abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 13 juni 2019 @ 10:43:59 #151
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_187402199
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juni 2019 13:44 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Dit is quatsch.
Eens.

Dat er al bijna twee weken dagelijks neerslag is gevallen is in principe correct, daar niet van. Maar dat is niet ongewoon. Het is juni. Bij uitstek een maand waar veel neerslag valt. Over heel Europa. Nederland heeft gemiddeld zo'n 16 regendagen in juni, dat is meer dan de helft. Vooralsnog zijn het 8 regendagen op 13. Dat is meer dan gemiddeld maar absoluut niet schokkend veel.

Buiten dat is de eerste decade 23 graden geweest waar dat normaal maar 19.4 is. Tweede decade is historisch gezien koeler (korte meetperiode, kan gebeuren he) met 19.2 graden. Al met al is de gemiddelde temperatuur van 1 t/m 20 juni 19.3 graden. Met de huidige vooruitzichten gaat deze periode in 2019 met 22.2 graden dus bijna drie graden te warm verlopen.

Het enige niet normale wat je kan stellen is dat het dus veel te warm verloopt maar dat je al met al heel gemiddeld weer hebt. Warmere dagen. Koelere dagen.

Nee, 2018 is geen norm.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  donderdag 13 juni 2019 @ 10:45:50 #152
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_187402214
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juni 2019 10:31 schreef ieniminimuis het volgende:
Als ik zo naar buiten kijk is het enige organisme in Nederland dat klaagt over de huidige zomer de mens.

Ik vind het prima weer.
Waarvan ook maar een klein gedeelte met een irreëel beeld van de werkelijkheid. Beetje als mensen die klagen dat het niet continu 13 graden is in juni. "Waar is de vroege lente :'( "

Al zullen dat er iets minder zijn :+
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  donderdag 13 juni 2019 @ 10:48:41 #153
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_187402242
Hier weer vies plakkerig weer met een kleine 29 graden, volle bak zon maar hoge luchtvochtigheid (dauwpunt plakt tegen de 21 graden aan). Maar kan ik maar beter aan wennen want duurt nog wel een paar weken voor de luchtvochtigheid zakt. Zeker met de enorme hoeveelheden regen die er deze maand al naar beneden zijn gekomen.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  Moderator donderdag 13 juni 2019 @ 10:49:23 #154
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_187402249
Gister was wel echt vrij ruk kwa weer (als je niet van regen houdt, zoals ik haha). Maar ja, was ook woensdag, dus dat is standaard he _O- :P

Verder vind ik het op zich idd helemaal niet verkeerd tot nu toe in Juni. Zon komt er best regelmatig aan te pas en het is zelden echt fris geweest. Could be worse :)
  donderdag 13 juni 2019 @ 10:53:29 #155
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_187402308
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2019 10:49 schreef dick_laurent het volgende:
Gister was wel echt vrij ruk kwa weer (als je niet van regen houdt, zoals ik haha). Maar ja, was ook woensdag, dus dat is standaard he _O- :P

Verder vind ik het op zich idd helemaal niet verkeerd tot nu toe in Juni. Zon komt er best regelmatig aan te pas en het is zelden echt fris geweest. Could be worse :)
Precies. En eerlijk is eerlijk. Het is niet alsof die neerslag niet nuttig is geweest want het liep alweer tot recordhoeveelheden op

"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  Moderator donderdag 13 juni 2019 @ 10:56:24 #156
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_187402344
Haha, ja men hoeft nu niet meer te panieken over "droogte" ... tenzij het nu opeens twee maanden niet meer gaat regenen, maar daar ziet het niet naar uit ;)
pi_187402551


Op zich aardige temperaturen maar blijft wel veel neerslag in de kaarten staan.
blablablabla
pi_187402676
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2019 10:36 schreef Dven het volgende:

[..]

Dé troll van het topic. Negeren man :D _O-
Haha ouwe recalcitrante relnicht.
pi_187402694
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2019 10:49 schreef dick_laurent het volgende:
Gister was wel echt vrij ruk kwa weer (als je niet van regen houdt, zoals ik haha). Maar ja, was ook woensdag, dus dat is standaard he _O- :P

Verder vind ik het op zich idd helemaal niet verkeerd tot nu toe in Juni. Zon komt er best regelmatig aan te pas en het is zelden echt fris geweest. Could be worse :)
Volgende week woensdag lijkt (voorlopig) de meest warme dag te gaan worden. Met de nadruk op lijkt, want ze willen er dit jaar nogal eens naast zitten.
pi_187403233
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2019 10:24 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Is al enkele weken bezig met heerlijke, Nederlandse temperaturen :Y
Soms wat te veel regen.. maar over het algemeen echt prima weer!
prima weer is natuurlijk subjectief. Ik mis de 30 graden, zon. Tropisch. Mussen van het dak. Je kent het wel. Zoals vorig jaar. 8-) *O* B:)B
just give a second thought
what if we don't get caught...
  donderdag 13 juni 2019 @ 12:58:22 #161
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_187403720
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2019 11:14 schreef Elan het volgende:
[ afbeelding ]

Op zich aardige temperaturen maar blijft wel veel neerslag in de kaarten staan.
Beetje subtropisch. Niets mis mee
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_187403828
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2019 12:58 schreef Dven het volgende:

[..]

Beetje subtropisch. Niets mis mee
Subtropische winter wel te verstaan.
blablablabla
pi_187404086
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2019 13:08 schreef Elan het volgende:

[..]

Subtropische winter wel te verstaan.
:')
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  User die overal opduikt 2022 donderdag 13 juni 2019 @ 13:41:37 #164
186611 Haags
pi_187404200
Nog steeds geen zon te bekennen hier
Zonder wrijving geen glans
pi_187404214
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2019 13:41 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Nog steeds geen zon te bekennen hier
Opbokken met je kou
blablablabla
  User die overal opduikt 2022 donderdag 13 juni 2019 @ 13:47:47 #166
186611 Haags
pi_187404269
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2019 13:42 schreef Elan het volgende:

[..]

Opbokken met je kou
Oke @Nattekat
Zonder wrijving geen glans
  Moderator / Redactie Sport donderdag 13 juni 2019 @ 13:54:57 #167
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_187404356
Opbokken met dit depressieve kutweer :(
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_187404448
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2019 13:54 schreef Nattekat het volgende:
Opbokken met dit depressieve kutweer :(
Snap oprecht niet dat mensen hier blij van kunnen worden.
Het regent dan weliswaar niet, maar nu is het grauw en waait het weer als een malle. Waardoor je alsnog op gevoelstemperatuur oktober uit komt.
blablablabla
  donderdag 13 juni 2019 @ 14:24:11 #169
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_187404706
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2019 13:08 schreef Elan het volgende:

[..]

Subtropische winter wel te verstaan.
Nou nee. Dan had je nu in je winterjas kunnen zitten :+
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  User die overal opduikt 2022 donderdag 13 juni 2019 @ 14:31:28 #170
186611 Haags
pi_187404805
Het giet hier ondertussen
Zonder wrijving geen glans
  Moderator donderdag 13 juni 2019 @ 14:45:32 #171
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_187405057
En weerrrrr een lading stortbuien in het midden en westen.... tis wel echt allemaal voor het midden/westen dit jaar tot nu toe zeg :{w
  donderdag 13 juni 2019 @ 14:46:06 #172
318211 hemarookworst
Man bijt worst
pi_187405069
Het oosten heeft wel wat buitjes nodig
Uw ADH vitamine Worst
Met vriendelijke groenten
pi_187405130
Dat gepanikeer over dat we uitdrogen met z'n allen is nu gelukkig wel weer even van de baan.
pi_187405166
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2019 14:24 schreef Dven het volgende:

[..]

Nou nee. Dan had je nu in je winterjas kunnen zitten :+
Maatje van me is op vakantie in een subtropisch gebied (Jericho) daar is het nu gewoon wekenlang tussen de 30 en de 40 graden.

Bij subtropisch denk ik ook aan een Miami, waar het klam, vaak regen maar alsnog bloedheet is. Niet overdag tussen de 20 en de 25 graden, s nachts rond de 12-13 graden en om de dag kans op een (herfst)bui.

Of doelde je in je post op het weer in Bulgarije atm?
blablablabla
pi_187405190
Onweer in Voorschoten
pi_187405210
Een rommel in Den Haag.
  User die overal opduikt 2022 donderdag 13 juni 2019 @ 15:13:01 #177
186611 Haags
pi_187405488
Kon nog wel wat regen bij
Zonder wrijving geen glans
  donderdag 13 juni 2019 @ 15:14:24 #178
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_187405509
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2019 14:53 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Een rommel in Den Haag.
Dat is elke dag in Den Haag :{w

Ik vind het prima zo, droog en rond de 20 graden :P
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  donderdag 13 juni 2019 @ 15:28:10 #179
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_187405657
quote:
10s.gif Op donderdag 13 juni 2019 14:51 schreef Elan het volgende:

[..]

Maatje van me is op vakantie in een subtropisch gebied (Jericho) daar is het nu gewoon wekenlang tussen de 30 en de 40 graden.

Bij subtropisch denk ik ook aan een Miami, waar het klam, vaak regen maar alsnog bloedheet is. Niet overdag tussen de 20 en de 25 graden, s nachts rond de 12-13 graden en om de dag kans op een (herfst)bui.

Of doelde je in je post op het weer in Bulgarije atm?
Subtropisch gebied is tamelijk groot he :+ Ook daar kan het 's winters gewoon koud zijn. Doelde niet op Bulgarije omdat het daar voor de meeste kwalificaties van het begrip net een maandje niet warm genoeg is qua gemiddelde temperatuur. Al zal dat vandaag de dag waarschijnlijk al anders zijn gezien de klimaatveranderingen die hier nogal zwaar zijn :P
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_187405889
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2019 15:28 schreef Dven het volgende:

[..]

Subtropisch gebied is tamelijk groot he :+ Ook daar kan het 's winters gewoon koud zijn. Doelde niet op Bulgarije omdat het daar voor de meeste kwalificaties van het begrip net een maandje niet warm genoeg is qua gemiddelde temperatuur. Al zal dat vandaag de dag waarschijnlijk al anders zijn gezien de klimaatveranderingen die hier nogal zwaar zijn :P
Nja hoe dan ook hebben deze zomer en voorjaar tot nu toe bij uitstek weer dat past bij een mild zeeklimaat.
Hoe zou dat nu komen O-)
blablablabla
pi_187405896
Heb je nog heftige overstromingen gehad de afgelopen dagen @Dven?
blablablabla
pi_187406260
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2019 14:45 schreef dick_laurent het volgende:
En weerrrrr een lading stortbuien in het midden en westen.... tis wel echt allemaal voor het midden/westen dit jaar tot nu toe zeg :{w
Niet bepaald, scroll maar eens door de maanden hier: https://www.knmi.nl/neder(...)ten/archief/maand/rd
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_187406297
Nu ook twijfel over de bui die vorige week over Eindhoven en omgeving ging, misschien was dat ook een tornado.
Op zich zou het me niet verbazen, die bui zagen we op ons afkomen, inderdaad vanuit Eindhoven. De lucht was bruin en het kolkte enorm, bovendien ging het zo snel. Ik keek terug, om 21.47 heb ik foto's van een lucht met van grijze wolken en wat geflits in de verte. Om 22.00 precies heb ik een filmpje waarop je richting het zuiden (dat is de hei ten oosten van EIndhoven voor ons) het onweer ziet komen, met een scherpe grens tussen grijze wolken en de hele lucht ervoor Ik dacht toen dat er brand was op de hei, er leek een soort rook te hangen.
Om 22.04 zie ik richting Eindhoven een bruine massa op ons af ziet komen. Je hoorde ook een soort gebulder en gesis, op dat moment was er ineens wind en gaat alles de lucht in. Ik had op dat moment een dakraam in mijn handen en we zijn er met z'n tweeën aan gaan hangen om het nog dicht te krijgen. Die wind heeft daarna nog zeker twee/drie minuten aangehouden, het kwam van allerlei kanten.
Het zou ook verklaren waarom het pad waarop er schade is bij ons in de buurt relatief smal is. Er zijn stukken waarop echt elke boom enorm veel schade heeft en een 100 meter verderop is er dan niets aan de hand. Nu zie je het niet meer, maar vorige week was het heel duidelijk. Stukken van de stad waar de straten bezaaid lagen met blaadjes en takjes (naast de grotere schades) en maar ook hele delen waar niks op straat lag. En dat was dan niet te verklaren door dingen als windrichting of bescherming van gebouwen.

Wat me vooral is bijgebleven is de kleur van de lucht. Onweer geeft vaak een groene lucht (de beruchte bui met de enorme hagelstenen in Someren en omgeving een paar jaar terug), maar dit was echt bruin/oranje. En dan constant verlicht als een stroboscoop door de bliksem. Akelig, unheimisch, terwijl ik echt een fan van onweer ben.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
  donderdag 13 juni 2019 @ 16:17:02 #184
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_187406316
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2019 15:49 schreef Elan het volgende:
Heb je nog heftige overstromingen gehad de afgelopen dagen @:Dven?
Nouja, dit was in het centrum van Tarnovo ergens een week geleden



Een paar dagen geleden was de rivier ook erg buiten z'n oevers getreden maar bij het maken van deze foto was het water al gezakt (alhoewel nog steeds veel te hoog). Zie ook wat schade aan de bomen in/rondom de rivier



Verderop in de provincie was het heftiger. Daar is binnen korte tijd tot 150mm gevallen in een dag tijd. (zie die pit in het centraalnoorden) Daar was een dambreuk, twee doden en van alles volledig overstroomd. Water in die gebieden begint nu langzaam te verdwijnen dus alle zigeuners uit het hele land gaan met karre(paard)vrachten tegelijk die kant op om vissen te rapen _O-



Komende tijd steevast rond de dertig graden met op sommige dagen een buitje hier en daar. Ben blij als het juli is en de luchtvochtigheid flink daalt.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  donderdag 13 juni 2019 @ 16:19:08 #185
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_187406346
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2019 16:16 schreef d.k. het volgende:
Nu ook twijfel over de bui die vorige week over Eindhoven en omgeving ging, misschien was dat ook een tornado.
Op zich zou het me niet verbazen, die bui zagen we op ons afkomen, inderdaad vanuit Eindhoven. De lucht was bruin en het kolkte enorm, bovendien ging het zo snel. Ik keek terug, om 21.47 heb ik foto's van een lucht met van grijze wolken en wat geflits in de verte. Om 22.00 precies heb ik een filmpje waarop je richting het zuiden (dat is de hei ten oosten van EIndhoven voor ons) het onweer ziet komen, met een scherpe grens tussen grijze wolken en de hele lucht ervoor Ik dacht toen dat er brand was op de hei, er leek een soort rook te hangen.
Om 22.04 zie ik richting Eindhoven een bruine massa op ons af ziet komen. Je hoorde ook een soort gebulder en gesis, op dat moment was er ineens wind en gaat alles de lucht in. Ik had op dat moment een dakraam in mijn handen en we zijn er met z'n tweeën aan gaan hangen om het nog dicht te krijgen. Die wind heeft daarna nog zeker twee/drie minuten aangehouden, het kwam van allerlei kanten.
Het zou ook verklaren waarom het pad waarop er schade is bij ons in de buurt relatief smal is. Er zijn stukken waarop echt elke boom enorm veel schade heeft en een 100 meter verderop is er dan niets aan de hand. Nu zie je het niet meer, maar vorige week was het heel duidelijk. Stukken van de stad waar de straten bezaaid lagen met blaadjes en takjes (naast de grotere schades) en maar ook hele delen waar niks op straat lag. En dat was dan niet te verklaren door dingen als windrichting of bescherming van gebouwen.

Wat me vooral is bijgebleven is de kleur van de lucht. Onweer geeft vaak een groene lucht (de beruchte bui met de enorme hagelstenen in Someren en omgeving een paar jaar terug), maar dit was echt bruin/oranje. En dan constant verlicht als een stroboscoop door de bliksem. Akelig, unheimisch, terwijl ik echt een fan van onweer ben.
Omgevallen bomen hier en daar? Valrichting?
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_187406403
Allerlei kanten op, althans wel bij ons in de buurt. En schade aan de 'voorkant' van de bui bij bomen, maar ook aan de zijkant en de achterkant. De wind ging letterlijk alle kanten op. En schade in een strook, niet overal. HEt artikel heeft het over 1000 bomen alleen al in Eindhoven. Dat is echt veel.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
  donderdag 13 juni 2019 @ 16:28:30 #187
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_187406468
quote:
6s.gif Op donderdag 13 juni 2019 15:48 schreef Elan het volgende:

[..]

Nja hoe dan ook hebben deze zomer en voorjaar tot nu toe bij uitstek weer dat past bij een mild zeeklimaat.
Hoe zou dat nu komen O-)
Toch he,

quote:
The humid subtropical climate classification was officially created under the Trewartha Climate classification. The Trewartha system was a 1966 update of the Köppen climate classification, and sought to redefine middle latitude climates into smaller zones (the original Köppen system grouped all middle latitude climates into a single zone). Under the Trewartha climate classification, climates are termed humid subtropical when they have [b][b]monthly mean air temperatures higher than 10 °C (50 °F) for eight or more months a year[/b][/b] and at least one month with mean temperature below 18 °C


April iets warmer en je bent er al bijna :P
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_187406470
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2019 16:17 schreef Dven het volgende:

[..]

Nouja, dit was in het centrum van Tarnovo ergens een week geleden

[ afbeelding ]

Een paar dagen geleden was de rivier ook erg buiten z'n oevers getreden maar bij het maken van deze foto was het water al gezakt (alhoewel nog steeds veel te hoog). Zie ook wat schade aan de bomen in/rondom de rivier

[ afbeelding ]

Verderop in de provincie was het heftiger. Daar is binnen korte tijd tot 150mm gevallen in een dag tijd. (zie die pit in het centraalnoorden) Daar was een dambreuk, twee doden en van alles volledig overstroomd. Water in die gebieden begint nu langzaam te verdwijnen dus alle zigeuners uit het hele land gaan met karre(paard)vrachten tegelijk die kant op om vissen te rapen _O-

[ afbeelding ]

Komende tijd steevast rond de dertig graden met op sommige dagen een buitje hier en daar. Ben blij als het juli is en de luchtvochtigheid flink daalt.
:D _O-

Vraag me af in hoeverre de verzekering dat dekt.
blablablabla
  donderdag 13 juni 2019 @ 16:34:12 #189
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_187406559
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2019 16:24 schreef d.k. het volgende:
Allerlei kanten op, althans wel bij ons in de buurt. En schade aan de 'voorkant' van de bui bij bomen, maar ook aan de zijkant en de achterkant. De wind ging letterlijk alle kanten op. En schade in een strook, niet overal. HEt artikel heeft het over 1000 bomen alleen al in Eindhoven. Dat is echt veel.
Nouja, als MeteoGroup het mogelijk acht dan heb je daar in principe je antwoord. Ofwel een windhoos (in feite niet meer dan een zwakke tornado) of een 'daadwerkelijke'.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  donderdag 13 juni 2019 @ 16:35:01 #190
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_187406575
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2019 16:28 schreef Elan het volgende:

[..]

:D _O-

Vraag me af in hoeverre de verzekering dat dekt.
Die vergoeden hier nog verrassend veel :D Sowieso is er een gemeentefonds voor dat soort zaken. Logisch ook wel, omdat het bijna jaarlijks wel voorvalt.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  donderdag 13 juni 2019 @ 16:45:08 #191
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_187406769
Genoeg foto's gezien van die lichtende nachtwolken trouwens, iemand hier nog iets op de plaat gekregen of? :o
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 13 juni 2019 @ 16:58:14 #192
147316 crew  DJMO
#trut
pi_187406987
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2019 16:45 schreef Dven het volgende:
Genoeg foto's gezien van die lichtende nachtwolken trouwens, iemand hier nog iets op de plaat gekregen of? :o
FOT / Het weer als onderwerp
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  donderdag 13 juni 2019 @ 17:07:29 #193
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_187407117
quote:
Ah, dankje!
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  donderdag 13 juni 2019 @ 17:36:41 #194
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_187407491
Stevige woei en een paar spetters ineens hier in Goor. Er komen een paar rode pitten aan :9
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_187407551
Zon, regen en onweer. En dat tegelijk, alsof het weer niet weet wat het wil.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
  donderdag 13 juni 2019 @ 17:54:10 #196
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_187407732
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2019 16:35 schreef Dven het volgende:

Die vergoeden hier nog verrassend veel :D Sowieso is er een gemeentefonds voor dat soort zaken. Logisch ook wel, omdat het bijna jaarlijks wel voorvalt.
Leer mij Bulgarije kennen qua neerslag :') In juni/juli kan het flink tekeer gaan, vooral de bergachtige gebieden. Als je Sofia over de snelweg verlaat richting het oosten heb je ook zo'n berg waar het stevig kan spoken. Ruitenwissers op maximaal, knipperlichten aan en kruipen vanwege aquaplaning, niet te zuinig :{ Die rode pit op de kaart lijkt tussen Veliko Tarnovo en Ruse, ook zo'n bergachtig gebied. Ben er al decennia lang niet meer geweest, maar daar is het altijd meegevallen. Maar ook rondom Plovdiv heb ik meerdere keren watersnood gezien terwijl het daar heel vlak is.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  donderdag 13 juni 2019 @ 18:29:51 #197
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_187408103
Hier in Eindhoven een donderslag. :)
pi_187408351
Een minuut keiharde regen in Den Haag.
  User die overal opduikt 2022 donderdag 13 juni 2019 @ 18:46:13 #199
186611 Haags
pi_187408357
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2019 18:45 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Een minuut keiharde regen in Den Haag.
Dat klopt
Zonder wrijving geen glans
pi_187408516
Heerlijk onweer :)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_187408521
hier in katwijk nu ook harde regen
Do what you love, love what you do!
pi_187408817
klein buitje in Alkmaar, not.... :)
  donderdag 13 juni 2019 @ 19:11:14 #203
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_187408879
Komt met bakken uit de lucht nu.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  donderdag 13 juni 2019 @ 19:36:59 #204
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_187409389
Stevig knake weer...alweer. -O-
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
  Redactie Frontpage donderdag 13 juni 2019 @ 19:50:06 #205
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_187409593
Komt wel telkens gelijk met bakken uit de lucht met die buien he :{
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_187410045
Zo, die bui die over de Bilt trekt, een kwartier lang minimaal 45mm per uur en op het hoogtepunt 80mm volgens buienradar; dag neerslagtekort :W
pi_187410238
Teringjantje, die bui in het midden van het land ziet er indrukwekkend uit.
pi_187410340
Onweer en stortregen hier
  donderdag 13 juni 2019 @ 20:45:51 #209
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_187410398
Trekt hier zo ook weer over. Morgen 26 graden
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
  donderdag 13 juni 2019 @ 21:00:57 #210
250952 SoldMayor
Dreamchaser
pi_187410630
-

[ Bericht 99% gewijzigd door SoldMayor op 13-06-2019 21:03:15 ]
  donderdag 13 juni 2019 @ 21:05:20 #211
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_187410719
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2019 20:34 schreef tralalala het volgende:
Teringjantje, die bui in het midden van het land ziet er indrukwekkend uit.
Die is nu hier, valt op zich mee, geen onweer enzo.

Wel lekker koud nu :o
Koel en donker bewaren
  donderdag 13 juni 2019 @ 21:07:35 #212
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_187410750
Ik zou bijna even de deur uit willen gaan richting de dijk aan de ijssel, maar m'n huispak al aan en weinig zin :P. Wel mooi wolkje
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
  donderdag 13 juni 2019 @ 21:10:47 #213
250952 SoldMayor
Dreamchaser
pi_187410812


Dit is de bui die over het midden van het land trekt.
Man man ben nog nooit zo nat geregend. :D :')
  donderdag 13 juni 2019 @ 21:34:07 #214
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_187411205
iets zei me dat ik toch even snel moest gaan fietsen. So I did:







Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
  donderdag 13 juni 2019 @ 21:45:46 #215
230730 Koelkastje
Mental Madness
pi_187411450
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2019 21:34 schreef INViCTuS het volgende:
iets zei me dat ik toch even snel moest gaan fietsen. So I did:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
_O_!
Hmz...
  donderdag 13 juni 2019 @ 21:53:02 #216
350577 YourCaptor
A billion dollar
pi_187411602
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2019 21:34 schreef INViCTuS het volgende:
iets zei me dat ik toch even snel moest gaan fietsen. So I did:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Wow! _O_
We know this. The Chinese know that we know. But we make-believe that we don't know and the Chinese make-believe that they believe that we don't know, but know that we know. Everybody knows.
  donderdag 13 juni 2019 @ 23:31:36 #217
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_187413215
quote:
9s.gif Op donderdag 13 juni 2019 14:02 schreef Elan het volgende:

[..]

Snap oprecht niet dat mensen hier blij van kunnen worden.
Het regent dan weliswaar niet, maar nu is het grauw en waait het weer als een malle. Waardoor je alsnog op gevoelstemperatuur oktober uit komt.
En mensen die nog steeds huilen om global warming :')

oke het is officieel nog geen zomer, maar kijk hoeveel regen al in juni.
  donderdag 13 juni 2019 @ 23:32:29 #218
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_187413230
Trouwens, ik hoop dat het klaar is met dit kutweer. geef mij maar die erge droogte net zoals vorig jaar, hopelijk nog erger. alles beter dan regen.
  vrijdag 14 juni 2019 @ 01:00:48 #219
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_187414035
Moessonregens in Twente. Mooi man :7
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  vrijdag 14 juni 2019 @ 01:14:00 #220
318211 hemarookworst
Man bijt worst
pi_187414110
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2019 20:19 schreef zatoichi het volgende:
Zo, die bui die over de Bilt trekt, een kwartier lang minimaal 45mm per uur en op het hoogtepunt 80mm volgens buienradar; dag neerslagtekort :W
Zo makkelijk gaat dat neerslagtekort wegwerken niet hoor
Uw ADH vitamine Worst
Met vriendelijke groenten
  vrijdag 14 juni 2019 @ 01:18:47 #221
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_187414138
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 01:14 schreef hemarookworst het volgende:

[..]

Zo makkelijk gaat dat neerslagtekort wegwerken niet hoor
Exact. Het leeuwendeel van de neerslag stroomt weg in de putten of verdampt en draagt geen kloot bij aan tekorten. 1 op 1 rekenen is er niet bij. Zeker niet met hoge intensiteit.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  vrijdag 14 juni 2019 @ 01:20:48 #222
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_187414150
quote:
6s.gif Op donderdag 13 juni 2019 23:31 schreef KingRoland het volgende:

[..]

En mensen die nog steeds huilen om global warming :')

oke het is officieel nog geen zomer, maar kijk hoeveel regen al in juni.
Niet in global cooling geloven omdat het verleden jaar niet aan de grond gevroren heeft in de zomer :') :') :')
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  User die overal opduikt 2022 vrijdag 14 juni 2019 @ 04:46:56 #223
186611 Haags
pi_187414604
quote:
6s.gif Op donderdag 13 juni 2019 23:32 schreef KingRoland het volgende:
Trouwens, ik hoop dat het klaar is met dit kutweer. geef mij maar die erge droogte net zoals vorig jaar, hopelijk nog erger. alles beter dan regen.
Is dit je nieuwe act?
Zonder wrijving geen glans
pi_187414887
En de volgende bui is weer onderweg :')

Nog 1 weekje mag het zo doorgaan, dan ben ik 2 weken vrij en wil op het balkon zitten.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 14 juni 2019 @ 06:36:18 #225
163650 Greys
pi_187414926
Vroeger werd er niet zo gepiept om een beetje regen hoor. Is iedereen van suiker tegenwoordig.
/omavertelt

Ik zie voor ma-di-wo droog en zonnig en 24-25-26 graden. Dus nog heel even doorzetten mopjes. Dan kunnen jullie weer opdrogen en warm worden. O+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')