Los van BoP, wat is het probleem? LMP1 stelt momenteel geen zak voor met de huidige regels.quote:Op vrijdag 14 juni 2019 11:29 schreef Fir3fly het volgende:
Details voor de nieuwe topklasse:
- 1100 kg ( )
- 750 pk ( )
- Verder mag zo'n beetje alles qua aero en motor ( )
- BoP om alles te balanceren ( )
- Hybride optioneel, maar biedt wel voordeel
Al met al dus een keiharde stap terug . Maar goed, Aston Martin vs Toyota in het eerste jaar zal waarschijnlijk wel de nodige headlines opleveren.
Dat is natuurlijk onzin, het stelt heel veel voor. De huidige auto's zijn de snelste ooit op Le Mans (ja ook de privateers) en dat gaat allemaal de prullenbak in. De SMP Dallara is nu de tweede snelste auto ooit, veel sneller dan de Audis en Porsches en Peugeots van weleer. Met deze regels moeten ook de LMP2 en GTEs een stuk langzamer worden.quote:Op vrijdag 14 juni 2019 11:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Los van BoP, wat is het probleem? LMP1 stelt momenteel geen zak voor met de huidige regels.
Snelheid is niet alles. Ik heb liever een keiharde strijd tussen fabrieksteams dan de huidige wagens waarbij je Toyota nu al net potlood als winnaar kan noteren.quote:Op vrijdag 14 juni 2019 11:38 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk onzin, het stelt heel veel voor. De huidige auto's zijn de snelste ooit op Le Mans (ja ook de privateers) en dat gaat allemaal de prullenbak in. De SMP Dallara is nu de tweede snelste auto ooit, veel sneller dan de Audis en Porsches en Peugeots van weleer. Met deze regels moeten ook de LMP2 en GTEs een stuk langzamer worden.
Ten eerste moet Toyota beide auto's nog maar aan de finish zien te krijgen. En ten tweede ga je dat dus niet krijgen hiermee. Met BoP wordt de winnaar van tevoren bepaald in een kantoor.quote:Op vrijdag 14 juni 2019 11:41 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Snelheid is niet alles. Ik heb liever een keiharde strijd tussen fabrieksteams dan de huidige wagens waarbij je Toyota nu al net potlood als winnaar kan noteren.
Ik zei met een reden 'los van BoP'.quote:Op vrijdag 14 juni 2019 11:43 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ten eerste moet Toyota beide auto's nog maar aan de finish zien te krijgen. En ten tweede ga je dat dus niet krijgen hiermee. Met BoP wordt de winnaar van tevoren bepaald in een kantoor.
En dat heb ik al beantwoord in de post daarboven.quote:
Eh, wat? Alleen in 2018 was Toyota de torenhoge favoriet ?quote:Op vrijdag 14 juni 2019 11:59 schreef Sabata het volgende:
Ik kijk de laatste jaren Le mans vooral vanwege de LMP2 en de GT klassen. De rest was idd met potlood in te tekenen.
Het gaat me niet eens om Toyota alleen, ik vond de LMP1 klasse gewoon te klein met maximaal 9 auto's. GT en LMP2 vond ik veel leuker om te volgen. Knap natuurlijk dat eerst Audi, daarna Peugeot, Toyota en Porsche er in geslaagd zijn zulke auto's te ontwikkelen, maar om de een of andere reden kwam het niet aan bij mij. Ben eens benieuwd wat de regelementswijzigingen gaan brengen, zoals een gast commentator gisteren bij Eurosport opmerkte: "Aan de ene kant haat ik BoP om dat het tegennatuurlijk voelt teams in te perken die goed werk hebben geleverd, maar de resultaten zorgen vaak wel voor spannende races."quote:Alleen in 2018 was Toyota de torenhoge favoriet
Prima, maar zeg dat dan in plaats van net te doen alsof LMP1 voor 2018 niet spannend was.quote:Op vrijdag 14 juni 2019 14:21 schreef Sabata het volgende:
[..]
Het gaat me niet eens om Toyota alleen, ik vond de LMP1 klasse gewoon te klein met maximaal 9 auto's. GT en LMP2 vond ik veel leuker om te volgen.
Dit jaar vroeg klaar met zijn doel om elk jaar een auto plat te rijden op Le mans.quote:Op donderdag 13 juni 2019 20:00 schreef M90 het volgende:
Krohn out#99 doet waarschijnlijk niet mee eigenlijk hoort hij hier al jaren niet meer maar sneu is het weltwitter:24hoursoflemans twitterde op donderdag 13-06-2019 om 19:57:00 @:KrohnRacing announced that its principal and driver Tracy W. Krohn has been released from the hospital. He will respect the protocol and will therefore not compete in this year's #LeMans24 ? Take care !#WEC #SuperFinale https://t.co/1DJiRUkO74 reageer retweet
Eigenlijk gaan we dus weer GT1 proto's krijgen..?quote:Op vrijdag 14 juni 2019 13:46 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Eh, wat? Alleen in 2018 was Toyota de torenhoge favoriet ?
Toyota gaat ook een nieuwe auto bouwen voor de nieuwe regels:
[ afbeelding ]
Daar hoopte ik al heel, heel lang op.quote:Op vrijdag 14 juni 2019 14:55 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Eigenlijk gaan we dus weer GT1 proto's krijgen..?
Hopelijk houden ze dit keer de teugels wat strakker, zodat we niet dezelfde situatie krijgen als de vorige keer. Maar als Toyota nu al een auto puur voor Le Mans gaat ontwerpen, gaat het nu dus al dezelfde kant op.quote:
Wat bedoel je daar precies mee?quote:Op vrijdag 14 juni 2019 15:56 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Hopelijk houden ze dit keer de teugels wat strakker, zodat we niet dezelfde situatie krijgen als de vorige keer.
Nou ja, dat deed Ford met die nieuwe GT natuurlijk in zekere zin ook al.quote:Op vrijdag 14 juni 2019 15:56 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Hopelijk houden ze dit keer de teugels wat strakker, zodat we niet dezelfde situatie krijgen als de vorige keer. Maar als Toyota nu al een auto puur voor Le Mans gaat ontwerpen, gaat het nu dus al dezelfde kant op.
Dat gaat het dus niet worden. De auto's kunnen gebaseerd worden op straatauto's maar dat hoeft niet. Ook de auto van Aston Martin zal slechts een silhouette versie worden van de Valkyrie. Bovendien zullen de motoren flink teruggeschroefd moeten worden, ze gaan 15 seconden langzamer zijn dan nu.quote:Op vrijdag 14 juni 2019 16:08 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nou ja, dat deed Ford met die nieuwe GT natuurlijk in zekere zin ook al.
Ik hoop op heel snelle versies (en met heel snel bedoel ik LMP1-snel) van auto's als de Ferrari SF90 Stradale, Lamborghini Aventador, Porsche 918, McLaren Senna, Aston Martin Valkyrie, Koenigsegg Jesko en de Pagani Huayra.
Toen begon het met race versies van sportauto's (Waarvan er minimaal 25 gebouwd moesten worden geloof ik) maar het werd al snel een competitie met prototypes van Porsche, Mercedes, Toyota etcetera waarvan een op papier straatversie bestond. Ergens in de kelders van Toyota Duitsland schijnt nog een 'straatlegale' GT-One te staan. Niet dat Toyota van plan was dat ding ooit als straatversie te produceren.quote:
Ach so. Dat zal hier niet gebeuren omdat men ook gewoon een prototype kan maken zonder daarvan een straatversie te hebben.quote:Op vrijdag 14 juni 2019 18:01 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Toen begon het met race versies van sportauto's (Waarvan er minimaal 25 gebouwd moesten worden geloof ik) maar het werd al snel een competitie met prototypes van Porsche, Mercedes, Toyota etcetera waarvan een op papier straatversie bestond. Ergens in de kelders van Toyota Duitsland schijnt nog een 'straatlegale' GT-One te staan. Niet dat Toyota van plan was dat ding ooit als straatversie te produceren.
Op zich wel, maar de GT wordt in ieder geval nog in een redelijke oplage (Vier jaar, 250 stuks per jaar) geproduceerd en is ook goed bruikbaar op de openbare weg schijnt het.quote:Op vrijdag 14 juni 2019 16:08 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nou ja, dat deed Ford met die nieuwe GT natuurlijk in zekere zin ook al.
Godverdomme. Jij blijft hier.quote:Op vrijdag 14 juni 2019 22:04 schreef vosss het volgende:
Ow crap nee he, zeg me aub dat volgende week de 24 uur is???
Dit weekend Le Mans, volgend weekend F1 Grand Prix du Stokbroodquote:Op vrijdag 14 juni 2019 22:04 schreef vosss het volgende:
Ow crap nee he, zeg me aub dat volgende week de 24 uur is???
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |