A1-A30 is ook zo'n situatie, en dan van die figuren die vlak voor het einde van de afrit stil gaan staan op de weg omdat ze de afrit moeten hebben.quote:Op donderdag 20 juni 2019 12:29 schreef Irritatie100 het volgende:
Als ik naar mijn werk rij moet ik altijd een hele drukke afslag nemen, waar een lange rij op staat. De snelweg zelf is echter altijd vrij. Je hebt dus altijd een aantal mensen die op de snelweg zelf die hele rij voorbij knallen en dan op het allerallerallerlaatste moment hun auto nog de afslag op proppen tussen de file in.
Als ik terug naar huis rij, is er een punt waar het andersom is. Daar is ook altijd een drukke afrit, terwijl ik op de vrije snelweg moet blijven rijden. Het komt dus ook regelmatig voor dat ik moet remmen voor mensen die die rij voorbij geknald zijn, op het allerlaatste moment ertussen proppen maar nog half uitsteken of er überhaupt niet tussen gelaten worden waardoor ze de doorgaande weg volledig blokkeren.
Nou zit ik altijd heel erg relaxed achter het stuur en er zijn maar heel erg weinig dingen waar ik me druk om maak in het verkeer, maar dit is er wel eentje van. Ik twijfel altijd heel erg om in dit geval een tokkie te worden en die gaten dicht te rijden, maar ik zie de andere kant 's middags als ik terug naar huis rij en dat is dus niet bepaald ongevaarlijk.....
Nee, op de vluchtstrook gaan staan is geen gevaar?quote:Op donderdag 20 juni 2019 21:55 schreef Leandra het volgende:
[..]
A1-A30 is ook zo'n situatie, en dan van die figuren die vlak voor het einde van de afrit stil gaan staan op de weg omdat ze de afrit moeten hebben.
Joehoe, de afrit staat stil, de snelweg rijdt 50 of 70, en dan ga je daar stilstaan... gevaar op de weg.
Ik laat altijd expres een gat vallen, juist om het invoegen te bevorderen (zie het maar als ritsen).quote:Op donderdag 20 juni 2019 21:22 schreef Fer het volgende:
[..]
Als je een gat laat vallen, moet je ook accepteren dat er iemand invoegt. Anders geen gat laten vallen en op de voorligger blijven.
Ik ook, zo ongeveer een file om in te voegen, maar nog een dubbele lijn dus ze mogen nog niet invoegen, maar door die ruimte te laten weten ze al wel dat ze zo rustig kunnen invoegen, duikt er weer iemand van de linkerbaan in dat gat.... ja, joehoe... die hele file die er op dat moment staat komt door het invoegen en door al die figuren die na het invoegen DIRECT naar de linkerbaan moeten, terwijl het 500 meter verder weer gewoon rijdt.quote:Op vrijdag 21 juni 2019 18:06 schreef vannelle het volgende:
[..]
Ik laat altijd expres een gat vallen, juist om het invoegen te bevorderen (zie het maar als ritsen).
Waar ik me dan weer aan irriteer zijn de automobilisten die dan lang naast dat gat blijven rijden met dezelfde snelheid als ik en er geen gebruik van maken door een strook op te schuiven.
Bekijk het dan maar, dan laat ik je er ook niet meer voor als jouw strook eindigt, je hebt kansen zat gehad.
Tja ik blijf echt zo lang mogelijk links op dezelfde snelheid rijden en dan tegen het einde invoegen. Anders schieten er nog 3 langs van achter mij.quote:Op vrijdag 21 juni 2019 18:06 schreef vannelle het volgende:
[..]
Ik laat altijd expres een gat vallen, juist om het invoegen te bevorderen (zie het maar als ritsen).
Waar ik me dan weer aan irriteer zijn de automobilisten die dan lang naast dat gat blijven rijden met dezelfde snelheid als ik en er geen gebruik van maken door een strook op te schuiven.
Bekijk het dan maar, dan laat ik je er ook niet meer voor als jouw strook eindigt, je hebt kansen zat gehad.
Gut, wat erg.quote:Op vrijdag 21 juni 2019 20:50 schreef Fer het volgende:
[..]
Tja ik blijf echt zo lang mogelijk links op dezelfde snelheid rijden en dan tegen het einde invoegen. Anders schieten er nog 3 langs van achter mij.
En daar gaat het dus vaak mis. Dan heb je dat volk dat vol gas doordendert en dan vlak voor het einde van de rijstrook in de ankers gaat en zich er dan tussen wil wurmen.quote:Op zondag 23 juni 2019 13:11 schreef Sounddragon het volgende:
Zo te lezen zijn er nog genoeg mensen die die rits-animaties op JIJbuis nog eens een keertje of 100 moeten bekijken..
Je past je snelheid aan aan elkaar, rechts maakt ruimte voor links, en bij het verdrijvingsvlak voegt het hele spul samen..
Ja, of je hebt van die figuren die 600 meter van te voren een gaatje laten, en als je daar dan niet meteen induikt maar ernaast blijft rijden om te voorkomen dat haast&co achter je nog even 550m. doorstampen om nog 10 hele auto's te kunnen schaken tot ergernis en irritatie van alles en iedereen, de deur weer dichtflikkeren, waardoor je alsnog naar voren moet rijden op zoek naar een welwillende medeweggebruiker die het wél snapt.quote:Op zondag 23 juni 2019 15:28 schreef DrMarten het volgende:
[..]
En daar gaat het dus vaak mis. Dan heb je dat volk dat vol gas doordendert en dan vlak voor het einde van de rijstrook in de ankers gaat en zich er dan tussen wil wurmen.
Vanmiddag even mot gehad met een Duitse die raar aan het rijden was. Ik rij op de cruisecontrol, ga haar voorbij, ga weer netjes naar rechts. In de verte een auto met caravan die langzamer rijdt dan ik. Gaat die muts mij weer inhalen. Op zich prima, ze rijdt zo hard dat ze mij voorbij kan, ik achter haar weer naar links kan om die caravan voorbij te gaan. Echter, op het moment dat ze naast mij rijdt, laat ze haar gas los en gaat ze dezelfde snelheid rijden als ik waarbij ze heel gezellig aan het kletsen is met haar autogenoten. Om niet klem gezet te worden achter die caravan heb ik een dot gas gegeven en voor haar weer naar links gegaan. Dat vond ze niet goed. Geknipper met lichten, claxon, middelvinger alles
Dan vergeet je toch een paar dingen zoals bijvoorbeeld het bord "ritsen vanaf hier".quote:Op zondag 23 juni 2019 13:11 schreef Sounddragon het volgende:
Zo te lezen zijn er nog genoeg mensen die die rits-animaties op JIJbuis nog eens een keertje of 100 moeten bekijken..
Je past je snelheid aan aan elkaar, rechts maakt ruimte voor links, en bij het verdrijvingsvlak voegt het hele spul samen..
Pak anders eens je jas, doe de rits onder dicht, en kijk eens of je door alcohol verschrompelde hersentjes kunnen bevatten waarom dat ding nou precies werkt.
Kleine hint; die tandjes slaan elkaar ook niet de hersens in om eerder in dat ritswagentje terecht te komen.
Mijn god, hoe moeilijk kan iets zijn?
Lees de topicpointer nog eens goedquote:Op zondag 23 juni 2019 13:11 schreef Sounddragon het volgende:
Zo te lezen zijn er nog genoeg mensen die die rits-animaties op JIJbuis nog eens een keertje of 100 moeten bekijken..
Je past je snelheid aan aan elkaar, rechts maakt ruimte voor links, en bij het verdrijvingsvlak voegt het hele spul samen..
Pak anders eens je jas, doe de rits onder dicht, en kijk eens of je door alcohol verschrompelde hersentjes kunnen bevatten waarom dat ding nou precies werkt.
Kleine hint; die tandjes slaan elkaar ook niet de hersens in om eerder in dat ritswagentje terecht te komen.
Mijn god, hoe moeilijk kan iets zijn?
Dat lukt mij nou nooit in Duitsland. Duitsland betekent voor voor van baustelle naar baustelle tuffen. Btw: je linkje opent niet naar een artikel.quote:Op maandag 24 juni 2019 06:39 schreef J.Caesar het volgende:
Gisternacht heerlijk kunnen doorrijden in Duitsland.
500 kilometer in 2 uur en 20 minuten.
En dan dit zien gebeuren:
https://www.donaukurier.d(...)er-fluechtet-zu-Fuss;art64745,4226178
Sommige mensen.....
Ja echt he. Ben vorig jaar naar Denemarken gereden. Ik heb zo'n hekel aan dat woord gekregen. Hamburg was een dramaquote:Op woensdag 26 juni 2019 10:07 schreef Coppi het volgende:
[..]
Dat lukt mij nou nooit in Duitsland. Duitsland betekent voor voor van baustelle naar baustelle tuffen. Btw: je linkje opent niet naar een artikel.
Tegenwoordig kan je beter op de Nederlandse wegen rijden dan op de Duitse lijkt het wel. In Nederland is het vaak 100 km/h, maar dat is het in Duitsland ook steeds vaker, maar dan heb je ook nog eens de tientallen baustelles die je in Nederland veel minder hebt.quote:Op woensdag 26 juni 2019 12:23 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ja echt he. Ben vorig jaar naar Denemarken gereden. Ik heb zo'n hekel aan dat woord gekregen. Hamburg was een drama
Klopt.quote:Op woensdag 26 juni 2019 10:07 schreef Coppi het volgende:
[..]
Dat lukt mij nou nooit in Duitsland. Duitsland betekent voor voor van baustelle naar baustelle tuffen. Btw: je linkje opent niet naar een artikel.
Mogen en durven zijn twee verschillende dingen he.. Het hele jaar door bumperkleven en links plakken, en dan in de vakantie met dat ding erachter, helemaal bagger geladen, auto op zijn reet, anderhalve kuub zooi in de kofferbak, kids op de achterbank en dan met samengeknepen billetjes 75 rijden omdattie anders gaat kwispelen naar Zuid Frankrijk/Gardameer kruipen..quote:Op donderdag 27 juni 2019 20:10 schreef ColtZ40 het volgende:
Onervaren caravan rijders dan. Iedere idoot weet toch dat je 90 mag met een caravan/aanhanger
quote:Op donderdag 27 juni 2019 22:24 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Mogen en durven zijn twee verschillende dingen he.. Het hele jaar door bumperkleven en links plakken, en dan in de vakantie met dat ding erachter, helemaal bagger geladen, auto op zijn reet, anderhalve kuub zooi in de kofferbak, kids op de achterbank en dan met samengeknepen billetjes 75 rijden omdattie anders gaat kwispelen naar Zuid Frankrijk/Gardameer kruipen..
Kneuzen .
+1quote:Op donderdag 27 juni 2019 19:54 schreef Sounddragon het volgende:
Caravan- en camper tyfus vanmiddag, blijf alsjeblieft lekker achter een vrachtwagen hangen met dat kutding
Al een paar keer gehad dat vrachtverkeer een kudde van die lelijke koelkasten moest gaan inhalen om dat ze standaard ineens allemaal 80 op de teller gaan rijden. Dat is natuurlijk 75 - 80 in het echie, en kuddes vrachtwagens willen lekker 84 rollen.
Wat een ellende; elk jaar hetzelfde gezeik met dat kutvolk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |