abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7771086
Kan iemand me meer over rode diesel vertellen (waar het in praktijk op neerkomt)

Ik weet dat het onwijs goedkoop is (geen accijns op) maar dat t alleen voor landbouwmachines ofzo gebruikt kan worden... en dat je een boete kan krijgen als politie je mee betrapt met ene personenwagen die rode diesel gebruikt.

Ik vraag me af, hoe duur is het eigenlijk? Hoe kan politie dat detecteren.. zien ze rode rookwolken achter je ofzo? en als je het een keer gebruikt heb.. en daarna gewonen diesel gebruikt blijft die shit in je tank zitten dat het nog detecteerbaar is? Is er iemand hier die goedkoop op rode diesel rijdt?

I see dumb people! They are everywhere, walking around, not even knowing they are dumb!
pi_7771109
* MrCaBLeGuY denkt kut, dat moet ik natuurlijk in rood posten. Waar kun jij rode diesel tanken dan, bij de shell om de hoek ?
Het leven is wat je gebeurt terwijl je andere plannen maakt - Jonh Lennon
  woensdag 8 januari 2003 @ 03:23:26 #3
19597 Skull
Stay hungry!
pi_7771115
-edit- offtopic en de rest offtopic verwijderd.

[Dit bericht is gewijzigd door Kreator op 08-01-2003 08:13]

I don't even know what I'm doing here.
pi_7771122
nou dat weet ik dus ook niet.. ik weet dat het er is.. en dat boeren enzo dat kunnen kopen voor hun landbouwmachines ofzo.. moet je dan nie naar een boer gaan en hem vragen illegaal wat van zijn diesel aan je door te verkopen?
I see dumb people! They are everywhere, walking around, not even knowing they are dumb!
pi_7771125
is diesel rijden niet goedkoop genoeg dan? je betaalt toch je €49,= per maand wegenbelasting voor je golfje, brandstof zijn nou niet echt de kosten vergeleken met benzine.
landbouwdiesel is idd goedkoop, maar ik rij gewoon eens in de 1-2 weken langs de pomp en haal gelijk een pakkie sigaretten voor 25 euros.
pi_7771128
quote:
Op woensdag 8 januari 2003 03:21 schreef MrCaBLeGuY het volgende:
waar kun jij rode diesel tanken dan ?
http://www.kerkhof.com/rodediesel.htm
[url=http://4aal.nl/muziek.php][Muziek collectie][/url] [url=http://www.democrates.net/index.php][Democrates][/url] [url=http://www.retecool.com][Retecool][/url] [url=http://4aal.nl/tv/tv.php][TV gids][/url]
pi_7771132
quote:
Op woensdag 8 januari 2003 03:27 schreef niego het volgende:
is diesel rijden niet goedkoop genoeg dan? je betaalt toch je €49,= per maand wegenbelasting voor je golfje, brandstof zijn nou niet echt de kosten vergeleken met benzine.
landbouwdiesel is idd goedkoop, maar ik rij gewoon eens in de 1-2 weken langs de pomp en haal gelijk een pakkie sigaretten voor 25 euros.
tuurlijk is diesel goedkoper al bij 1000 km per maand.. maar toch.. je betaalt snel 85 cent voor een liter.. als je nou voor 40 cent diesel kan halen.. kan je helemal goedkoop rondrijden en dan gooi ik mn ov gelijk weg!
pi_7771137
quote:
Op woensdag 8 januari 2003 03:30 schreef spooky1234 het volgende:

[..]

tuurlijk is diesel goedkoper al bij 1000 km per maand.. maar toch.. je betaalt snel 85 cent voor een liter.. als je nou voor 40 cent diesel kan halen.. kan je helemal goedkoop rondrijden en dan gooi ik mn ov gelijk weg!

en ook nog zeuren om het kwartje van kok zeker?

komop weg.. wegenbelasting in de vorm van brandstofaccijns is prima. en je krijgt voordeel als je meer rijdt en een dieseltje neemt. en boeren krijgen vrijstelling voor al die kilometers die ze op hun trekker moeten ploeteren.
tax-free tanken is gewoon belastingontduiking en derhalve fraude.

pi_7771140
dit stukje vond ik trouwens net... t benatwoordt een paar van mijn vragen... maar nog nie de praktijkgedeelte.. wanneer en door wie wordt je eigenlijk gecontroleerd op gebruik van rode diesel?

Rode dieselolie

Ik ben werkzaam in de agrarische sector. Het is gebruikelijk dat bij agrarische bedrijven tankinstallaties aanwezig zijn om de tractoren te tanken met zogenaamde rode dieselolie. Over deze rode diesel had ik laatst een discussie met een collega. Hij vertelde dat hij de afgelopen drie jaar regelmatig de tank van z"n auto heeft gevuld met rode diesel. Volgens mij staat op dit delict een zware boete, maar mijn collega zegt dat dat erg meevalt. Kunt u daar duidelijkheid over geven?
E.C. Bontekoning

Wie rode dieselolie tankt, begaat een economisch delict, omdat er geen belasting over wordt betaald. Naar ik heb begrepen, staat er een bekeuring op van rond de tien gulden per liter. Nu is het zo dat zelfs na het innemen van vijf volle tanks gewone diesel het nog mogelijk is om rode dieselresten te traceren. Wie dus slechts af en toe rode diesel tankt om zodoende de pakkans te verkleinen, loopt toch een behoorlijk risico. (IB)

pi_7771146
quote:
Op woensdag 8 januari 2003 03:35 schreef spooky1234 het volgende:
Wie dus slechts af en toe rode diesel tankt om zodoende de pakkans te verkleinen, loopt toch een behoorlijk risico. (IB)
En wie altijd rode diesel tankt heeft, naast de extreem lage pakkans, ook nog eens een leuk frauduleus voordeeltje.

-edit- tenzij je alleen op eigen terrein rijdt natuurlijk, en/of jouw voertuig op de openbare weg niet harder gaat dan 16(?)km/u

woensdag 8 januari 2003 @ 03:42:01 #11
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_7771152
quote:
Op woensdag 8 januari 2003 03:33 schreef niego het volgende:

en ook nog zeuren om het kwartje van kok zeker?

komop weg.. wegenbelasting in de vorm van brandstofaccijns is prima. en je krijgt voordeel als je meer rijdt en een dieseltje neemt. en boeren krijgen vrijstelling voor al die kilometers die ze op hun trekker moeten ploeteren.
tax-free tanken is gewoon belastingontduiking en derhalve fraude.

JA!! INDERDAAD!! zeuren ja... overheid buit de automobilisten uit... word er scheit ziek van! Waarom moeten we in NL in kleine kutwagens ploeteren en met treinen uren in de kou staan en junks snachts op stations van zich af moeten slaan ... hier worden de automobilisen 9dubbel uitgemolken met bpm, accijnzen, belastingen kwartjes van cock, wegenbelastingen etc.. om op wereldschaal 0.0001 procent minder vervuiling te hebben zodat 250 miljoen amerikanen in vette 6.0 liter vrachtwagens kunnen rondrijden? dat gaat toch nergens over??

FUCK milieu.. laat de groten daar wat aan doen.. ik weiger mijn 1 extra groot feestje per maand op te geven voor milieu!!

pi_7771193
quote:
Op woensdag 8 januari 2003 03:42 schreef spooky1234 het volgende:

[..]

JA!! INDERDAAD!! zeuren ja... overheid buit de automobilisten uit... word er scheit ziek van! Waarom moeten we in NL in kleine kutwagens ploeteren en met treinen uren in de kou staan en junks snachts op stations van zich af moeten slaan ... hier worden de automobilisen 9dubbel uitgemolken met bpm, accijnzen, belastingen kwartjes van cock, wegenbelastingen etc.. om op wereldschaal 0.0001 procent minder vervuiling te hebben zodat 250 miljoen amerikanen in vette 6.0 liter vrachtwagens kunnen rondrijden? dat gaat toch nergens over??

FUCK milieu.. laat de groten daar wat aan doen.. ik weiger mijn 1 extra groot feestje per maand op te geven voor milieu!!

ho, dat gaat wel ergens over.
dat die amerikanen onbelast co2 verkwisten is idd een schande.
  woensdag 8 januari 2003 @ 07:48:57 #13
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_7771334
dat valt bij die amerikanen ook wel mee hoor, je ziet er ook steeds meer kleine auto's omdat de nieuwere niet te betalen zijn en de brandstof ook steeds duurder word.

Rode diesel blijf je bijna altijd zien als er een paar keer mee getankt is en ze kunnen een redelijke schatting maken van hoe lang dat geleden is en dan maken ze ene redelijke schatting van hoevaak je getankt heb sindsdien en mag je daarover de belasting alsnog + een boete betalen

woensdag 8 januari 2003 @ 08:10:37 #14
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_7771407
Ik kan als het moet ook aan rode diesel komen. Dat spul wordt gebruikt in stationaire machines (hijskraan motoren) en agrarische machines e.d. die de openbare weg niet opgaan.
Die kleurstof kunnen ze maanden lang terug traceren in je tank. Als je bij een bedrijf werkt waar ze die zooi hebben dan kan het gebeuren dat er eens een steekproef wordt afgenomen.

Het is een economisch delict dus het zal wel de belastingdienst oid zijn.

Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
  woensdag 8 januari 2003 @ 08:15:05 #15
11738 Zworld
Fok!Food Master
pi_7771422
Wij zijn wel eens staande gehouden door de douane in de grenstreek, en ja hoor met de peilstok erin.
Dikke en Zworld zijn de Fok!FoodMasters[br]>>>Forum!<<< [br]MPEG FAQ!
  woensdag 8 januari 2003 @ 08:18:12 #16
11738 Zworld
Fok!Food Master
pi_7771431
Een truc is een mini tankje monteren waar diesel in zit, en de gewone vulopening verplaatsen.

Dikke en Zworld zijn de Fok!FoodMasters[br]>>>Forum!<<< [br]MPEG FAQ!
  woensdag 8 januari 2003 @ 08:31:05 #17
11756 Trizone
---------------
pi_7771469
Het is echter ook mogelijk om Rode diesel te ontkleuren met zwavel.
De Rode kleur komt door extra toegevoegde kleurstoffen.

En om je boete te verminderen als je toch gepakt wordt is er nog een mooie truc. Je boete wordt bepaald naar het aantal kilometers die jij hebt gereden (ze maken een schatting). Maar asl je nu iedere 2 maanden de auto "even" overschrijft op iemand anders zijn/haar naam en dan weer terug overschrijft ben je steeds maar heel kort eigenaar.

En in 2 maanden rijdt je natuurlijk niet erg veel kilometers

woensdag 8 januari 2003 @ 08:32:32 #18
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_7771481
quote:
Op woensdag 8 januari 2003 08:31 schreef Trizone het volgende:
Het is echter ook mogelijk om Rode diesel te ontkleuren met zwavel.
De Rode kleur komt door extra toegevoegde kleurstoffen.

En om je boete te verminderen als je toch gepakt wordt is er nog een mooie truc. Je boete wordt bepaald naar het aantal kilometers die jij hebt gereden (ze maken een schatting). Maar asl je nu iedere 2 maanden de auto "even" overschrijft op iemand anders zijn/haar naam en dan weer terug overschrijft ben je steeds maar heel kort eigenaar.

En in 2 maanden rijdt je natuurlijk niet erg veel kilometers

Ik dacht toch echt dat je een boete krijgt adhv de tankinhoud. Ongeveer 10 gulden de liter oid.
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_7771825
Vergeet het maar, rode diesel ontkleuren is bijna net zo lastig als je eigen diesel gaan raffineren, misschien is dit nog goedkoper.....

Je kunt ook op huisbrandolie gaan rijden. Een beetje een vreemde geur maar het werkt prima (in oudere diesels in ieder geval). Nadeeltje is dat de eerste de beste agent vanaf een kilometer afstand ruikt dat je huisbrandolie stookt.

Maarre, als je geen auto kunt betalen? waarom rijdt je er dan in? Misschien is het rendabeler een baan te gaan zoeken ipv trucjes.

pi_7773470
Rooie diesel krijgen is niet zo'n probleem (als je in het oosten vd provincie groningen woont:P) Ik kan het hier zelfs tanken bij een pomp waar je een pasje voor nodig hebt

Alleen zoals al eerder gezegt is, het blijft zeer lang in je tank hangen.....

Maar weet iemand nu wat de boete is als je de 1e x gepakt wordt ?

pi_7774093
quote:
Op woensdag 8 januari 2003 11:21 schreef renkie het volgende:
Rooie diesel krijgen is niet zo'n probleem (als je in het oosten vd provincie groningen woont:P) Ik kan het hier zelfs tanken bij een pomp waar je een pasje voor nodig hebt

Alleen zoals al eerder gezegt is, het blijft zeer lang in je tank hangen.....

Maar weet iemand nu wat de boete is als je de 1e x gepakt wordt ?

De douane controleert erop en de boete was 10 gulden per liter tankinhoud (niet hoeveel liter je er nog in hebt zitten).
pi_7774503
Mja, dan valt het wel te doen dan?

Maar dan is het zeker zo bij de 2e boete dat ze je kilometers gaan narekenen en je een flinke boete krijgt

edit : ow wacht, dat komt dan neer op 70x10 = 700 eur:)

Auw

woensdag 8 januari 2003 @ 13:16:33 #23
30848 Streetracer
Speed is Life!
pi_7775389
quote:
Op woensdag 8 januari 2003 12:22 schreef renkie het volgende:
Mja, dan valt het wel te doen dan?

Maar dan is het zeker zo bij de 2e boete dat ze je kilometers gaan narekenen en je een flinke boete krijgt

edit : ow wacht, dat komt dan neer op 70x10 = 700 eur:)

Auw

7 x 10 = 700 GULDEN

En als je het ergens kan tanken en je hebt een diesel dan zou ik het ook doen, waarom niet?
Sinds de euro verlies je je geld toch 2x zo snel.
En de kans dat je gepakt wordt is ook nihil.
En als je toch gepakt wordt: jammer dan, je moet het risico nemen.

Signature:
Max. 4 regels
pi_7783149
een kennis van me heeft wel eens een 20 liter tankje erbij in gebouwd en gewoon standaard 20 liter in z'n normale tank en rode diesel in dat apparte tankje..... die zit op de plek waar eerder z'n reserve wiel zat + een stuk onder de auto..... als ze peilen peilen ze dus het verkeerde tankje zo rijdt hij dus met rode diesel.... en omdat er een pomp is die 1 km van z'n huis is kan dat vrij ongestraft....
  woensdag 8 januari 2003 @ 20:38:48 #25
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_7785310
quote:
Op woensdag 8 januari 2003 09:29 schreef noutie het volgende:
Maarre, als je geen auto kunt betalen? waarom rijdt je er dan in? Misschien is het rendabeler een baan te gaan zoeken ipv trucjes.
Dude... ik kan een auto betalen alleen wil ik nie zomaar mijn geld weggooien snap je? Ik studeer nog dus ik mag maar 9000 verdienen per jaar anders krijg ik geziek met IBgroep. en ik verdien met mijn 12 uur werken ook percies dat bedrag.. nou wil ik een auto maar ook graag naar feesten toe en die kosten zo een 80 euro per feest dus ik ga lekker op diesel besparen als dat kleine moeite is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')