En hebben jullie samen dan nog weleens seks? Is dat veranderd?quote:Op woensdag 12 juni 2019 00:31 schreef suri het volgende:
Wij hebben een open relatie. Zij heeft een vaste partner waar regelmatig mee afspreekt en ik ga naar saunaclubs
Bij ons speelt er geen jaloezieheid oid. Het enige wat we hebben afgesproken is dat we altijd eerlijk vertellen waar we zijn (uit veiligheidsoverwegingen)
We doen dit al ruim 5 jaar
Open relatie gehad. Maar we vanuit een goed werkende relatie, dus ook seksueel.quote:Op woensdag 12 juni 2019 00:18 schreef NotWijs het volgende:
Hoi hoi,
Ik heb nu een tijdje een vaste relatie. Relatie gaat top, we voelen elkaar goed aan en zitten meestal op 1 lijn. Het enige waar we niet over op 1 lijn zitten is seks.
Mijn libido is aanzienlijk hoger dan het libido van mijn vriend. Ik ben 25 jaar, hij is 28 jaar. Na een hele dag werken gaat hij het liefst een dutje doen en trekt zich eens af omdat ie dan makkelijker in slaap valt terwijl ik elke dag het liefst 3x klaar kom en nog even flink seks.
Seks voelt voor hem als een verplichting en voor mij als noodzaak om mij gelukkig, gewild en rustig te voelen. Nu staat hij er wel zo in dat ik het buiten de deur mag zoeken. Maar ik weet niet zo goed wat ik daarvan moet denken en zou een volledig open relatie niet trekken dus sta daar dan super hypocriet in...
Zijn er mensen die een open relatie hebben (gehad) en die daarover ervaringen willen delen? Of die zich herkennen in mijn situatie.. ik hoor het graag.
Nou ik zal mijzelf zeker niet onverzadigbaar noemen hoor. Daarnaast seks ik liever hem 1x in de maand dan dat ik iedere keer nieuwe mannen moet zoeken. Ik zou dan denk ik een voormalige fuckbuddy vragen en het daarbij laten. Dus als ik samen met mijn vriend seks heb, is het goed alleen het gebeurd het voor mij niet vaak genoeg.quote:Op woensdag 12 juni 2019 03:50 schreef Aristai het volgende:
Mooi is dat je toch nog bij je vriend wil blijven en ook complimenten voor dat je de mogelijkheid van een open relatie eerst verkend voordat je iets met anderen zou gaan doen.
On topic, zoals ik het lees lijk je nogal onverzadigbaar, je kan wel een vaste avond in de week bij een ander gaan seksen maar die wil op een gegeven moment ook gaan slapen dus of een open relatie echt een uitkomst is betwijfel ik. Of je moet op een avond meerdere mannen afgaan, elke avond van de week, maarja dat is ook crazy natuurlijk.
Dat het uiteindelijk toch ellende zal geven met je vriend betwijfel ik minder.
Het zelf doen is gewoon makkelijker voor hem, helemaal als ik het doe. Zoals ik al zei hij is moe na het werk, maar vindt klaarkomen voor het slapen gaan fijn. Dus dan heeft hij geen zin in seks maar weet hij dat als hij klaarkomt hij beter slaapt.quote:Op woensdag 12 juni 2019 08:32 schreef nanuk het volgende:
Als hij liever aan zelfbevrediging doet dan samen bevreemd mij een beetje. Kennelijk stel je steeds hoge eisen aan hem en moet er veel gepresteerd worden.
Is er wel intimiteit tussen jullie zonder dat het gelijk tot sex moet leiden? Hebben jullie wel rust met/bij elkaar.
En gisteren had hij wel zin maar jij niet?quote:Op woensdag 12 juni 2019 11:41 schreef NotWijs het volgende:
[..]
Het zelf doen is gewoon makkelijker voor hem, helemaal als ik het doe. Zoals ik al zei hij is moe na het werk, maar vindt klaarkomen voor het slapen gaan fijn. Dus dan heeft hij geen zin in seks maar weet hij dat als hij klaarkomt hij beter slaapt.
Seks vraagt meer focus en hij zit dan vaak teveel in zijn eigen hoofd. Waar ik een vluggertje prima vind wil hij het liefst altijd goed doen zeg maar. Dus de hoge eisen aan seks komen van zijn kant.
Kijk, mijn vriend is verder helemaal perfect. Ik seks liever nooit meer dan dat we uit elkaar gaan en ik zal ook nooit iets (of iemand in dat geval, pun intended) doen wat hem een vervelend gevoel geeft. Ik probeer seks niet op te dringen en als hij niet wil neem ik hem niks kwalijk.quote:Op woensdag 12 juni 2019 10:26 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Open relatie gehad. Maar we vanuit een goed werkende relatie, dus ook seksueel.
Hier lijkt je een open relatie te willen proberen om een gapend gat te vullen (no pun...). En dat kan eigenlijk alleen maar fout gaan. Want op deze manier ben je straks 90% van de tijd met anderen aan het neuken en misschien nog 10% van de tijd met jouw eigen kerel. Alles kan, maar mij lijkt dat geen volwaardige relatie meer.
Nou flash back to the beginning: was het altijd zo dat jouw libido (veel) hoger lag?
Zo niet, wat is er dan anders geworden. Zo wel, what the hell were you thinking?
Wat mij verontrust is dat jij zoals je het schrijft de seks heel prestatiebewust benadert. Icm dat hij gewoon maar gaat rukken: zit daar niet misschien de kern van jullie probleem? Jij wil iets wat hij niet denkt te kunnen leveren? Waardoor hij het gaat vermijden?
Mijn idee: kijk eens of je dit stuk van je relatie kan repareren en ga anders uit elkaar. Pas na reparatie kun je wellicht ook de relatie meer openen voor wat extra’s.
Genoeg mannen die ook een hoog libido hebben en vrouwen zoeken die daar ook gelukkig van worden (is zo makkelijk nog niet...).
Ja, maar ik inderdaad niet.quote:Op woensdag 12 juni 2019 11:43 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
En gisteren had hij wel zin maar jij niet?
Zulke seks is meestal aan het begin van een relatie, na een tijdje wordt het gewoon wat tammer en het kan niet elke dag feest zijn. Ik zou het zeer vermoeiend vinden als mijn vrouw van mij zou verwachten dat elke keer seks perfect, langdurig en helemaal geweldig is. Misschien heeft jouw vriend dit probleem ook.quote:Op woensdag 12 juni 2019 11:56 schreef NotWijs het volgende:
[..]
Kijk, mijn vriend is verder helemaal perfect. Ik seks liever nooit meer dan dat we uit elkaar gaan en ik zal ook nooit iets (of iemand in dat geval, pun intended) doen wat hem een vervelend gevoel geeft. Ik probeer seks niet op te dringen en als hij niet wil neem ik hem niks kwalijk.
Ik mis gewoon de sekspartijen die zich opbouwen, die spanning nog hebben en waar ik ook lekker van kan slapen. Hij zegt dan elke keer zelf van dat ik best iemand anders mag doen. Seks is gewoon niet belangrijk voor hem. Ik denk ook niet dat hij met anderen zou seksen, maar het kan niet zo zijn dat het alleen een open relatie is voor mij en niet voor hem dus ik zou nooit seksen met een ander als ik hem dat niet kan gunnen.
Ik verwacht van hem helemaal geen hete, langdurige sekspartijen de hele tijd. Af en toe een beetje seks vind ik al prima. Maar dat is er ook niet en dan mis je die dingen.quote:Op woensdag 12 juni 2019 12:00 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Zulke seks is meestal aan het begin van een relatie, na een tijdje wordt het gewoon wat tammer en het kan niet elke dag feest zijn. Ik zou het zeer vermoeiend vinden als mijn vrouw van mij zou verwachten dat elke keer seks perfect, langdurig en helemaal geweldig is. Misschien heeft jouw vriend dit probleem ook.
Je spreekt jezelf wel steeds tegen hè? Eerst wil je seks waar de spanning zich opbouwt en nu is gewoon een beetje seks al oké? Dus ja, kruip op een ander en niet huilen als hij dat ook doet.quote:Op woensdag 12 juni 2019 12:07 schreef NotWijs het volgende:
[..]
Ik verwacht van hem helemaal geen hete, langdurige sekspartijen de hele tijd. Af en toe een beetje seks vind ik al prima. Maar dat is er ook niet en dan mis je die dingen.
Ja misschien is het ook wel pure bullshit hoor, daarom denk ik ook na voordat ik iets kwijt raak wat mij lief is.quote:Op woensdag 12 juni 2019 12:11 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Je spreekt jezelf wel steeds tegen hè? Eerst wil je seks waar de spanning zich opbouwt en nu is gewoon een beetje seks al oké? Dus ja, kruip op een ander en niet huilen als hij dat ook doet.
Na ook de rest van het topic gelezen te hebben stel ik opnieuw de vraag:quote:Op woensdag 12 juni 2019 11:41 schreef NotWijs het volgende:
[..]
Het zelf doen is gewoon makkelijker voor hem, helemaal als ik het doe. Zoals ik al zei hij is moe na het werk, maar vindt klaarkomen voor het slapen gaan fijn. Dus dan heeft hij geen zin in seks maar weet hij dat als hij klaarkomt hij beter slaapt.
Seks vraagt meer focus en hij zit dan vaak teveel in zijn eigen hoofd. Waar ik een vluggertje prima vind wil hij het liefst altijd goed doen zeg maar. Dus de hoge eisen aan seks komen van zijn kant.
Ik heb een beetje het idee dat jullie nog iets onzekerheid bij elkaar hebben, gewoon niet 100% relaxed. Dat kan zowel jouw drive verklaren maar ook zijn prestatiedrang en de angst daarvoor. Niet helemaal in balans met jullie zelf en met elkaar, zo klinkt het mij in de oren.quote:Is er wel intimiteit tussen jullie zonder dat het gelijk tot sex moet leiden? Hebben jullie wel rust met/bij elkaar.
Bij twijfel niet doen denk ik altijd maar. Ik zou eerst onderzoeken waarom jullie seksleven niet loopt voor je aan een open relatie begint. Een open relatie lijkt me niet bepaald een lapmiddel om je relatie te redden, dat lijkt me meer iets voor als je relatie op alle gebieden goed zit.quote:Op woensdag 12 juni 2019 12:14 schreef NotWijs het volgende:
[..]
Ja misschien is het ook wel pure bullshit hoor, daarom denk ik ook na voordat ik iets kwijt raak wat mij lief is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |