Ik weet ook niet of ik het goed schrijf....
Iemand meer info?
quote:Nee, dat heet obat macan [uitspreekt als oh-bat mat-jan]. Obat=medicijn en macan=tijger.
Op woensdag 8 januari 2003 02:12 schreef ZixS het volgende:
soort van tijgerbalsem ofzo?
Kain putih is geloof ik een soort olie. Alhoewel kain, lap betekent en putih, wit betekent, weet ik nou niet of je ingewreven bent met een witte lap. Lijkt me sterk. Ik weet wel welk spulletje KlOkproductions bedoelt, ben er ook wel eens mee ingewreven nadat ik gepijit=gemasseerd was.
quote:hahahaa nee gek dat is vanuit het chinees vertaald maar dan heeft het ook de betekenis van hoer :p
Op woensdag 8 januari 2003 02:22 schreef moussy het volgende:
kai is kip
Waarom wil je het eigenlijk weten?
quote:dus als ik bij de chinees/thai, koe loe kai bestel bestel ik gebakken hoer of zo ??
Op woensdag 8 januari 2003 09:40 schreef GabbersUnited het volgende:[..]
hahahaa nee gek dat is vanuit het chinees vertaald maar dan heeft het ook de betekenis van hoer :p
113 Koe Loe Kai € 9,50
http://www.citypalace.nl/menu_afh.htm
Ik ging al twijfelen dus heb maar ff een willekeurige chinees online bezocht.
quote:Yep, dat is, als je de kayu putih bedoelt.
Op woensdag 8 januari 2003 13:03 schreef FouteMensenStaff het volgende:
Bij de plaatselijke indo winkel te vinden lijkt me?
quote:ik wil gewoon weten hoe het heet, en zo erachter komen waar ik het kan krijgen....oa als herinnering maar ook als "medicijn" tegen mn verkoudheid...
Op woensdag 8 januari 2003 12:01 schreef BwennieBren het volgende:
Je schrijft het dus als kayu putih. kayu=hout en putih=wit. Indonesiërs noemen het het witte bloed van de Kinaboom oftewel Cinchona Pubescens en ook wel fever tree genoemd. De bast van de kinaboom bevat de koortswerende stof kinine, wat een efficiënt middel is tegen o.a. malaria.[afbeelding]Waarom wil je het eigenlijk weten?
ik heb dit kunnen vinden...
MINYAK KAYU PUTIH
Perum Perhutani memiliki pabrik Penyulingan Minyak Kayu Putih (PMKP) sebanyak 10 Unit di Jawa Tengah di Jawa Timur sebanyak 4 unit di Jawa Barat sebanyak 5 unit. Kapasitas total produksi dari 10 buah PMKP adalah 300.000 liter minyak pertahun.
[Dit bericht is gewijzigd door klOkproductions op 08-01-2003 14:54]
quote:Jup, dit kan je in elke toko krijgen, naast de gemalen penis van de witte oeroltijger
Op woensdag 8 januari 2003 13:13 schreef BwennieBren het volgende:[..]
Yep, dat is, als je de kayu putih bedoelt.
Naast insmeren (wat ook al helpt) kan je het spul inmasseren. Mijn moeder gebruikte daarvoor een ivoren schijfje (ter grootte van een rijksdaalder) en doopte dit in het spul en trok er dan lijnen mee op mijn rug vanaf de ruggengraat naar buiten toe (tussen of op de ribben maakt niet uit). Dit leverde een ongelooflijk naar gezicht op (en deed een hoop pijn), maar ik sliep er wel lekker door. Je gloeit helemaal na afloop.
Maar je kan ook gewoon vicks gebruiken
quote:Ja idd, ze rug zag eruit alsof je zweepslagen had gekregen
Op woensdag 8 januari 2003 15:28 schreef Angels_t het volgende:[..]
Jup, dit kan je in elke toko krijgen, naast de gemalen penis van de witte oeroltijger
Naast insmeren (wat ook al helpt) kan je het spul inmasseren. Mijn moeder gebruikte daarvoor een ivoren schijfje (ter grootte van een rijksdaalder) en doopte dit in het spul en trok er dan lijnen mee op mijn rug vanaf de ruggengraat naar buiten toe (tussen of op de ribben maakt niet uit). Dit leverde een ongelooflijk naar gezicht op (en deed een hoop pijn), maar ik sliep er wel lekker door. Je gloeit helemaal na afloop.
Jammer dat die oeroltijger inmiddels al is uitgestorven. Geloof dat de laatste geslachtsloze oeroltijger werd gesignaleerd op Terschelling?
jammer, jammer, jammer....
quote:wat die Vicks betreft.. daar ben ik niet met je eens... geef mij maar kayu putih.... (placebo-effect?)Ach en het is gewoon een mooie herinnering aan mn oma....
Op woensdag 8 januari 2003 15:28 schreef Angels_t het volgende:[..]
Jup, dit kan je in elke toko krijgen, naast de gemalen penis van de witte oeroltijger
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |