abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7770803
Kent iemand dit?
Mijn (indonesische) oma smeerde me hier altijd mee in als ik verkouden was.... Het rook heel sterk... en belangrijker: het werkte!
Het zat in een bruine fles....

Ik weet ook niet of ik het goed schrijf....

Iemand meer info?

pi_7770812
soort van tijgerbalsem ofzo?
  † In Memoriam † woensdag 8 januari 2003 @ 02:22:40 #3
7074 moussy
kuttekop
pi_7770855
kai is kip
Je zou er haast een boek over schrijven!
  † In Memoriam † woensdag 8 januari 2003 @ 02:58:26 #4
1576 BwennieBren
1 + 1 = 11
pi_7771021
quote:
Op woensdag 8 januari 2003 02:12 schreef ZixS het volgende:
soort van tijgerbalsem ofzo?
Nee, dat heet obat macan [uitspreekt als oh-bat mat-jan]. Obat=medicijn en macan=tijger.

Kain putih is geloof ik een soort olie. Alhoewel kain, lap betekent en putih, wit betekent, weet ik nou niet of je ingewreven bent met een witte lap. Lijkt me sterk. Ik weet wel welk spulletje KlOkproductions bedoelt, ben er ook wel eens mee ingewreven nadat ik gepijit=gemasseerd was.

Ik ben niet labiel. Ik ben emotioneel flexibel.
pi_7771905
quote:
Op woensdag 8 januari 2003 02:22 schreef moussy het volgende:
kai is kip
hahahaa nee gek dat is vanuit het chinees vertaald maar dan heeft het ook de betekenis van hoer :p
  † In Memoriam † woensdag 8 januari 2003 @ 12:01:09 #6
1576 BwennieBren
1 + 1 = 11
pi_7774142
Je schrijft het dus als kayu putih. kayu=hout en putih=wit. Indonesiërs noemen het het witte bloed van de Kinaboom oftewel Cinchona Pubescens en ook wel fever tree genoemd. De bast van de kinaboom bevat de koortswerende stof kinine, wat een efficiënt middel is tegen o.a. malaria.

Waarom wil je het eigenlijk weten?

† In Memoriam † woensdag 8 januari 2003 @ 13:01:21 #7
7074 moussy
kuttekop
pi_7775112
quote:
Op woensdag 8 januari 2003 09:40 schreef GabbersUnited het volgende:

[..]

hahahaa nee gek dat is vanuit het chinees vertaald maar dan heeft het ook de betekenis van hoer :p

dus als ik bij de chinees/thai, koe loe kai bestel bestel ik gebakken hoer of zo ??

113 Koe Loe Kai € 9,50
http://www.citypalace.nl/menu_afh.htm

Ik ging al twijfelen dus heb maar ff een willekeurige chinees online bezocht.

Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_7775151
Bij de plaatselijke indo winkel te vinden lijkt me?
  † In Memoriam † woensdag 8 januari 2003 @ 13:13:12 #9
1576 BwennieBren
1 + 1 = 11
pi_7775327
quote:
Op woensdag 8 januari 2003 13:03 schreef FouteMensenStaff het volgende:
Bij de plaatselijke indo winkel te vinden lijkt me?
Yep, dat is, als je de kayu putih bedoelt.
pi_7776979
quote:
Op woensdag 8 januari 2003 12:01 schreef BwennieBren het volgende:
Je schrijft het dus als kayu putih. kayu=hout en putih=wit. Indonesiërs noemen het het witte bloed van de Kinaboom oftewel Cinchona Pubescens en ook wel fever tree genoemd. De bast van de kinaboom bevat de koortswerende stof kinine, wat een efficiënt middel is tegen o.a. malaria.

[afbeelding]Waarom wil je het eigenlijk weten?

ik wil gewoon weten hoe het heet, en zo erachter komen waar ik het kan krijgen....oa als herinnering maar ook als "medicijn" tegen mn verkoudheid...

ik heb dit kunnen vinden...

MINYAK KAYU PUTIH

Perum Perhutani memiliki pabrik Penyulingan Minyak Kayu Putih (PMKP) sebanyak 10 Unit di Jawa Tengah di Jawa Timur sebanyak 4 unit di Jawa Barat sebanyak 5 unit. Kapasitas total produksi dari 10 buah PMKP adalah 300.000 liter minyak pertahun.

[Dit bericht is gewijzigd door klOkproductions op 08-01-2003 14:54]

woensdag 8 januari 2003 @ 15:28:33 #11
3676 Angels_t
Ik wil Goddess!
pi_7777911
quote:
Op woensdag 8 januari 2003 13:13 schreef BwennieBren het volgende:

[..]

Yep, dat is, als je de kayu putih bedoelt.

Jup, dit kan je in elke toko krijgen, naast de gemalen penis van de witte oeroltijger

Naast insmeren (wat ook al helpt) kan je het spul inmasseren. Mijn moeder gebruikte daarvoor een ivoren schijfje (ter grootte van een rijksdaalder) en doopte dit in het spul en trok er dan lijnen mee op mijn rug vanaf de ruggengraat naar buiten toe (tussen of op de ribben maakt niet uit). Dit leverde een ongelooflijk naar gezicht op (en deed een hoop pijn), maar ik sliep er wel lekker door. Je gloeit helemaal na afloop.

Maar je kan ook gewoon vicks gebruiken

Doe wat je niet laten kunt en laat wat je niet doen kunt!
  † In Memoriam † woensdag 8 januari 2003 @ 16:58:25 #12
1576 BwennieBren
1 + 1 = 11
pi_7780216
quote:
Op woensdag 8 januari 2003 15:28 schreef Angels_t het volgende:

[..]

Jup, dit kan je in elke toko krijgen, naast de gemalen penis van de witte oeroltijger

Naast insmeren (wat ook al helpt) kan je het spul inmasseren. Mijn moeder gebruikte daarvoor een ivoren schijfje (ter grootte van een rijksdaalder) en doopte dit in het spul en trok er dan lijnen mee op mijn rug vanaf de ruggengraat naar buiten toe (tussen of op de ribben maakt niet uit). Dit leverde een ongelooflijk naar gezicht op (en deed een hoop pijn), maar ik sliep er wel lekker door. Je gloeit helemaal na afloop.

Ja idd, ze rug zag eruit alsof je zweepslagen had gekregen . Helpt wel heel goed. kerok of cerok heet dat geloof ik. Mijn moeder deed het altijd met de rand van een borrelglas of een muntstuk.

Jammer dat die oeroltijger inmiddels al is uitgestorven. Geloof dat de laatste geslachtsloze oeroltijger werd gesignaleerd op Terschelling?

jammer, jammer, jammer....

pi_7804022
quote:
Op woensdag 8 januari 2003 15:28 schreef Angels_t het volgende:

[..]

wat die Vicks betreft.. daar ben ik niet met je eens... geef mij maar kayu putih.... (placebo-effect?)Ach en het is gewoon een mooie herinnering aan mn oma....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')