abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_187358420
Ik ben maar op tijd, want beter dan te laat. Ik volg het ESF al zo lang, ik wil en ga dit niet missen. Wat is een goede tactiek?

Moet ik lid worden van OGAE Nederland (en er eindelijk achter komen waar die letters voor staan)?

Of gaat het via Ticketmaster/Mojo en moet ik op een vrijdagmorgen om 10:00 uur zitten te F5-en?
pi_187358453
Ik weet niet of OGAE heel veel zin heeft nog? Ik dacht gelezen te hebben dat nieuwe leden veel minder kans maken. Wat ook wel een beetje logisch is :P
  Leukste jonkie 2022 maandag 10 juni 2019 @ 19:59:21 #3
213457 engine
pi_187358495
quote:
10s.gif Op maandag 10 juni 2019 19:55 schreef Meridiaan het volgende:
Moet ik lid worden van OGAE Nederland (en er eindelijk achter komen waar die letters voor staan)?
Nu ben ik ook wel benieuwd :D

Succes verder :s)
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
pi_187358749
quote:
2s.gif Op maandag 10 juni 2019 19:59 schreef eNGine10 het volgende:

[..]

Nu ben ik ook wel benieuwd :D

Succes verder :s)
Organisation Générale des Amateurs de l'Eurovision
Wiki knows
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_187359897
Ik ben ook wel benieuwd. Maar je kan pas toch kaartjes kopen vanaf het einde van het jaar?
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 11 juni 2019 @ 11:28:49 #6
163650 Greys
pi_187367650
Kaartverkoop gaat via een kanaal dat via eurovision.tv tegen die tijd bekend gemaakt zal worden. Zal in NL wellicht wel Ticketmaster worden, maar dat horen we later.

Voor Tel Aviv dit jaar gingen de kaarten pas begin van het jaar zelf in de verkoop. Soms wel eerder, maar dan pas eind van dit jaar waarschijnlijk.

Toen wij voor Portugal kaarten wilden hebben we acht uren in de online wachtrij gestaan. :P Dus het is af en toe wel een zenuwslopend gebeuren. En nu helemaal, want zelfs Nederlanders die normaal geen hol om het esf geven zullen er nu ineens wel bij willen zijn, wat het voor de fans nog moeilijker maakt. Maar dat zal in elk land zo zijn. (Alleen is het hier al zo lang niet geweest :+ )

Vaak worden de kaarten op verschillende momenten verkocht. Bv een deel in december, deel in januari etc.

Wat een aanrader is, is bv kaarten voor de juryshows zien te krijgen. Dus de shows op maandagavond, woensdagavond of vrijdagavond. Dan heb je de gehele show maar zonder de puntentelling/uitslag.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  † In Memoriam † dinsdag 11 juni 2019 @ 12:08:19 #7
368283 ato
pi_187368061
Ik ga voor de jury kaarten op vrijdag. Ik ga met 2 vrienden.
Life can be a bitch, so like it..
  dinsdag 11 juni 2019 @ 20:26:38 #8
2681 Dave
Aardig op drave
pi_187376198
Is er niet iets van een voorverkoop voor diehard fans? Dat was bij Adele destijds, maar ik weet niet of dat gangbaar is (ga niet vaak naar concerten (8> )
:o)
pi_187378421
quote:
5s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 20:26 schreef Dave het volgende:
Is er niet iets van een voorverkoop voor diehard fans? Dat was bij Adele destijds, maar ik weet niet of dat gangbaar is (ga niet vaak naar concerten (8> )
Nee, elke vorm van ticketverkoop is voor iedereen. Behalve dan de tickets die voorbestemd zijn voor OGAE clubs enzo.

Beste tactiek is gewoon om met heel veel apparaten op de site te gaan in de hoop dat je een goede plaats krijgt in de wachtrij. Voor Tel Aviv gebruikte ik 6 apparaten, kon uiteindelijk 2 tickets kopen voor de family show. Maar aangezien er dit jaar meer vraag zal zijn naar tickets (gastland is dichterbij, alles zal goedkoper zijn, ...) zal het nog wat moeilijker verlopen. Komt wel goed hoop ik :D

[ Bericht 1% gewijzigd door justnathan321 op 12-06-2019 07:39:22 ]
  † In Memoriam † woensdag 12 juni 2019 @ 07:08:15 #10
368283 ato
pi_187382887
Ja ik ga de bewuste dag met 3 apparaten zitten en mijn vrienden die meegaan vragen dat ook te doen.
Mij gaat het alleen om de jury kaarten van vrijdag.
Life can be a bitch, so like it..
  woensdag 12 juni 2019 @ 16:33:44 #11
18561 Giggio
kijk naar jezelf...
pi_187390264
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juni 2019 07:08 schreef ato het volgende:
Ja ik ga de bewuste dag met 3 apparaten zitten en mijn vrienden die meegaan vragen dat ook te doen.
Mij gaat het alleen om de jury kaarten van vrijdag.
wij schakelen familie vrienden collega's etc in - zelfs ESF negeerders die mij en anderen the party of 2020 gunnen *O* *O* *O*
... en huiver mee
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 12 juni 2019 @ 16:48:29 #12
163650 Greys
pi_187390533
En juist omdat iedereen er lekker met tig apparaten op gaat in die wachtrij, is ie dus zo lang. _O-

Vorig jaar acht uren..
Tien jaar ouder geworden in acht uren. :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_187403055
Hoeveel tickets kan je eigenlijk kopen per persoon?

Wij zouden graag gaan met een aantal personen momenteel zijn we al met 7 mensen. (Met diezelfde groep zijn we naar EIC geweest we waren dan rond de 15 personen)
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 13 juni 2019 @ 12:01:53 #14
163650 Greys
pi_187403125
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2019 11:57 schreef Lianaatje_xx het volgende:
Hoeveel tickets kan je eigenlijk kopen per persoon?

Wij zouden graag gaan met een aantal personen momenteel zijn we al met 7 mensen. (Met diezelfde groep zijn we naar EIC geweest we waren dan rond de 15 personen)
Dit jaar kon je volgens mij max 2 kaarten voor de finale tegelijk kopen. Jaren geleden in Düsseldorf was het volgens mij max 4. Maar voor de juryshow (dus niet finale) kon ik er in Lissabon bv weer wel 3 tegelijk kopen.
Geen idee wat ze dit jaar doen. Maar grote kans dat je met meerdere mensen in de wachtrij zult moeten als je met 15 personen ofzo wilt.

Als je bv 20 kaarten tegelijk zou kunnen kopen maken ze het de ticketbureaus veel te makkelijk die dan alles opkopen en voor veel meer doorverkopen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 13 juni 2019 @ 12:09:46 #15
163650 Greys
pi_187403225
Even teruggezocht, in Lissabon kon je max 4 kaarten kopen.
In Tel Aviv voor de finale zo te lezen twee, maar voor de overige shows waren de kaarten zelfs in de uitverkoop omdat het niet vol was.

[ Bericht 0% gewijzigd door Greys op 13-06-2019 12:34:13 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_187403234
Ja maar dan is de kans toch klein dat je samen zit?
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 13 juni 2019 @ 12:17:50 #17
163650 Greys
pi_187403303
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2019 12:11 schreef Lianaatje_xx het volgende:
Ja maar dan is de kans toch klein dat je samen zit?
Dat is hun probleem natuurlijk niet als je met zo'n grote groep gaat. ;) Ik ging met 4 personen naar Düsseldorf en we zaten idd niet bij elkaar. Twee hier en twee daar, vonden wij niet erg.

Dan neem je staanplaatsen toch, als je met 15 bij elkaar wilt? :) En dan met meerdere mensen bestellen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_187403369
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juni 2019 12:17 schreef Greys het volgende:

[..]

Dat is hun probleem natuurlijk niet als je met zo'n grote groep gaat. ;) Ik ging met 4 personen naar Düsseldorf en we zaten idd niet bij elkaar. Twee hier en twee daar, vonden wij niet erg.

Dan neem je staanplaatsen toch, als je met 15 bij elkaar wilt? :) En dan met meerdere mensen bestellen.
Ja idd maar sommige van ons zijn niet zo groot en dan kunnen we de helft waarschijnlijk niet zien als er allemaal grote mensen voor ons staan oftewel moeten we al van ‘s morgens vroeg aanschuiven aan de concertzaal maar dan staat er waarschijnlijk al veel volk te wachten :)
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 13 juni 2019 @ 12:31:06 #19
163650 Greys
pi_187403456
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2019 12:23 schreef Lianaatje_xx het volgende:

[..]

Ja idd maar sommige van ons zijn niet zo groot en dan kunnen we de helft waarschijnlijk niet zien als er allemaal grote mensen voor ons staan oftewel moeten we al van ‘s morgens vroeg aanschuiven aan de concertzaal maar dan staat er waarschijnlijk al veel volk te wachten :)
Ja tis of het één of het ander. Dit bedoel ik absoluut niet rot naar jou toe maar daar gaan zij toch allemaal geen rekening mee kunnen houden. Je mag al blij zijn als je überhaupt kaarten kunt krijgen, ze kunnen geen rekening houden met kleine mensen - er hangen trouwens vaak overal schermen hoor - en groepen die met 15 personen bij elkaar willen zitten. ;) Als je alles heel goed en van dichtbij wilt zien kan je beter thuis op tv kijken.

Dus jullie moeten ff ruim van te voren overleggen (tijd zat) of je per se met zo veel mensen bij elkaar wilt en of je wilt zitten of niet. En hopen dat je überhaupt met alle mensen kaarten kunt krijgen. Want als je naar de finale wilt kon dat nog weleens moeilijk worden. :P Dan mag je al blij zijn als je überhaupt twee kaartjes nog te pakken kunt krijgen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_188277675
quote:
10s.gif Op maandag 10 juni 2019 19:55 schreef Meridiaan het volgende:
Ik ben maar op tijd, want beter dan te laat. Ik volg het ESF al zo lang, ik wil en ga dit niet missen. Wat is een goede tactiek?

Moet ik lid worden van OGAE Nederland (en er eindelijk achter komen waar die letters voor staan)?

Of gaat het via Ticketmaster/Mojo en moet ik op een vrijdagmorgen om 10:00 uur zitten te F5-en?
Ik neem aan dat jij ook gisteren genoten hebt van de Canalparade in Amsterdam? ;)
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 4 augustus 2019 @ 11:22:26 #21
163650 Greys
pi_188278224
quote:
15s.gif Op zondag 4 augustus 2019 10:39 schreef rmrt2010 het volgende:

[..]

Ik neem aan dat jij ook gisteren genoten hebt van de Canalparade in Amsterdam? ;)
Wat heeft dat met kaarten voor het ESF te maken? :)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_188279173
Als iemand die veel verstand heeft van en ervaring heeft in de ticketwereld:

In Nederland is Ticketmaster verreweg de grootste verkoper van de meeste grote evenementen, gevolgd door Eventim (die ook met enige regelmaat grotere shows hebben, bijv. Rammstein in Ahoy / Goffertpark) en Paylogic.

De meeste evenementen georganiseerd door MOJO gaan via Ticketmaster, de meeste via boekingskantoor Friendly Fire via Eventim en meer kleinere shows / festivals / sinds recentelijk alle shows van Paradiso gaan via Paylogic.

Echter gaat geen MOJO / Friendly Fire / ander Nederlands boekingskantoor een hand hebben in de organisatie van het festival (voor zover ik weet op basis van vorige jaren). Als het goed is wordt er gewoon een tender uitgeschreven door de EBU waar Nederlandse ticketverkopers op kunnen reageren. Ik neem aan dat Ticketmaster / Eventim / Paylogic dit alle drie gaan doen, en dan is het een kwestie van welke site het meest kosten-efficiënt is, want naast de verkoop moet het er natuurlijk ook goed uitzien (bijvoorbeeld met een goede plattegrond, zoals de vorige twee jaren).

Wie die tender gaat winnen zal nog spannend worden. Ticketmaster is natuurlijk de grootste verkoper en heeft veel ervaring met de verkoop van grote evenementen en het vele webverkeer wat daarbij komt kijken. In alle jaren die ik actief ben heb ik het systeem van Ticketmaster slechts een enkele keer zien bezwijken, namelijk bij de verkoop van BTS in de Ziggo Dome. Dat duurde 20 minuten voor het gefixt was en daarna verliep het verder vlekkeloos. Eventim verkoopt ook met enige regelmaat grotere evenementen (recentelijk nog Rammstein in Ahoy en in het Goffertpark). Dat verliep twee keer zeer stroef, puur omdat Eventim het verkeer niet aankan.

Aan de andere kant is Eventim wel gebruiksvriendelijker dan Ticketmaster. Bij grote evenementen zet Ticketmaster de plattegrond nooit aan, dat gebeurt pas een aantal weken nadat de verkoop begonnen is, maar gebaseerd op de laatste jaren moet een functionerende plattegrond wel een vereiste zijn. Eventim doet dit wel altijd meteen.

Ik hoop zelf op Ticketmaster, maar zou niet raar opkijken als Eventim de ticketpartner wordt.
  zondag 4 augustus 2019 @ 13:44:23 #23
477691 Niels93
<3 Muziek in alle vormen
pi_188280408
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2019 12:34 schreef Jesper23 het volgende:
Als iemand die veel verstand heeft van en ervaring heeft in de ticketwereld:

In Nederland is Ticketmaster verreweg de grootste verkoper van de meeste grote evenementen, gevolgd door Eventim (die ook met enige regelmaat grotere shows hebben, bijv. Rammstein in Ahoy / Goffertpark) en Paylogic.

De meeste evenementen georganiseerd door MOJO gaan via Ticketmaster, de meeste via boekingskantoor Friendly Fire via Eventim en meer kleinere shows / festivals / sinds recentelijk alle shows van Paradiso gaan via Paylogic.

Echter gaat geen MOJO / Friendly Fire / ander Nederlands boekingskantoor een hand hebben in de organisatie van het festival (voor zover ik weet op basis van vorige jaren). Als het goed is wordt er gewoon een tender uitgeschreven door de EBU waar Nederlandse ticketverkopers op kunnen reageren. Ik neem aan dat Ticketmaster / Eventim / Paylogic dit alle drie gaan doen, en dan is het een kwestie van welke site het meest kosten-efficiënt is, want naast de verkoop moet het er natuurlijk ook goed uitzien (bijvoorbeeld met een goede plattegrond, zoals de vorige twee jaren).

Wie die tender gaat winnen zal nog spannend worden. Ticketmaster is natuurlijk de grootste verkoper en heeft veel ervaring met de verkoop van grote evenementen en het vele webverkeer wat daarbij komt kijken. In alle jaren die ik actief ben heb ik het systeem van Ticketmaster slechts een enkele keer zien bezwijken, namelijk bij de verkoop van BTS in de Ziggo Dome. Dat duurde 20 minuten voor het gefixt was en daarna verliep het verder vlekkeloos. Eventim verkoopt ook met enige regelmaat grotere evenementen (recentelijk nog Rammstein in Ahoy en in het Goffertpark). Dat verliep twee keer zeer stroef, puur omdat Eventim het verkeer niet aankan.

Aan de andere kant is Eventim wel gebruiksvriendelijker dan Ticketmaster. Bij grote evenementen zet Ticketmaster de plattegrond nooit aan, dat gebeurt pas een aantal weken nadat de verkoop begonnen is, maar gebaseerd op de laatste jaren moet een functionerende plattegrond wel een vereiste zijn. Eventim doet dit wel altijd meteen.

Ik hoop zelf op Ticketmaster, maar zou niet raar opkijken als Eventim de ticketpartner wordt.
Interessant!
Just do it »
  zondag 4 augustus 2019 @ 13:50:42 #24
351614 ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_188280474
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2019 12:34 schreef Jesper23 het volgende:
Als iemand die veel verstand heeft van en ervaring heeft in de ticketwereld:

In Nederland is Ticketmaster verreweg de grootste verkoper van de meeste grote evenementen, gevolgd door Eventim (die ook met enige regelmaat grotere shows hebben, bijv. Rammstein in Ahoy / Goffertpark) en Paylogic.

De meeste evenementen georganiseerd door MOJO gaan via Ticketmaster, de meeste via boekingskantoor Friendly Fire via Eventim en meer kleinere shows / festivals / sinds recentelijk alle shows van Paradiso gaan via Paylogic.

Echter gaat geen MOJO / Friendly Fire / ander Nederlands boekingskantoor een hand hebben in de organisatie van het festival (voor zover ik weet op basis van vorige jaren). Als het goed is wordt er gewoon een tender uitgeschreven door de EBU waar Nederlandse ticketverkopers op kunnen reageren. Ik neem aan dat Ticketmaster / Eventim / Paylogic dit alle drie gaan doen, en dan is het een kwestie van welke site het meest kosten-efficiënt is, want naast de verkoop moet het er natuurlijk ook goed uitzien (bijvoorbeeld met een goede plattegrond, zoals de vorige twee jaren).

Wie die tender gaat winnen zal nog spannend worden. Ticketmaster is natuurlijk de grootste verkoper en heeft veel ervaring met de verkoop van grote evenementen en het vele webverkeer wat daarbij komt kijken. In alle jaren die ik actief ben heb ik het systeem van Ticketmaster slechts een enkele keer zien bezwijken, namelijk bij de verkoop van BTS in de Ziggo Dome. Dat duurde 20 minuten voor het gefixt was en daarna verliep het verder vlekkeloos. Eventim verkoopt ook met enige regelmaat grotere evenementen (recentelijk nog Rammstein in Ahoy en in het Goffertpark). Dat verliep twee keer zeer stroef, puur omdat Eventim het verkeer niet aankan.

Aan de andere kant is Eventim wel gebruiksvriendelijker dan Ticketmaster. Bij grote evenementen zet Ticketmaster de plattegrond nooit aan, dat gebeurt pas een aantal weken nadat de verkoop begonnen is, maar gebaseerd op de laatste jaren moet een functionerende plattegrond wel een vereiste zijn. Eventim doet dit wel altijd meteen.

Ik hoop zelf op Ticketmaster, maar zou niet raar opkijken als Eventim de ticketpartner wordt.
Interessant! Als ik het zo lees, heb ik zelf de voorkeur voor Eventim, puur om die plattegrond.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_188287569
quote:
1s.gif Op zondag 4 augustus 2019 13:50 schreef ijs_beer het volgende:

[..]

Interessant! Als ik het zo lees, heb ik zelf de voorkeur voor Eventim, puur om die plattegrond.
De plattegrond lijkt wel een vereiste als je de kaartverkopen van de afgelopen jaren ziet. De kaartverkoop van Eurovisie leek altijd een stuk professioneler / gelikter dan overige events bij dezelfde ticketverkoper, dus de EBU zal wel flinke eisen hebben.

Plattegrond aanzetten vanaf het begin is heel makkelijk voor Ticketmaster, maar volgens mij laat Ticketmaster heel veel verkeer in een keer binnen. Als je vanaf het begin een plattegrond aan hebt staan dan krijg je het probleem dat wanneer je twee stoelen aangeklikt hebt ze al bij iemand anders in de winkelwagen zitten. Zoals je ook dit jaar zag gaat de rij heel langzaam, bij Ticketmaster hier in Nederland een stuk sneller. Die zouden ze dan moeten vertragen, mijns inziens.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')