abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  maandag 10 juni 2019 @ 21:04:56 #76
129292 LXIV
misdunker
pi_187359789
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 21:03 schreef Tem het volgende:

[..]

Wat bieden ze jou dat je hem als president wil?

een verlangen naar een romantisch geschetst beeld van tijden van weleer.
Thierry for president!
  maandag 10 juni 2019 @ 21:05:34 #77
142235 Jigzoz
Angel to some; demon to others
pi_187359807
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 21:04 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik vind het dooddoeners. Want natuurlijk gaat de wet boven religieuze waarden. Wie zal ooit anders beweerd hebben?
De ware FvD-geest is natuurlijk niet op papier terug te vinden.
"De ware FvD-geest"? Wat is dat? Wie gaat daarover?
  maandag 10 juni 2019 @ 21:06:17 #78
129292 LXIV
misdunker
pi_187359826
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 21:05 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Die kun je dan op zo'n congres ontwaren. Of tussen de regels doorlezen in de speech van Baudet na de provinciale staten verkiezingen.
Thierry for president!
pi_187359830
quote:

[..]

Ik vind het dooddoeners. Want natuurlijk gaat de wet boven religieuze waarden. Wie zal ooit anders beweerd hebben?
De ware FvD-geest is natuurlijk niet op papier terug te vinden.
Onze wet is gebaseerd op christelijke normen en waarden in de ruimste zin van christelijk..en wordt stukje bij beetje aangepast om tegemoet te komen aan moslims
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_187359852
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 21:01 schreef LXIV het volgende:

[..]

Volgens het FvD de volgende:
Wanneer religieuze leefregels conflicteren met de Nederlandse wet, gaat de Nederlandse wet altijd voor.
Iedereen heeft het recht te geloven wat hij of zij wil; dus ook het recht om van zijn of haar geloof af te vallen.
Iedereen heeft het recht godsdienstige ideen te bekritiseren, te ridiculiseren, te analyseren en in twijfel te trekken.
Alle mensen zijn fundamenteel gelijkwaardig, ongeacht geslacht, ras of seksuele gerichtheid.
De partnerkeuze is vrij; uithuwelijking en kindhuwelijken zijn onaanvaardbaar.
Nou, dan kunnen ze de boel opheffen want dat staat al in onze grondwet.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
“The Grand Canyon is a minor crevice compared to the vast chasm of ignorance of that man,” - Salmond about Donald Trump
  maandag 10 juni 2019 @ 21:07:49 #81
129292 LXIV
misdunker
pi_187359863
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 21:07 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ja, dat dacht ik ook toen ik het las. Maar hier draait het dan dus ook niet om. Net zo min als om al die andere halfzachte 'standpunten' op hun webzijde.
Thierry for president!
pi_187359865
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 21:05 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

In de FvD nog niemand heb ik zo het idee
pi_187359876
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 21:06 schreef LXIV het volgende:

[..]

Die kun je dan op zo'n congres ontwaren. Of tussen de regels doorlezen in de speech van Baudet na de provinciale staten verkiezingen.
Dan is de geest aardig strijdig met de Nederlandse waarden die jij net noemt. Lijkt mij lastig
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
“The Grand Canyon is a minor crevice compared to the vast chasm of ignorance of that man,” - Salmond about Donald Trump
pi_187359890
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 21:06 schreef ZOA het volgende:

[..]

Onze wet is gebaseerd op christelijke normen en waarden in de ruimste zin van christelijk..en wordt stukje bij beetje aangepast om tegemoet te komen aan moslims
Vertel, noem die wetten eens die aan moslims zijn aangepast?
  maandag 10 juni 2019 @ 21:09:03 #85
129292 LXIV
misdunker
pi_187359894
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 21:08 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dan is de geest aardig strijdig met de Nederlandse waarden die jij net noemt. Lijkt mij lastig
Klopt, die zijn strijdig. Maar niemand leest die standpunten op de website sowieso. Ik ook alleen maar omdat er naar gevraagd werd.
Thierry for president!
pi_187359896
quote:

[..]

We hebben gedoogbeleid..
pi_187359903
quote:

[..]

een verlangen naar een romantisch geschetst beeld van tijden van weleer.
Juist daarom is Baudet niet geschikt voor het premierschap. De man is een dromer.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_187359915
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 21:09 schreef ZOA het volgende:

[..]

We hebben gedoogbeleid..
Sorry? Wat bedoel je daarmee? Wat word er gedoogd?
  maandag 10 juni 2019 @ 21:10:11 #89
129292 LXIV
misdunker
pi_187359920
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 21:09 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Juist daarom is Baudet niet geschikt voor het premierschap. De man is een dromer.
De verbeelding aan de macht zeg ik dan maar.
Thierry for president!
pi_187359940
quote:
Oh, het staat in onze grondwet! Ik zou het even doorgeven aan de burgemeester van Eindhoven; die toont namelijk aan dat grondwet =/= reflectie van stand van 'culturele zaken' (ontwikkelingen; toekomst). Overigens staan normen in de wet; niet de waarden - en normen kunnen pas geactualiseerd worden als er een bevolking is die daaraan ten grond slag liggende waarden begrijpt en erkent.
Leven is het verliezen van illusies. - LK | Ik kots op gelegenheidsrelativisten.
pi_187359968
quote:
15s.gif Op maandag 10 juni 2019 21:10 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Oh, het staat in onze grondwet! Ik zou het even doorgeven aan de burgemeester van Eindhoven; die toont namelijk aan dat grondwet =/= reflectie van stand van 'culturele zaken' (ontwikkelingen; toekomst).
Oh, wat heeft de burgemeester van Eindhoven gedaan precies wat strijdig is met de grondwet? Vertel?

Dat Pegida verhaal? Daar is hij voor op zijn vingers getikt, volgens mij.
pi_187359994
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 21:08 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Vertel, noem die wetten eens die aan moslims zijn aangepast?
Ik kan het mis hebben...maar ik zie weinig anders dan moslims die zich niet aan de wet noch aan de islam houden?
pi_187360019
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 21:12 schreef ZOA het volgende:

[..]

Ik kan het mis hebben...maar ik zie weinig anders dan moslims die zich niet aan de wet noch aan de islam houden?
Dus er zijn geen wetten aangepast? Of zeg je nu iets anders? Mischien moet je niet met een leugen beginnen en dan met een ander verhaal komen?
pi_187360046
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 21:11 schreef Tijger_m het volgende:
Oh, wat heeft de burgemeester van Eindhoven gedaan precies wat strijdig is met de grondwet? Vertel?

Dat Pegida verhaal? Daar is hij voor op zijn vingers getikt, volgens mij.
Oh nou gelukkig! Een 'Nederlandse waarde' verloor het van een burgemeester die een buiging maakte voor een islamitische norm.
Leven is het verliezen van illusies. - LK | Ik kots op gelegenheidsrelativisten.
pi_187360070
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 21:14 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Oh nou gelukkig! Een 'Nederlandse waarde' verloor het van een burgemeester die een buiging maakte voor een islamitische norm.
Openbare orde is een islamitische norm? Da's nieuws.
pi_187360177
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 21:15 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Openbare orde is een islamitische norm? Da's nieuws.
De openbare orde was in het geding omdat moslims gehoor gaven aan de norm om kritiek op/belediging van... met straf/geweld te beantwoorden. Wat de intentie/oorzaak ook was; het staat vast, en daar denk je om heen te kunnen lopen, dat -ondanks het wetboek- een Nederlandse waarde sneuvelde. En zo is Jetten die niet hand in hand durft te lopen ook een voorbeeld waaruit blijkt dat het wetboek achter begint te lopen op de culturele ontwikkelingen; het veranderen van waarden.
  maandag 10 juni 2019 @ 21:19:54 #97
180547 Tem
Freedom is impossible
pi_187360198
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 21:10 schreef LXIV het volgende:

[..]

De verbeelding aan de macht zeg ik dan maar.
Welke verbeelding spreekt jou het meest aan van wat hij verkondigt?
W.F. Hermans:
"De meeste mensen houden hun paranoia voor de waarheid."
Fuck Trump
pi_187360211
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 21:13 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dus er zijn geen wetten aangepast? Of zeg je nu iets anders? Mischien moet je niet met een leugen beginnen en dan met een ander verhaal komen?
Bedenk eerst maar eens dat je hard van stapel loopt om mij voor leugenaar uit te maken.
Overigens ik ben dat gewend daar ik vanaf 17 Juli 2014 al stel dat Oekrane MH17 uit de lucht geknalt heeft
  maandag 10 juni 2019 @ 21:20:21 #99
129292 LXIV
misdunker
pi_187360212
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 21:19 schreef Tem het volgende:

[..]

Welke verbeelding spreekt jou het meest aan van wat hij verkondigt?
De romantische inslag, dus de weerstand tegen de verlichting
Thierry for president!
pi_187360245
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 21:09 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Sorry? Wat bedoel je daarmee? Wat word er gedoogd?
Zo ongeveer alles...
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')