Ik vind ook alle keukens op elkaar lijken. Ik kom er zelden een tegen waar ik echt enthousiast van word. Vrienden van ons hebben een spectaculaire keuken. Maar ja, zij zijn miljonair en wij niet.quote:Op zondag 16 juni 2019 01:02 schreef LelijKnap het volgende:
Het is net als met badkamers wel heel veel van hetzelfde tegenwoordig. Of was dat vroeger niet anders? Toen ik als kind over de vloer kwam zag ik volgens mij veel meer diversiteit qua stijl/inrichting.
Ow, wat is de nog duurdere variant dan? Graniet? Daar was toch ook weer een combo van gemaakt, en die kon wel hete pannen hebben? Dat wilde ik ook niet omdat het altijd zo'n herrie maakt met het neerzetten van boorden ed. Ik ben een chaoot dus het voor het overleven van m'n keuken vooral van belang dat ik er onzorgvuldig mee om kan gaan. (Ik heb in m'n huidige ikea-keuken met hout meerdere pikzwarte cirkels ). Zo lijkt me het af en toe even kunnen snijden op het blad ook geen overbodige luxe.quote:Op zondag 16 juni 2019 01:02 schreef Claudia_x het volgende:
Keramiek is duurder dan composiet. Ik vind het het prijsverschil niet waard. Composiet is zó praktisch.Je moet er wel op letten dat je geen hete pannen erop zet. Ik vond het altijd een kleine moeite om een onderzetter te pakken. De enige reden dat ik nu geen composiet wilde, is omdat ik geen hard, glimmend keukenblad wilde. Ik had wel hout willen nemen, maar mijn lief was daarop tegen.
Ja, maar je moet geloof ik wel uitkijken met vlekken van bijvoorbeeld wijn of agressieve schoonmaakmiddelen. En je moet maar net van het uiterlijk van graniet houden. Ik wilde een effen keukenblad. (Maar goed, composiet is ook nooit helemaal effen, geloof ik.)quote:Op zondag 16 juni 2019 01:05 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ow, wat is de duurdere variant dan? Graniet? Daar was toch ook weer een combo van gemaakt, en die kon wel hete pannen hebben? Dat wilde ik ook niet omdat het altijd zo'n herrie maakt met het neerzetten van boorden ed.
Haha, dat is weer een klasse apart ja , maar ook qua stijl zie ik ze daar niet al te veel afwijken. (Of ik heb het oog er niet voor). Vooral qua snufjes kunnen ze geweldig zijn.quote:Op zondag 16 juni 2019 01:03 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vind ook alle keukens op elkaar lijken. Ik kom er zelden een tegen waar ik echt enthousiast van word. Vrienden van ons hebben een spectaculaire keuken. Maar ja, zij zijn miljonair en wij niet.
Niet als je een standaardkeuken koopt. Je zou dan een keuken op maat moeten laten maken en niet de standaardmaterialen kiezen. Ik weet het niet precies meer, maar ik meen me te herinneren dat ze een eiland van koper hebben. Ik vind zelf linoleum prachtig voor keukenkasten.quote:Op zondag 16 juni 2019 01:09 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Haha, dat is weer een klasse apart ja , maar ook qua stijl zie ik ze daar niet al te veel afwijken. (Of ik heb het oog er niet voor). Vooral qua snufjes.
Hmm, niet gemerkt bij m'n ouders thuis wat die vlekken betreft. En die keuken is mishandeld door de jaren heen. Wel brokkelde er oppeens een stuk af dat een ladekast in het gareel moest houden . Hoe dat mogelijk was... geen idee.quote:Op zondag 16 juni 2019 01:08 schreef Claudia_x het volgende:
Ja, maar je moet geloof ik wel uitkijken met vlekken van bijvoorbeeld wijn of agressieve schoonmaakmiddelen. En je moet maar net van het uiterlijk van graniet houden. Ik wilde een effen keukenblad. (Maar goed, composiet is ook nooit helemaal effen, geloof ik.)
Overigens heb je ook weer verschillende soorten composiet (gezoet en gepolijst bijvoorbeeld). Ook dat bepaalt hoe praktisch het blad is.
Hmm,quote:Op zondag 16 juni 2019 01:11 schreef Claudia_x het volgende:
Niet als je een standaardkeuken koopt. Je zou dan een keuken op maat moeten laten maken en niet de standaardmaterialen kiezen. Ik weet het niet precies meer, maar ik meen me te herinneren dat ze een eiland van koper hebben. Ik vind zelf linoleum prachtig voor keukenkasten.
Rvs in je huis? Meh... alhoewel het als een relatief dun blad wel mooi wegvalt op die kleur kasten. Stuk beter dan zoals je het vaak ziet in van die 'hippe' industriele huiskeukens in elk geval. Je weet wel, die met die open 'kasten' zonder achterwand zodat je pannen lekker op de grond kunt laten kletteren wanneerje het het zooitje doorschuift.quote:Op zondag 16 juni 2019 01:18 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Als ik er het geld voor had gehad, had ik deze keuken gekocht (aluminium met blad van rvs):
[ afbeelding ]
Of ik had zulke fronten gekocht (linoleum en eiken):
[ afbeelding ]
Rvs alleen als dun blad; als dik blad vind ik het niks. Is ook enorm praktisch, alleen wel (afhankelijk van het soort rvs) krasgevoelig. Maar dat hoort dan bij het uiterlijk van het blad. Is trouwens ook best betaalbaar.quote:Op zondag 16 juni 2019 01:37 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Rvs in je huis? Meh... alhoewel het als een relatief dun blad wel mooi wegvalt op die kleur kasten. Stuk beter dan zoals je het caak ziet in van die industriele huiskeukens in elk geval.
Het oogt mat en voelt ontzettend fijn. Maar echt niemand heeft dat tegen keukenkasten, hoor.quote:Dat linoleum vind ik eig niet zo bijzonder. Waarvandaan de fetisj?
Keukenloods valt tegenwoordig (voor een deel) ook onder DMGquote:Op maandag 10 juni 2019 23:25 schreef Frozen-assassin het volgende:
De Mandemakers Groep heeft inderdaad nogal veel formules in bezit.
[ afbeelding ]
Ik had zo'n dubbeldeurs monster in mn vorige huis met ijsblokjes maker erin. De deuren zijn bijna zo dik als een normale koelkast en als je kijkt naar de effectieve ruimte in zowel koeling als vriezer valt dat onwijs tegen. Vooral de vriezer is te smal - een normale pizza past al bijna niet.quote:Op zondag 16 juni 2019 01:10 schreef LelijKnap het volgende:
Waarom doen zo weinig mensen trouwens aan zo'n decadente Amerikaanse koelkast met een ijsblokjesmaker? Qua prijs maakt het toch ook niet zo een verschil?
Volgens mij zijn ze tegenwoordig een stuk slanker, als ik de foto's zo bekijk.quote:Op maandag 17 juni 2019 10:23 schreef realbase het volgende:
[..]
Ik had zo'n dubbeldeurs monster in mn vorige huis met ijsblokjes maker erin. De deuren zijn bijna zo dik als een normale koelkast en als je kijkt naar de effectieve ruimte in zowel koeling als vriezer valt dat onwijs tegen. Vooral de vriezer is te smal - een normale pizza past al bijna niet.
Voor mij dus niet meer (persoonlijk... I know!) Ik maak wel zelf mn ijsblokjes
Wij hebben er één zonder ijsblokjesmaker, die ijsblokjesmaker gebruiken we zo weinig, gebruikt extra energie en ik vond het niet mooi.quote:Op zondag 16 juni 2019 01:10 schreef LelijKnap het volgende:
Waarom doen zo weinig mensen trouwens aan zo'n decadente Amerikaanse koelkast met een ijsblokjesmaker? Qua prijs maakt het toch ook niet zo een verschil?
De verhoudingen lijken een beetje weg of zit er nog een flink stuk keuken achter de foto? Weet je 'm wel te vullen die kast?quote:Op woensdag 19 juni 2019 11:12 schreef archito het volgende:
[..]
Wij hebben er één zonder ijsblokjesmaker, die ijsblokjesmaker gebruiken we zo weinig, gebruikt extra energie en ik vond het niet mooi.
De dikke deuren heb ik ingebouwd in een wandkast:
[ afbeelding ]
Dit is de bijkeukenquote:Op woensdag 19 juni 2019 11:15 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
De verhoudingen lijken een beetje weg of zit er nog een flink stuk keuken achter de foto? Weet je 'm wel te vullen die kast?
Ah zo begrijp ik 'm beter. Leek even alsof je die kasten en een joekel van een koelkast in een mini-keuken had geproptquote:Op woensdag 19 juni 2019 11:18 schreef archito het volgende:
Dit is de bijkeuken
Daar heb ik gewoon een extra werkblad gemaakt om even wat dingen op te zetten als je iets uit de koelkast pakt o.i.d.
Haha dat zou wel too much zijn idd als dit de enige keuken was.quote:Op woensdag 19 juni 2019 11:21 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ah zo begrijp ik 'm beter. Leek even alsof je die kasten en een joekel van een koelkast in een mini-keuken had gepropt
Ja, daar zijn meningen toch voor?quote:Op woensdag 19 juni 2019 11:17 schreef LelijKnap het volgende:
https://www.coolblue.nl/p(...)-rs50n3403bc-ef.html
Lelijk?
Maar goed, je weet 'm dus wel goed te vullen? Ik ben alleenstaand momenteel maar heb een vrij standaard koelkast al behoorlijk snel gevuld met 60/70 euro boodschappen. Er kan nog veel meer in door verschillende producten/soort-producten achter elkaar te stallen, maar het 'overzicht' ben je dan al vrij snel kwijt.quote:Op woensdag 19 juni 2019 11:23 schreef archito het volgende:
[..]
Haha dat zou wel too much zijn idd als dit de enige keuken was.
Maar... ik snap het niet. Wat is er lelijk aan? Of beter gevraagd; wat is er mooi/niet-lelijk aan een standaard koelkast?quote:Op woensdag 19 juni 2019 11:25 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ja, daar zijn meningen toch voor?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |