abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_187443589
Vandaag keuken verder uitgezocht en het hele plaatje inclusief installatie en montage gaat rond de 8800 euro kosten.

Granieten blad van 6cm dik, oven, inductieplaat, afzuigkap, koel/vriescombi van pelgrim en vaatwasser van bosch.

Nu binnenkort inmeten en tevens het leiding werk/electra laten aanpassen waar nodig. Tevens voor de inductieplaat volgens mij een extra groep of 2 laten maken. Maar dat moet ik nog verder uitzoeken.

Erg tevreden met het geheel en een duidelijk beeld.
  zaterdag 15 juni 2019 @ 22:08:24 #77
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_187443643
Ik heb ikea kastjes en frontjes, elektra komt van outlets en het aanrechtblad komt van de steenboer.
Dat laatste was duurder dan de hele keuken.

Alles bij elkaar zo'n 6000 euro, maar we hebben er dus wel natuursteen op liggen van 3300 euro.
O+
  zaterdag 15 juni 2019 @ 22:13:14 #78
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_187443751
Ik heb een mix van een bauknechtkeuken die al in het huis stond en een stukje ikeakeuken omdat het orginele spul te klein was. Scheelt grofweg 20 jaar in leeftijd, maar het ikeaspul vertoont al meer slijtage/ scheefhangen etc.

Tevens een tip: als je een ikeakeuken laat monteren, doe dat dan niet via de ikeamontageservice, maar zoek zelf een monteur. Scheelde mij honderden euro's op een heel klein stukje keuken zonder water en electra. :+
pi_187444960
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 22:05 schreef DaRealDeal het volgende:
Vandaag keuken verder uitgezocht en het hele plaatje inclusief installatie en montage gaat rond de 8800 euro kosten.

Granieten blad van 6cm dik, oven, inductieplaat, afzuigkap, koel/vriescombi van pelgrim en vaatwasser van bosch.

Nu binnenkort inmeten en tevens het leiding werk/electra laten aanpassen waar nodig. Tevens voor de inductieplaat volgens mij een extra groep of 2 laten maken. Maar dat moet ik nog verder uitzoeken.

Erg tevreden met het geheel en een duidelijk beeld.
Voor welke kleur(en) ga je?
pi_187445242
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 23:06 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Voor welke kleur(en) ga je?
https://imgshare.io/image/Cb4e7

Dit front en die kleur.
  zaterdag 15 juni 2019 @ 23:21:51 #81
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_187445267
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 19:36 schreef LelijKnap het volgende:

Toch jammer dat zo'n Firma Biereco zo'n schitterende keuken dan weer op zijn kant monteert.
pi_187445420
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 23:20 schreef DaRealDeal het volgende:

[..]

https://imgshare.io/image/Cb4e7

Dit front en die kleur.
Niet verkeerd. Klassieke combo.
pi_187445439
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 23:21 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Toch jammer dat zo'n Firma Biereco zo'n schitterende keuken dan weer op zijn kant monteert.
Nee joh, dat doet Biereco niet. Mijn appartement staat op z'n zij.
pi_187445461
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 23:31 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Niet verkeerd. Klassieke combo.
Ben heel benieuwd naar het eindresultaat als die er staat. 😀
pi_187445501
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 23:33 schreef DaRealDeal het volgende:

[..]

Ben heel benieuwd naar het eindresultaat als die er staat. 😀
Ja, moet je zeker even posten... ik twijfel alleen nog over de kleuren en over de inrichting van kasten/laden. Twijfel ergens om toch voor iets warmers en/of donkerders te gaan
pi_187445709
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 23:35 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ja, moet je zeker even posten... ik twijfel alleen nog over de kleuren en over de inrichting van kasten/laden. Twijfel ergens om toch voor iets warmers en/of donkerders te gaan
Duurt even voordat die geleverd gaat worden, maar zal hem zeker hier posten! 😀

Twijfelde wij ook over maar hebben niet zo’n grote keuken en dan oogt het donkerder toch snel kleiner. Mijn vriendin wilt eventueel de muren van de keuken schilderen in een kleur. Laat mij verrassen 😉
pi_187445777
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 23:44 schreef DaRealDeal het volgende:

[..]

Duurt even voordat die geleverd gaat worden, maar zal hem zeker hier posten! 😀

Twijfelde wij ook over maar hebben niet zo’n grote keuken en dan oogt het donkerder toch snel kleiner. Mijn vriendin wilt eventueel de muren van de keuken schilderen in een kleur. Laat mij verrassen 😉
Mm ja dat zal voor de mijne ook gelden. Temeer het een hoekkeuken is. Misschien is het idd slimmer om wat met de muren te doen... dat is ook nog eens minder definitief.
pi_187445966
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 23:47 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Mm ja dat zal voor de mijne ook gelden. Temeer het een hoekkeuken is. Misschien is het idd slimmer om wat met de muren te doen... dat is ook nog eens minder definitief.
Ja idd, kleurtje kost niet zoveel als je hem zat bent. En kan al heel anders ogen!
  Moderator zondag 16 juni 2019 @ 00:12:22 #89
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_187446329
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 23:56 schreef DaRealDeal het volgende:

[..]

Ja idd, kleurtje kost niet zoveel als je hem zat bent. En kan al heel anders ogen!
Maakt veel uit idd. Wij hebben een U vormige keuken en 1 muur is antracietgrijs. De keuken zelf is greeploos, hoogglans wit. Die muur maakt het toch net wat anders.
Breitling - Instruments for Professionals
  zondag 16 juni 2019 @ 00:13:50 #90
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_187446365
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2019 00:12 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Maakt veel uit idd. Wij hebben een U vormige keuken en 1 muur is antracietgrijs. De keuken zelf is greeploos, hoogglans wit. Die muur maakt het toch net wat anders.
Hoogglans wit... jullie houden van vingerafdrukken wegpoetsen? :+
  Moderator zondag 16 juni 2019 @ 00:19:37 #91
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_187446491
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2019 00:13 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Hoogglans wit... jullie houden van vingerafdrukken wegpoetsen? :+
Nou, die keuken zat er al in, maar ik had m zelf ook in die kleur gekocht, en ja, ons huis is zowat schoner dan een laboratorium :+
Breitling - Instruments for Professionals
pi_187446673
Wij hadden een duurdere keuken in ons vorige huis en hebben een Ikeakeuken in onze huidige woning in combinatie met door onszelf aangeschafte apparatuur. Ik ben erg te spreken over de kwaliteit van de kasten. De belangrijkste nadelen zijn wat mij betreft:

- Je betaalt bij de Ikea veel voor de montageservice. Wij waren ongeveer 1000 euro voordeliger uit doordat we zelf een monteur hebben geregeld. Ik was alleen niet echt te spreken over de kwaliteit en manier van werken van de monteur, ondanks de vele zeer lovende reviews die ik over hem had gelezen. En tja, dan heb je ineens niet de fantastische service en garantie van de Ikea, maar moet je al het gezeik zelf afhandelen met de monteur.

- De ontwerpservice van de Ikea vond ik bedroevend slecht. We zijn er meermalen geweest omdat er steeds fouten in het ontwerp zaten. Ook toen de keuken was gemonteerd bleken er een paar vervelende ontwerpproblemen te zijn die we zelf hebben moeten oplossen. Die hadden eenvoudig voorkomen kunnen worden met een gedegen advies. Ikea heeft overigens wel garantie daarop geleverd, maar het kostte ons een hoop extra gezeur.

- De werkbladen van de Ikea vond ik niks.

- De keuze in maatvoering van de kasten is beperkt.

Slotsom: uiteindelijk ben ik blij met onze keuze, maar we hebben van het installeren van onze vorige keuken veel minder gezeur gehad (al ging toen ook niet alles vlekkeloos).
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_187446683
quote:
7s.gif Op maandag 10 juni 2019 19:10 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Toch heel veel 'premium' autofabrikanten die Bosch onderdelen gebruiken.
Heb jij een vaatwasser in je auto?
pi_187446773
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2019 00:26 schreef Claudia_x het volgende:
Slotsom: uiteindelijk ben ik blij met onze keuze
Maar waarom eigenlijk? :+ Het enige pluspunt dat je aanhaalt is dat de kwaliteit van de kasten bevallen - terwijl de keuze daarin eigenlijk ook niet geweldig was.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 16-06-2019 00:40:05 ]
pi_187446945
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2019 00:31 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Maar waarom eigenlijk? :+
Omdat het veel goedkoper was, omdat alles naar behoren functioneert en omdat het er prima uitziet. We gaan alleen het werkblad van laminaat over een aantal jaar vervangen, denk ik. Het composiet van onze vorige keuken vond ik veel praktischer. Alleen wil ik niet zo'n typisch aanrechtblad en kom ik er vooralsnog niet uit wat dan wel te kiezen. Ik had Fenix op het oog, maar daarover las ik veel slechte verhalen online.
pi_187447042
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2019 00:40 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Omdat het veel goedkoper was, omdat alles naar behoren functioneert en omdat het er prima uitziet. We gaan alleen het werkblad van laminaat over een aantal jaar vervangen, denk ik. Het composiet van onze vorige keuken vond ik veel praktischer. Alleen wil ik niet zo'n typisch aanrechtblad en kom ik er vooralsnog niet uit wat dan wel te kiezen. Ik had Fenix op het oog, maar daarover las ik veel slechte verhalen online.
Heb je een foto'tje bij de hand? Je verstopt het altijd zo mooi in spoilers je eigen topics :P. Mij is wijsgemaakt dat keramiek de meest praktische variant is omdat het makkelijk(er) schoon te maken is en net zo veel kan hebben als composiet.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 16-06-2019 00:47:39 ]
pi_187447152
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2019 00:45 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Heb je een foto'tje bij de hand? Je verstopt het altijd zo mooi in spoilers je eigen topics :P. Mij is wijsgemaakt dat keramiek de meest praktische variant is omdat het makkelijk schoon te maken is en net zo veel kan hebben als composiet.
Hier kun je een foto vinden. Maar op deze foto moesten we nog lampen ophangen, plinten monteren en barkrukken neerzetten. En een flink stuk van het werkblad valt van de foto af, maar het beeld is denk ik duidelijk.

We hebben wel een dure Quookerkraan gekocht en dus niet overal op beknibbeld.

[ Bericht 2% gewijzigd door Claudia_x op 16-06-2019 01:15:40 ]
pi_187447188
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2019 00:51 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Hier kun je een foto vinden. Maar op deze foto moesten we nog lampen ophangen, plinten monteren en barkrukken neerzetten. En een flink stuk van het werkblad valt van de foto af, maar het beeld is denk ik duidelijk.
Ziet er inderdaad wel strak uit. Een leek ziet het verschil tussen ikea en een duurder alternatief niet meer met één oogopslag.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 16-06-2019 00:55:08 ]
pi_187447355
Het is net als met badkamers wel heel veel van hetzelfde tegenwoordig. Het is zelfs bijna één stijl allemaal. Of was dat vroeger niet anders? Toen ik als kind over de vloer kwam bij vriendjes zag ik volgens mij veel meer diversiteit qua stijl/inrichting.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 16-06-2019 01:04:34 ]
pi_187447356
Keramiek is duurder dan composiet. Ik vind het het prijsverschil niet waard. Composiet is zó praktisch.Je moet er wel op letten dat je geen hete pannen erop zet. Ik vond het altijd een kleine moeite om een onderzetter te pakken. De enige reden dat ik nu geen composiet wilde, is omdat ik geen hard, glimmend keukenblad wilde. Ik had wel hout willen nemen, maar mijn lief was daarop tegen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')