abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_187360784
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 19:10 schreef de_boswachter het volgende:
Let ook op waar je gaat. Denk dat 70% van de keukenboer in handen zijn van Mandemakers. Bijvoorbeeld NUVA, Mandemakers, Keuken Kampioen, Keuken Concurrent etc. Allemaal in handen van DMG.

Dus als jij bij bedrijf A naar binnen stapt en offerte aanvraagt en vervolgens bij bedrijf B welke ook onder de DMG groep valt dan kan B precies zien wat jij bij A hebt gedaan.

Het is dus nooit verkeerd om ergens anders ook een offerte op te vragen en daarmee bedoel ik een niet DMG gerelateerde keukenboer. Kost je paar uur van je vrije tijd, maar onder de streep kan het je best wat opleveren.

En wat betreft de prijs van een keuken... daar zit zoveel verschil in joh. Kun je op basis van jouw OP weinig van zeggen.
is het niet mgn? Montage Groep Nederland dacht ik
pi_187361385
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 21:42 schreef tiho1 het volgende:

[..]

is het niet mgn? Montage Groep Nederland dacht ik
Volgens mij niet hoor.
U MAD?
pi_187362273
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 20:40 schreef -Chakotay- het volgende:
vaak worden keukens voor een spotprijsje aangeboden op marktplaats
vaak bij nieuwbouw woningen worden standaard keukens geplaatst maar zijn te simpel voor de mensen die rijk zijn

heb wel eens een advertentie gezien waar je een gloednieuwe keuken voor 250 euro kon afhalen, wel met de voorwaarde dat je hem er zelf uitsloopt
Onze nieuwbouw keuken was ook te simpel voor ons maar we zijn verre van rijk :D
pi_187362705
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 21:28 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

En dat is zo'n beetje de beste tip die een keukenkoper kan krijgen waarschijnlijk.

De beste tip is: laat je niet opnaaien om wat te tekenen, ook niet als ze je een fantastische aanbieding doen met tig procent korting. En al helemaal niet als daar een tijdsdruk achter zit van 'als u nu tekent.. blablabla. Ze gaan echt geen keukens met verlies verkopen'.
.
Ja, dat idd. Ik teken pas iets als ik helemaal tevreden ben en exact weer wat ik koop.

Aankomende week gaan we weer langs en zien wel wat eruit komt.
  maandag 10 juni 2019 @ 23:25:50 #55
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_187363385
De Mandemakers Groep heeft inderdaad nogal veel formules in bezit.

pi_187365984
Wie zijn de gebruikers van de keuken en voor hoe lang?

Ik had verwacht een keuken te kopen voor 7/8k en 10k begroot. Uiteindelijk 1 gekocht voor 14k :')

8/9K was mogelijk geweest indien het een Ikea keuken zou zijn. Exact zelfde opstelling, maar minder kwaliteit.
Maar wat is kwaliteit? Als ik alleen met mijn vrouw zou wonen had ik de IKEA keuken genomen.Die voldoen echt prima, maar het ligt aan de gebruiksintensiteit.
Omdat onze keuken ook 3 opgroeiende kleuters/kinderen moet overleven die smijten met deurtjes en op de lades klimmen, is het uiteindelijk opgelopen naar a+ kwaliteit, en dan niet zo zeer de apparatuur, maar de deur en geleiders materialen.
pi_187366004
Andere tip voor lui die naar Duitsland gaan.
Kijk bij een redelijke medium grootte zaak.
Keukenboeren als Ekkelhof of Kuchenland in Nordhorn zijn geheel NL georrienteerd.
Dit kost je uiteindelijk ook knaken. Niet voor niets dat de duitsers zelf er bijna niet komen ;-).
pi_187366046
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 23:25 schreef Frozen-assassin het volgende:
De Mandemakers Groep heeft inderdaad nogal veel formules in bezit.

[ afbeelding ]
Dit zijn ze nog niet eens allemaal. NUVA sowieso ook. En hier in het zuiden heb je Goergen, die valt ook onder DMG.
U MAD?
pi_187366114
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 08:18 schreef Barry1986 het volgende:
Wie zijn de gebruikers van de keuken en voor hoe lang?

Ik had verwacht een keuken te kopen voor 7/8k en 10k begroot. Uiteindelijk 1 gekocht voor 14k :')

8/9K was mogelijk geweest indien het een Ikea keuken zou zijn. Exact zelfde opstelling, maar minder kwaliteit.
Maar wat is kwaliteit? Als ik alleen met mijn vrouw zou wonen had ik de IKEA keuken genomen.Die voldoen echt prima, maar het ligt aan de gebruiksintensiteit.
Omdat onze keuken ook 3 opgroeiende kleuters/kinderen moet overleven die smijten met deurtjes en op de lades klimmen, is het uiteindelijk opgelopen naar a+ kwaliteit, en dan niet zo zeer de apparatuur, maar de deur en geleiders materialen.
Is de kwaliteit van Ikea echt minder? Ze durven er 25 jaar garantie op te geven. Dat doet geen enkele keukenboer.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_187366168
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 08:35 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Is de kwaliteit van Ikea echt minder? Ze durven er 25 jaar garantie op te geven. Dat doet geen enkele keukenboer.
Hier een bijkeuken van Ikea (want ach, bijkeuken), en moet zeggen dat ik onder de indruk ben van de kwaliteit. Planken gaan niet doorhangen wanneer zwaar beladen en m'n 17.5kg zware peuter heeft al eens aan een deur gehangen, en die zit er nog altijd in. :P
Je raekt an de dinge geweun.
  dinsdag 11 juni 2019 @ 08:48:52 #61
149959 SQ
snelle trees
pi_187366212
Mijn voornaamste bezwaar tegen IKEA keukens is dat het zo... ikea is :') Als ik een huis wilde gaan kopen en er zit een IKEA keuken in gaat de prijs in mijn hoofd wel omlaag :@
Oh, en je kunt er veel minder mee customizen. Mara ja, het is wel flink goedkoper ja, dat wel.
disclaimer
pi_187366312
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 08:48 schreef Stormqueen het volgende:
Mijn voornaamste bezwaar tegen IKEA keukens is dat het zo... ikea is :') Als ik een huis wilde gaan kopen en er zit een IKEA keuken in gaat de prijs in mijn hoofd wel omlaag :@
Oh, en je kunt er veel minder mee customizen. Mara ja, het is wel flink goedkoper ja, dat wel.
Je zou ook ikea kastjes e.d. kunnen nemen maar ergens anders een (duurder) blad kunnen kopen. Dan ziet het er al een heel stuk chiquer uit.
  dinsdag 11 juni 2019 @ 09:04:40 #63
149959 SQ
snelle trees
pi_187366332
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 09:02 schreef archito het volgende:

[..]

Je zou ook ikea kastjes e.d. kunnen nemen maar ergens anders een (duurder) blad kunnen kopen. Dan ziet het er al een heel stuk chiquer uit.
De kastjes zijn de kosten meestal niet, ook niet bij duurdere keukens. Maar ook dan nog het probleem dat het weinig customizable is.
Anyway, ik snap wel waarom mensen voor Ikea kiezen, maar het zou mijn eigen keuze niet zijn ;)
disclaimer
pi_187366688
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 09:04 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

De kastjes zijn de kosten meestal niet, ook niet bij duurdere keukens. Maar ook dan nog het probleem dat het weinig customizable is.
Anyway, ik snap wel waarom mensen voor Ikea kiezen, maar het zou mijn eigen keuze niet zijn ;)
Ik betwijfel zelf ook of ik met Ikea tevreden kan zijn hoor. :+
pi_187372748
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 08:35 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Tsja er zit verschil tussen kapot gaan en iets wat veel speling heeft
Of soepel geleid.

Persoonlijk vind ik dat Ikea mooie keukens presenteert. Ik ben er ook serieus mee bezig geweest.
De afknapper kwam bij mij doordat ik 3 ikea keukens heb bewonderd die inmiddels enkele jaren oud waren. Alles werkte nog perfect. Maar de speling op het hang/sluitwerk en ruw lopende rol geleiders viel mij tegen tov a-merk keukens.
Nu was het niet zwaar versleten maar mijn kritische oog viel het op en vond het niet kunnen.
Mijn vrouw begreep niet eens waar ik het over had (kortom je zeikt) En maakte zich meer druk om de vaatwasser programma's.

Kortom het is een mix van kwaliteit en perceptie :)
pi_187373026
Bedankt voor de antwoorden! Ga sowieso nog even bij andere keukenboer langs (geen mandemakers) en even kijken wat ze vragen voor een vergelijkbare opstelling en wat ze leveren qua apparatuur. Dan heb ik wat meer vergelijkingsmateriaal.
pi_187373830
Nog een tip: Wanneer je bij zo’n Mandemakers aangesloten firma komt en ze vragen naar je adres: geef een ander bestaand adres op. Dan kunnen ze bij andere firma’s (onder het mom: ik ga even overleggen) jouw eerdere bezoeken aan andere Mandemakers-firma’s niet terug vinden. Dat helpt echt in de onderhandelingen.

Nadeel: iemand anders had dat ook gedaan en mijn adres opgegeven. Ineens kreeg ik namelijk per post allerlei aanbiedingen voor nieuwe keukens.

En aftersales is misschien nog wel belangrijker dan de koopprijs. Het is heel fijn wanneer een monteur na een jaar kosteloos de deurtjes even opnieuw afstelt en je niet in discussie moet over onderhoud en gebruik en zo.
pi_187373887
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 18:10 schreef Storpojke het volgende:
Nog een tip: Wanneer je bij zo’n Mandemakers aangesloten firma komt en ze vragen naar je adres: geef een ander bestaand adres op. Dan kunnen ze bij andere firma’s (onder het mom: ik ga even overleggen) jouw eerdere bezoeken aan andere Mandemakers-firma’s niet terug vinden. Dat helpt echt in de onderhandelingen.

Nadeel: iemand anders had dat ook gedaan en mijn adres opgegeven. Ineens kreeg ik namelijk per post allerlei aanbiedingen voor nieuwe keukens.

En aftersales is misschien nog wel belangrijker dan de koopprijs. Het is heel fijn wanneer een monteur na een jaar kosteloos de deurtjes even opnieuw afstelt en je niet in discussie moet over onderhoud en gebruik en zo.
Hehe ik denk dat ik weet hoe ik mijn vrije dag ga besteden 😉 thanks
pi_187374173
Ik vindt Ikea keukens op zich harstikke goed. Niks mis mee en scherpe prijs. Ook zijn er veel bedrijven die frontjes leveren voor Ikea keukens waarmee je niet meer kunt zien dat het een Ikea keuken is.

Wil je echt bijzonder design kun je niet bij Ikea terecht. De nieuwe serie keukens hebben wel ruimte aan de achterkant voor leidingwerk.

Ik zelf heb ook lang getwijfeld over Ikea maar uiteindelijk bij een soort webshop(met showroom) keukenkasten uit Duitsland laten komen. Deze waren voorgemonteerd maar verder dus alles zelf geinstalleerd.

De apparatuur heb ik ook allemaal via een webshop en de quooker kraan weer van een andere webshop. Het keukenblad heb ik zelf gemaakt(beton cire).

Zou ik het opnieuw doen zou ik wederom weer Ikea serieus in overweging nemen.

Mijn hoekkeuken van 3x4 meter en en aparte dubbele hoge kast en dubbele spoelbak was ongeveer 5000 euro. Dit betreft dan allemaal lades en enkele hebben binnenlades.

Alle lades hebben verlichting erin wat weer van Ikea komt.

Apparatuur Siemens studio line(inductie,vaatwasser,oven en koelkast) was ook rond de 5000 euro. Quooker 1380 euro en keukenblad heeft ook wel 800 gekost.
pi_187374821
De METOD serie heeft dat niet.Tenminste 1.5 jaar geleden niet.
pi_187414459
Vandaag bij een kleine lokale keukenzaak geweest en wat informatie opgevraagd en een uurtje gezeten met de verkoper. Werken niet op commissie en hebben eerlijke prijzen zei een maatje van mij die daar ooit heeft gewerkt.

Hoekopstelling die ik wilde in gedachte gehouden en een globale prijs kunnen geven. Ga zaterdag terug om verder te overleggen samen met mijn vriendin.

Kosten voor kasten ongeveer 2700 euro. Granieten blad ongeveer 1500 euro. En afhankelijk van apparatuur een meerprijs van b-merk (pelgrim?) 2700 euro. Globale schatting 7500 euro inclusief montage. Zit zelf te denken aan a-merk apparatuur moet dan met 9-10k goed uitkomen.

Gaf mij in ieder geval een beter beeld dan keukenconcurrent die met een schatting van 7/7,5k aankwam zonder enkele specificaties.

Eens kijken wat er zaterdag uitkomt.
pi_187420997
quote:
1s.gif Op maandag 10 juni 2019 18:58 schreef DaRealDeal het volgende:
Goedenavond allemaal,

Wie kan mij een duidelijk beeld geven van de kosten voor een hoekkeuken?

Ik ben vanmiddag wezen kijken bij keukenconcurrent (i know mandemakers) en opzich best wel goed geholpen.

Het gaat om een hoekkeuken van 240 bij 240 cm. Wat moet erin zitten: koelkast, oven/combioven, vaatwasser, kookplaatinductie, afzuigkap.

Hebben een tekening laten maken en zijn uitgekomen op hoge kast, voor koelkast, oven/combi. Daarnaast vaatwasser, daarnaast spoelbak, dan de hoek, en daarna kastje 45(50) cm (afhankelijk van de echte maat van keuken na inmeten), ladekast 3 lade onder kookplaat 90cm, kastje 45 (50) cm. Tevens 2 bovenkastjes boven spoelbak.

Heel basic vooralsnog, maar de beste man vertelde ons dat het zo ongeveer 7000 euro zou gaan kosten. Lijkt mij voor een basic keuken met b/c- merk apparatuur nog wel een redelijk hoge inschatting. Uiteraard waren alle combinaties mogelijk.

Iemand die een redelijke inschatting kan maken wat zo’n hoekkeuken mag kosten met a-merk apparatuur? Bosch?

Misschien iemand nog tips en tools.

Heb verder niks getekend, en gevraagd om een vervolgafspraak. Die is ergens volgende week nu gepland. Probeerde ons wel te laten tekenen onder het mom van de actie gratis montage. Wat normaal zo’n beetje 1200 euro zou kosten.

Alvast bedankt
Hangt echt helemaal af van het materiaal dat gebruikt wordt voor zowel de kasten als het blad. Wil je je wasbak in laten frezen, ben je zo weer 3 tot 500 meer kwijt. Wil je greeploos? Trek de portemonnee maar.

Ik heb vorig jaar een keuken gekocht met ongeveer dezelfde afmeting als die van jou. Basic keuken met ingefreesde wasbak, gaskookplaat, koelkast, oven, vaatwasser en afzuigkap van Bosch/Aeg/Samsung.
Heb zo even de prijs van de keuken an sich niet paraat, maar ik was totaal inclusief verleggen van leidingwerk en elektra door een externe partij, plaatsen van de keuken en tegelwerk (zelf gedaan) zo'n 6500 kwijt.
A mind with a heart of it's own
pi_187421042
Kijk trouwens ook wat ze vragen voor de apparatuur per apparaat. Ik moest ¤30 per apparaat betalen voor installatie, ongeacht of ik het daar had gekocht of elders. Ik heb daarom alle apparatuur online besteld bij Keukenloods en Coolblue en heb daarmee zo'n ¤500 bespaard waarvan ik de loodgieter weer kon betalen.
pi_187443498
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 16:05 schreef DrMarten het volgende:

[..]

Hangt echt helemaal af van het materiaal dat gebruikt wordt voor zowel de kasten als het blad. Wil je je wasbak in laten frezen, ben je zo weer 3 tot 500 meer kwijt. Wil je greeploos? Trek de portemonnee maar.

Ik heb vorig jaar een keuken gekocht met ongeveer dezelfde afmeting als die van jou. Basic keuken met ingefreesde wasbak, gaskookplaat, koelkast, oven, vaatwasser en afzuigkap van Bosch/Aeg/Samsung.
Heb zo even de prijs van de keuken an sich niet paraat, maar ik was totaal inclusief verleggen van leidingwerk en elektra door een externe partij, plaatsen van de keuken en tegelwerk (zelf gedaan) zo'n 6500 kwijt.
Wat kost het verleggen van leidingen gemiddeld? Of loopt dat heel uiteen, hoor daar verschillende verhalen over.
pi_187443573
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 22:02 schreef DaRealDeal het volgende:

[..]

Wat kost het verleggen van leidingen gemiddeld? Of loopt dat heel uiteen, hoor daar verschillende verhalen over.
Hangt er helemaal vanaf wat er moet gebeuren. Moeten leidingen op andere plekken komen? Moeten er stopcontacten aangelegd worden? Etc.
Ik was iets meer dan 500 euro kwijt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')