abonnement Unibet Coolblue
pi_187357284
Goedenavond allemaal,

Wie kan mij een duidelijk beeld geven van de kosten voor een hoekkeuken?

Ik ben vanmiddag wezen kijken bij keukenconcurrent (i know mandemakers) en opzich best wel goed geholpen.

Het gaat om een hoekkeuken van 240 bij 240 cm. Wat moet erin zitten: koelkast, oven/combioven, vaatwasser, kookplaatinductie, afzuigkap.

Hebben een tekening laten maken en zijn uitgekomen op hoge kast, voor koelkast, oven/combi. Daarnaast vaatwasser, daarnaast spoelbak, dan de hoek, en daarna kastje 45(50) cm (afhankelijk van de echte maat van keuken na inmeten), ladekast 3 lade onder kookplaat 90cm, kastje 45 (50) cm. Tevens 2 bovenkastjes boven spoelbak.

Heel basic vooralsnog, maar de beste man vertelde ons dat het zo ongeveer 7000 euro zou gaan kosten. Lijkt mij voor een basic keuken met b/c- merk apparatuur nog wel een redelijk hoge inschatting. Uiteraard waren alle combinaties mogelijk.

Iemand die een redelijke inschatting kan maken wat zo’n hoekkeuken mag kosten met a-merk apparatuur? Bosch?

Misschien iemand nog tips en tools.

Heb verder niks getekend, en gevraagd om een vervolgafspraak. Die is ergens volgende week nu gepland. Probeerde ons wel te laten tekenen onder het mom van de actie gratis montage. Wat normaal zo’n beetje 1200 euro zou kosten.

Alvast bedankt
pi_187357435
7000 ben je snel kwijt voor een keuken..

Vooral belangrijk om goede kwaliteit kastjes en frontjes te kiezen. Goedkoop is dan vaak duurkoop.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_187357443
Valt niks over te zeggen.

Ergens tussen de 3000 en 15.000 euro :T
(afhankelijk van apparatuur, gekozen materiaal, eventuele complicaties voor bij het opbouwen.

Al mag je ervan uitgaan dat de standaard prijs bij Mandemakers idd veel te hoog is.
  Moderator maandag 10 juni 2019 @ 19:06:00 #4
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_187357450
Bosch is volgens mij geen a-merk. Maar 7000 euro vind ik nu niet direct als veel klinken. Daarnaast zeg je ook niet welk merk keuken.

Ik vind het niet heel veel, maar ik kan er naast zitten.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_187357535
Miele/Gaggenau apparatuur ergens rond de ¤30.000/¤50.000 afhankelijk van de hoeveelheid apparaten.

[ Bericht 33% gewijzigd door #ANONIEM op 10-06-2019 19:09:47 ]
pi_187357554
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 19:06 schreef CoolGuy het volgende:
Bosch is volgens mij geen a-merk.
Toch heel veel 'premium' autofabrikanten die Bosch onderdelen gebruiken.
pindazakje
pi_187357571
Let ook op waar je gaat. Denk dat 70% van de keukenboer in handen zijn van Mandemakers. Bijvoorbeeld NUVA, Mandemakers, Keuken Kampioen, Keuken Concurrent etc. Allemaal in handen van DMG.

Dus als jij bij bedrijf A naar binnen stapt en offerte aanvraagt en vervolgens bij bedrijf B welke ook onder de DMG groep valt dan kan B precies zien wat jij bij A hebt gedaan.

Het is dus nooit verkeerd om ergens anders ook een offerte op te vragen en daarmee bedoel ik een niet DMG gerelateerde keukenboer. Kost je paar uur van je vrije tijd, maar onder de streep kan het je best wat opleveren.

En wat betreft de prijs van een keuken... daar zit zoveel verschil in joh. Kun je op basis van jouw OP weinig van zeggen.
U MAD?
pi_187357669
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 19:06 schreef CoolGuy het volgende:
Bosch is volgens mij geen a-merk. Maar 7000 euro vind ik nu niet direct als veel klinken. Daarnaast zeg je ook niet welk merk keuken.

Ik vind het niet heel veel, maar ik kan er naast zitten.
Voor een complete keuken is het volgens mij wel een nette prijs. Maar er is nog niet gesproken over apparatuur en over het merk van alles.
pi_187357678
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 19:10 schreef de_boswachter het volgende:
Let ook op waar je gaat. Denk dat 70% van de keukenboer in handen zijn van Mandemakers. Bijvoorbeeld NUVA, Mandemakers, Keuken Kampioen, Keuken Concurrent etc. Allemaal in handen van DMG.

Dus als jij bij bedrijf A naar binnen stapt en offerte aanvraagt en vervolgens bij bedrijf B welke ook onder de DMG groep valt dan kan B precies zien wat jij bij A hebt gedaan.

Het is dus nooit verkeerd om ergens anders ook een offerte op te vragen en daarmee bedoel ik een niet DMG gerelateerde keukenboer. Kost je paar uur van je vrije tijd, maar onder de streep kan het je best wat opleveren.

En wat betreft de prijs van een keuken... daar zit zoveel verschil in joh. Kun je op basis van jouw OP weinig van zeggen.
Zo, wat een wijsheid ineens van jouw kant. Ben je zo'n keukenprins?
pindazakje
pi_187357683
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 19:10 schreef de_boswachter het volgende:
Let ook op waar je gaat. Denk dat 70% van de keukenboer in handen zijn van Mandemakers. Bijvoorbeeld NUVA, Mandemakers, Keuken Kampioen, Keuken Concurrent etc. Allemaal in handen van DMG.

Dus als jij bij bedrijf A naar binnen stapt en offerte aanvraagt en vervolgens bij bedrijf B welke ook onder de DMG groep valt dan kan B precies zien wat jij bij A hebt gedaan.

Het is dus nooit verkeerd om ergens anders ook een offerte op te vragen en daarmee bedoel ik een niet DMG gerelateerde keukenboer. Kost je paar uur van je vrije tijd, maar onder de streep kan het je best wat opleveren.

En wat betreft de prijs van een keuken... daar zit zoveel verschil in joh. Kun je op basis van jouw OP weinig van zeggen.
Ja idd had al begrepen dat als je bij een andere mandemakers zaak binnenloopt ze het een en ander kunnen zien.
pi_187357694
quote:
7s.gif Op maandag 10 juni 2019 19:16 schreef Hyaenidae het volgende:
Zo, wat een wijsheid ineens van jouw kant. Ben je zo'n keukenprins?
Leer me DMG kennen :')
Lang verhaal en nee ben geen keukenprins :')
U MAD?
pi_187357742
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 19:16 schreef DaRealDeal het volgende:

[..]

Ja idd had al begrepen dat als je bij een andere mandemakers zaak binnenloopt ze het een en ander kunnen zien.
Ohja en laat je vooral niet opnaaien door verkopers. Ex buurman van me was keukenverkoper en die vertelde me vaak over dat beroep. Even naar achteren gaan om met de baas te overleggen over de prijs staat gelijk aan 'even schijten' of 'even sigaret roken'. Nooit intrappen en gewoon naar buiten lopen. Bellen vanzelf wel op en komen vanzelf met nog betere acties. Schijnt iets van 60% marge op keukens te zitten en dat is geen grap. Als die verkopers jou de max. prijs geven hebben ze vaak nog duizenden euro's speling.
U MAD?
  Moderator maandag 10 juni 2019 @ 19:20:35 #13
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_187357757
quote:
7s.gif Op maandag 10 juni 2019 19:10 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Toch heel veel 'premium' autofabrikanten die Bosch onderdelen gebruiken.
Leuk, maar we hebben het over een keuken en daar is Bosch voor zover ik weet geen a-merk.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_187357833
Toevallig vandaag offerte voor de mijne ontvangen (superkeukens);

Keukenmeubelen 2.9k
Apparatuur/Accessoires 3.8k (Siemens, AEG, Dekker)
Werkblad(en) 3.1k (Keramiek)
Tot 9.7k

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 10-06-2019 19:28:15 ]
  maandag 10 juni 2019 @ 19:26:46 #15
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_187357892
Als je de kosten wilt drukken en prijszeker wilt aankopen: Ikea!
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_187357926
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 19:26 schreef monsterd. het volgende:
Als je de kosten wilt drukken en prijszeker wilt aankopen: Ikea!
Even vragen aan het personeel. De apparatuur daar is van AEG en Electrolux. Als je goed kijkt, staan de logo's zelfs op de IKEA-stickertjes in b.v. de oven ;)
pi_187357953
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 19:23 schreef LelijKnap het volgende:
Toevallig vandaag offerte voor de mijne ontvangen;

Keukenmeubelen 2.9k
Apparatuur/Accessoires 3.8k (Siemens, AEG, Dekker)
Werkblad(en) 3.1k (Keramiek)
Tot 9.7k
Offerte, met de prijzen en details van de verschillende onderdelen?

Ik was klaar met DMG toen ze ons onder druk probeerde te zetten om akkoord te gaan met 30% korting op een nog te tekenen keuken en op te stellen offerte :')

Wij zijn naar Duitsland gereden,
pi_187357972
Ikea heeft een keukenplanner online. Zet hem daar eens in en kijk eens wat je dan kwijt bent om te vergelijken.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_187357978
quote:
1s.gif Op maandag 10 juni 2019 18:58 schreef DaRealDeal het volgende:

Iemand die een redelijke inschatting kan maken wat zo’n hoekkeuken mag kosten met a-merk apparatuur? Bosch?
Bosch / Siemens maakt nogal wat uitvoeringen met verschillende functies, of het nu om een inbouwoven, kookplaat of koffiemachine gaat.

Je zal echt modelnummers moeten vergelijken en specificaties om te zeggen of het duur of goedkoop is, de ene of andere koffiemachine kan zo al ¤500 of meer prijsverschil in zitten.
pi_187357990
Tip: neem gelijk de breedste kookplaat die je kwijt kan :P
pi_187358010
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 19:23 schreef LelijKnap het volgende:
Toevallig vandaag offerte voor de mijne ontvangen (superkeukens);

Keukenmeubelen 2.9k
Apparatuur/Accessoires 3.8k (Siemens, AEG, Dekker)
Werkblad(en) 3.1k (Keramiek)
Tot 9.7k
Over wat voor afmetingen hebben we het bij jou keuken?
  maandag 10 juni 2019 @ 19:34:40 #22
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_187358030
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 19:32 schreef MaGNeT het volgende:
Tip: neem gelijk de breedste kookplaat die je kwijt kan :P
Waarom? Ik gebruik altijd max 2 pitten van 4 die ik ter beschikking heb.
pindazakje
pi_187358039
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 19:31 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Bosch / Siemens maakt nogal wat uitvoeringen met verschillende functies, of het nu om een inbouwoven, kookplaat of koffiemachine gaat.

Je zal echt modelnummers moeten vergelijken en specificaties om te zeggen of het duur of goedkoop is, de ene of andere koffiemachine kan zo al ¤500 of meer prijsverschil in zitten.
Ja idd, zoek meer een beetje een indicatie 😉
  maandag 10 juni 2019 @ 19:36:30 #24
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_187358065
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 19:28 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Even vragen aan het personeel. De apparatuur daar is van AEG en Electrolux. Als je goed kijkt, staan de logo's zelfs op de IKEA-stickertjes in b.v. de oven ;)
Prima spul toch? Wij hebben alleen de Ikea variant van de vaatwasser (vanwege montage van de deurtjes) en de rest los gekocht.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_187358069
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 19:33 schreef DaRealDeal het volgende:

[..]

Over wat voor afmetingen hebben we het bij jou keuken?
quote:
1s.gif Op maandag 10 juni 2019 19:29 schreef opgebaarde het volgende:
Offerte, met de prijzen en details van de verschillende onderdelen?

Ik was klaar met DMG toen ze ons onder druk probeerde te zetten om akkoord te gaan met 30% korting op een nog te tekenen keuken en op te stellen offerte :')

Wij zijn naar Duitsland gereden,
Zie screens;

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Overigens moet ik nog kijken wel apparatuur ik wel/niet wil. Op de oven en magnetron na was de rest gebruikt ter voorbeeld.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 10-06-2019 19:40:58 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')